Stránka 2 z 3

Napsal: čtv bře 24, 2016 1:34 pm
od Railmilan
Jakákoliv tupláková Dailyna s motorem 2.8 nebo 3.0 a výkonem aspoň 125 koní (minimálně od roku 2001). Já mám 35C13 z roku 2002 a 3500 kg na kouli.

Napsal: čtv bře 24, 2016 2:06 pm
od Pavel Šebek
Já mám Daily 35S15, takže netuplákovou a na kouli 2.8t

poulm: máš odkaz na tu novou vyhlášku? Já to nemůžu najít.

Napsal: čtv bře 24, 2016 3:04 pm
od Stralis 4P2
Poulm: Nesplet ses náhodou s tou vyhláškou? Není to náhodou tak, že pokud nemáš E na řidičáku, tak nemůžeš táhnout velký vlek nad 750kg a nesmíš překročit celkovou hmotnost soupravy 4250kg. Dost se to řešilo nedávno v souvislosti s velkou pokutou nějakýmu řidiči s suv a vlekem.
Jinak, teď mi stojí na dílně Daily 35S14 (jednomontáž) a v TP má 3,5 t na závěsu.

Napsal: čtv bře 24, 2016 8:52 pm
od poulm
Ano,bylo to definované vzhledem řidičskému oprávnění skupiny B,což mne netrápí,já mám CE,ale na profesním školení nám tvrdili,že již silniční kontrola nebude brát zřetel na prázdný přívěs a bude porovnávat TP,zda sedí celkové hmotnosti přívěsu s tažným vozidlem.To může být u mnohých dost fatální problém,ne vždy sedí hmotnosti přívěsu a spoléhalo se na tu okamžitou hmotnost. Zkusím zjistit,kde je to ve vyhlášce zakomponované.
Jinak já nemám Iveco Daily,ale Fiat Ducato,přičemž na jiných shodných Ducatech jsou tažné na 2,5t, takže nechápu postup,podle kterého úřady píší data do TP.

Napsal: sob bře 26, 2016 10:40 am
od Pavel Šebek
Tak jsem hledal a pročítal a nic nenašel.

Vyhláška č. 341/2014 sb. ve které se píše o spojitelnost se nezměnila.

A po pravdě, už mi to leze krkem, jak vždycky někdo plácne nějakou kravinu a ostatní se toho drží, div by se do krve nehádali.

Takže si myslím, že na tom školení mektaj pěkný nesmysli.

Nedávno jsem dělal 35h školení a můžu říct, že toho školitele bych mohl spíš školit já a to už za velkým volantem nesedím asi 7 let.

Mimochodem tenhle školitel šíří tuto nepravdu s připojitelností už několik let.

Napsal: ned bře 27, 2016 12:12 pm
od poulm
Bohužel je to tak,jsme neustále a nejspíš i záměrně zahlcováni mnoha nepravdami a také mne to neskutečně štve.
Bohužel i já jsem při silničních kontrolách z 90% zažil to,že orgán porovnával hmotnosti podle TP a nezajímala ho hmotnost okamžitá.
Pak jsem byl nucený se samozřejmě bránit.
Je zajímavé,že mnoho novel ani není plně zveřejněných a člověk se to musí dozvídat doslova pokoutně kde se dá,jako by to snad bylo tajné.

Napsal: stř dub 06, 2016 5:29 am
od DUNLOP
Mně bylo řečeno, že to při kontrole berou jen podle techničáku (táhnul jsem prázdný podval na 2 t za Galaxy).
Protože pokud máš zapsáno "Největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla" třeba 1500 kg a zapřáhneš vlek, který má zapsanou největší povolenou hmotnost 1600 kg, jsi nezpůsobilý k provozu na silnici, jelikož teoreticky překračuješ největší povolenou (ne okamžitou) hmotnost soupravy. Nezáleží na tom, že momentálně táhneš prázdný vlek, který váží třeba 500 kg.

Jinak největší povolená hmotnost může nižší než technicky přípustná, takže nemusíš "lehčí" vlek vyztužovat. Můžeš si pořídit třeba s celkovou 2,5 t a papírově si ho nechat shodit na 1,5 t.
Jestli máš auto jako individuální dovoz, tak ten závěs úředníci vzali asi podle tabulek. Když máš na štítku 2,5 t a vyběhal by sis to u dovozce, mohli by Ti to přepsat, ale víc jak 2 t do TP podle mně nedostaneš.

Na Dailyně (zadní tupláky, závěs obyč. koule) to řešit nemusím:
"Největší technicky přípustná/povolená hmotnost přípojného vozidla" 3500 kg, "Největší povolená hmotnost jízdní soupravy" 7000 kg. 8)
Obrázek

Napsal: stř dub 06, 2016 7:25 am
od Tom-Oaza
ja teda mam na aute na taznym celkovou 1800 a vlek si pujcuji kterej ma celkovou 2000. naposledy me tak staveli loni na podzim a zadnej problem nemeli. vezu vzdy jen auto abych se vlezl do celkove 1800 dle tp auta

Napsal: stř dub 06, 2016 11:58 am
od poulm
to DUNLOP:
už se to řešilo na několika forech,ohledně připojení prázdného přívěsu,který má celkovou hmotnost v TP větší,než může táhnout tažné vozidlo a myslím si že je to silně sporné.
Nikde ve vyhlášce 341/2014 atp. není psané v podmínkách o spojitelnosti souprav,že se bere v úvahu vždy jen celková hmotnost uvedená v TP, ale pořád se mluví o hmotnosti okamžité. Tohle téma mne pořád dokola dráždí a nevím jak to rozseknout.
Dokonce i na školení řidičů nám to cpali do hlav,že brániči budou kontrolovat pouze celkové hmotnosti psané v techničácích,ale kde má tento postup oporu v zákoně???
Nebo jsi narazil na nějaký pargraf,kde je to nějak definované?
Také jsem se vždy o to opíral,že rozhodující je hmotnost okamžitá,tudíž jsem za svým ducatem tahal i dvouosák na 3,5t, ale "prej" už to tak neplatí,ale nikdo mi zatím neuměl říct,kde je to napsané. Nebo to platí jenom pro auta do 3,5t?
:roll:

Napsal: stř dub 06, 2016 3:06 pm
od Pavel Šebek
Dokud to někde neuvidím napsané, černé na bílém, tak mi může tvrdit třeba miliarda lidí, co chce.

Zamysleli jste se třeba někdy nad tím (podle výkladu kterej koluje), za kterým osobákem by se směl táhnout klasickej dvoukolák kterej má celkovou 750kg?

Napsal: čtv dub 07, 2016 2:10 pm
od poulm
Co konkrétně máš na mysli? Těch výkladů koluje celkem dost a mnohé se docela lyší,už proto mně to štvě :-(
Myslíš tu změnu,že vozidlo,které táhne nebržděný vozík o celkové hmotnosti 750kg musí mít 2x větší okamžitou hmotnost než přípojné vozidlo?
Což jsou auta cca o velikosti oktávky a výš. Ono je tam více podobných vydrbávek :roll:

Napsal: čtv dub 07, 2016 2:30 pm
od Pavel Šebek
Myslím konkrétně to, že na kouli lze připojit max. hodnota v TP přípojného vozidla, která je stejná nebo menší, než to, co má auto na kouli.

Tak mi tady prosím někdo uveďte, kterým osobákem bych mohl táhnout přívěs (nebržděný) s celkovou 750kg.

A myslím normální osobák, ne dodávku, MPV, SUV nebo teréňák.

Napsal: čtv dub 07, 2016 3:47 pm
od poulm
Nějaké polopatické čtení jsem našel tady:
http://www.ecodrive.cz/download/INFO/LE ... Voziky.pdf

Napsal: čtv dub 07, 2016 5:21 pm
od Ondra A.
Pavle je normální Volvo V/XC 70? :? Jinak dle mého výkladu 341ky stále musí vycházet z okamžité hmotnosti. Pokud né = správní řízení :P

Napsal: čtv dub 07, 2016 6:08 pm
od poulm
Co by na Volvu nemělo být normální? Zatím je to tak, pořád se vychází z okamžité hmotnosti, věnoval jsem teď tomu dalších nemálo hodin hledání a čtení a nenašel jsem nic, z čeho by policisté měli takto konat a buzerovat. Ještě se příležitostně poptám nějakých fundovaných hlav s odkazem na jejich tvrzení,tak uvidím.
Mně se obecně nelíbí postup a způsoby silničních kontrol,co to je za přístup,když vás může kde jaký policajt bez důvodu zastavit a pak čmuchá a hledá za co by mohl dát pokutu. Zákony, vyhlášky, novely atd. už jsou tak nepřehledné,že si jej každý orgán vykládá jinak :x a pak se musíme pracně bránit.