Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
-
- Příspěvky: 716
- Registrován: sob úno 09, 2008 7:03 pm
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Jasné, ja to beriem a chápem. Z tohto pohľadu ale môžeš za prvú ligu označiť všetky ruské súťaže na ktorých Kamazy štartujú - najlepšie kamióny s najlepšími jazdcami (výsledky nielen Dakaru to potvrdzujú). Napríklad na Maršrut 1000 v roku 2008 jazdilo hneď osem Kamazov, to je panečku konkurencia
Ja to beriem tak, že pre kamióny nie je v roku súťaží veľa a keď už sú, tak to nie je lacný špás (Africa Eco Race, ADDC, Tunis). Preto ak sa v Španielsku zíde dvanásť truckov medzi ktorými je Iveco od de Rooya, talianske Iveco, Jo Adua či David Oliveras, tak to je sakra dobrá štartovka.
Ja to beriem tak, že pre kamióny nie je v roku súťaží veľa a keď už sú, tak to nie je lacný špás (Africa Eco Race, ADDC, Tunis). Preto ak sa v Španielsku zíde dvanásť truckov medzi ktorými je Iveco od de Rooya, talianske Iveco, Jo Adua či David Oliveras, tak to je sakra dobrá štartovka.
No tak to neni jen o Kamazech. Já to beru podle délky, počtu národností a hlavně úrovní techniky - tedy počtu plnohodnotných dakarských speciálů. Že na Mašrutu 1000 bylo 8 Kamazů nic neznamená když tam ve své třídě byly sami. Tady je jeden - Iveco De Rooy. A největší boje vedou vozy co na Dakaru jezdí tak maximálně rychlou asistenci.
Filip Nikl
Tak, ked mozem ja prispiet do diskusie tym ako to vidim, tak zas takto:
Ja by som to skor rozdelil na take urovne - ktore su suborom obtiaznosti, dlzky (km a casu), miery internacionalizacie ucastnikov, charakteru terenu, kvality tej techniky, a v neposlednom rade komercnej a medialnej pritazlivosti. (Z EU pohladu)
Dakar je v tomto urovnou samou pre seba (taka Extraliga). K nemu, ako k cielu asi vzhliadaju vsetci, ktori si testuju zrucnosti od napr. na SWR, az po nas, ktori Dakar "jazdime" na klavesniciach compov.
Dalsia uroven (1.Liga) su medzinarodne obsadene (pustne) podniky s trvanim do/okolo tyzdna: SWR, AER, Tunis, Faraoni, AD Desert Challenge, ... To su podniky, kde spickove stajne zavodia/zavodili a testuju na vyssieuvedeny Dakar.
Potom zacina dalsi level (taka 2. Liga) - kvalitne sutaze typu Baja - podla mna dlhodobo vpodstate Baja Espana a Baja Italia (miesta kde bolo tradicne silne zazemie dakarskych ucastnikov).
Poslednu uroven by som videl, ako rozne ine lokalne/regionalne sutaze (taka 3. Liga), ktore su obsadzovane hlavne velkym mnozstvom amaterskych posadok.
(Potom su podniky typu Dresden-Breslau, Budapest-Bamako, a pod., ktore maju trosku iny charakter, a keby som ich mal niekde vtesnat tak budu na pomedzi 2. a 3. ligy.)
Suma-sumarum, podla mna, celkova uroven sutaze je dana nejakou jej dlhodobejsou kvalitou, ktoru si konstantne drzi. A myslim, ze kvalitu nejde uplne posudzovat tym, ze by niekde raz-dvakrat startovalo viac posadok, alebo dokonca, ze sa tam ukaze ten de Rooy alebo Loprais, alebo Kamaz. Oni tieto velke mena si mozu vybrat na test /"zvezenie sa" hocico pod Dakarom. Otazka asi stoji naopak: kolko z tych ucastnikov "vselijakych" Baja a miestnych 1-2 dnovych terennych rallye si moze dovolit (pravidelne) SWR, Tunis, alebo dokonca Dakar?
Ja by som to skor rozdelil na take urovne - ktore su suborom obtiaznosti, dlzky (km a casu), miery internacionalizacie ucastnikov, charakteru terenu, kvality tej techniky, a v neposlednom rade komercnej a medialnej pritazlivosti. (Z EU pohladu)
Dakar je v tomto urovnou samou pre seba (taka Extraliga). K nemu, ako k cielu asi vzhliadaju vsetci, ktori si testuju zrucnosti od napr. na SWR, az po nas, ktori Dakar "jazdime" na klavesniciach compov.
Dalsia uroven (1.Liga) su medzinarodne obsadene (pustne) podniky s trvanim do/okolo tyzdna: SWR, AER, Tunis, Faraoni, AD Desert Challenge, ... To su podniky, kde spickove stajne zavodia/zavodili a testuju na vyssieuvedeny Dakar.
Potom zacina dalsi level (taka 2. Liga) - kvalitne sutaze typu Baja - podla mna dlhodobo vpodstate Baja Espana a Baja Italia (miesta kde bolo tradicne silne zazemie dakarskych ucastnikov).
Poslednu uroven by som videl, ako rozne ine lokalne/regionalne sutaze (taka 3. Liga), ktore su obsadzovane hlavne velkym mnozstvom amaterskych posadok.
(Potom su podniky typu Dresden-Breslau, Budapest-Bamako, a pod., ktore maju trosku iny charakter, a keby som ich mal niekde vtesnat tak budu na pomedzi 2. a 3. ligy.)
Suma-sumarum, podla mna, celkova uroven sutaze je dana nejakou jej dlhodobejsou kvalitou, ktoru si konstantne drzi. A myslim, ze kvalitu nejde uplne posudzovat tym, ze by niekde raz-dvakrat startovalo viac posadok, alebo dokonca, ze sa tam ukaze ten de Rooy alebo Loprais, alebo Kamaz. Oni tieto velke mena si mozu vybrat na test /"zvezenie sa" hocico pod Dakarom. Otazka asi stoji naopak: kolko z tych ucastnikov "vselijakych" Baja a miestnych 1-2 dnovych terennych rallye si moze dovolit (pravidelne) SWR, Tunis, alebo dokonca Dakar?
Další článek z dílny KMR: http://www.kmracing.cz/cz/aktualita.php ... uality=290
My photos from the Silk Way 2011
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
Silk Way-2009
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
Truck Motorsport
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
Silk Way-2009
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
Truck Motorsport
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 490&type=1
Rozhovor s P. Mikulou http://www.sportmn.com/index.php/sport- ... -republice v posledním čísle
České vozy do celého světa !
Nové fotky ze Saxonie 2011, stavby Tater a Silk way rally jsou na Webu. http://www.svobodatatrateam.cz/fotogalerie.php
Filip Nikl
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů