Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Hodně zajímavé "on board" video, sledoval jsem ho dlouhé desítky minut. Nevím, proč třeba Lopraisové nepustí podobné video do světa, když tam kameru také mají. Jistě by to byla zajímavá podívaná... Na videu také bylo krásně vidět, jaké kouzlo má závodění v Africe - skutečně se tam jedná o starý dobrý maraton, kde pomoc soupeřů/m a nějaká ta minuta vůbec nehrají roli.
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
Díky
Tak včera to byl nadmíru příjemný a krásný večer. Setkání, které snad uspokojilo každého z příchozích. Informace o Africe jak při pohledu z vozu, tak i při při pohledu na vůz. A to všechno navíc věcně a zajímavě prošpikované komentáři Míry Martince.
No sedělo by se bývalo ještě dlouho a dlouho.
Výborně jsem se bavil, hltal každé slovo a že bylo co hltat.
Děkuji, byla to pro mně ta nejlepší tečka za oběma letošními závody. Už teď se těším na příští rok.
No sedělo by se bývalo ještě dlouho a dlouho.
Výborně jsem se bavil, hltal každé slovo a že bylo co hltat.
Děkuji, byla to pro mně ta nejlepší tečka za oběma letošními závody. Už teď se těším na příští rok.
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
.
-
- Příspěvky: 1642
- Registrován: stř bře 01, 2006 9:28 am
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Mě včera hodně překvapil Mírův výpadek proti Aldovi. Míra tvrdí, že místem projížděli cca 15-20 minut po nehodě a oba už byly ve vrtulníku. Vůbec nechápe Alešvo nařčení pořadatelů, že vrtulník měly až za více jak hodinu.
Jinak beseda opravdu zajímavá. Třeba moje přítulkyně si odnesla ten poznatek, že když se v africe vyčůráte na písek, tak se to nevsákne, ale udělá se louže. , Bylo tam opravdu co poslouchat. Třeba jak Francouzi kteří jeden den v bivaku neznají jinou řeč než franštinu, druhý den čekají na kluky s baletatrou a umějí najednou krásně německy a dokonce i česky poděkujou, Nebo že by Bětka (oní jí říkají Eliza) vyměnila svoje tlumiče za Tomášovi nájezdové úhly, že je to velice šikovná pani, ale jak jí dáte před kola 2 kolečka písku, tak je v pr.... No a tak podobně. Míra taky přiznal že jejich auta už jsou o 2 generace vzadu opti jamalce a žerarovu ivecu. Ptal jsem se i na motory ohledně snižování objemu, ale prý je to moc čerstvé téma na to aby se o tom mluvilo.
Takže to bylo moc fajn. Díky
Jako pořád mě napadají další a další věci, ale měli ste tam přijet.
Jinak beseda opravdu zajímavá. Třeba moje přítulkyně si odnesla ten poznatek, že když se v africe vyčůráte na písek, tak se to nevsákne, ale udělá se louže. , Bylo tam opravdu co poslouchat. Třeba jak Francouzi kteří jeden den v bivaku neznají jinou řeč než franštinu, druhý den čekají na kluky s baletatrou a umějí najednou krásně německy a dokonce i česky poděkujou, Nebo že by Bětka (oní jí říkají Eliza) vyměnila svoje tlumiče za Tomášovi nájezdové úhly, že je to velice šikovná pani, ale jak jí dáte před kola 2 kolečka písku, tak je v pr.... No a tak podobně. Míra taky přiznal že jejich auta už jsou o 2 generace vzadu opti jamalce a žerarovu ivecu. Ptal jsem se i na motory ohledně snižování objemu, ale prý je to moc čerstvé téma na to aby se o tom mluvilo.
Takže to bylo moc fajn. Díky
Jako pořád mě napadají další a další věci, ale měli ste tam přijet.
Spido, s tím překvapením jsi vlastně začal jakoby z prostředka. Tomu výpadku, jak říkáš, předcházela část ve které byla řeč o bezpečnostních a komunikačních prvcích montovaných do aut a na motorky.
Tady na fóru v průběhu závodu zazněly dohady jak které zařízení vlastně pracuje.... A na tom setkání bylo použítí a význam jednotlivých zařízení celkem obstojně popsáno. Dokonce byly vysvětleny rozdíly mezi iritracky používanými v Africe a používanými (letos snad prvně - jestli jsem to dobře pochopil) v Americe.
A teprve na podkladě těchto, nám poskytnutých, informací následovala ta slova ohledně Aleše, jeho vozu a hlavně posádky.
Jediné co tam vyznělo odmítavě tak to byla jenom reakce na údaj o době čekání na přílet pomoci. A z předchozího tak vyplynulo čím k tomu mohlo dojít. Osobně se mi zdá, že skutečně pod vlivem okamžité situace mohlo dojít k jistému prodlení, ovšem způsobeného ne zrovna optimálním použitím této komunikační techniky. S přihlédnutím k tomu co tam v souvislosti s touto problematikou zaznělo se potom Mírova slova nedají brát jako nějaký výpadek nebo atak.
Tady na fóru v průběhu závodu zazněly dohady jak které zařízení vlastně pracuje.... A na tom setkání bylo použítí a význam jednotlivých zařízení celkem obstojně popsáno. Dokonce byly vysvětleny rozdíly mezi iritracky používanými v Africe a používanými (letos snad prvně - jestli jsem to dobře pochopil) v Americe.
A teprve na podkladě těchto, nám poskytnutých, informací následovala ta slova ohledně Aleše, jeho vozu a hlavně posádky.
Jediné co tam vyznělo odmítavě tak to byla jenom reakce na údaj o době čekání na přílet pomoci. A z předchozího tak vyplynulo čím k tomu mohlo dojít. Osobně se mi zdá, že skutečně pod vlivem okamžité situace mohlo dojít k jistému prodlení, ovšem způsobeného ne zrovna optimálním použitím této komunikační techniky. S přihlédnutím k tomu co tam v souvislosti s touto problematikou zaznělo se potom Mírova slova nedají brát jako nějaký výpadek nebo atak.
- Tatře to sluší víc na bedně jak na boudě -
.
.
Ještě k tomu videu, někdo na youtube chtěl vypsat zajímavější časy, tak tady jich pár je:
Chtěl jsem to hodit přímo na youtube, ale nechtělo se mi zprovozňovat přihlášení.
První cca 3h jsou po rychlejších pevných úsecích občas přerušených pískem či kameny. Zbytek etapy je vesměs písek. Od cca 5:00
1:14 - objíždění motorky a následně drobné uváznutí v dolíku
1:23 - drobné zapadnutí na hraně duny
3:36 - začátek dunového úseku a pravděpodobně také začátek bloudění
4:00 - zastavení u Shleslera a Jacinto. Následuje hromadné ježdění sem a tam
4:20 - porada s motorkáři
4:34 - piknik - Shlesle, Jacinto, minimálně 2 další auta a 3 motorky.
4:39 - odjezd za elisabeth, Konečně našli správnou cestu
4:43 - elisabeth se neúspěšně snaží zahrabat (nevím co jiné by to bylo)
5:08 - elisabeth se zahrabala za CP2
5:10 - komplikovaný přejezd písku - terém nic moc, duny proložené kamením
5:30 - elisabeth mezi dunami, následuje 30 min soutěž v pouštním trojboji (jízda, hrabání, pouštní balet)
6:06 - neúspěšný pokus o vytažení stromu
6:30 - krásný průjezd dunami
6:41 - zapadnutí, při vyprošťování asistuje shlesler
6:57 - vyproštěno, pauzička s ostatními
Chtěl jsem to hodit přímo na youtube, ale nechtělo se mi zprovozňovat přihlášení.
První cca 3h jsou po rychlejších pevných úsecích občas přerušených pískem či kameny. Zbytek etapy je vesměs písek. Od cca 5:00
1:14 - objíždění motorky a následně drobné uváznutí v dolíku
1:23 - drobné zapadnutí na hraně duny
3:36 - začátek dunového úseku a pravděpodobně také začátek bloudění
4:00 - zastavení u Shleslera a Jacinto. Následuje hromadné ježdění sem a tam
4:20 - porada s motorkáři
4:34 - piknik - Shlesle, Jacinto, minimálně 2 další auta a 3 motorky.
4:39 - odjezd za elisabeth, Konečně našli správnou cestu
4:43 - elisabeth se neúspěšně snaží zahrabat (nevím co jiné by to bylo)
5:08 - elisabeth se zahrabala za CP2
5:10 - komplikovaný přejezd písku - terém nic moc, duny proložené kamením
5:30 - elisabeth mezi dunami, následuje 30 min soutěž v pouštním trojboji (jízda, hrabání, pouštní balet)
6:06 - neúspěšný pokus o vytažení stromu
6:30 - krásný průjezd dunami
6:41 - zapadnutí, při vyprošťování asistuje shlesler
6:57 - vyproštěno, pauzička s ostatními
-
- Příspěvky: 2347
- Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů