Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Grassroot
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 27, 2014 9:51 pm
Bydliště: some where

MB Sprinter 412 versus VW LT46

Příspěvek

Ahoj vespolek!

Rád bych se tu s váma poradil ohledně výběru naší první dodávky. Potřebujem s tim vozit techniku pro různý koncerty a fesťáky, čili bedny, podia atd...

Po dlouhym koumání jsem se rozhodl pro 4,5t auto přetypovaný na 3,5t se skříní min 4,2x2,2m a hydraulickou plošinou, občas za tim bude i přívěs, proto preferuji výkonější motorizace.

V současný době stojím před rozhodnutim, zda jít do sprintera 412, nebo LT46.

Na oko působí ty auta skoro stejně, ale zajímalo by mě, zda tam jsou nějaký jiný než drobný vzhledový rozdíly... Motory, konstrukce, spolehlivost, atd. ?

Zkrátka bych potřeboval pomoc se rozhodnout, který z těhle dvou aut by pro náš účel bylo lepší, neporadil by prosím někdo? Dík! 8)
pon led 27, 2014 10:17 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

proč vybíráš 4,5t auto a chceš to přetypovat na 3,5? Tvůj výběr bude mít pohotovostní hmotnost určitě větší než třapultuna a tím pádem budeš mít užitečnou o to menší.
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pon led 27, 2014 10:38 pm

Grassroot
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 27, 2014 9:51 pm
Bydliště: some where

Příspěvek

Chtěl jsem se vejít papírově do 3,5t kvůli techický, kam nebudu muset každej rok a mýtu... 312 by měla větší papírovou doložitelnost, ale my potřebujem vozit vetší náklad než by fyzicky zvládla. proto 412 bude ideální, jen prostě většinou budem jezdit přeložený přes těch papírovejch 3,5t... prej se ty dodávky u nás moc nevážej, a já budu jezdit hlavně o víkendech a jen po ČR... No a 412 samozřejmě uveze fyzicky víc než 312 a o to nám tak nějak jde... Nebo si myslíte že je to o hubu s tim jezdit a je velká pravděpodobnost že by mě zvážili? (netušíte jaký jsou za to pokuty?)
pon led 27, 2014 10:57 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

tak zvážit tě můžou kdykoliv, na to bych nespoléhal. Myslím že pokuta pro řidiče až 15tis. blokově a tři body, provozovatel až pul mega ve správním.
Taky tě můžou odstavit a nechat přeložit, když to bude o hodně. Jinak se dělají 3,5tunky, kde dávají zesílený pérování. V případě přívěsu budeš potřebovat tachograf pokud se nepletu.
Ted se mě vybavuje, že se vážení dělá jen u vozidel N2 a N3, což je obojí nad 3,5 tuny. Snas se k tomu někdo vyjádří fundovaněji. :)
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
pon led 27, 2014 11:52 pm

Railmilan
Příspěvky: 25
Registrován: čtv led 17, 2013 9:44 pm
Bydliště: Praha 3

Příspěvek

Občas přetíží auto každý, ale založit na tom podnikání opravdu není ideální.
Takhle velká bedna s čelem bude u obou modelů sama o sobě vážit cca 2700-3300 kg, takže té nosnosti opravdu moc nezbyde.
A pak stačí pomáhačům jenom kouknout na náklad a musí jim být přetížení hned jasné.
Na ježdění s přívěsem (pokud bude dodávka psaná na IČO) pak samozřejmě tachograf (a taky velká koncese).
1x Peugeot Boxer 3.0, 177 HP, r. v. 2015, 1x Iveco Daily 35S15, r. v. 2004, 2x Iveco Daily 35C13, r. v. 2002 + občas nějaký přívěs
Stěhování Pavelka
úte led 28, 2014 12:37 pm

moucka163
Příspěvky: 204
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:54 pm
Bydliště: k.vary

Příspěvek

Já bych se vážení nebál.Za 10 let ježdění s dodávkama mě nikdy nevážili.
úte led 28, 2014 6:27 pm

Mack
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv úno 08, 2007 12:42 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

slovaci vazi i dodavky, uz jsem to videl. A u nas jsem zazil vazeni i osobaku.
úte led 28, 2014 7:04 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1269
Registrován: ned pro 04, 2011 10:22 am
Bydliště: Krnov

Příspěvek

Mack má pravdu,Slováci jsou na dodávky vysazení,nebude trvat dlouho a rozjede se vážení i u nás
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama :D )
úte led 28, 2014 7:20 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

jinak slováci dávají běžně 300-500e
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte led 28, 2014 7:26 pm

Uživatelský avatar
Vincek1
Příspěvky: 1269
Registrován: ned pro 04, 2011 10:22 am
Bydliště: Krnov

Příspěvek

údajně prý 1 kg=1 euro (bez záruky :) ),když tam jedeme dodávkou,tak velice počítáme váhu..
(DAF LF 45.220) bývalo:) - teď stůl ( kancelářský ) a židle ( s kolečkama :D )
úte led 28, 2014 7:29 pm

moucka163
Příspěvky: 204
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:54 pm
Bydliště: k.vary

Příspěvek

Píše,že bude jezdit jen u nás,tak ho vážení na Slovensku asi netrápí.Jestli to dorazí i k nám a kdy to bude je otázka.Už vidím,jak jede z bigbítu v noci ze soboty na neděli po nějaký okresce a váží ho.
Já bych šel do Sprintera i když s konkrétním autem zkušenosti nemám.
úte led 28, 2014 9:32 pm

kuntík
Příspěvky: 986
Registrován: pát črc 17, 2009 3:11 am
Bydliště: JM

Příspěvek

Tak jestli bude jezdit jen v noci ze soboty na neděli okreskama, tak to potom jo, to je riziko zvážení fakt minimální... :D
asi se na tu šoféřinu...
už se stalo...
úte led 28, 2014 9:43 pm

moucka163
Příspěvky: 204
Registrován: úte kvě 14, 2013 12:54 pm
Bydliště: k.vary

Příspěvek

Jasně,že ho můžou zvážit a že asi bude jezdit i jindy,ale tohle riziko si uvědomuje. Já to myslel tak,že to riziko není tak velký. Já bych si to auto popsal například pekárna. Jezdil jsem přes rok v pekárně a když mě zastavili pomahači,tak se jen zeptali co vezu a když jsem řekl pečivo,tak mě nechali bejt.Jednou jsem nenašel ani techničák a jen se smáli a pustili mě.I když s vlekem je pekárna asi blbost.
úte led 28, 2014 9:52 pm

Vario612
Příspěvky: 282
Registrován: pon lis 03, 2008 7:45 pm
Bydliště: Lom bei Brüx

Příspěvek

Za mě Sprinter. Doma máme 2x 312cky a supr :-)
Iveco Eurocargo je už jen na fotce teď jedině Sprinter !
stř led 29, 2014 8:44 pm

Grassroot
Příspěvky: 10
Registrován: pon led 27, 2014 9:51 pm
Bydliště: some where

Příspěvek

O.K. díky moc za všechny reakce... z těch aut u mě taky o chlup vítězí Sprinter, nakonec asi kvůli rozvodům řetězem a údajně jednoduššímu motoru i když to LT má o 6Kw navíc, což je na tahání určitě fajn... Těch 90Kw co má sprinter ale taky myslim pojede slušně...

Doložitelnost sprintera 412d s krabicí a nakládací rampou bejvá do těch 3,5t cca 600kg, já si myslím, že bych vozil náklad cca 1,5t, takže bych akorát využil to, na co je to auto stavěný tzn. 4,5t celkem, ale jednu tunu bych přesahoval přes tu papírovou váhu... Hodně se jich v Německu už prodává přetypovanejch, nebo se to tam dá udělat před dotaženim do ČR, takže jak toho docílit problém neni...

Poslední problém zůstává, zda teda mít v papírech 4,5t, čili náklad by pak byl v autě "legálně", ale muset na technickou každej rok, platit mýto atd. a nebo mít v papírech 3,5t, jezdit na dálniční známku, technickou ob dva roky, i řídit to může kdokoli s Béčkem, ale vystavovat se pořád riziku zvážení a pokutě...

To je asi to poslední dilema co řešim... No rád si ještě počtu co si o tom kdo myslíte :)
čtv led 30, 2014 9:01 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů