Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Tak...ten clanok o historii Dakaru - a o tom ako a preco sa zmenil - ktory som sluboval je "vonku". Kto ma zaujem, je tu:
http://marko.blog.auto.cz/2011-01/osem- ... odruzstvo/
http://marko.blog.auto.cz/2011-01/osem- ... odruzstvo/
Sondik: 4x4 je prostě rychlejší. Je lehčí, má lepší ovladatelnost, má méně porouchtelnejch dílů atd. Dřív jezdily prakticky sériový auta tak rozdíl nebyl takový ale dnes při vyšponovanosti techniky to nelze.
Příklad: Klasika žeřiňák auto, šestiválec 12 l nějakejch 800 koní hmotnost 9 tun. Poměr výkon hmotnost 88 koní na tunu. Uděláme z něj 6x6 přídá se náprava, balik listovejch per, delší rám atd. No a máme tu stejný auto co váží 11 tun. Poměr 72 koní na tunu. Takže potřebujem větší výkon nějakých 980 koní. No jenže to ten motor jaksi neudejchá když už při 800 koních jede naplno. Takže větší motor. No tak tu máme motor co to zvládne jenže je o 800 kg těžší. Takže počitáme znova a výsledek 1050 koní! No ale to už je 250 koní navrch a co na to převodovka.... Je to prostě začarovanej kruh.
Příklad: Klasika žeřiňák auto, šestiválec 12 l nějakejch 800 koní hmotnost 9 tun. Poměr výkon hmotnost 88 koní na tunu. Uděláme z něj 6x6 přídá se náprava, balik listovejch per, delší rám atd. No a máme tu stejný auto co váží 11 tun. Poměr 72 koní na tunu. Takže potřebujem větší výkon nějakých 980 koní. No jenže to ten motor jaksi neudejchá když už při 800 koních jede naplno. Takže větší motor. No tak tu máme motor co to zvládne jenže je o 800 kg těžší. Takže počitáme znova a výsledek 1050 koní! No ale to už je 250 koní navrch a co na to převodovka.... Je to prostě začarovanej kruh.
Filip Nikl
Sice tohle sem nepatří, klasická rallye, ale dobrej dokument z dílny ČT a hlavně o český značce.
http://www.mediasport.cz/rally-cz/video ... ninen.html
Kdoví, třeba se časem dočkáme i Škody na Dakaru(kéž by tam jednou stála), a tak takový Yeti
http://www.mediasport.cz/rally-cz/video ... ninen.html
Kdoví, třeba se časem dočkáme i Škody na Dakaru(kéž by tam jednou stála), a tak takový Yeti
České vozy do celého světa !
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Škoda na Dakar? Asi nie... http://www.autosportfoto.sk/spravodajst ... zvu-dakaru
michalCCR: vím, že je to nereálné. Fabia S2000 je takřka bezkonkurenční, o čemž svedčí už 36 vozidel(takže jednou to bude zkoumání jako u LIAZů a Tater, kdo všechno s nimi před 20lety apod. jezdil) tyhle závodní specifikace prodanejch. Takže projekt Yeti v továrních barvách je pro nás fanoušky maximálně snem, leda, že by se do toho nějaký soukromý tým pustil.
Jak je to vůbec s VW. Byli přece zvěsti, že končí na Dakaru po letošku a teď je ticho po pěšině. Zároveň se povídá, že chce jít do S2000 taky, takže leda pak by měla šanci Škoda jít např. do Dakarskýho projektu, neboli tam, kam by jí to kluci z VW povolili a nemohli jim dělat konkurenci.
Jak je to vůbec s VW. Byli přece zvěsti, že končí na Dakaru po letošku a teď je ticho po pěšině. Zároveň se povídá, že chce jít do S2000 taky, takže leda pak by měla šanci Škoda jít např. do Dakarskýho projektu, neboli tam, kam by jí to kluci z VW povolili a nemohli jim dělat konkurenci.
České vozy do celého světa !
Také zajímavé informace, i když z bulváru:
http://www.ahaonline.cz/clanek/sport/54 ... dluzi.html
http://www.ahaonline.cz/clanek/sport/54 ... odnik.html
http://www.ahaonline.cz/clanek/sport/54 ... dluzi.html
http://www.ahaonline.cz/clanek/sport/54 ... odnik.html
ved jedna zavodna Skodovka uz je
http://www.tuareg.cz/galerie/obrazky/im ... =500&y=333
http://www.tuareg.cz/galerie/obrazky/im ... =500&y=333
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Janki: Pod kapotou Kakrdovej "škodovky" sa skrýva 8 rokov staré Isuzu Vehicross. Pravda je, že za tých osem rokov sa auto neustále zlepšovalo, v súčasnosti však už technologicky zaostáva. Namiesto pevnej nápravy je nezávislé zavesenie, motor je pôvodný Isuzu, niečo okolo 3 litorv ak sa nemýlim. Oficiálne sa to stále Isuzu Evo Racing, keďže Škodovka s tým nechce mať nič spoločné.
Tatra poprvé, Tatra podruhé, Tatra potřetí......Trucktrialová Tatra Svoboda Teamu prodaná zájemci ...
http://www.svobodatatrateam.cz/
http://www.svobodatatrateam.cz/
České vozy do celého světa !
Tak úplně nový asi ne, jen ten název. http://www.dakarpraha.cz/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů