Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Dle skupiny B v rallye to bylo jednoduché. Auto dané hmotnosti má možnost jít buď atmosférickou cestou daného objemu, nebo přeplňováním, kde se přes koeficient přeplňování, kterej někdo podle soudobých etalonů navrhne, objem určí vydělením tím koeficientem.
Pak to šlo i obráceně - k danému objemu lze hmotnost snížit na nějakou cifru. (Tehdy byla rozhodující hranice kolem 960 kg a vycházelo to asi 1770 ccm turbo).
V případě WRC, kde není alternativa "bez turba" a která by pro dakar mohla platit, se jednoduše k danému objemu určí podle soudobých etalonů restriktor, podle kterého BY MĚLY mít motory daný výkon.
Je jasné, že vývoj nelze zastavit a tak co platilo první rok, další rok platit nemůže - navzdory danému restriktoru na daný objem vypočítaného nějaký rok a schváleného nějaký rok se další roky výkony a krout. momenty zvedají...
Pak to šlo i obráceně - k danému objemu lze hmotnost snížit na nějakou cifru. (Tehdy byla rozhodující hranice kolem 960 kg a vycházelo to asi 1770 ccm turbo).
V případě WRC, kde není alternativa "bez turba" a která by pro dakar mohla platit, se jednoduše k danému objemu určí podle soudobých etalonů restriktor, podle kterého BY MĚLY mít motory daný výkon.
Je jasné, že vývoj nelze zastavit a tak co platilo první rok, další rok platit nemůže - navzdory danému restriktoru na daný objem vypočítaného nějaký rok a schváleného nějaký rok se další roky výkony a krout. momenty zvedají...
Tak už jsou 4 ingoty za sebou (overall). :mad:
Echter ztrácí na WP7 asi 7 min
Takže asi budou mít první 4 příčky ...
Echter ztrácí na WP7 asi 7 min
Takže asi budou mít první 4 příčky ...
Naposledy upravil(a) Tom120 dne čtv led 13, 2011 6:04 pm, celkem upraveno 1 x.
No snížení výkonu nic nevyřeší. Jednak se to opravdu nedá měřit a pak Kamaz má stejně jen 850 tak to mu moc síly neubere. Ať mi nikdo neřiká že maj víc v životě jsem neviděl že by někdo tvrdil že má menší výkon než má - všichni dycky přidávaj. A ostatní to samý Iveco 850, MAN 830 DAF 800. Jediný koho to postihne jsou Tatry a Ginafy který jsou těžší a potřebujou víc (Deutz i CAT C18 okolo 1000 koní). Eště ke všemu si myslim že výkony do příštích let neporostou kam taky. Dyk osm a pul tunovej kamion s 850 koňma má lepší poměr výkon/hmotnost než většina osobáků tak kam ho zvyšovat.
Filip Nikl
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 hostů