Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
Ahoj dlouho sem tu nebyl, zpětně sem se dočetl o problémech s motory 2,2cdi. Bohužel to samé mě potkalo minulou sobotu, ojnice mi podala ruku skrz blok Mám 2,2cdi 150k rok 2008 a najeto 350 tisíc. Jak už sem tu dřív psal, bylo to nešťastné auto, ze začátku víc v servisu než na silnici, pak byl asi 2 roky klid, jen běžná údržba. No a v říjnu mi začal podfukovat vstřik, borci ho přětěsnili a rovnou dali novej, že má nižší tlaky, tak sem tam nechal 30 táců, v půli prosince odešěl EGR ventil a bylo to za 20 no a teď todle Rez trochu kolem oken, vybroušeno a stříknuto. Jinak jako auto super, komfortní, pohodlný, prostorný, silný, spotřeba do 13,5. Teď mám týden pujčený skříňový Master 125k a tragérie, sem celej rozlámanej, všechno ztuha, vůbec si v něm neudělám pohodlí, ještě že netrpím klaustrofóbií , nejede to, spotřeba 15,5 je tedy bez spoileru a to dělá hodně. No prostě zlatej Sprinter, bohužel se do něj asi nevrátím, šéf chce jedině novej motor a za něj chtej 250 taců tedy i se spojkou a to je moc, tak se uvidí, v pondělí se prej rozhodne.
Chlapi moc to prežívate
Keď už porovnávať, tak to skúste aj konkrétne. Momentálne jazdím striedavo na oboch. Sprinter (S) poslednej generácie a Master (M), ten predošlý typ, čo má v avatare Voody79.
Súhlasím, že S má lepšie navrhnutú a priestrannejšiu kabínu. V mojom prípade o to viac, že spolujazdec má samostatnú sedačku. Pocitovo je to teda lepšie, k tomu lepší výhľad, prehľad o situácii na ceste. To je v tomto aute špička. Takisto ergonómia je na vyššej úrovni. Takže aj ja sa cítim chvíľu stiesnenie, keď presadnem do M. Ale po chvíľke si zvyknem a nevnímam to.
Teraz kritika – keby nemal S odpružené sedačky, tak je to katastrofa. Sedák má malú plochu, hlavne na dĺžku, kde mi chýbajú nejaké centimetre pod stehnami smerom ku kolenám a po 800km jazdy mám pocit, ako keby som stál pravou nohou na špičke. Proste to podopieranie odspodu je slabé. A to nie som vysoký a nemám dlhé nohy. Takisto by som potreboval, aby sa dal nakloniť viac dozadu. Aj v najšikmejšej polohe sklonu dozadu mám pocit, že sedák je naklonený smerom dopredu. Lakťová opierka je takisto krátka, jej koniec ma tlačí do lakťa. V M ju mám až skoro po lakeť, ruka ja pohodlne opretá a sedák je skoro ako kreslo. Keby bola tá sedačka odpružená, je to paráda. Body získava S len za odpruženie a nastaviteľnú bedrovú opierku, inak by oproti M strácal.
Nejaká tuhosť pri riadení M nie je, dokonca radenie ide v S tuhšie. Čo sa riadenia týka, je to subjektívne. Vodorovná poloha volantu v M je lepšia na dlhých trasách, kde mám ruky položené ako na stole, kolmá poloha v S je zas super v zátačkách. M má zbytočne veľký priemer volantu, S zas úzky veniec.
A to porovnávam autá, kde jedno má niečo vyše roka a druhé osem a pol.
edit: tá lakťová opierka v M je až po zápästie. Už mám medzery z anatómie
Keď už porovnávať, tak to skúste aj konkrétne. Momentálne jazdím striedavo na oboch. Sprinter (S) poslednej generácie a Master (M), ten predošlý typ, čo má v avatare Voody79.
Súhlasím, že S má lepšie navrhnutú a priestrannejšiu kabínu. V mojom prípade o to viac, že spolujazdec má samostatnú sedačku. Pocitovo je to teda lepšie, k tomu lepší výhľad, prehľad o situácii na ceste. To je v tomto aute špička. Takisto ergonómia je na vyššej úrovni. Takže aj ja sa cítim chvíľu stiesnenie, keď presadnem do M. Ale po chvíľke si zvyknem a nevnímam to.
Teraz kritika – keby nemal S odpružené sedačky, tak je to katastrofa. Sedák má malú plochu, hlavne na dĺžku, kde mi chýbajú nejaké centimetre pod stehnami smerom ku kolenám a po 800km jazdy mám pocit, ako keby som stál pravou nohou na špičke. Proste to podopieranie odspodu je slabé. A to nie som vysoký a nemám dlhé nohy. Takisto by som potreboval, aby sa dal nakloniť viac dozadu. Aj v najšikmejšej polohe sklonu dozadu mám pocit, že sedák je naklonený smerom dopredu. Lakťová opierka je takisto krátka, jej koniec ma tlačí do lakťa. V M ju mám až skoro po lakeť, ruka ja pohodlne opretá a sedák je skoro ako kreslo. Keby bola tá sedačka odpružená, je to paráda. Body získava S len za odpruženie a nastaviteľnú bedrovú opierku, inak by oproti M strácal.
Nejaká tuhosť pri riadení M nie je, dokonca radenie ide v S tuhšie. Čo sa riadenia týka, je to subjektívne. Vodorovná poloha volantu v M je lepšia na dlhých trasách, kde mám ruky položené ako na stole, kolmá poloha v S je zas super v zátačkách. M má zbytočne veľký priemer volantu, S zas úzky veniec.
A to porovnávam autá, kde jedno má niečo vyše roka a druhé osem a pol.
edit: tá lakťová opierka v M je až po zápästie. Už mám medzery z anatómie
To Vydra:
Jj, ve skoro všech věcech se s tebou shodnu..jezdil jsem 5 roků s tím co mám v avataru (M) a teď poslední dva měsíce na střídačku 3x S - dva nové (vždy po týdnu, dvou) a pak ta 7-mi paleta, která mi teď asi ještě nějakej týden zůstane (je to taky 5 roků staré a má to "prý" 300tis.km) - no pro mě je rozhodně lepší S, už jen pro ten prostor v kabině! Nejvíc si cením o dost vyššího okna, protože v M končí dost nízko a když si sednu pohodlně, tak nevidím přes tu horní poličku a stínítko ven z auta, takže se tam pak musím různě krčit, kroutit atd..a navíc mám opěradlo na doraze na přepážce a ještě by to chtělo..u S je pro mou postavu (187cm) daleko víc místa a podstatně lepší výhled ven! Ale jinak souhlas s loketníma opěrkama (v M dlouhá a akorát k řadičce,ale nedá se výškově nastavit, v S kratší, ale zato stavitelná) celkově sedačkou (ve S mi přijde míň pohodlná, taková tvrdá lavice) i volantem..ale celkově mi přijde S prostě ergonomicky dobře uspořádané auto, v dodávkách asi nejlepší. Ještě jsem měl zkušenost (asi dvouměsíční) z new M, ale tomu jsem teda na chuť nepřišel vůbec - přijde mi, že některé věci okopírované od konkurence (třeba S), ale zdaleka není tak propracované a ergonomie mi taky nesedla vůbec..no a motory v new M to je kapitola sama pro sebe! Žere to a moc netahá (hlavně naložené).. a celkově mi přijde že to má hodně "much", takže za mě new M určitě nee..ale se S obecně spokojenost, škoda že ho asi nebudu mít na dlouho (čekám jak se vyvrbí situace a asi bude něco menšího než 7-pal.) Tak uvidíme co nového přinese budoucnost
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Voody79: pekné info, super. Ja som nízky a ten M je starší typ bez poličky nad oknom, takže s tým som našťastie problém nemal. Keď už sme pri tom porovnávaní, tak pridám skúsenosť z vonkajšej strany kabíny, ktorú si neviem vynachváliť. A to sú spätné zrkadlá a bočné trojuholníkové okienka. V takých podmienkách, aké sú tieto dni (zima, kaša, soľ, bordel na ceste) sa to v S skoro vôbec nešpiní. Tvar zrkadiel je navrhnutý tak, že sa špinia málo, zatiaľ čo v M stačí prejsť pár km a zrkadlá a bočné okienká sú špinavé komplet. Na diaľnici je vtedy "radosť" jazdiť. No a ešte jedne postreh, ktorý je síce otázkou zvyku, ale stále si myslím, že páčka na ovládanie stieračov a ostrekovačov je lepšia na pravej strane, ako združená do jednej na ľavej strane. Za ten čas, čo to používam som nenašiel jeden rozumný dôvod, prečo je to riešené takto.
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 hostů