Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to jsem chtěl někoho pobavit :lol: dík
pát črc 29, 2011 3:56 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No tak z pohledu Kamionů to je druhá liga. Neni tam Kamaz neni tam Loprais... občas se tam někdy objeví ale převážně na testování aby se svezli. První liga je Dakar a SWR no a třeba Rally trial Germany to třetí liga.
Filip Nikl
pát črc 29, 2011 6:59 pm

michalCCR
Příspěvky: 716
Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jasné, ja to beriem a chápem. Z tohto pohľadu ale môžeš za prvú ligu označiť všetky ruské súťaže na ktorých Kamazy štartujú - najlepšie kamióny s najlepšími jazdcami (výsledky nielen Dakaru to potvrdzujú). Napríklad na Maršrut 1000 v roku 2008 jazdilo hneď osem Kamazov, to je panečku konkurencia :wink:
Ja to beriem tak, že pre kamióny nie je v roku súťaží veľa a keď už sú, tak to nie je lacný špás (Africa Eco Race, ADDC, Tunis). Preto ak sa v Španielsku zíde dvanásť truckov medzi ktorými je Iveco od de Rooya, talianske Iveco, Jo Adua či David Oliveras, tak to je sakra dobrá štartovka.
pát črc 29, 2011 9:20 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No tak to neni jen o Kamazech. Já to beru podle délky, počtu národností a hlavně úrovní techniky - tedy počtu plnohodnotných dakarských speciálů. Že na Mašrutu 1000 bylo 8 Kamazů nic neznamená když tam ve své třídě byly sami. Tady je jeden - Iveco De Rooy. A největší boje vedou vozy co na Dakaru jezdí tak maximálně rychlou asistenci. :)
Filip Nikl
pát črc 29, 2011 10:09 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

Tak, ked mozem ja prispiet do diskusie tym ako to vidim, tak zas takto: :)

Ja by som to skor rozdelil na take urovne - ktore su suborom obtiaznosti, dlzky (km a casu), miery internacionalizacie ucastnikov, charakteru terenu, kvality tej techniky, a v neposlednom rade komercnej a medialnej pritazlivosti. (Z EU pohladu)

Dakar je v tomto urovnou samou pre seba (taka Extraliga). K nemu, ako k cielu asi vzhliadaju vsetci, ktori si testuju zrucnosti od napr. na SWR, az po nas, ktori Dakar "jazdime" na klavesniciach compov.

Dalsia uroven (1.Liga) su medzinarodne obsadene (pustne) podniky s trvanim do/okolo tyzdna: SWR, AER, Tunis, Faraoni, AD Desert Challenge, ... To su podniky, kde spickove stajne zavodia/zavodili a testuju na vyssieuvedeny Dakar.

Potom zacina dalsi level (taka 2. Liga) - kvalitne sutaze typu Baja - podla mna dlhodobo vpodstate Baja Espana a Baja Italia (miesta kde bolo tradicne silne zazemie dakarskych ucastnikov).

Poslednu uroven by som videl, ako rozne ine lokalne/regionalne sutaze (taka 3. Liga), ktore su obsadzovane hlavne velkym mnozstvom amaterskych posadok.

(Potom su podniky typu Dresden-Breslau, Budapest-Bamako, a pod., ktore maju trosku iny charakter, a keby som ich mal niekde vtesnat tak budu na pomedzi 2. a 3. ligy.)

Suma-sumarum, podla mna, celkova uroven sutaze je dana nejakou jej dlhodobejsou kvalitou, ktoru si konstantne drzi. A myslim, ze kvalitu nejde uplne posudzovat tym, ze by niekde raz-dvakrat startovalo viac posadok, alebo dokonca, ze sa tam ukaze ten de Rooy alebo Loprais, alebo Kamaz. Oni tieto velke mena si mozu vybrat na test /"zvezenie sa" hocico pod Dakarom. Otazka asi stoji naopak: kolko z tych ucastnikov "vselijakych" Baja a miestnych 1-2 dnovych terennych rallye si moze dovolit (pravidelne) SWR, Tunis, alebo dokonca Dakar?
pát črc 29, 2011 10:47 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jj tak s tímhle naprosto souhlasim.
Filip Nikl
pát črc 29, 2011 11:19 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

netušil jsem, že vhodím takové to buli, ale na okurkovou sezonu bobrý, musím Vás pochválit :lol:
sob črc 30, 2011 9:51 am

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

sob črc 30, 2011 4:56 pm

tra
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv dub 24, 2008 6:35 pm
Bydliště: Chrudim

Příspěvek

Nějak mi to uteklo, nevíte někdo proč se nejelo se systémem Hans - nebo alespoň na záběrech z kabin ho nevidím? To nařízení je zrušený nebo platí jen pro Dakar ?
ned črc 31, 2011 10:23 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Shrnující článek o Silk Way: http://www.svobodatatrateam.cz/
Filip Nikl
stř srp 03, 2011 10:25 pm

ned srp 14, 2011 6:41 pm

Uživatelský avatar
Jenki
Příspěvky: 235
Registrován: pát pro 04, 2009 10:52 pm
Bydliště: Krkonoše

Příspěvek

Rozhovor s P. Mikulou http://www.sportmn.com/index.php/sport- ... -republice v posledním čísle
České vozy do celého světa !
ned srp 14, 2011 8:51 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Nové fotky ze Saxonie 2011, stavby Tater a Silk way rally jsou na Webu. http://www.svobodatatrateam.cz/fotogalerie.php
Filip Nikl
úte srp 16, 2011 7:47 pm

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Tahle fotka je nejhezčí :wink:
Obrázek
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
úte srp 16, 2011 10:47 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo to je nejlepší fotka SWR 2011 :lol: :lol: 4 modelky a Tatra 815
Filip Nikl
úte srp 16, 2011 11:15 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů