Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No stačí jen 18 litrů a 2 turba a řádně otevřit naftu a tahne to i bez softu, to nám dokazujou Kamazy asi tak od roku 2002 :lol:. Ne teď vážně. Pokud ty motory De Rooye maj opravdu ty paramety co píše tak pochybuju, že to je jen nějakej chiptuning. Zvednout výkon o 50% to chce víc úprav než jen novej software do jednotky.
Filip Nikl
pát led 20, 2012 11:40 pm

Jiří Vintr
Příspěvky: 2347
Registrován: čtv srp 27, 2009 10:44 am

Příspěvek

Ano, na druhou stranu kamaz byl tehdy nejdál ve vývoji těch motorů JaMZ, tehdy s objemem 17,25 litru, mechanický vstřik. Jenže vr oce 2002 se dakaru nikdo jiný nevěnoval, jen Kamaz a Tatra, všechno ostatní byly paběrky. Teprve pak přišel DAF. Pozdější vývoj závodních motorů v DAFu byl mnohem komplexnější. Je fakt, že 13 litrů je kubatura západních výrobců, je běžná i v okruhových tahačích...

Pro české týmy je to zatím otevřená otázka, ale CAT C13 je sice hodně drahou, ale dost reálnou a v papírových parametrech velmi kvalitní odpovědí, protože myslet si, že bud emožno získat továrně laděný motor od západního výrobce do východního auta, je zatím docela iluzorní...pokud vůbec něco, tak velmi draze. Škoda, že chybí empirická data, protože v Markově autě to dojelo jen tři celé etapy na Silk Way a z nich není relevantní srovnání s konkurencí. Možná některé části etap zajeli shodně, ale to je stále málo. první etapa, tu nelze počítat, protože v té není nikdy průběh reálný. to by tak chtělo jeden celý etap a srovnávat v pouštních etapách. Ale to je drahá zkuška, navíc jednou za rok...

Moc teoretizujeme, však se uvidí...
sob led 21, 2012 12:04 am

mirou
Příspěvky: 1507
Registrován: pát pro 16, 2011 11:49 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek

A když už jsme tedy u pohonných jednotek ..... jak už se nechal Aleš slyšet, tak Princezna se už asi "opravovat" nebude, ale rovnou se bude stavět nová Královna.... bude opět s motorem Deutz a nebo by se mohlo už jednat o motor s objemem 13 l ????? Nezaregistrovali jste někde nějaký náznak...??
sob led 21, 2012 12:35 am

ToFF
Příspěvky: 287
Registrován: čtv čer 08, 2006 9:59 pm
Bydliště: U Ostravy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zprávu Míra Martinec slíbil, ale lepší bude se ho zeptat na přímo. Pro všechny zájemce o pokec tady mám pozvánku na besedu s Tomášem Tomečkem, Vojtou Morávkem, Mírou Martincem a dalšími z LRT. Detaily na http://www.lrt.cz/cz/novinky/68/Beseda-s-tymem.html
ToFF
sob led 21, 2012 12:35 am

Uživatelský avatar
bubak
Příspěvky: 336
Registrován: sob črc 22, 2006 6:39 pm

Příspěvek

Len nezabúdajte, každá reštrikcia znamená určité problémy. S limitom objemu motoru zvyčajne prichádza i limit v podobe reštriktorov prívodu vzduchu do motora, tlakom turbodúchadla či inej sústavy, a tie sú nastavené buď odlišne resp. tak že vyhovujú určitej strane, resp. koncepcií a tak ďalej. Ono výhodou určitého "unlimit" zmýšľania je v tom, že vás vlastne limituje iba fyzika.

A po pravde, ASO aby si toto udržalo, teda aby na tým malo určitú kontrolu a nevznikli by problémy nemá, u toho by bolo zapotreby úplné zapojenie FIA a to ani nie je zárukou úspechu.

Ešte jedna vec k eko hľadisku, táto metóda sa používa ako na zníženie rozdielov výkonu či zníženie emisií "čistým spôsobom" v spojení s downsizingom je to najsmrtelnešia metóda ktorá funguje v motoršporte (reálne sa používa vo vytrvalostných závodoch všetkého druhu a pravdu, LM je s tým spájaná snáď odjakživa, už v 80. v dobe Skupiny C bol limit na jednu LM napríklad 2600l paliva a tak ďalej a Dakar je na to ako stvorený!) bol by tu limit spotreby paliva radikálnym spôsobom (rozumným, ale takým aby spôsoboval problémy,že napríklad predpísaná zapečatená nádrž na dotankovanie bude mať presne dajme tomu 180l na 200km špeciálku a to by teda zabezpečovalo spotrebu 90l na 100km v teréne, čo je teda niekedy problém pretože je to oveľa viac).

Teda ešte niečo podobné ako je napríklad šampionát Michelin green x challenge o tom viac tu: http://www.americanlemans.com/primary1.php?cat=green http://www.lemans-series.com/en/s02_cor ... chelin.php a tu http://www.michelin.sk/o/preteky

Ešte je tu jedna vec. Vieme ako je to tu s Eurozónou, Francúzsko (teda tí vaši neobľúbení iba požierači bagiet a naničhodníci) na tom nie sú vôbec s ekonomikou ako štát dobre, znížený rating a tak podobne, PSA vykazuje veľké straty a svoj už započatý motoršportový program Peugeotu i na rok 2012 púšťa k vode (tu sú o tom linky, všetky sú dôležité a je tam všetko tak ak by niekto chcel tak nech si to kukne tu http://www.autosport.com/news/report.php/id/97080 tu http://www.motorsport-total.com/mehr/ne ... 11902.html tu http://www.auto123.com/en/racing-news/t ... ign=stefau a tu http://www.sportune.fr/sport-business/w ... 80me-49254 ). Teda za prvé buďte radi, že sú do toho ochotní ľudia strkať peniaze (ono i ako tu mirou spomína napríklad i Lopraisa, každý rok stavať nové auto tak to asi zaberie nejaké peniaze), nové farbriky sa nebránia vstupu a teraz hlavne, vznika pomerne ošemetná situácia keď pomáha región Južnej Ameriky krízou zasiahnutý najmenej či aj vôbec (ono sa aj hovorí, oni sami si to tam hovoria že peniaze majú a ponúknu ich) a výrobcovia to cítia (ako tu Marko spomínal DAF a tak ďalej). Teda je hlavné kde sa ide, a ani nevadí že sa nejde v historicky lepšej časti lebo by to bolo na nič, ale rozhoduje región a "väčšie sily". No, a je možné, že s niektorými sa možno pre peniaze budeme môcť aj rozlúčiť.

Ešte jedna vec, na margo Kamazu a toho vyššie čo som čítal. Ak umrie továrenský podobným spôsobom, že príde o nevyčerpateľný zdroj peňazí, je to niečo veľké! A teda otázka na také premýšlanie: Je ten tok peňazí do Kamazu nekonečný? To všetko už nechám na každého z vás.
sob led 21, 2012 2:47 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

dost materialu je tady :wink:

http://forum.rojadirecta.es/search.php?searchid=2155820

http://forum.rojadirecta.es/showthread. ... ight=dakar

bohužel díky dementním US cenzorům je to zatím asi vše v......
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned led 22, 2012 3:53 pm

Uživatelský avatar
JHvP
Příspěvky: 877
Registrován: sob pro 31, 2011 11:32 am
Bydliště: Praha 6

Příspěvek

Pokud by to někoho zajímalo, našel jsem anglický překlad jednoho rozhovoru Peterhansela. Pořád považuje Gordona za velkého podvodníka, ve druhé polovině se vrací k incidentu s motorkářem.
"If Robby Gordon do not make any driving or navigation error, he may take us 10 to 15 minutes a day. But fortunately for us, he made many mistakes. I saw him do things in front of me, it was unimaginable. He jumped on huge dunes, I expected to find him down after 12 barrels but no! Gordon cheats in Nascar, Dakar, etc... It is his reputation, he respects no rules. He is there to do the show, that appeals to the organizers because it is spectacular and people talks about the Dakar in the USA thanks to him."

"This is a bad combination of circumstances. But I was doing 5 km/h when I touch him in the ford. I saw him in trouble, I thought that he would get out. But at the moment when I start, he got stuck. I could no longer stop, otherwise I would get stuck myself. After the stage at the bivouac, I went directly to him. Naturally, he was not very happy. I asked the organizers to take away time that he had lost in the ford. They agreed. Then we met each other again and everything was ironed out. It is a story that ends well."
ned led 22, 2012 7:57 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Když Robby nedělal žádné řidičské nebo navigační chyby mohl nám dát 10 - 15 minut za den. Ale naštěstí pro nás mnoho chyboval. Viděl jsem ho dělat věci přede mnou bylo to neuvěřitelné. Skákal na obrovských dunách, čekal jsem že ho najdu dole po 12 kotrmelcích (nevim, nechápu) ale ne. Gordon podvádí v Nascaru, Dakaru atd. Je to jeho reputace, on nerespektuje pravidla. On tam je aby dělal show, to dělá dobrý dojem na pořadatele protože to je působivé a o Dakaru se dáky tomu mluví i v USA.

