Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
máš pravdu na to ,že to byl druhý dokument tak to mohlo být ještě výc vychytaný v posloupnosti záběrů v etapách dávám 1-
to to byl první Dobrodružství zvané Dakar http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ane-dakar/
to to byl první Dobrodružství zvané Dakar http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... ane-dakar/
Vraťas Kobylka
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... dakar-2012
Machmus Panda
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
Veseláč Kozlík
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
Kolomaiz Vodník
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... dakar-2012
Machmus Panda
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
Veseláč Kozlík
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
Kolomaiz Vodník
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... akar-2012/
Rváči
Máte naprostou pravdu a postřeh. Musíte si ale uvědomit, že film Rváči nejsou produktem nějakého televizního štábu, ale jediného člověka, který má omezené možnosti nasbírat dostatečné množství materiálu i kdyby se přetrhnul. Když k tomu přidáte fakt, že press car určený pro sběr materiálu primárně převáží sponzory a v klíčový okamžik zničení turba mi manager týmu Loprais dokonce zakázal natáčet, je situace o to složitější. Takže jsem z toho musel nějak obrazově vylhat. Vzpomněl jsem si při střihu, že mám záběry z roku 2009, kdy jsem se v dunách přimotal k Aldovému problému s palivem - to je ta kuckající a posléze stojící tatrovka. Střihač pracně přepsal startovní číslo a chybějící obraz byl na světě. Drtivá většina diváků to ani nezaregistruje, stejně jako těch několik málo záběrů ze Silk way 2009 a 2010. Eurosportu s desítkama kameramanů a pomocníků hold konkuruvat nemůžu a nejsem ani Zátopek, abych toho za den na trati uběhal tolik, kolik by si někteří hnidopichové představují. Točit film o tématu, o kterém netušíte jak se bude vyvíjet, je obtížné, ale za svou práci se nestydím. Snažil jsem se představit tým Loprais v co nejlepším a nejsympatičtějším světle a divákům ukázat, jak to v zákulisí funguje. Film je samozřejmě určený široké laické veřejnosti, proto i ty cestopisné prvky apod. To, že se to líbilo samotným závodníkům a mechanikům, kteří ví jak to na Dakaru chodí, je pro mě dostatečnou satisfakcí za stovky hodin a nulovou finanční odměnu.
Jaroslav Jindra - autor dokumentu
Jaroslav Jindra - autor dokumentu
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Vzhledem k tomu že vím jaká všeobecně panuje atmosfera v LTT a za jakých podmínek jste film točil, tak vás obdivuji. Už jenom zpětná odezva od Milana po dotočení a představení filmu musela být dost flustrující. Ono říct takhle se mi to nelíbí a pak pul roku neříct co že se mi to tam vlastně nelíbím, je podle mého názorudost divný.
Takže za mě na výbornou
Takže za mě na výbornou
Rváči
Díky za podporu. Koukám, že vidíte do zákulisí. Tuhle práci člověk dělá buď pro peníze, nebo z fandovství, ideální je samozřejmě kombinace obojeho. Kdo se nikdy nepokusil střihnout si alespoň video z dovolené nepochopí, kolik to dá práce. Při prvním promítání u Lopraisů doma bylo vše v pořádku, ale po měsíci se to Milanovi nějak rozleželo a oznámil mi, že si nepřeje, aby se film vysílal. Tou dobou ale už byl zařazený do vysílacího plánu. Pokud by mi někdy řekl co si přeje změnit a bylo by to technicky a morálně uskutečnitelné, rád bych mu vyšel vstříc. Na zákazy jsem ale citlivý, stejně jako na případné přepisování dějin tím, že by se z filmu odstraňovaly osoby nežádoucí. Přes to u mě prostě nejede vlak. Konkrétní zadání nebylo, takže jsem to udělal podle svého a domnívám se, že lepší mediální výstup by si LTT přát snad ani nemohlo. Je to podobná situace jako když máte stavební firmu a já nemám střechu nad hlavou. Jsme přátelé, tak vás poprosím, jestli byste mi nepomohl. Koupím pozemek, možná ještě zaplatím bagristu, ale materiál, dělníky, projekt atd nechám ve vaši režii. Vy poprosíte o laskavost své známé a pár jich výjde vstříc. No a když bude dům stát, tak vám řeknu ať ho zbouráte, protože se mi nelíbí sedlová střecha, raději bych měl plochou, i když jsem vám to nikdy neřekl. Pak si nejspíše pomyslíte něco o líbání zad v místech, kde přestávají mít svůj slušný název a upřete svou snahu jinam. Takže jsem přijal nabídku jiného týmu (CDT) a jeho prezentaci v současné době připravuju v rámci cestopisného seriálu Na cestě, konkrétně do dílu Na cestě po Atacamě. Vzhledem k tomu, že Martin Kolomý dojel letos nejlepší český výsledek a česká média ho vytrvale ignorují, myslím si, že si prostor v hlavním vysílacím čase alespoň v rámci cestopisu plně zaslouží. CDT byl navíc při natáčení velice vstřícný a v ničem mi nikdy nebránil. Prostě spolupráce jak se patří. Probourat se do jednobarevných sportovních programů ČT je v současné době asi nereálné, proto jsem tedy zvolil tuto neobvyklou cestu - Rallye Dakar jako jedno z podtémat cestopisu o Atacamě. Určitě se stejně jako v diskuzi archivu ČT vyrojí Brouci Pytlíci, kteří to budou kritizovat, ale dělám co mohu a za výsledek se nestydím. Každému hold vyhovět nelze. V opačném případě budeme jen koukat na záběry Eurosportu doplněné Zítovým komentářem a nic skutečně vlastního, českého, nikdy nevznikne. Tvoří se bolestivě, kritizuje snadno. Pokud se vám Rváči líbili, mám radost a povzbudí mě to do další práce. Jaroslav Jindra
LTT versus Rváči
Nedokážu na to odpovědět, sám jsem to nikdy nepochopil. Šeptanda říká, že je v tom pýcha. Problémem jsou snad záběry konkurenčních českých týmů, které se ve filmu objevují, ale bez komparzu to přece nejde a záběrů žluté tatry jsem měl nedostatek právě proto, že na trať místo kamery jezdili sponzoři. Nedostatek materiálu mi LTT vyčítat opravdu nemůže, udělal jsem pro jeho sběr všechno, vždyť jsem se v zoufalství několikrát na trať odvezl s konkurenčním týmem (Vinland), jen abych měl vůbec šanci něco nasbírat. Šeptanda rovněž tvrdí, že někteří členové LTT, kteří ve filmu hrají významnou roli, v mezičase upadli v nemilost. Nevím, co je na tom pravda, ale osobně mne taky nic jiného nenapadá (v týmu za poslední rok nezůstal kámen na kameni) a žádné zdůvodnění jsem od Milana nikdy nedostal. Vzhledem k tomu, že na dotaz vlastních mechaniků LTT co je s filmem Milan tvrdil, že film nebude protože jsem na něj neměl čas (i když už byl film několik měsíců hotový a zařazený do vysílání) se k šeptandě, ač nerad, přikláním. Myslím, že taková gesta nejsou hodna tak významného týmu, ale vím, že mi spolupráce s LTT nechybí. Práce zdarma musí přinášet radost, ne frustraci. To ale neznamená, že bych Aldovi nefandil a nevěřil, že je skvělým pilotem. Jen už nemám potřebu být u toho. Dakar jezdí i jiní závodníci a jejich příběhy jsou neméně zajímavé. Je mi jasné, že se Rváči na webovkách LTT nikdy neobjeví a film pro tým Loprais prostě neexistuje. Beru to jako skutečnost a dál se tím nezabývám. Život jde dál a je tady spousta témat a příběhů, které si zaslouží zpracování. Také je tady řada jiných závodníků, kteří vědí, jako vzpruhou dokáže být obyčejné slovo "díky". To slovo jsem zaslechl jen z úst Pepíka Kaliny, který byl ze scénky vstávání a masáže nadšený. Mě zase udělalo radost, že se starý bard nebrání tomu, když si z něj druhý trochu vystřelí. O to více si ho vážím. Jinak epizoda z Dakaru 2012 v dokumentu Na cestě po Atacamě bude jen krátká, cca 5 minut, ale i to napomůže propagaci závodu a aktuálně nejúspěšnějšího českého týmu (CDT). Na pořad Na cestě na ČT1 totiž kouká mnohonásobně více diváků, než na motoristické pořady ČT4. Budou tam ale i jiná jedinečná témata, například noční časosběry Mléčné dráhy na observatoři Paranal, fakt pecka. Jiný ryze český film z českých záběrů o Dakaru opět nevznikne. Fandové budou nadále odkázáni na koupené záběry Eurosportu, komentované Jirkou Zítou pod názvem Češi na Dakaru. To vše do chvíle, než českým závodníkům dojde trpělivost platit horentní sumy ČT na nákup materiálu, když se za ty peníze dostane propagace jen někomu. Taková je smutná realita. Nesmyslnému systému už se vzepřel Mirek Zapletal a další závodníci na sebe asi nedají dlouho čekat.
Jaroslav Jindra
Jaroslav Jindra
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Pepovo vstávání ve filmu je kouzelné a stejně tak i ložiskový lančmít Milana Holáně. Konkrétní mix záběrů pak je už na posouzení každého.
Myslím, že je škoda, že na Dakar nevyjede press car třeba 2-3 týmů, v němž budou dva fotografocé a jeden kameraman a jeden píšící novinář. Postarali by se o nějaký původní materiál, byť by se vysílal až po soutěži. Ale nebyly by to anonymní záblesky od pořadatelů za horentní sumy. Navíc pokud máte objednány obrázk yo d Maindru, přijde vám jich dva týdny po soutěži třeba sto, ale při soutěži samotné projíždíte zahraniční weby,jestli si třeba jeden snímek nedokážete někde ukrást. Letos však k Alešovi chodila 1 fotka od Maindru denně (1024x768). Loni to bylo horší, to chodila ob den.
i když, ono je to těžké ... pomáhá to tomu týmu po komerční stránce opravdu moc?
Nicméně myšlenka spojení sil třeba dvou týmů pro vypravení press caru, který je press carem a ne něčím jiným, není špatnáa říká se lehčeji, než se uskutečňuje... na začátku by musela být nějaká strategie, komerční záměr. A při vědomí, že i bez toho to jde dobře a jinak, to se pak ten nápad neprosadí...
Myslím, že je škoda, že na Dakar nevyjede press car třeba 2-3 týmů, v němž budou dva fotografocé a jeden kameraman a jeden píšící novinář. Postarali by se o nějaký původní materiál, byť by se vysílal až po soutěži. Ale nebyly by to anonymní záblesky od pořadatelů za horentní sumy. Navíc pokud máte objednány obrázk yo d Maindru, přijde vám jich dva týdny po soutěži třeba sto, ale při soutěži samotné projíždíte zahraniční weby,jestli si třeba jeden snímek nedokážete někde ukrást. Letos však k Alešovi chodila 1 fotka od Maindru denně (1024x768). Loni to bylo horší, to chodila ob den.
i když, ono je to těžké ... pomáhá to tomu týmu po komerční stránce opravdu moc?
Nicméně myšlenka spojení sil třeba dvou týmů pro vypravení press caru, který je press carem a ne něčím jiným, není špatnáa říká se lehčeji, než se uskutečňuje... na začátku by musela být nějaká strategie, komerční záměr. A při vědomí, že i bez toho to jde dobře a jinak, to se pak ten nápad neprosadí...
Naposledy upravil(a) Jiří Vintr dne pon led 23, 2012 5:20 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] a 21 hostů