Stránka 1 z 15

Práce autobusáka....

Napsal: pon úno 16, 2009 10:53 pm
od Thommasino
Založil jsem tohle vlákno, abych se zeptal, jaká tahle práce vlastně je?O svou jsem, před dvěma týdny přišel, a uvažoval jsem, že vyzkouším něco úplně jiného.Hlavně už nechci být zavřený někde v hale, na provoze. :(
1.Mohli by jste mi prosím poradit, proč do toho jít, nebo spíše ne.Potřebuju rekvalifikaci.Mám jen sk B.Mimochodem, je pořád na autobus třeba udělat, plný počet bodů při testech?
2.Co je na téhle práci fajn, a co naopak na ní nesnášíte.
3.Je lepší jezdit místní linky, nebo příměstské.
4.Jak se směnuje, tzn. jezdí se 12-ky, nebo normální 8 hodinové směny, nebo jiné?
5.Jaká je VEOLIA TRANSPORT MORAVA společnost?Je korektní, třeba ve vyplácení mzdy, atd...
Asi tyhle otázky budou pro hodně z vás absurdní, ale opravdu nemám s autobusovou dopravou žádné zkušenosti, jen minimální jako cestující. :wink: Za odpovědi předem dík...

Napsal: pon úno 16, 2009 11:29 pm
od martin_100
V každym případě si v hlavě sesumíruj jak vycházíš s lidma a jak moc ti lidi lezou na nervy.
On substrát umí řidiče nemálo poptrápit a procvičit jeho nervy.

Pojedeš pomalu - najde se chytrák co začne dělat dusno.
Pojedeš svižně - najde se chytrák co začne dělat dusno a psát stížnosti.
Pojedeš pozdě - najde se chytrák co začne dělat dusno a psát stížnosti.
Pojedeš dřív - najde se chytrák co začne dělat dusno a psát stížnosti.
Skočí ti před bus dítě a ty to zachráníš prudkym zastavenim - upadne ti ve voze babička kropáčková a máš průs*r.
atd
atd
atd

Pamatuj jako řidič autobusu budeš vždycky TY "ten debil co za volant nepatří" :wink:

Napsal: úte úno 17, 2009 1:54 pm
od petersen
:lol:
martine jsi to vystihnul fakt perfektně ještě bych dodal

odjedeš ze stanice dřív o víc jak 7vteřin bonzne tě na dispečinku GPS a jdeš k vedoucímu na kobereček .. poprvé napomenutí , podruhé za 100,- a podruhé za 300,-

Jízdní řády jsou dělané na osobák bez počítání s tím že ti někdo nastoupí či vystoupí ... když se budeš snažit držet jízdního řádu musíš jet jak s formulí jedna .. pak si Ropid zadá u Policie měření rychlosti , ta tě změří ... třebas jako mě v prosinci minulého roku u mercedesu za mostem na Chodově ( :lol: ..62km/h ) a pošle to na podnik tam ti za hrubé porušení pracovní kázně strhnou 300,- :lol:

Ve večerních hodinách už z tak utažené jízdní doby ti seberou tak 4minuty a pak to vypadá takto ( třebas linka 213 mezi stanicemi Želivského - bělocerkevská) kde je jedna minuta !!! cca 60vteřin pakliže se ti podaří zaprásknout dveře v čase odjezdu třeba 22:51:01 máš do další stanice 59 vteřin .. Lezou li lidi pomalu nebo dobíhají li a zapráskneš dveře v 22:51:50 máš na to pouhých 10vteřin !!! a ted blinkr vyrazit ze stanice plný plyn sprint 300metrů daří se ti projet křižovatku na zelenou paráda po krátkém mírném přibrždění opět plný plyn vyhnout se díře hned za křižovatkou sprint necelých 200metrů plná brzda prolítáváš křižovatku a odbočuješ v levo na semaforu se nad tebou rozsvěcí oranžová .. sešlapuješ plyn víc snažíš se sprintovat dalších cca 150metrů času málo děr na silnici hodně vyhneš se jedné kolo padá do třech dalších plná brzda do křižovatky letíš na oranžovo červenou ... plný plyn cca 50metrů další křižovatka odbočuješ na tvrdou červenou do pravého uhlu v pravo takže tvrdě brzždíš ... po 80metrech vlítneš do stanice když nezapomeneš vyhneš se díře těsně před stanicí brzdíš .. a když jsi fakt závodník otevíráš dveže přesně po 60vteřinách .... jestliže zastavíš na druhé křižovatce na tu červenou a pojedeš v klidu věs že přijedeš se spožděním čítajícím cca 2minuty :lol: :lol:

Napsal: úte úno 17, 2009 2:06 pm
od petersen
jinak na 8smi hodinovou pracovní dobu rozhodně zapomeň .. :lol:

příklad šeidru vstaneš ráno na služebák ve 3:10 z garáže vyjkedeš ve 4:27 odjedeš dvě kola vrátíš se v 8:45 pak máš volno do 12:45 a do garáže přilítneš po 3kolech v 19:20 ... ovšem jsou šeidry při kterých se vrátíš někdy kolem deváté a ráno jdeš zase do práce ...

standartní smeny kolem deseti jedenácti hodin ... poslední spoje zatahují v 1:36 v noci ... pak je legrace když příjdeš ve dvě v noci z odpolední a ten samý den jdeš třeba ve dvanáct na zálohu .. (dle zákona v pořádku máš mezi směnami řádné volno !!! ) :lol:

Jezdil jsem i v jižních čechách na meziměstě ... ještě větší pakec ráno jsi vyjel z garáíže a večer se tam zase vrátil ... ve voze od nevidim do nevidim ... čekačky se neplatí ... takže když jsem stál třeba 4hodiny v Kunžaku na námestí stál jsem tam zadarmo .... Když bouchla guma tak jsem si ji hezky vyměnil sám a když jsem kvůli tomu ženský dovezl ráno pozdě do masny studená měl jsem máslo na hlavě ono si nevybereš . V práglu jsou za tu buzeraci alespoň nějak slušnější peníze tak se to dá líp přežít .

Zrovna včera mi bouchly saze ... ráno prázdnej autobus vezl jsem hrstku lidí ale všichni musej lízt předníma dveřma jde zezadu mine dvoje otevřený dveře a buší na ty přední naleze a jde si sednout dozadu ... zbytečně větrá a ty jsi naštvanej protože máš uplně zmrzlý nohy ... a kdo si myslí že ciťák topí na nohy tak ten se tvrdě zmýlil

Napsal: úte úno 17, 2009 3:26 pm
od Thommasino
Člověče, buď přeháníš, a nebo to není práce pro lidi... :o To není zaměstnání, to je masakr...Nemůžu uvěřit, že by někdo měřil odjezdy ze zastávky na vteřiny.A ty stížnosti, myslím, že vyhovět každému se dá jen těžko...Pokud je to tak jak píšeš, nechápu, že někdo se na tuhle práci vůbec dá.Snad se někdo ozve i s něčím pozitivním.Nemám se u nás koho zeptat, ale myslím že, v malých městech, to bude trochu klidnější.Jinak se na to nedám ani omylem... :roll:

Napsal: úte úno 17, 2009 4:20 pm
od petersen
No víš ani trochu nepřeháním ... :wink: ale už to beru tak nějak šumákově a většinou mě nic nerozhodí ... to víš já už to dělám skoro jedenáct let

Jinak hodně lidí příjde a za chvilku zase odejde s tím že takovou buzeraci rozhodně za ty prachy nemusí. :lol:

Jinak pravdu máš v tom že na menším městě jsou lidi (cestující) trochu víc v pohodě a vyjdeš s nimi líp .... ale i tak dostat z vozu na konečné opilce , feťáka či bandu rozjetých fotbalových fanoušků je o přezhubu ... a na slušný pracovní uraz ... :lol:

Uplně nejvíc mě baví když přijde inteligentně chytrá stařenka co už při příjezdu do stanice tuká na hodinky a po nastoupení ti tvrdí že jedeš podle jízdního řádu o dvě minuty dřív a ty přitom jedeš o 6 minut později .. :twisted: ona nepochopí že jsi zpožděn .. a jedeš na čas toho spoje o kterém ona mluví ... to jednou krátce po utocích na dvojčata kdy uzavřeli centrum kvůli radiu SE jsem parkoval v koloně v centru a bybča nastoupila na stanici a prý že jedu o minutu dřív a já na ni že kecá protože jedu o 72 minut později ... :lol: chudák netušila jestli si z ní dělám legraci a nebo to myslím vážně . :oops: a já to myslel smrtelně vážně fakt jsem usek dlouhý cca 200metrů popojížděl skoro hodinu ...

Napsal: úte úno 17, 2009 7:49 pm
od Thommasino
Tak to bych asi moc neřešil.Jestli si někdo klepe na hodinky.Nejsem nervák.Spíš bych se bál těch feťáků atd...Ale to by měli vyřešit měšťáci, né?Koukal jsem na stránky pracovního úřadu a Praha hl.m. hledá 20 řidičů, plat od 24tKč, tady u nás je to od 15tKč.Za těch 24 bych klidně i couval... :D

Napsal: stř úno 18, 2009 10:49 pm
od dawid

Napsal: čtv úno 19, 2009 6:32 pm
od Thommasino
Tak to vidim ja... http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php?t=3105


Dík za tip... Celkem jsem se pobavil... :)

Napsal: čtv úno 19, 2009 9:42 pm
od dawid
Realita... mas sve jiste,plat,praci,klidek..ale KUA motas se stale dokola :mad: Ale i ta kamionovka casem omrzi..

Napsal: pát úno 20, 2009 10:18 am
od Thommasino
To motání dokola bude asi dost na palici, to chápu.Obzvlášť po městě, kde člověk zná každý kanál.Koukal jsem na jízdí řád u nás, tak třeba linka kde bydlím, jezdí od 4:50-22:10.Z konečné na konečnou jízda trvá 25min.Pak otočit přestávka mezi spoji 3-12 min.Tohle jezdit celý den, tak nevím... :roll:

Napsal: pon úno 23, 2009 1:01 pm
od dawid
Vše ma sve.... myslim prace autobusaka ma neco do sebe..mas klidek a viš kdy jsi doma,žadny stres,nikdo te nehoni atd.. Jedina vyhoda na kamionovce ,kterou vidim ja,je relativni svoboda,bez pitomcu za zadama a hlavne penize...

Napsal: ned bře 08, 2009 9:12 pm
od Chomuťák
To, tady to takovej extrém není, ale ve své podstatě má petr.truck pravdu. Je to boj, v létě vedro,rozpouštíš se za volantem ( při zátahu v půljedenáctý večer se ještě kolegovi na B732 pouštěl hydrák, jak měl rozpálenej bus). V zimě zima a milí cestující, kteří se baví tím, že Ti větraj apod....

Petr: já byl dokonce na koberečku přišla na mě stížnost:
Čas ten a ten, vůz ten a ten. Ve stanici Hlavní nádraží odmítl otevřít cestující přední dveře pro výstup, se slovy, že mu táhne na nohy
Absolvoval jsem školení o přepravních podmínkách a bylo mi řečeno, že už se to nemá opakovat. osobní zůstalo netknuté. Že paní se rozmyslela k výstupu, v době, kdy už byla výměna provedena a já čekal pouze na čas, už nikoho nezajímalo, že seděla naproti otevřeným prostředním dveřím taky ne a že venku mrzlo už vůbec ne... Prostě bomba.

Napsal: úte bře 24, 2009 8:51 pm
od Globe
...no, a na mezinarodnich zajezdovejch linkach to neni o nic ruzovejsi :)

Práce autobusáka

Napsal: pát dub 03, 2009 6:34 pm
od vševěd
S busem jezdím už řadu let. Byly lepší i horší časy, ale to, co se děje u našeho podniku dnes je katastrofa. Staré vyježděné busmeny bezdůvodně propustili a na jejich místo nabrali nezkušené nováčky z B. Samozřejmě že jim museli zaplatit C a D. Dostali za ně peníze z úřadu práce, ale teď by se jich nejraději zbavili. Najednou je nás hodně a vedení hledá jakékoliv řešení, aby nám nemuselo platit odstupné. Zkrátka těžká buzerace na pracovišti a neustálé obavy o to, který z kolegů ti kdy podrazí nohy. Krize prostě dolehla všude.