Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Zamčeno
Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Vloni bylo na dakar.com docela dost materiálu o volném dnu, ale to bude až ke konci dne.

Józef Cabala se rozhodl odstoupit. Prasklý vstřikovač, hořelo výfukové potrubí, chytla lanka řazení (mají plastový obal). Po 20 kilometrech odešlo turbo, které Jakub First na místě vyměnil (takže si turbo vezou!), ale Cabala se rozhodl nepokračovat. Valtr prý dobrý, jen udělal dva defekty. Nicméně cabalovo auto je asi plně pojízdné, Valtrovo prý je v pohodě... Škoda. ta auta jsou asi příliš syrová, ale problémy mají i jiní, mnohem zkušenější, viz Azevedo. někdy se to tak prostě sejde...
ned led 08, 2012 12:32 pm

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

že by nějaké zranění?
ned led 08, 2012 12:36 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

možná na hlavě jak ho Pepík Kalina pohlavkuje za jízdu :lol:
v nehorším udělají ze dvou jedno :lol:
ned led 08, 2012 12:40 pm

Vrabčák
Příspěvky: 302
Registrován: úte říj 24, 2006 10:25 am
Bydliště: Želechy

Příspěvek

Včera při Dakarských ozvěnách jsem se musel pousmát: "Bohumil Poslední - první český motocyklista na Dakaru". Pavel Ort byl asi marťan. Odborníci v ČT opět zabodovali.
ned led 08, 2012 1:26 pm

Uživatelský avatar
Tomáš Matyska
Příspěvky: 1897
Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
Bydliště: Plzeň-sever

Příspěvek

Zdravím vespolek. Od čtvrteční noci jsem bohužel sledoval truck-forum jen sporadicky a koukám, že budu muset přelouskat dobrých třicet stránek, aby mi něco neuniklo. Eště že je den volna :D
Ale k DAKARu: Včerejší etapa mi přinesla radost i zklamání. Sice je fajn, že Alda jede a krom Cabaly snad všichni Naši, ale jsem zarmoucen Mikiho fatální poruchou. Ztráta šest hodin a bůhví, jestli dojel svými silami, nebo ho někdo dotáhl. Škoda, byl můj tajný favorit :(
Dále ... zatím jsem překvapen z výkonů jezdců KAMAZu. I když každý tvrdí, že i přes své mládí jsou vyježdění, protože jezdí celý rok, tak samotná soutěž je vždycky něco jinýho a zkušeností ze soutěží moc nemá ani Nikolajev, když to srovnám s ostatními jezdci ze širší špičky. A proto jsem překvapenej, že všichni tři tovární šoféři (zbývající) jedou v TOP 10 a ne pomalu a ten, co byl vyloučen jel ještě líp. Ale co je pro mě ještě větší překvápko a upřímně napíšu, že příjemný, je výkon Ardavičuse. Smekám před ním. Přeci jen už jezdí nějaký ten čas a má dobře našlápnuto, aby porazil tovární bratry ( a moc bych mu přál, aby mu u KAMAZu nabídli napřesrok flek, ale to se asi nestane). Zatím se nemůžu vyjádřit k aféře ohledně Nikolajeva, protože jsem ještě tich 30 stránek nepřekousal.
No a nakonec ještě obdiv nad tím, jak u de Rooyů postavili Torpédo. Vypadá to, že to bude skutečně dobré náčiní a smekám proto, že to auto jede první velký závod a krom uplně maličkých problémků, funguje skvěle. A protože na druhém místě je další nosáč, JAMAL, tak je vidět, že na této konfiguraci skutečně bude cosi velmi pozitivního. Jsem zvědav, kdy KAMAZ začne kvůli DAKARu vyrábět nosáče pro ruskou armádu, aby na jejich bázi postavili auto na DAKAR :twisted:
Thierry Sabine by to tak nechtěl!!!
ned led 08, 2012 2:34 pm

jp603
Příspěvky: 203
Registrován: stř dub 14, 2010 11:53 am
Bydliště: HR

Příspěvek

Vrabčák: To bylo zrovna kupodivu dobře řečeno, Pavel Ort byl první z Československa, Bohouš Poslední tudíž první Český motocyklista na dakaru :wink:
ned led 08, 2012 2:42 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

Tomáš Matyska: Myslím, že Kamaz ve svém výrobním portfoliu už kapotovou verzi má. Je otázka, co by jim "nosáč" přinesl za výhody. Už teď mají hodně nízké auto a podle toho, co jsem se dočetl, zatížení obou náprav (v případě plných nádrží) je téměř 50:50. A jestli už testují na brzdě nový motor s menším objemem, tak se dá předpokládat, že nějakých pár set kilo zase ušetří (přece jenom ten 18 litrový YAMZ bude pořádná kovadlina). Tím možná dosáhnou toho, že to auto bude dokonale vyvážené s plnými i prázdnými nádržemi. Kapotová verze by pak jen přispěla k většímu pohodlí, díky menšímu vertikálnímu zrychlení při přejezdech nerovností. Ale uvidíme, s čím nás překvapí. :wink:
ned led 08, 2012 3:01 pm

wrip
Příspěvky: 368
Registrován: pon led 04, 2010 11:46 pm
Bydliště: ČR - všude dobře

Příspěvek

Míra Martinec asi nebude mít dneska zase jednak dost času a ani chuť psát reporty. Tak jsem vlezl na stránky Andrého a tohle jsem si tam dovolil koupit. Vlastně "ukrást". Snad mi to prominou. Překlad je ale googlovanej, tak bude takový volnější. Omluvte to. Omluvte i jestli někde napíšu nějakou hloupost.

Dnes, zhruba v 10:30 jejich času ještě cca 40 vozidel nevidělo cíl včerejší sobotní etapy.
Andrého Tatra včera ztrácela výkon, ale cíl viděli a tak dneska mohli analyzovat příčinu - poškozené výfukové potrubí. Poškození je někde v prostoru (blízkosti) potrubí stlačeného vzduchu a paliva. Tak si uvědomili jakou kliku měli, že jim auto nechytlo.

V předchozím pak ještě zmiňuje, že pomáhali Jeanovi s Nissanem z písku. Odvozuju z toho, že to je jedna z příčin "nabrání" pár minut zpoždění. No ale přeci tam bráchu nenechá. To je jasný.
Taky ještě uvádí, že viděl spoustu převrácených a nebo do poloviny zapadlých kamiónů.
ned led 08, 2012 3:12 pm

Marko
Příspěvky: 1116
Registrován: pát bře 14, 2008 2:02 pm

Příspěvek

ned led 08, 2012 3:27 pm

Martin-Happy
Příspěvky: 1506
Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

já sem spíš doufal, že na Dakar vlítne URAL nebo KRAZ s nosáčema a budou chtít převzít žezlo po Kamazech. A vy hned strašíte s nosáčem právě od Kamazu.

Jinak si dovedu představit nosatou Scanii na dakaru
ned led 08, 2012 3:40 pm

Uživatelský avatar
Milda
Příspěvky: 5780
Registrován: pát bře 23, 2007 5:03 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tak to Bellina misel udělat pěknou stojku :lol:
ned led 08, 2012 3:44 pm

Uživatelský avatar
Tom120
Příspěvky: 1074
Registrován: čtv srp 24, 2006 1:41 pm
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Martin-Happy píše:já sem spíš doufal, že na Dakar vlítne URAL nebo KRAZ s nosáčema a budou chtít převzít žezlo po Kamazech. A vy hned strašíte s nosáčem právě od Kamazu.
Přesněěě. Tyhle 2 mě též napadli! A protože to neni moc realný, tak alespon pár fotek.

Něco od KrAZu:
Obrázek
Obrázek
Klasika URAL 4320 (resp. 43206):
Obrázek
Obrázek

nebo modernizovaná 6320, tady jako 44202
Obrázek

A ještě tu máme ZIL
Obrázek

A tohle je extra buřt na závěr :D To by se na vrcholku duny nezadrhlo :D
Obrázek

To je jenom takovej nástřel co všechno bych si (po patřičných úpravách) dokázal na Dakaru představit ... :D
ned led 08, 2012 5:21 pm

mxmaki
Příspěvky: 1325
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:45 am

Příspěvek

Docela by mě zajímalo dokoho Belina narazil, podle záběrů to osobák nebyl a i na nákladák má to poškození moc nahoře.
http://www.youtube.com/watch?v=Cb8imPGEqzE
ned led 08, 2012 6:15 pm

Vrabčák
Příspěvky: 302
Registrován: úte říj 24, 2006 10:25 am
Bydliště: Želechy

Příspěvek

To spíš vypadá ma kombnaci položení na bok a stojky. Prostě držkopád jak má být.
ned led 08, 2012 6:21 pm

Smil
Příspěvky: 1935
Registrován: sob led 08, 2011 1:47 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

taky to vypadá že jim to moc nevadí a maji důvod k oslavě
ned led 08, 2012 6:38 pm

Zamčeno

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů