Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
DAKAR 2012 - průběh 1.poloviny (do volného dne 8.1. včetně)
1. etapa
Neděle 1. ledna: Mar del Plata – Santa Rosa de la Pampa
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 763 km
Rychlostní zkouška: 57 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 763 km
Rychlostní zkouška: 57 km
Malé duny, ale bez opalování
Přímořské letovisko Mar del Plata evokuje lenošení, speciálně po setkání závodníků s davy dakarských fanoušků při slavnostním silvestrovském startovním ceremoniálu. Ovšem při prvním krátkém měřeném úseku (warm-upu) se musí připravit na překážky v podobě malých dun na trase podél moře. Toto lehké, rozřazovací cvičení na úvod určí ve startovním poli poprvé pořadí. Po této krátké výzvě závodní pole čeká dlouhý přejezd do bivaku v Santa Rosa de la Pampa.
2. etapa
Pondělí 2. ledna: Santa Rosa de la Pampa – San Rafael
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 487 km
Rychlostní zkouška: 295 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 487 km
Rychlostní zkouška: 290/295 km
Šedivé duny oblasti Nihuil
Závodníci budou z bivaku vyrážet brzy a bude je čekat dlouhá cesta na místo, odkud odstartují do měřeného úseku. Ovšem tempo, které budou muset udržovat v první, velmi rychlé části trati, bude vyžadovat jejich extrémní soustředění. Po úvodní pasáži s rychlými zatáčkami, se kterými se budou prát na tvrdém podkladu, jejich tempo zpomalí duny. V Nihuil je čeká písek šedé barvy po velkých vulkanických erupcích, které tam byly před několika tisíci lety.
3. etapa
Úterý 3. ledna: San Rafael – San Juan
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 291 km
Rychlostní zkouška: 270 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 291 km
Rychlostní zkouška: 208 km
Andy – připomínka pohoří Atlas v Africe
Pohoří And – nedílná součást rallye Dakar 2012, je pro soutěžící velmi náročná. Přejezdy koryt řek, spousta děr a kamenů, kterým se budou muset závodníci vyhýbat v rychlostní zkoušce, dělají tento terén velmi vyčerpávajícím. Odolnost závodních motorů projde opravdovou zkouškou, pokud si piloti nedají pozor. Výška a reliéf trati zdůrazňují krásu zdejší přírody, ve které najdeme snad všechny odstíny červené barvy. Ovšem její náročnost nabídne spíš akrobatické výzvy, při kterých například motorkáři budou muset vyjet do cíle na první rychlostní stupeň.
4. etapa
Středa 4. ledna: San Juan – Chilecito
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 424 km
Rychlostní zkouška: 326 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 424 km
Rychlostní zkouška: 326 km
Dej si pozor na své sebevědomí!
Zkušení jezdci si budou užívat počítání úspěšných přejezdů vyschlých koryt řek během rychlostní zkoušky. Bude při ní čas i na obdivování působivých kaňonů provincie Rioja, ale v zájmu úspěchu bude důležitá ostražitost a pozornost na závodní trasu. Nikdo nebude schopen udržet stálé závodní tempo. Ať už půjde o navigační schopnosti na konci měřeného úseku, nebo o menší překážky na trati, obojí může znamenat ztrátu času. Je pravděpodobné, že už při vjezdu do Chilecita mohou být ze hry i někteří aspiranti na vítězství.
5. etapa
Čtvrtek 5. ledna: Chilecito–Fiambalá
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 151 km
Rychlostní zkouška: 265 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 246 km
Rychlostní zkouška: 177 km
Každá kategorie má svou Fiambalu
Nikdo ze závodníků asi nemá rád duny u Fiambaly, kde se už vyválely tucty motorkářů v bílém a horkém písku při své první dakarské účasti. Své o zdejším písečném pekle ví i Carlos Sainz, který tady dvakrát přišel o naděje na vítězství v letech 2009 a 2011. Tentokrát bude zdejší trať rozdělena na dva úseky pro motorkáře se čtyřkolkáři a auta s kamióny. Pro první skupinu bude platit, že neúspěch v této etapě bude výsledkem jejich špatné navigace spíš než zapadnutí na trati. Také by měli zažít napětí při jízdě po úzké cestě v horách, ještě než si s nimi pohrají zdejší duny. Trať pro auta a kamióny bude úplně jiná, protože je zavede přímo do srdce bílých fiambalských dun.
6. etapa
Pátek 6. ledna: Fiambalá–Copiapó
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 394 km
Rychlostní zkouška: 247 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 394 km
Rychlostní zkouška: 247 km
Vaše pasy, prosím
Léto na jihu má na skladě několik překvapení. Například teploty pod bodem mrazu, které mohou překvapit motorkáře při nočním stoupání do průsmyku svatého Františka v Andách. Tam překonají hranici ve výšce přes 4700 metrů. Až závod dorazí do Chile, závodníci se budou muset připravit na rychlostní zkoušku, která bude zprvu na tvrdé trati ve vyprahlé poušti Atacama. Nebudou se muset soustředit na kontrolu optimální rychlosti, až dorazí do dunových polí v okolí Copiapó, která potkají celkem čtyřikrát. Tady bude správným řešením cit řidiče pro jízdu v písku, aby závodní technika neskončila na dně obrovských písečných lavorů. Někteří se tomu však určitě nevyhnou.
7. etapa
Sobota 7. ledna: Copiapó–Copiapó
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 154 km
Rychlostní zkouška: 419 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 154 km
Rychlostní zkouška: 419 km
Sbohem duny!
Tahle okružní etapa je výzvou týdne, přestože se může zdát na začátku měřeného úseku mezi horami a kaktusy jako snadná. Jenže únava z náročné a dlouhé trati od startu v Mar del Plata si začne vybírat svou daň, a to ve chvíli, kdy bude jedna duna střídat druhou. Soutěžící budou mít dokonce pocit, jako by před nimi vyrůstaly obrovské písečné stany připomínající jeden velký bivak, přestože od toho skutečného budou poměrně daleko. Výhodou však je, že ti, kteří tady zapadnou, si mohou postavit opravdový stan v poušti a dorazit do cíle etapy do šesté hodiny odpolední druhého dne, který bude odpočinkový.
Neděle 8. ledna
DEN VOLNA
Neděle 1. ledna: Mar del Plata – Santa Rosa de la Pampa
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 763 km
Rychlostní zkouška: 57 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 763 km
Rychlostní zkouška: 57 km
Malé duny, ale bez opalování
Přímořské letovisko Mar del Plata evokuje lenošení, speciálně po setkání závodníků s davy dakarských fanoušků při slavnostním silvestrovském startovním ceremoniálu. Ovšem při prvním krátkém měřeném úseku (warm-upu) se musí připravit na překážky v podobě malých dun na trase podél moře. Toto lehké, rozřazovací cvičení na úvod určí ve startovním poli poprvé pořadí. Po této krátké výzvě závodní pole čeká dlouhý přejezd do bivaku v Santa Rosa de la Pampa.
2. etapa
Pondělí 2. ledna: Santa Rosa de la Pampa – San Rafael
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 487 km
Rychlostní zkouška: 295 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 487 km
Rychlostní zkouška: 290/295 km
Šedivé duny oblasti Nihuil
Závodníci budou z bivaku vyrážet brzy a bude je čekat dlouhá cesta na místo, odkud odstartují do měřeného úseku. Ovšem tempo, které budou muset udržovat v první, velmi rychlé části trati, bude vyžadovat jejich extrémní soustředění. Po úvodní pasáži s rychlými zatáčkami, se kterými se budou prát na tvrdém podkladu, jejich tempo zpomalí duny. V Nihuil je čeká písek šedé barvy po velkých vulkanických erupcích, které tam byly před několika tisíci lety.
3. etapa
Úterý 3. ledna: San Rafael – San Juan
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 291 km
Rychlostní zkouška: 270 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 291 km
Rychlostní zkouška: 208 km
Andy – připomínka pohoří Atlas v Africe
Pohoří And – nedílná součást rallye Dakar 2012, je pro soutěžící velmi náročná. Přejezdy koryt řek, spousta děr a kamenů, kterým se budou muset závodníci vyhýbat v rychlostní zkoušce, dělají tento terén velmi vyčerpávajícím. Odolnost závodních motorů projde opravdovou zkouškou, pokud si piloti nedají pozor. Výška a reliéf trati zdůrazňují krásu zdejší přírody, ve které najdeme snad všechny odstíny červené barvy. Ovšem její náročnost nabídne spíš akrobatické výzvy, při kterých například motorkáři budou muset vyjet do cíle na první rychlostní stupeň.
4. etapa
Středa 4. ledna: San Juan – Chilecito
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 424 km
Rychlostní zkouška: 326 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 424 km
Rychlostní zkouška: 326 km
Dej si pozor na své sebevědomí!
Zkušení jezdci si budou užívat počítání úspěšných přejezdů vyschlých koryt řek během rychlostní zkoušky. Bude při ní čas i na obdivování působivých kaňonů provincie Rioja, ale v zájmu úspěchu bude důležitá ostražitost a pozornost na závodní trasu. Nikdo nebude schopen udržet stálé závodní tempo. Ať už půjde o navigační schopnosti na konci měřeného úseku, nebo o menší překážky na trati, obojí může znamenat ztrátu času. Je pravděpodobné, že už při vjezdu do Chilecita mohou být ze hry i někteří aspiranti na vítězství.
5. etapa
Čtvrtek 5. ledna: Chilecito–Fiambalá
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 151 km
Rychlostní zkouška: 265 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 246 km
Rychlostní zkouška: 177 km
Každá kategorie má svou Fiambalu
Nikdo ze závodníků asi nemá rád duny u Fiambaly, kde se už vyválely tucty motorkářů v bílém a horkém písku při své první dakarské účasti. Své o zdejším písečném pekle ví i Carlos Sainz, který tady dvakrát přišel o naděje na vítězství v letech 2009 a 2011. Tentokrát bude zdejší trať rozdělena na dva úseky pro motorkáře se čtyřkolkáři a auta s kamióny. Pro první skupinu bude platit, že neúspěch v této etapě bude výsledkem jejich špatné navigace spíš než zapadnutí na trati. Také by měli zažít napětí při jízdě po úzké cestě v horách, ještě než si s nimi pohrají zdejší duny. Trať pro auta a kamióny bude úplně jiná, protože je zavede přímo do srdce bílých fiambalských dun.
6. etapa
Pátek 6. ledna: Fiambalá–Copiapó
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 394 km
Rychlostní zkouška: 247 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 394 km
Rychlostní zkouška: 247 km
Vaše pasy, prosím
Léto na jihu má na skladě několik překvapení. Například teploty pod bodem mrazu, které mohou překvapit motorkáře při nočním stoupání do průsmyku svatého Františka v Andách. Tam překonají hranici ve výšce přes 4700 metrů. Až závod dorazí do Chile, závodníci se budou muset připravit na rychlostní zkoušku, která bude zprvu na tvrdé trati ve vyprahlé poušti Atacama. Nebudou se muset soustředit na kontrolu optimální rychlosti, až dorazí do dunových polí v okolí Copiapó, která potkají celkem čtyřikrát. Tady bude správným řešením cit řidiče pro jízdu v písku, aby závodní technika neskončila na dně obrovských písečných lavorů. Někteří se tomu však určitě nevyhnou.
7. etapa
Sobota 7. ledna: Copiapó–Copiapó
Motorky/Čtyřkolky
Spojovací úsek: 154 km
Rychlostní zkouška: 419 km
Auta/Kamióny
Spojovací úsek: 154 km
Rychlostní zkouška: 419 km
Sbohem duny!
Tahle okružní etapa je výzvou týdne, přestože se může zdát na začátku měřeného úseku mezi horami a kaktusy jako snadná. Jenže únava z náročné a dlouhé trati od startu v Mar del Plata si začne vybírat svou daň, a to ve chvíli, kdy bude jedna duna střídat druhou. Soutěžící budou mít dokonce pocit, jako by před nimi vyrůstaly obrovské písečné stany připomínající jeden velký bivak, přestože od toho skutečného budou poměrně daleko. Výhodou však je, že ti, kteří tady zapadnou, si mohou postavit opravdový stan v poušti a dorazit do cíle etapy do šesté hodiny odpolední druhého dne, který bude odpočinkový.
Neděle 8. ledna
DEN VOLNA
- Tomáš Matyska
- Příspěvky: 1897
- Registrován: ned bře 11, 2007 6:13 pm
- Bydliště: Plzeň-sever
-
- Příspěvky: 1506
- Registrován: stř bře 01, 2006 10:48 am
- Bydliště: Starý Plzenec-Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 hostů