Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
Ivan Hofman
Příspěvky: 1774
Registrován: úte led 01, 2008 12:18 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: MAN TGA

Příspěvek

Stočit obložení nebo buben , stáčečku na obložení jsem už prodal tak jedině líznout buben . Nebo třeba stačí vzít na bubnu tu přední hranku flexou.
sob dub 14, 2018 11:22 pm

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Jasně, jde mi o to o kolik. Bubny jsou nově stočené, ale to obložení je moc na těsno, jak by se to ohřálo bržděním, začalo by to hořet. To mi udělali vodní stavby v Planý nad Lužnicí u tatry před třiceti lety a ujel jsem akorát třicet kiláků :D Stáčečku na obložení mají v silnicích, už jsem tam volal, ale je milimetr dost ? A není to moc ? Kolik byla vůle u nového bubnu a nového obložení mezi bubnem a obložením ? Dřív, když se běžně jezdilo na obložení tak to měli soustružníci a mechanici v hlavě, dneska už samý kotouče ... a já to nikdy sám neřešil, vždycky jen smontoval.
ned dub 15, 2018 7:11 am

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Flexu bych na okraj zkusit mohl, ale dostanu ho tam tak pět cenťáků a to si myslím, už není problém okraje, kdybych to vzal kladivem, tak tam buben vleze, ale to podle mě kravina ho tam natlouct.
ned dub 15, 2018 7:16 am

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Koukal jsem po nápravách MAN, jednu na 6x4 jsem našel v Polsku, ale není to na měchách, i když co jsem prohlížel fotky, tak snad všechny 6x4 byly na pérech, přemýšlím jestli se snažit sehnat bouračku a přestavět to, pokud to vůbec jde a nebo prodat a koupit, jenže 6x4 mají většinou korby na stavby a zbytek mýho auta se mi líbí.
ned dub 15, 2018 7:23 am

Mechoš
Příspěvky: 163
Registrován: čtv úno 04, 2010 5:57 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Honza Karela, nový buben má 410 mm ( v reálu dle výrobce 409,5 - 411 mm) , max rozměr pro stáčení bubnu je 414 mm, výška obložení na nestočený buben je 16,8 mm a pak další rozměr je tuším 17,7 mm 18,3 mm a 19 mm, po nýtování by se obložení mělo stočit (srovnat). Někdy to obložení je hodně křivé tak už použijeme 18,3 mm a stočíme na 409 mm
Pokud tam dostaneš těch 5 cm tak si myslím že to obložení se může nasazováním bubnu pohnout a být nakřivo. Pokud ho tam nabiješ kladivem a potom neotočíš ani přes montpáku tak nemusíš ani vyjíždět z dílny :D .Zkusit stočit o 1 mm a vůli mezi bubnem a obložením seřídít na páce.Čím menší vůle mezi bubnem a obložením tím lepší - my seřizujeme brzdy tak že dotáhneme páku a postupně povolujeme po zubu až jde kolem točit s lehkým odporem. Nemáš možnost si půjčit velkou posuvku a to obložení poměřit?
pon dub 16, 2018 6:41 pm

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Dík vám všem, je to tak nějak v kupě točí se to, brzdí to, uvidím co na to řeknou válce. Nejvíc problémů si vytvoří člověk sám, tím, že neví jak na to. :D

Teď řeším jiný problém, potřeboval jsem zvednout kabinu (TGA 2001) a tahám to celý s měchem, nechce se odjistit, tlačítko se prosvítí, ale není slyšet žádné cvaknutí. Co odjišťuje zajištění kabiny elektromagnet ? Našel jsem 20A pojistku s označením zajištění kabiny, je OK, relé je slyšet, že cvaká. Má to nějaké nouzové odjištění ? Nic jsem tam nikde nenašel, ale je tam blbě vidět a tak nějak nevím po čem koukat, před měsícem to chodilo. Taky je fakt, že mi to za dva týdny "sežralo" baterky, to se mi na tachograf a rádio zdá dost, nabil jsem je, nastartoval a kabinu složit jsem potřeboval až po tom co to už běželo, takže snad byly baterky nabité dost, pokud to odjišťuje magnet.
čtv dub 19, 2018 8:39 pm

Mechoš
Příspěvky: 163
Registrován: čtv úno 04, 2010 5:57 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Za kabinou jsou čidla 1 +1 na každé straně na uzamčení kabiny, ale vedou tam hadičky k zámkům a ty máš pravděpodobně zrezlé. Mont pákou tomu budeš muset trochu pomoci, možná trochu WD40, Konkoru a mírný poklep. Po zapumpování se odjistí ty zámky a západka se uvolní pohybem kabiny nahoru
čtv dub 19, 2018 9:46 pm

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Hadičky jsem tam viděl, jenže to mizí někde uvnitř a tam už houby vidím, abych se podíval kam vrazit montpáku a rozchodil to, no okouknu to příště. Dík. Jo a ten zámek je teda na olej od zvedání, pružina zajišťuje a olej odemyká, to znamená, že ta pojistka je jen na ty čidla ?
pát dub 20, 2018 4:58 am

Honza Karela
Příspěvky: 23
Registrován: čtv bře 29, 2018 7:44 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Prostříkal jsem to něčím jako VD a počkám, akorát jsem nenašel místo kam strčit montpáku.

Automatický zvedání třetí nápravy při prázdném voze je asi někde napojený na nějáký zátěžák ? Nevíte kde je, zvedne se jen když má dobrou náladu a to většinou nemá, na tlačítko poslouchá, to se zvedne.
pát dub 20, 2018 9:29 am

Mechoš
Příspěvky: 163
Registrován: čtv úno 04, 2010 5:57 pm

Re: MAN TGA

Příspěvek

Honza Karela poslal jsem ti SZ
pát dub 20, 2018 4:02 pm

pát dub 20, 2018 10:17 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti