Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Odpovědět
Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No na tu diagnostiku asi zájdem aspoň pre dobrý pocit . Inak spotreba pri prázdnom aute cca 11-litre . Cesta Komarno - Veľký Krtiš - Košíce .

Auto je super pohodlné , perfektný podvozok - ducato ( staršie ) , Master , Sprinter - (starší) sa podvozkovo nechytajú . Akurát je to lenivé - maximalka len okolo 120 km/h !!! a je dosť hlučne oproti Jumperu alebo Masteru . Skúsim ešte pozrieť hadice od turba . Inak motor ide pekne ani trochu nečmudi . No dúfam bude slúžiť dobre . Ale poviem to rovno Master a Ducato-idne auta mi sedia oveľa viac :-) no Transit zabojoval cenou a spaním na streche :-)

Ak som jazdil na R. Master 2,5 DCi 88-kw tak ten lietal kopec nekopec . Maximalka cca 150 km/h .


Pôvodne som chcel tento Transit na 10-eu. pal len ma odradil ten previs :
ObrázekObrázek

http://ford-transit.autobazar.eu/24-tdi ... 18378.html
úte lis 20, 2012 8:52 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Motor Transita šel vždycky, jako by někdo mlátil kladivem, kultura hrozná, ale ten podvozek je fak dobrý, proti Jumperu, je to limuzína.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
úte lis 20, 2012 9:40 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Tak všem Transitérům doporučuji vyměnit olej v převodovce,ten můj špatně řadil,problém byl v lankových převodech,které mají hromské vůle a tak nedořazoval,naštěstí to lze na úchytkách pod řadící pákou trošku přištělovat,takže se povedlo a už to dořazuje,jsou tam dvě lanka a oficiální řešení od Forda stojí 3500kč za jedno :-)

Výpustní šroub má Imbus a je zespod převodovky,kontrolní a nalévací je zepředu zhruba v půlce výšky skříně,vejde se tam 3,3 litru oleje specifikace 75W90 GL4/5 plná syntetika,já použil Divinol Synthogear TS75W90,starý olej byl původní a vypadal jako hnědá voda :) Ještě jsem tam pro zlepšení vymačkal nějakou malou grafitovou indulonu od Liqui Moly,mám vyzkoušeno že tomu pomáhá a výsledek znát je,za studena to řadí ztuha víc než předtím(původní olej řídký jak voda),ale převodovka s diferákem ztichly a zatepla to řadí parádně,kvalty tam jdou s podstatně menší silou,a prodloužil jsem jí život :wink:

To co tady píšu platí pro předohrab,pro zadohrab je objem oleje cca 1,3 litru identického oleje,a samozřejmě něco i do diferenciálu
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon lis 26, 2012 10:27 pm

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No ja mám problém zo 4 prev. stupňom . Ak chcem zaradiť 4 tak ju tam musím šupnúť :-) jednoducho tak svižnejšie ju tam hodiť aby zaskočila - malo by stačiť nastaviť lanko ?

teraz zatiaľ odhlučňujem kabinu . Chystám sa meniť olej v motore ,prevodovke a diferaku . Preventívne vymeniť pravé predné ložisko ( ľavé je nove ) . A ešte potrebujem zohnať nezávisle kúrenie . A Tranďak bude ok

Ma sa mazať kardaň na Tranďaku ? Ak tak sú tam nejaké mazničky ?

Po koľko km meniť oleje v diferencialu a prevodovke ?
vzduch a pal. filter po tých 25 000-km ?
čtv lis 29, 2012 1:50 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ty tam nemáš co štelovat,protože máš zadní pohon,tudíž řadící páka jde rovnou do kulisy převodovky,to co jsem psal o lankách platí jen pro přední pohony :wink:
Jedině zkus sundat v kabině tu gumovou manžetu a do kloubu nastříkej Konkor nebo podobné mazadlo,občas to tam přituhne,a taky mi to pomohlo :wink:
Máme ještě starší model Transita s kardanem a tam je samomazný,takže předpokládám že ho tam budeš mít taky

Olej do motoru jsem použil 10W40,vykašlal jsem se na jejich předepsanou 5W30,po těch kilometrech je to nerozum,a měnit ho budu po 12 000km,jako jsem to dělal na starém Transitu,vzduchový filtr podle potřeby a palivový měním při každé druhé výměně oleje

Olej v Diferenciálu a v převodovce myslím stačí vyměnit po 100 000km nebo po dvou letech,nezapomeň mrknout do serva abys tam nehonil místo kapaliny nějaký černý bláto jako tam mám teď já :oops:

S tím řazením ti snad pomůže výměna oleje,nebo tam můžeš zkusit vrznout nějaké aditívo na mazivost jako jsem to udělal já,neuděláš z toho novou převodovku,ale bude to lepší

Jinak rozumy chodím chytat na fordclub.eu :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv lis 29, 2012 10:29 pm

martan01
Příspěvky: 67
Registrován: ned úno 15, 2009 12:49 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Mam take zadni nahon a meneny uplne kompletne vsechny naplne za originalni.
Presto ze Ford tvrdi ze diferak a prevodovka jse olej nemenny.

Mam nejto cca pres 300t a s autem nejsou sebemensi potize.
Samozrejme meneny veskery loziska a brzdove komponenty.
Ted brzdi jak cert.
Jen Mi hloda uvaha auto vymenit za neco novejsiho.
V uvahu pripada Ducato ci spet Transit .
úte pro 04, 2012 1:56 am

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

dnes som hľadal váhu vzduchu a nič ! To ozaj nema Transit 2,4 TDE váhu vzduchu ? :-)

martan01 koľko jazdi tvoj Transit ? Je tak isto tak trocha leniví ?

Ja som pozeral auta od 4000 - po 15 000-eur ten môj Transit ma stal 6500-eur s tým že radšej do neho vrazím aby bol v 100% stave .

Nový Transit som pozeral no len tam mi nevoňajú motory TDCi . Celkovo k new autám mam menšiu dôveru ako k starším . Dúfam že ten môj Transit mi to moje zmýšľanie len potvrdí . Ak nie tak kúpim starý Transit 2,5 D :-D ten nesklame :-D :-D
úte pro 04, 2012 12:20 pm

Uživatelský avatar
Tom-Oaza
Příspěvky: 1886
Registrován: ned čer 12, 2011 12:33 pm
Bydliště: Nikol-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

ja na ducatu jtd taky nemel vahu vzduch ani egr ventil
Renault Master
Peugeot boxer
Iveco Daily 35C12 2x
Lancia Kappa 2,4 TDS
úte pro 04, 2012 7:29 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Já na 2.0 TDDI taky váhu nemám, přitom v mondeu je.

2.4 mi taky nechtěla jezdit, tak jsem zaslepil EGR a bylo. A do té doby blikalo žhavení.
BES - běs
úte pro 04, 2012 8:06 pm

martan01
Příspěvky: 67
Registrován: ned úno 15, 2009 12:49 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Lubo mam 92KW Jumbo na tuplakove naprave.
Spotrebu mam s lehkou nohou 11,4L ale dokazu bez problemu jet za 14L.
Neni to zadnej zavodnik ale pomalej rozhodne nejsem.
Vse mam v TOP stavu a rad jse o auto staram.

Model TDE a TDDI vahu vzduchu nema. Jedine cidlo je cidlo tlaku dole u intercoleru.
Ale to pri neodchazi.
Jedine co ti muze potrapit je EGR. Ja jej vymenim ,investice cca 4t a od te doby nevim ze ho mam.
Vse maka.
úte pro 04, 2012 8:26 pm

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

no auto mam u známeho v servise kedže dávam meniť oleje , ložiska a pod. tak som mú kázal zaslepiť EGR nech mam pokoj .
pon pro 10, 2012 1:40 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Jo,tak jsem byl u mechanika,a jali jsme se zaslepovat EGR ventil,no nejdřív čištění,byl pěkně zasviněný,tak 3-5mm po celém obvodu,ale jinak se zdál celkem funkční,udělala se záslepka,namontoval se zpět a ouha,blikající žhavení,koumali jsme proč,až jsme na to přišli-v konektoru k EGR byla celkem slušná oxidace a bohužel se díky tý rzi odlomil jeden pin v konektoru k EGR ventilu přímo na něm,plus je v perdeli konektor na autě... :( Takže jezdím s blikajícím žhavením a čekám až seženeme jiný EGR,protože tenhle ač funkční má konektor zničený.

Jinak poznatky-značně se snížila kouřivost,auto nehulí ani v plném plynu v tahu,prostě vůbec,předtím umělo s plynem u podlahy udělat pořádnou dýmovnici,výkon je stejný a při nižších otáčkách v kopci o fous líp jede,nicméně se podstatně hůř ohřívá,trvá mu to dlouho než vyběhne ručička v chladném počasí, a další negativum je že předtím to byl takový ten"navoněný moderní diesel",teď když někde stojím tak to za mnou smrdí jak za starou karosou,sice bez kouře,ale štipavý smrad jak golf první generace nebo staré vyběhané transity :lol: Takže ono je to něco za něco to odpojení EGRu :wink:

Váhu vzduchu motor 2,0TDDi 85 koní skutečně nemá,má čidlo tlaku,je to takový malý hajzlík jak špička malíčku chycený na dva torx šroubky na pravé straně intercooleru,byl jen zaolejovaný tak jsme ho prostříkli brzdosprejem a vrátili zpátky,vypadá to jak červená kapka-termistor,takže nechápu jak může snímat tlak v sání,no ale budiž :lol:

Jo a ještě jsme měnili olej v servu,po 288 000km byl naprosto příšerný,černé bahno s hutnými usazeninami,smrdělo to všelijak ,transit má u pravého předního kola dole pod motorem takovou propojku kde se spojuje hadice od serva do trubky,tam jsme to odpojili a nechali vytéct,plus levý a pravý rejd a zastartovat,vytekl litr bahna a kalu,vešel se tam litr nového Dexron DII,a zlepšení prakticky žádné,snad jen že už nesyčí v krajních polohách a mám klidné svědomí že tam nemám ten humus :)
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pon pro 24, 2012 2:13 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Transitáři,dejte si bacha na zataženou ruční brzdu v tomhle počasí

v pátek jsem jí zatáhl(věděl jsem že nebude mrznout),a taky nemrzlo,pořád nad nulou,a v pondělí ráno jsem neodjel,zablokovaná zadní kola,nešlo to utrhnout ani zaboha,ještě jsem byl zaparkovaný v řadě v podélném stání u obrubníku,typoval jsem na špatné lanovody,byly původní,tak jsem je prostě přeříznul u kol,lana povolily,ale prd platný,musel jsem to na prasáka se zabržděnými koly vyrvat z řady abych se aspoň dostal od chodníku a mohl tam dát hever a sundat kola,no spojka i zadní gumy měly posvícení,nakonec se mi povedlo po sundání kol a soustavném mlácení po bubnu,ještě k tomu jsem páčil pajcrem zapřeným o štefty,pak nakonec pakny odskočily,takže patrně zaseklý samoštely v zadních kolech,no měl jsem radost náramnou a bohužel na pneu jsem si tím potáhnutím po asfaltu vyrobil dvě malé plošky,takže je to lehce cítit pří jízdě,no nenadělám nic a hodně mně to překvapilo,to mi nikdy žádné auto neprovedlo :roll:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte led 08, 2013 10:02 am

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

To je predsa základ u väčšiny starších dodávok, že v zimných mesiacoch sa ručná radšej nedáva, zatiaľ som s tým mal problémy u každej, ktorá mala svoje roky a kilometre najazdené. Keď sa aj stalo, stačilo vliezť pod auto a ručne to nasilu povoliť pri lanku alebo na kolese. Nič som nerozoberal a už tobôž nerezal. Ale je pravda, že Transita som nemal, tam je to možno komplikovanejšie. Koľko si prešiel s tými zabrzdenými kolesami? Ak len kúsok od chodníka, ako píšeš, neverím, že by to spravilo nejaké plošky na pneumatikách. Aj keď som niekedy v kritickej situácii extrémne prebrzdil na dodávke bez ABS, žiadne plošky sa nevytvorili.
úte led 08, 2013 7:59 pm

Uživatelský avatar
Dusan_TA650
Příspěvky: 422
Registrován: pát zář 04, 2009 6:17 pm

Příspěvek

Co sem měl na poště dvouletý auto taky to zamrzalo, blbý, když tu ručku mi zatáhl chlápek co s tím jezdil přes den. Tak jsem to hold ráno chtě nechtě bral přes zabrzděný zadek, chudák obložení, hezky smrdělo, ale než jsem vyjel z města tak to povolilo. V mrazech jsem to všude ve vsích brzdil o přirozený překážky obrubníky, výmoly... kdo by to chcípal a dával kvalt.
Obrázek
úte led 08, 2013 8:48 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů