Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

zdenek54: Pardon, ale hovoriš (resp. píšeš) nezmysly. Že by Lopraisovci nemali na turbo? Keď dajú 1 mil. EUR na účasť?? Tu nejde o financie, ale o zlyhanie jednej konkrétnej súčiastky, ktoré sa navyše doteraz nikdy neprejavilo.
Ďalej, o akej reklame je tu reč? Či už LTT alebo CDT sú súkromné tímy a reprezentujú hlavne seba a nie značku. To že sa rozhodli pre Tatru je fajn, ale nie sú zástupcami značky. Vôbec celé to vnímanie Dakaru ako reklamy je trochu zvláštne. Zaujímalo by ma, koľko juhoamerických firiem sa rozhodlo nakupovať Kamazy...
Fiaskom (čítaj "nedokončením súťaže") sa Dakar končí pre 60% štartujúcich, takže to vlastne nie je nič neobvyklé. Ako LTT tak aj CDT majú na bojovať o dobré umiestnenie, ale keď to nebudú skúšať, tak sa im to nepodarí. Alebo je tvojím krédom "Kto nič nerobí, nič nepokazí"?
pon led 17, 2011 10:20 pm

michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Čagin by sa mal začať báť...

Příspěvek

Obrázek
pon led 17, 2011 10:22 pm

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Attiyah: To je kolaborant!!! Nejdřív uteče z BMW do VW a nakonec ke KAMAZu :D
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
úte led 18, 2011 12:02 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já myslim že nemá cenu řešit nějaký neúspěch Tatry. Hlavně by to chtělo uznat že české teamy jaksi zaspali dobu a to neni zadarmo. Kamaz od roku 1994 (nebo kdy to nasadil speciál 4x4) se snažil jet palbu a taky na to vyvíjel auto. Neustálé šachy s převodovkama, různé motory, obrovské výkony, různé druhy pérování a tlumení atd. Tatra (později LTT číli Karel Loprais) neustále jezdila svým Maraton stylem jak to dělala v 80. letech a hlavní předností byla spolehlivost. Pokud Kamaz držel tak už tekrát mu nestačila, jenže on nedržel a tak stále byla na špici.
V roce 2003 přišla změna pravidel a začínalo se od nuly. V následujících letech Češi jezdily prakticky se sériovkama kdežto Kamaz vyjel s autem které za sebou mělo 10 let vývoje a experimentů aby tu palbu vydrželo. No a hele ono ty Kamazy najednou začali držet a protože byly dělaný na tvrdý zacházení tak jeli rychle a začali vyhrávat kde se dalo. Kdo jim chtěl stačit musel jet jako oni a musel mít auto které bylo vyladěno ve všech směrech.
V roce 2006 se pak LTT konečně probral postavil první verzi současného stroje. Začalo se hledět na zvyšování výkonu na vývoj tlumičů na hmotnost atd. Objevil se Aleš Loprais jako mladý dravý pilot a začal se budovat team který bude technicky i koncepčně stačit Kamazům. Pak přišly léta problémů jak technických tak řidičských (stejně jako u Kamazu v 90. letech) a nyní je tu rok 2011 a je tu auto technicky na úrovni s Kamazy a řidič který jim stačí. A začínají se objevovat první úspěchy (stejně jako u Kamazu na konci 90. let). Letos to prostě nevyšlo (stejně jako to mnohokrát nevyšlo Kamazu) ale pokud bude LTT pokračovat v nastavené linii tak to určitě jednou vyjde Tatra bude zase king.
Filip Nikl
úte led 18, 2011 12:15 am

Crowley
Příspěvky: 149
Registrován: pon led 17, 2011 8:27 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

To zdenek54:
Takže podle Vás je auto, které po kotoulu podél musí odstoupit ze závodu z důvodu nesplnění bezpečnostních norem pro další pokračování v závodu a tento vůz pak bez problémů dojede do přístavu, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které odstoupí ze závodu z důvodu vážných zranění posádky po nejhorším možném skoku, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, které po skoku v dunách ohne přední polonápravu a dojede do servisní zóny po vlastní ose a Dakar dokončí jako rychlá asistence, nevhodné k závodění?
Podle Vás je auto, kterému v půlce závodu odejde soušástka, u které se to tolik neočekává a kvůli které ztrácí výkon ale přesto dojede do cíle, nevhodné k závodění?

Posádka Spáčil-Vršecký-Kolomý odstoupila po nehodě z 6. místa (dle dakar.com). více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka Kolomý-Lamač-Kilián odstoupila z 21. (9. v druhé etapě) pozice více: http://www.czechdakar.cz/marek-spacil-o ... ske-rallye
Posádka De Azevedo-Martinec-Justo odstoupila z 6. pozice http://www.lrt.cz/cz/novinky/126/8.1.20 ... iuque.html
Posádka Loprais-Holáň-Kalina byla diskvalifikována ze 4. průběžné pozice (před poruchou útočili na 2. a 1. místo) http://loprais.cz/loprais/index.php?obs ... clanku=716

Navíc, kterou posádku přirovnali novináři k Davidovi bojujícímu proti Goliášovi?

Nebo snad mám předpokládat, že jste si s sebou všech těch 32 let vozil náhradní polonápravu, řízení, turbo (bylo-li) a ostatní?

Tudíž, jsem velmi rád, že Tatry do závodu nastoupily a dle mého bylo jejich vystoupení velmi dobré a doufám, že letošní rok a příšítí Dakar přinesou větší úspěchy.
úte led 18, 2011 11:09 am

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

zdenek54:
Podívejte se do historie, ať již Tatrovácké, nebo LIAZácké. Já si myslím, že můžem být rádi, že aspoň někdo jede. Potom, jak dopadl tovární tým Tatry po Dakaru 1999 a celá automobilka, o LIAZácké automobilce již ani nemůže být řeč. I když snaha na obnovu náklaďáků byla.

A co máme teď? Vždyť vlastně bez tovární podpory tomu ty lidi věnuji celý rok(a že jich je a furt přibývá), všechen svůj čas a nemalé peníze, víceméně riskují ještě své zdraví. Ale o tom je každý sport, a komu místo krve koluje benzín takový věci nejde zazlívat, to jen připisuji jako takovou další jejich "oběť" tomuto sportu. Rozhodně bych si nedovolil jim zazlívat, že nevezou turbo. Kdyby věděli, že se třeba vyštění, tak ho samozřejmě vezou sebou. Turbo neváží přece, tolik aby je ohrozilo, že jo. Ale když už vezou turbo, co takhle rači vzít náhradní sadu tlumičů(kdyby někde v etapě to netlumilo jak má nebo začli chcát), a co takhle vzít možná rovnou i centrálu, ponk by se taky hodil, CO by nebylo taky na škodu....nevím, mám pokračovat? Ano, pokud chci dělat rychlou asistenci tak většinu z těchto věcí vezu. Ale NEVEZU to, pokud jedu o výhru.

Nechci bejt rejpal, ale po válce je každý generál. Inu, před další etapou zavolejte Alešovi(nebo jiným nešťastně odpadlým) co si má(jí) vzít za součástku sebou do zrovna tyhle nebo tyhle etapy, bude-li náhodou šance(tedy smůla), že se to nebo to zrovna vyštění.
České vozy do celého světa !
úte led 18, 2011 2:27 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo přesně tak dycky se rozbije to co nevezeš. To je jak když jsem jezdil v létě s kombajnem - trošku podobný podmínky jak na Dakaru - prach, vedro, špína, souboj s časem, opravy na poli. Žně jsme začínali se sadou goláků. A na konci jsem tam vozil půl dílny - asi 10 různejch řemenů, snad všechny klíče, maznice, stahováky, kladiva, majzliky, hevery, hadice a já nevim co pro případ že by se to rozbilo. No a nakonec jsme dojezdily kvůli jednomu blbýmu deseticentimetrovýmu klínku kterej vypad z řeťězovýho kola a samozřejmě jsem ho neměl.
Filip Nikl
úte led 18, 2011 2:44 pm

wrip
Příspěvky: 368
Registrován: pon led 04, 2010 11:46 pm
Bydliště: ČR - všude dobře

Příspěvek

to Crowley:
Naprostej souhlas.
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
úte led 18, 2011 5:37 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Příspěvek

naprostej souhlas, ono se to kritizuje od monitoru; a navíc mají všichni můj obdiv bo je to neuvěřitelnej výkon od všech co se na tom kolotoči podílejí (tedy týmy a mechanici); a krom toho je to bezva průnik vývojem dakarské techniky a taktiky servisu, financí.. :-)
úte led 18, 2011 6:10 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kdysi tu zaznělo že Monster Energy nemá zástupce mezi kamiony. A vzhledem k tomu že Aleš byl letos největší naháneč kamazů tak se zaspekulovalo o co by kdyby.
Obrázek
Když si přimyslíte zvuk tak by to opravdu bylo pěkný monstrum.
Filip Nikl
úte led 18, 2011 8:51 pm

Uživatelský avatar
Timy
Příspěvky: 2211
Registrován: stř lis 26, 2008 6:04 pm
Bydliště: Gottwaldov

Příspěvek

filip 90: tak přesně o tomhle jsme se bavili v práci! Je vidět, že nejsem sám, koho tahle možnost napadla. To auto by v těchto barvách bylo fakt brutální.
!LIAZ 4life!
úte led 18, 2011 8:58 pm

Uživatelský avatar
koca
Příspěvky: 227
Registrován: úte led 05, 2010 12:41 pm
Bydliště: Krupka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

pěkné, pěkné, slušelo by jí to... a když už jsme u těch spekulací, na Jamalu by to bylo asi ještě brutálnější...
úte led 18, 2011 8:59 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Tak to jedině, že by Monster koupil značku Loprais drink. Jinak by těžko sponzoroval konkurenci. A to by pak bylo otázkou co je dlouhodobě lepší.
úte led 18, 2011 9:05 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Pěkné :-) Ty barvy... Bylo by to zajímavé. V motokategorii má BMW Monster barvy jako vyzyvatel vítězného Red Bull KTM. V auto kategorii má BMW MOnster barvy jako vyzyvatel vítězného Red Bull VW. Ale v kamionové kategorii Monster není, někdo by měl být vyzyvatel vítězného Red Bull Kamaz. A snad někdo, pro koho není český trh tak nezajímavý...
úte led 18, 2011 9:21 pm

Uživatelský avatar
M.S
Příspěvky: 519
Registrován: pát říj 13, 2006 10:32 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Ty tři metrový zářivě zelený čáry, to by byla reklama jako máloco. Divný, že by to nikoho v Truck kategorii ještě nenapadlo...
úte led 18, 2011 9:27 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů