Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Uživatelský avatar
jirkas
Příspěvky: 603
Registrován: pon lis 05, 2007 12:37 pm
Bydliště: Lovosice

Příspěvek

Rozhovor Jana Říhy a Aleše Lopraise o ostré asistenci v závodě, kde je i vyčísleno, kolik by stála.
http://www.rozhlas.cz/motozurnal/dakar2 ... un--837070
pát led 14, 2011 1:13 pm

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Bohužel musím s Aldou souhlasit. On by byl možná problém sehnat distatečně zkušeného, rychlého a přitom ohleduplného řidiče a solidního mechanika v jedný osobě. Čím dál tím víc dokáži ocenit Mardějeva a jeho posádku :wink:
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
pát led 14, 2011 1:26 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano, rychlá asistence je jedna věc a všechny s tím související důsledky jsou věc druhá. bavili jsme se o tom s Alešem loni na letišti v Aires, opravdu to není jednoduché, ten setup týmu to musí obsahovat jako nějakou logickou komponentu. Ale obecně: sice to auto na světě je, ale je třeba mít dvakrát tolik náhradních dílů, navíc kompatibilních s hlavním vozem, tedy i druhý asistenční kamion, dvakrát tolik mechaniků... Posádka musí být přesně tím, čím je mardějev. takový Duisters například je taky fajn, ale všimněte si, jak jezdí nevyrovnaně. Shodli jsme se na tom, že ideální rychlou asistenci by řídil Karel, jenže to je bezpředmětná otázka, s jeho zády. Na rychlou asistenci musí být opravdu někdo spolehlivý, ale také dostatečně rychlý. Skvělí borci pro tuto roli jsou Echter, Reif, Juvanteny, od nás třeba Fajtl, našla by se i jiná jména. Ale s tím souvisí i ekonomická stránka věci. A nebo je řešení se dohodnout s některým konkurenčním týmem a mít společnou rapid assitance, což s sebou nese zase jiné těžkosti (komu pomůže a komu ne atd atd., člověk nemá tento vůz plně pod kontrolou)... Je však pravda, že pokud je štěstí, dá se to ujet i s jedním autem. Pak je to o tom, zda vydrží a zda ne. Mardějev má exaktně tuto roli, dál ji u předních týmů vidíte jen u Duisterse - Veka takovou hierarchii nemá a Van Vliet by byl rád jasnou jedničkou, než aby musel obětovat vlastní turbo. A další týmy jsou už relativně vzadu a nebo jsou slušné, ale jejich vozy jsou na rovné úrovni (CDT, LRT). Holt je to složité. Asi bych taky nedramatizoval tu schopnost Kamazáků auto málem skoro znovu postavit. Oni nemění nápravy denně, mění je preventivně v den volna, tolik materiálu zas nemají. možná u někoho došlo k výměně i v jiném intervalu, protože si to podmínky vyžádaly. Asi dvakrát za závod mění i péra, jinak je ale preventivní výměna některých částí u nich častější, to je pravda. Pak ale mohou jezdit, jak jezdí. Ale když nemáte štěstí, stejně to není nic platné - turbo mohlo řachout i Čaginovi, přes všechnu péči. Prostě to tak je, příště třeba bude líp, ale je fakt ,že letos se věci dařily opravdu pěkně, to se hned na ten závod jinak dívá, než s hořkostí z odpadnutí. Bohužel.
pát led 14, 2011 1:50 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Mohu pane Vintr dotaz, kdo je onen zmiňovaný Reif, o koho se jedná. Nějak nevím kam to jméno strčit. Díky za odpověď ;)
České vozy do celého světa !
pát led 14, 2011 1:58 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Když se dívám na letošní výkon Echtera, tak si říkám, že ho je na rychlou asistenci škoda. To samé např. Behringer. Jinak u našich týmů jsou ta auta už tak odlišná, že ta společná rychlá asistence by v mnoha případech bohužel ani nebyla plně využitelná.
pát led 14, 2011 2:07 pm

Pitris
Příspěvky: 694
Registrován: pát kvě 16, 2008 9:17 pm

Příspěvek

Trošku změním téma. Nevíte jestli bude nějaká kniha z letošního Dakaru? Vzhledem k tomu, že se Láďa Lála vrátil dříve...
pát led 14, 2011 2:29 pm

bajza
Příspěvky: 74
Registrován: čtv led 06, 2011 11:37 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Ještě otázečka k rychlý asistenci, možná by na ní mohl pan Vintr odpovědět: Po Alešově třetím místu v Africe se taky o rychlý asistenci mluvilo a padalo jméno Leo Lopraise. A vzhledem k tomu že teď řídí, pokud se nepletu, Filharmonii, tak by to mohla bejt dobrá volba. Zkušenosti jistě má....
pát led 14, 2011 3:21 pm

michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jenki: Johann Peter Reif, víťaz z roku 1997 s kamiónom Hino, roky jazdil rýchlu asistenciu pre továrenský tím KTM na MANe. Do úlohy rýchlej asistencie jeden z najlepších.

Otázka rýchlej asistencie tu na fóre ma väčšinou pobaví. Hlavne tým, že keď sa nejaký naozaj dobrý pilot na scéne objaví, hneď ho tunajší užívatelia pasujú do úlohy jednotky. Je to Kolomý, je to Echter, je to Behringer. Nemôžu byť všetci jednotky...

bajza: Možno sa mýlim, mám ale pocit, že som pred časom čítal, že Leo súťažne jazdiť nemôže kvôli zdraviu. Nepamätám si presne.

Ešte raz asistencia. Je to síce len úvaha od klávesnice, ale myslím, že jeden kamión by na dva súťažné stačil. Koľko odvezia Babča materiálu, tak 10-12 ton? To by hádam stačilo.
pát led 14, 2011 3:44 pm

Uživatelský avatar
Tom120
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv srp 24, 2006 1:41 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jenki:
Obrázek
Vycházel jsem z té sériovky. Samozřejmě je ještě možnost tam dát jinou traverzu, přidat světla, clonu, atd ... :wink:
pát led 14, 2011 3:57 pm

Chomuťák
Příspěvky: 1216
Registrován: stř bře 01, 2006 2:25 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Sakryš, to je nádhera... :clap:
Karosa C744 s osmikvaltem - královna silnic...
Od teď všude autobusem a neuhýbám...
Co je největší záhadou přírody? Ženské oko! Z desíti metrů vidí blond vlas na světlém saku, ale z půl metru nevidí garážová vrata !!!
pát led 14, 2011 3:59 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Zajímavá situace v celkovém pořadí kamionů, Echter je dvě minuty za čtvrtým Mardeevem.
pát led 14, 2011 4:28 pm

Liaz08
Příspěvky: 345
Registrován: ned kvě 09, 2010 11:30 pm
Bydliště: Valašské Království

Příspěvek

Líza je v cíli :clap: Podle dnešního umístění asi jel Vildman :)
Liaz má své specifické kouzlo, kterému nelze odolat.
pát led 14, 2011 4:49 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Dneska jeli hodně pomalu, což je škoda. Možná se alespoň na pozici Hina před nimi zaútočit dalo.
pát led 14, 2011 4:52 pm

Liaz08
Příspěvky: 345
Registrován: ned kvě 09, 2010 11:30 pm
Bydliště: Valašské Království

Příspěvek

Hlavní je, že posádka Lízu bojovnici dovedla až do cíle :wave:
Liaz má své specifické kouzlo, kterému nelze odolat.
pát led 14, 2011 5:07 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Tom120:

Paráda, já si říkal, že Tatra Offroadsport by byla krasavice. 8)
České vozy do celého světa !
pát led 14, 2011 5:10 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti