Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Kdo uhodne, čí poupravená Tatra je v TV reklamě?
Je tomu 2 roky nazpět, co jsem se s kamarádem pokoušel založit vlastní tým na Dakar. Vytvořili jsme několik propagačních koncepcí pro pár větších firem. Jednou z nich byla modrá pyramida. V návrhu byl, krom jiného (myslím vtipný) návrh TV reklamy. Tehdá nás vyrazili. A podívejte se, co dnes běží na TV obrazovkách: http://www.modrapyramida.cz/moudre-stavebni-sporeni/ konstra návrhu se jim nakonec hodila...
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Rád přiznám, že jsem se pletl. Pokud ten kapoťák vyjede do letošní Silk. Zátím si o tom myslím své. Viděl jsem pouze naaranžovanou maketu. Převodovka alison se nekoná, byla tam zastavěná tatrovácká a vše ostatní bylo řešené normálně, jako u klasicky trambusové verze. Jenom posunuli kabinu a hodili tam kus "bakelitu", jako kapotu. Kabina ležela na hranolcích, ani konzoly pro ni nebyly. A už vůbec si neumím představit kam nacpou chladič a saharu. "Úsměvy" absolutně nedostačující a prostor, při prezentovaném provedení, prakticky žádný. Zkuste si to video pustit pomaleji a stopovat. Letos to nemůže vyjet a když, tak to bude totální nedodělek na hranici funkčnosti.
truckman: uvažuj!!! Už si snad někdy viděl nějaké vozidlo od LTT, které by vyjelo jako "amatérský nedodělek"??? NE!!! Tak nevím, proč by tomu snad mělo být v případě kapotovaného speciálu... Ano, na videu to bylo dosti rozpracované, ale to video už asi nějaký ten týden má. Takže je nechme pracovat, dobře vědí, co dělají. Víc se k tomu vyjadřovat postrádá smysl.
No já teda nevim kde se vubec vzalo to, že to mělo mit převodovku Alison. Cpát do auta kde se hraje na každej kilogram, každej kilowat a newtonmetr výkonu a má fungovat naplno v 50°C hydroměnič kterej se za běžnýho provozu hřeje jak blázen, má strašný ztráty a je těžkej jako prase, to snad ani nikdo nemoh myslet vážně.
A to nemluvim o tom že Kamaz to už kdysi zkoušel a nefungovalo to. Přehřívalo se to a neustále z toho tekly litry oleje. A výhody to tak závratný jak se čekalo nemělo.
A to nemluvim o tom že Kamaz to už kdysi zkoušel a nefungovalo to. Přehřívalo se to a neustále z toho tekly litry oleje. A výhody to tak závratný jak se čekalo nemělo.
Filip Nikl
No jo, ale pouštní nákladák se sekvencí, to by bylo něco...
Pokud by nebyly problémy technickýho rázu, a šlo by jen o hmotnost, nebyl by snad problém to vykompenzovat výkonem... ale pokud se rozhodli jít cestou spolehlivosti, nižšího výkonu a jak to vypadá asi i nižší váhy, tak Allison asi jentak nebude...
Pokud by nebyly problémy technickýho rázu, a šlo by jen o hmotnost, nebyl by snad problém to vykompenzovat výkonem... ale pokud se rozhodli jít cestou spolehlivosti, nižšího výkonu a jak to vypadá asi i nižší váhy, tak Allison asi jentak nebude...
To filip 90:
Trochu brzdi, nevím jestli LTT bude mít automat a kdyby nevím který to bude.
Vím že obecně zájem o automat byl/je.
Ale přesto bych měl pár výhrad:
1. Automat je kompaktnější než manuál.
2. Když jde o Nm umí je násobit.
3. Měnič se za běžného provozu vůbec, ale vůbec nehřeje. Viz lock-up.
4. Má strašné ztráty když zároveň stojíš na brzdě a zároveň máš jedničku a plný plyn. Ale v tom případě bude mít manuál ztráty stejné, nepočítám-li ztráty na na jeho spojkovém obložení.
5. Na zoufalé výkřiky se špatně reaguje...
Trochu brzdi, nevím jestli LTT bude mít automat a kdyby nevím který to bude.
Vím že obecně zájem o automat byl/je.
Ale přesto bych měl pár výhrad:
1. Automat je kompaktnější než manuál.
2. Když jde o Nm umí je násobit.
3. Měnič se za běžného provozu vůbec, ale vůbec nehřeje. Viz lock-up.
4. Má strašné ztráty když zároveň stojíš na brzdě a zároveň máš jedničku a plný plyn. Ale v tom případě bude mít manuál ztráty stejné, nepočítám-li ztráty na na jeho spojkovém obložení.
5. Na zoufalé výkřiky se špatně reaguje...
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
No jo ale sekvence (tedy řazení pod zatížením) se nemusí dělat pomocí převodovky s hydroměničem. Existují daleko vychytenější systémy. Nemyslim zrovna robotický řazení ala Norgen a další tomu podobný ale třeba klasickej traktorovej Powershift jako má třeba CASE. Klasická převodovka s klasickou spojkou akorát v převodovce se nespojujou ozubený synchro spojky jako u klasiky ale zapínaj se a vypínaj hydraulický spojky. Čily ztráty jako u normální převodovky a řazení tlačítkama bez spojky a ztráty momentu v plný zátěži. To by byl krok vpřed ale to je asi eště daleko.
Filip Nikl
Podle mě osobně je tam spíš problém jako u problematiky dakarskejch motorů všeobecně. A to že jde o extra silnej balíček výkonu, kterej jentak někdo nedělá, musí se to dolaďovat, vyrábět na zakázku, což jentak někdo neumí atd...
A schválně, kolik výrobců robotizovaných, poloautomatických nebo jakýchkoliv jiných převodovek s možností sekvenčního řazení, se dnes vyrábí, aby splňovaly dvě základní podmínky - co nejnižší hmotnost a hodně přes 3000Nm stabilně, po dobu 10hodin denně, 15dní, extra záhul.
Opět by to bylo něco na zakázku, o fous lehčí než seriová ale x násobně draší a spočítaná životností akorát na 1 Dakar...
Čili kde maj týmy, a´t už jakýkoliv (krom Kamazu, tam peníze roli nehrají), brát motivací do tohodle drahýho, o chlup lepšího řešení jít?
A schválně, kolik výrobců robotizovaných, poloautomatických nebo jakýchkoliv jiných převodovek s možností sekvenčního řazení, se dnes vyrábí, aby splňovaly dvě základní podmínky - co nejnižší hmotnost a hodně přes 3000Nm stabilně, po dobu 10hodin denně, 15dní, extra záhul.
Opět by to bylo něco na zakázku, o fous lehčí než seriová ale x násobně draší a spočítaná životností akorát na 1 Dakar...
Čili kde maj týmy, a´t už jakýkoliv (krom Kamazu, tam peníze roli nehrají), brát motivací do tohodle drahýho, o chlup lepšího řešení jít?
Filipe, snad už nebudu otravný, ale pokusím se vysvětlit pár věcí
1. Sekvenční převodovka neřadí pod zatížením. Je to v podstatě klasická převodovka, jen pokyny pro řazení nedává řidič mechanicky přes kulisu, ale třeba "pádly" pod volantem, řadí pak elektronika a hydraulika. Elektronika ovládá i motor, protože bez řízení motoru by ta převodovka nevyřadila. Sekvenční převodovku zavedli v F1, neřadí sice pod zatížením ale zato prokletě rychle. Sekvenční se jí říká protože řadí vždy jeden kvalt za druhým postupně.
2. Norgren a podobní není PowerShift.
3. Traktorová převodovka v Tatře již funguje nějaký rok, ale všeobecně se to jako úspěch nepovažuje. Má dost nevýhod. V případě CASE se jedná zase o něco jiného, teď používaná je paralelní převodovka s dvojitou spojkou, něco jako koncernové DSG. Bohužel k ní neznám další podrobnosti, takže těžko soudit, nakolik by byla vhodná. Obecně však nebude mít hydraulické spojky pro řazení, zase jsou tam synchrony a zasouvají se ozubená kola do sebe. Dvojitá spojka pak určuje, který z výstupních hřídelí přenáší výkon. Je to zajímavé řešení spojující výhody automatu a klasiky ale má také své nevýhody.
1. Sekvenční převodovka neřadí pod zatížením. Je to v podstatě klasická převodovka, jen pokyny pro řazení nedává řidič mechanicky přes kulisu, ale třeba "pádly" pod volantem, řadí pak elektronika a hydraulika. Elektronika ovládá i motor, protože bez řízení motoru by ta převodovka nevyřadila. Sekvenční převodovku zavedli v F1, neřadí sice pod zatížením ale zato prokletě rychle. Sekvenční se jí říká protože řadí vždy jeden kvalt za druhým postupně.
2. Norgren a podobní není PowerShift.
3. Traktorová převodovka v Tatře již funguje nějaký rok, ale všeobecně se to jako úspěch nepovažuje. Má dost nevýhod. V případě CASE se jedná zase o něco jiného, teď používaná je paralelní převodovka s dvojitou spojkou, něco jako koncernové DSG. Bohužel k ní neznám další podrobnosti, takže těžko soudit, nakolik by byla vhodná. Obecně však nebude mít hydraulické spojky pro řazení, zase jsou tam synchrony a zasouvají se ozubená kola do sebe. Dvojitá spojka pak určuje, který z výstupních hřídelí přenáší výkon. Je to zajímavé řešení spojující výhody automatu a klasiky ale má také své nevýhody.
Nejezdím s truckem (ale montuji/spravuji jim převodovky :- )
Tak ten Jamal bude asi evoluce současného auta jen s kabinou posunutou dozadu. Zajímalo by mě, jestli ten čumák bude z Jamalu jak je, nebo nějak zkrácený, v sérii mi přijde docela dlouhý. Taky materiál, pokud vím tak kabina musí být železná, ale asi se to nebere jako součást kabiny.
S tím sníženým výkonem mě napadlo, jestli to už není taková příprava na úpravu pravidel. Probíralo se tu, že se snad něco takového chystá. Chlazení bude taky zajimavé, jestli se nepletu, tak v současném autě vezou čtyři velké větráky na korbě, když to bude pod čumákem, tak to budou muset nějak pořešit. Kdesi se tu psalo, že pan Horka měl s tím svým Jamal tahačem problémy s přehříváním, takže do kapoty musel udělat jakési lapače.
Jsem zvědav kolik těch nových Dafů co chystají Holanďani bude mít tatrováckou rouru
S tím sníženým výkonem mě napadlo, jestli to už není taková příprava na úpravu pravidel. Probíralo se tu, že se snad něco takového chystá. Chlazení bude taky zajimavé, jestli se nepletu, tak v současném autě vezou čtyři velké větráky na korbě, když to bude pod čumákem, tak to budou muset nějak pořešit. Kdesi se tu psalo, že pan Horka měl s tím svým Jamal tahačem problémy s přehříváním, takže do kapoty musel udělat jakési lapače.
Jsem zvědav kolik těch nových Dafů co chystají Holanďani bude mít tatrováckou rouru
Suky sorry možná jsem to napsal nepochopitelně. Jinak vim jak vypadá sekvenční převodovka bohužel většina lidí sekvencí myslí řazení pod zatíženim protože u obojího se mačkaj čudliky a motor hekne a zařadí to. Jen jsem to nechtěl rozmazávat do detailů. Z věty "Nemyslim zrovna robotický řazení ala Norgen a další tomu podobný ale třeba klasickej traktorovej Powershift" je snad jasný že neřikám Norgen = Powershift.
Máš pravdu převodovka DSG funguje jak řikáš ale v traktorech to funguje jinak. Opět se omlouvám neznal jsem terminologii foto 3D modelu převodovky je zde: http://www.agrics.cz/modely/?rada=14 Má to jednu vícelamelovou mokrou spojku - slouží pro rychlý zastavení a rozjezd. Nic se tam neřadí kola jsou ve stálym záběru a "řazení" probíhá přepínáním lamelových spojek přimo v převodovce. Když se správně nakalibruje elektronika tak to ředí pod zatíženim, dá se taky pomocí elektroniky nastavovat rychlost zařazení a plynulost (rychlost přepnutí spojek). Otázka je jestli by to v kamionu vubec fungovalo, ovšem v traktorech to funguje skvěle přes 20 let.
Máš pravdu převodovka DSG funguje jak řikáš ale v traktorech to funguje jinak. Opět se omlouvám neznal jsem terminologii foto 3D modelu převodovky je zde: http://www.agrics.cz/modely/?rada=14 Má to jednu vícelamelovou mokrou spojku - slouží pro rychlý zastavení a rozjezd. Nic se tam neřadí kola jsou ve stálym záběru a "řazení" probíhá přepínáním lamelových spojek přimo v převodovce. Když se správně nakalibruje elektronika tak to ředí pod zatíženim, dá se taky pomocí elektroniky nastavovat rychlost zařazení a plynulost (rychlost přepnutí spojek). Otázka je jestli by to v kamionu vubec fungovalo, ovšem v traktorech to funguje skvěle přes 20 let.
Filip Nikl
filip 90: Asi by to fungovalo, jen jak tu bylo napsáno tak asi bude problém s těmi spojkami. Ve spojení s planetovými soukolí by mohla být i relativně lehká. Nevím jak jsou na tom pravidla, nemusí být také převodovka homologovaná pro dané auto? Vlastní konstrukce by asi neprošla a úprava nějaké stávající i když by byla této konstrukce by byla problematická. Spojky jsou většinou dost natěsno a na zvětšování moc místa není. O podobnou převodovku jsem se pokoušel při školním projektu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 44 hostů