Byla to špatná shoda okolností. Ale jel jsem jen 5 Km/h když jsem se ho dotknul. Viděl jsem že má problémy a myslel jsem že by mohlo vyjet. Ale v momentě kdy jsem se rozjel tak on zapadl. Nemohl jsem déle stát, protože bych zapadl sám. Po etapě v bivaku jsem šel přímo za ním. Přirozeně nebyl moc veselý. Požádal jsem organizátory zda by mu nemohli odebrat čas co ztratil v brodu. Oni souhlasili. Pak jsme se setkali znovu a všechno urovnali. Byl to příběh se šťastným koncem.
Filip Nikl
ned led 22, 2012 8:44 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

včera 22.1.2012 byl na čt4 pořad Svět motorů, kde se část věnovala Dakaru - všechno super, rozhovory, nejdůležitější okamžiky atd. Pak následoval pořad Dakar 2012 - shrnutí, nicméně když se u čtení výsledků třetí etapy objevovaly pořád dokola stejné záběry kamionů, znechuceně jsem to vypl. To jsem si mohl přečíst výsledky na www.dakar.com a byl bych na tom stejně. To si neumí čt sehnat pár záběrů alespoň z každé druhé :roll: etapy?
stř led 25, 2012 6:59 am

msifa
Příspěvky: 2106
Registrován: pát bře 03, 2006 8:32 am
Bydliště: Jižní čechy

Příspěvek

Tak Peterhansel vlastně říká, že Robby je lepší a pokud nemá problémy, tak mu pokaždé ujedede a proto musí podvádět. Protože, on Peterhansel je ten NEJRYCHLEJŠÍ a není možné, aby někdo byl lepší než on.

A to žě srazil motorkáře v brodu? Vždyť se mu po etapě Peterhansel omluvil, tak co by na tom mělo být špatného?

Je to hnus a příští rok bude ještě hůře - bohužel.
stř led 25, 2012 7:48 am

Crowley
Příspěvky: 149
Registrován: pon led 17, 2011 8:27 pm
Bydliště: Plzeň

Příspěvek

msifa:
Na druhou stranu, pokud to bylo tak, tak Peterhansel říkal, tak do toho brodu vjel s tím, že vyjede za tím motorkářem, jenže ten se zasekl. Pak to bylo o tom, jetli tam zůstanou dva, nebo jen ten motorkář.
Další věc je, že na tom brodu bylo dost čumilů, kterří mu mohli prijít na pomoc, samozřejmě, pokud by vytáhl kurt a vytáhl ho autem, bylo by to přijatelnější.
A nakonec. To, že se omluvil nebylo celý, požádal jury o odečtení času, který ten motorkář strávil ve vodě - a jury mu vyhověla.

Celý incident mohl proběhnout jinak, a to jak líp, tak hůř.
stř led 25, 2012 9:08 am

Uživatelský avatar
T805fan
Příspěvky: 356
Registrován: úte dub 24, 2007 12:33 pm

Příspěvek

Fotka pro všechny české sportovní "novináře"

http://www.lrt.cz/fotky/dakar2012/dakar2012_143.jpg
pát led 27, 2012 3:09 pm

Tod2
Příspěvky: 1230
Registrován: čtv led 08, 2009 3:22 pm
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek

Fotka pro všechny české sportovní "novináře"
taky jsem si to říkal :)
pát led 27, 2012 4:26 pm

Uživatelský avatar
Coudy
Příspěvky: 2876
Registrován: pon zář 07, 2009 11:56 pm

Příspěvek

Navrhuji před každým Dakarem zasílat na adresu ČT či na mail Zítovi. :lol:
pát led 27, 2012 4:55 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Koukám, že se nějak Petrobrasce během soutěže vytratila ze střechy klimatizace. :D :think:
Filip Nikl
pát led 27, 2012 5:17 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 57 hostů