Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Liaz08
Příspěvky: 345
Registrován: ned kvě 09, 2010 11:30 pm
Bydliště: Valašské Království

Příspěvek

sondik: pravidlo by to asi nemělo být, jde spíš o to hmotnost, protože 4x4 jsou ve strovnání s 6x6 o tunu a něco lehčí. Tím pádem je u 4x4 lepší prostupnost terénem a jednodušší konstrukce. Pokud se mýlím, prosím neukamenujte te mě :)
Liaz má své specifické kouzlo, kterému nelze odolat.
stř led 26, 2011 8:56 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

taky jsem o tom přemýšlel tímto směrem.
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
stř led 26, 2011 9:25 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

Tak...ten clanok o historii Dakaru - a o tom ako a preco sa zmenil - ktory som sluboval je "vonku". Kto ma zaujem, je tu:

http://marko.blog.auto.cz/2011-01/osem- ... odruzstvo/
stř led 26, 2011 10:00 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Sondik: 4x4 je prostě rychlejší. Je lehčí, má lepší ovladatelnost, má méně porouchtelnejch dílů atd. Dřív jezdily prakticky sériový auta tak rozdíl nebyl takový ale dnes při vyšponovanosti techniky to nelze.
Příklad: Klasika žeřiňák auto, šestiválec 12 l nějakejch 800 koní hmotnost 9 tun. Poměr výkon hmotnost 88 koní na tunu. Uděláme z něj 6x6 přídá se náprava, balik listovejch per, delší rám atd. No a máme tu stejný auto co váží 11 tun. Poměr 72 koní na tunu. Takže potřebujem větší výkon nějakých 980 koní. No jenže to ten motor jaksi neudejchá když už při 800 koních jede naplno. Takže větší motor. No tak tu máme motor co to zvládne jenže je o 800 kg těžší. Takže počitáme znova a výsledek 1050 koní! No ale to už je 250 koní navrch a co na to převodovka.... Je to prostě začarovanej kruh.
Filip Nikl
čtv led 27, 2011 1:26 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Sice tohle sem nepatří, klasická rallye, ale dobrej dokument z dílny ČT a hlavně o český značce.

http://www.mediasport.cz/rally-cz/video ... ninen.html

Kdoví, třeba se časem dočkáme i Škody na Dakaru(kéž by tam jednou stála), a tak takový Yeti ;)
Obrázek
České vozy do celého světa !
pát úno 04, 2011 10:16 am

michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pát úno 04, 2011 1:43 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

michalCCR: vím, že je to nereálné. Fabia S2000 je takřka bezkonkurenční, o čemž svedčí už 36 vozidel(takže jednou to bude zkoumání jako u LIAZů a Tater, kdo všechno s nimi před 20lety apod. jezdil) tyhle závodní specifikace prodanejch. Takže projekt Yeti v továrních barvách je pro nás fanoušky maximálně snem, leda, že by se do toho nějaký soukromý tým pustil.

Jak je to vůbec s VW. Byli přece zvěsti, že končí na Dakaru po letošku a teď je ticho po pěšině. Zároveň se povídá, že chce jít do S2000 taky, takže leda pak by měla šanci Škoda jít např. do Dakarskýho projektu, neboli tam, kam by jí to kluci z VW povolili a nemohli jim dělat konkurenci.
České vozy do celého světa !
pát úno 04, 2011 2:02 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

ned úno 06, 2011 8:04 pm

Dody
Příspěvky: 317
Registrován: čtv led 24, 2008 8:41 pm

Příspěvek

pon úno 07, 2011 6:25 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

A já se bál, že Škodovku na CC závodech snad nikdy neuvidím :pray: . Kdoví co to je podvozek a trochu víc infa by mohli mít na stránkách :unsure:
České vozy do celého světa !
sob úno 12, 2011 7:50 pm

michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Janki: Pod kapotou Kakrdovej "škodovky" sa skrýva 8 rokov staré Isuzu Vehicross. Pravda je, že za tých osem rokov sa auto neustále zlepšovalo, v súčasnosti však už technologicky zaostáva. Namiesto pevnej nápravy je nezávislé zavesenie, motor je pôvodný Isuzu, niečo okolo 3 litorv ak sa nemýlim. Oficiálne sa to stále Isuzu Evo Racing, keďže Škodovka s tým nechce mať nič spoločné.
sob úno 12, 2011 10:02 pm

wrip
Příspěvky: 368
Registrován: pon led 04, 2010 11:46 pm
Bydliště: ČR - všude dobře

Příspěvek

Prošvihl jsem někde něco?
Nově jsem zaregistroval CDR. Mám to chápat tak, že u CDT se s konečnou platností rozloučili s "malými" auty a zůstávají pouze u trucků?
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
pon úno 14, 2011 9:59 am

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Tatra poprvé, Tatra podruhé, Tatra potřetí......Trucktrialová Tatra Svoboda Teamu prodaná zájemci ... :?:
http://www.svobodatatrateam.cz/
České vozy do celého světa !
pon úno 14, 2011 10:38 am

Adam
Příspěvky: 629
Registrován: pát lis 21, 2008 2:00 pm

Příspěvek

to wrip: To je nějakej novej team?
pon úno 14, 2011 6:20 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Tak úplně nový asi ne, jen ten název. http://www.dakarpraha.cz/
pon úno 14, 2011 6:57 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 hostů