Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Ventil topení Man F2000
Zdarec chlapy nejde mi vypnout topení,teplá voda jde neustále přes radiátor i když točím kolečkem ovládání jakkoli nereaguje.Po otevření kapoty je na vodním vedení nějaký jako ventil ale elektrický je to ten ventil který zavírá přívod k radiátoru??Je to tam nějak nepřehledně vedený tak se ptám.
Ventil topení Man F2000
Fajn díky za info.
Ventil topení Man F2000
Chlapy já ale dneska zjistil že tomu ventilu asi nic neni měl sem ho venku a když připojím proud tak normálně zavírá jen sem nepochopil jak vlastně funguje to jako když má být zavřenej tak je pořád pod proudem????
Mám to auto teprve od jara tak nevím upľně vše kolem něho doufám že se bavíme o stejný věci??Když otevřu masku tak je ten ventil cca mezi topením a pedálama a jdou z něho 3 vývody na hadice a jde k němu kabel.Jen mě zaráží že sem ten kabel měl rozpojenej.
Dallší otázka je zda je ovládanej tím kolečkem na ovládání teploty.
Mám to auto teprve od jara tak nevím upľně vše kolem něho doufám že se bavíme o stejný věci??Když otevřu masku tak je ten ventil cca mezi topením a pedálama a jdou z něho 3 vývody na hadice a jde k němu kabel.Jen mě zaráží že sem ten kabel měl rozpojenej.
Dallší otázka je zda je ovládanej tím kolečkem na ovládání teploty.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Ventil topení Man F2000
No nevim co myslíš tou trefou já tomu moc nerozumim!!Ten ventil je vlastně elektromagnet který aby zavřel musí být neustále pod proudem a to my nějak nesedí nebo je to snad normální.Dokázal by mi to někdo srozumitelně vysvětlit na jakym principu to funguje???Díky
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 30, 2012 6:16 pm
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Ten ventil funguje takhle:
Pokud mas kolecko nastavene na teplo,tak je ventil bez proudu a tudiz propustny pres radiator..Jak zacnes tocit do modreho pole,tak se zacne ventil puslovanim privirat. Az to otocis uplne nadoraz na chladno,tak se uzavre uplne a voda leti do zpatecky.Ten ventil dela vlastne takovy bypass.Takhle to funguje jen pod zapnutym klickem.To jen aby te neprekvalilo,ze po vypnuti klicku budou vsechny vyvody ventilu stejne teple. Voda po zhasnuti motoru jeste nejakou dobu sama cirkuluje.
Pokud mas kolecko nastavene na teplo,tak je ventil bez proudu a tudiz propustny pres radiator..Jak zacnes tocit do modreho pole,tak se zacne ventil puslovanim privirat. Az to otocis uplne nadoraz na chladno,tak se uzavre uplne a voda leti do zpatecky.Ten ventil dela vlastne takovy bypass.Takhle to funguje jen pod zapnutym klickem.To jen aby te neprekvalilo,ze po vypnuti klicku budou vsechny vyvody ventilu stejne teple. Voda po zhasnuti motoru jeste nejakou dobu sama cirkuluje.
Ventil topení Man F2000
Tak že když auto chcípnu vypnu klíček tak voda má otevřenou cestu do radiátoru to je teda blbě udělaný ten radiátor se po vypnutí klíčku ohřeje a když zase nastartuju tak to bude chvilku topit než se radiátor ochladí.A ještě otázka když to funguje jak píšeš tak tomu elektromaagnetu co to vlastně ovládá nevadí že je pořád pod proudem??(když mám kolečko na chladno)
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 30, 2012 6:16 pm
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Ventil topeni MAN
JJ,chova se to stejne jak popisujes. Ventilu to trvale pritazeni nevadi. Naopak v zime musis obcas /cca 1x za tyden/ nastavit ovladac na studeno a sledovat jestli radiator prestane topit. Obcasne procvaknuti ventilu zabranuje zalepeni sedla ventilu a nestane se to jak bylo popsano v predeslych prispevcich,ze ventil prestal makat.
Ventil topení Man F2000
No víš co my když to auto přivezli tak byl el.kabel od toho ventilu odpojenej a já myslel že je rozbitej protože když sem zkusil kablik připojit tak to cvaklo to znamená že zavřel(při zapnutým klíčku)ale bylo mi právě divný že to je pod proudem pořád když je klíček zapnutý,s tím kolečkem jsem to nezkoušel.A co myslíš šlo byto vyzkoušet ho připojit a otáčet kolečkem z červený do modrý a měl by ventil nějak reagovat mám pravdu,?
Ventil topení Man F2000
To mětaky napadlo ale pokud to má fungovat jak si mi popisoval tak bych to mohl prostě zapojit a bude furt zavřeno stejně by bylo když bude léto ne??Jen dofám že to opravdu nevadí když to bude pořád pod proudem teda když bude zapnutej klíček.
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pon dub 30, 2012 6:16 pm
- Bydliště: Kroměříž
- Kontaktovat uživatele:
Ne,neboj. Ten ventil je na trvale zapnuti konstruovany. Mimochodem jsem ty ventily pouzival na specielni zapojeni bufiku na bagrech ktere sly do ruska.To byly ventily z Iveca. Jsou stejne,jen maji trochu jinaci vyvody. Kdyz se podivas na tu civku,tak je tam vyrazene logo BOSCH. Civka je stejna na vsech ventilech,jen se lisi prumery a usporadani vyvodu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů