Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
Zdravím Vás páni, chcem sa spýtať či je velký rozdiel v spotrebe ked je výška korby (plachty) 2,2metra alebo 2metre. Mám totiž Dailynu 35C13 a budem prerábať korbu. ide mi o to, že vozim tovar do výšky 2m a korba je vysoká 2,25m. Je tam aj spojler ten je do výšky 2,1. Pýtam sa preto či má zmysel to znižovať alebo tam nebude výrazný rozdiel v spotrebe.
Tuším som to napisal jak tatar ale snad sa s toho vymotáte.
dakujem za odpovede
Tuším som to napisal jak tatar ale snad sa s toho vymotáte.
dakujem za odpovede
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Mám jen pramalé zkušenosti se spotřebou u dodávek, nicméně bych přemýšlel takto:
- jaký mám roční projezd kilometrů (např. 5.000km, nebo 150.000km? Nebo víc?)
- jezdím jen po městě "malou" rychlostí, nebo jezdím převážně dálky na rychlostí dejmetomu nad 100km/h?
- budu potřebovat někdy v příštích měsících vnitřní výšku více jak 2,1m?
Jaký odpor ve vyšší rychosti může mít vysoká nástavba si můžeš představit, když vystřčíš na dálnici ruku z okna. Pokud jezdím jen po městě, tak aerodynamický odpor není tak zásadní. Pokud jezdím dálky (a rychle), tak je to na zvážení. A i ušetření 0,1l/100km je po 100.000km ...nečekaně 100l nafty
- jaký mám roční projezd kilometrů (např. 5.000km, nebo 150.000km? Nebo víc?)
- jezdím jen po městě "malou" rychlostí, nebo jezdím převážně dálky na rychlostí dejmetomu nad 100km/h?
- budu potřebovat někdy v příštích měsících vnitřní výšku více jak 2,1m?
Jaký odpor ve vyšší rychosti může mít vysoká nástavba si můžeš představit, když vystřčíš na dálnici ruku z okna. Pokud jezdím jen po městě, tak aerodynamický odpor není tak zásadní. Pokud jezdím dálky (a rychle), tak je to na zvážení. A i ušetření 0,1l/100km je po 100.000km ...nečekaně 100l nafty
ono je to tak že doteraz sme vozili tovar na klasických dodávkach no a vymysleli si že to musí voziť auto čo nacuva k rampe, čiže plachtu. Priplatit za vačšie auto nechcu tak musime ušetrit niekde mi. Preto som zvazoval znížit výšku korby. Mesačne na tejto robote spravíme cca 12tis. km a 99% po dialnici. Vačšinou sa tam vozi tovar s výškou 1,5m a späť sa málo kedy vozí nad 2m.
Ak by to ušetrilo priklad 1liter (možno strielam vysoko) tak by som to znížil, ak by to bolo 0,1L to by som nechal tak.
Ak by to ušetrilo priklad 1liter (možno strielam vysoko) tak by som to znížil, ak by to bolo 0,1L to by som nechal tak.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Na pravej strane pod volantom je taká dierovaná mriežka . Je to chytené na šróbikoch . Zhodiš a pod ňou je . Brácho si objednal nejakú diagnostiku , tak sme skúšali
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
Ja sa ho ešte pre istotu opýtam , ale viem , že dával ten plast dole .
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 hostů