Stránka 106 z 126

Re: MAN TGA

Napsal: sob dub 14, 2018 11:22 pm
od Ivan Hofman
Stočit obložení nebo buben , stáčečku na obložení jsem už prodal tak jedině líznout buben . Nebo třeba stačí vzít na bubnu tu přední hranku flexou.

Re: MAN TGA

Napsal: ned dub 15, 2018 7:11 am
od Honza Karela
Jasně, jde mi o to o kolik. Bubny jsou nově stočené, ale to obložení je moc na těsno, jak by se to ohřálo bržděním, začalo by to hořet. To mi udělali vodní stavby v Planý nad Lužnicí u tatry před třiceti lety a ujel jsem akorát třicet kiláků :D Stáčečku na obložení mají v silnicích, už jsem tam volal, ale je milimetr dost ? A není to moc ? Kolik byla vůle u nového bubnu a nového obložení mezi bubnem a obložením ? Dřív, když se běžně jezdilo na obložení tak to měli soustružníci a mechanici v hlavě, dneska už samý kotouče ... a já to nikdy sám neřešil, vždycky jen smontoval.

Re: MAN TGA

Napsal: ned dub 15, 2018 7:16 am
od Honza Karela
Flexu bych na okraj zkusit mohl, ale dostanu ho tam tak pět cenťáků a to si myslím, už není problém okraje, kdybych to vzal kladivem, tak tam buben vleze, ale to podle mě kravina ho tam natlouct.

Re: MAN TGA

Napsal: ned dub 15, 2018 7:23 am
od Honza Karela
Koukal jsem po nápravách MAN, jednu na 6x4 jsem našel v Polsku, ale není to na měchách, i když co jsem prohlížel fotky, tak snad všechny 6x4 byly na pérech, přemýšlím jestli se snažit sehnat bouračku a přestavět to, pokud to vůbec jde a nebo prodat a koupit, jenže 6x4 mají většinou korby na stavby a zbytek mýho auta se mi líbí.

Re: MAN TGA

Napsal: pon dub 16, 2018 6:41 pm
od Mechoš
Honza Karela, nový buben má 410 mm ( v reálu dle výrobce 409,5 - 411 mm) , max rozměr pro stáčení bubnu je 414 mm, výška obložení na nestočený buben je 16,8 mm a pak další rozměr je tuším 17,7 mm 18,3 mm a 19 mm, po nýtování by se obložení mělo stočit (srovnat). Někdy to obložení je hodně křivé tak už použijeme 18,3 mm a stočíme na 409 mm
Pokud tam dostaneš těch 5 cm tak si myslím že to obložení se může nasazováním bubnu pohnout a být nakřivo. Pokud ho tam nabiješ kladivem a potom neotočíš ani přes montpáku tak nemusíš ani vyjíždět z dílny :D .Zkusit stočit o 1 mm a vůli mezi bubnem a obložením seřídít na páce.Čím menší vůle mezi bubnem a obložením tím lepší - my seřizujeme brzdy tak že dotáhneme páku a postupně povolujeme po zubu až jde kolem točit s lehkým odporem. Nemáš možnost si půjčit velkou posuvku a to obložení poměřit?

Re: MAN TGA

Napsal: čtv dub 19, 2018 8:39 pm
od Honza Karela
Dík vám všem, je to tak nějak v kupě točí se to, brzdí to, uvidím co na to řeknou válce. Nejvíc problémů si vytvoří člověk sám, tím, že neví jak na to. :D

Teď řeším jiný problém, potřeboval jsem zvednout kabinu (TGA 2001) a tahám to celý s měchem, nechce se odjistit, tlačítko se prosvítí, ale není slyšet žádné cvaknutí. Co odjišťuje zajištění kabiny elektromagnet ? Našel jsem 20A pojistku s označením zajištění kabiny, je OK, relé je slyšet, že cvaká. Má to nějaké nouzové odjištění ? Nic jsem tam nikde nenašel, ale je tam blbě vidět a tak nějak nevím po čem koukat, před měsícem to chodilo. Taky je fakt, že mi to za dva týdny "sežralo" baterky, to se mi na tachograf a rádio zdá dost, nabil jsem je, nastartoval a kabinu složit jsem potřeboval až po tom co to už běželo, takže snad byly baterky nabité dost, pokud to odjišťuje magnet.

Re: MAN TGA

Napsal: čtv dub 19, 2018 9:46 pm
od Mechoš
Za kabinou jsou čidla 1 +1 na každé straně na uzamčení kabiny, ale vedou tam hadičky k zámkům a ty máš pravděpodobně zrezlé. Mont pákou tomu budeš muset trochu pomoci, možná trochu WD40, Konkoru a mírný poklep. Po zapumpování se odjistí ty zámky a západka se uvolní pohybem kabiny nahoru

Re: MAN TGA

Napsal: pát dub 20, 2018 4:58 am
od Honza Karela
Hadičky jsem tam viděl, jenže to mizí někde uvnitř a tam už houby vidím, abych se podíval kam vrazit montpáku a rozchodil to, no okouknu to příště. Dík. Jo a ten zámek je teda na olej od zvedání, pružina zajišťuje a olej odemyká, to znamená, že ta pojistka je jen na ty čidla ?

Re: MAN TGA

Napsal: pát dub 20, 2018 9:29 am
od Honza Karela
Prostříkal jsem to něčím jako VD a počkám, akorát jsem nenašel místo kam strčit montpáku.

Automatický zvedání třetí nápravy při prázdném voze je asi někde napojený na nějáký zátěžák ? Nevíte kde je, zvedne se jen když má dobrou náladu a to většinou nemá, na tlačítko poslouchá, to se zvedne.

Re: MAN TGA

Napsal: pát dub 20, 2018 4:02 pm
od Mechoš
Honza Karela poslal jsem ti SZ

Re: MAN TGA

Napsal: pát dub 20, 2018 10:17 pm
od Ivan Hofman
ObrázekObrázekObrázek

Re: MAN TGA

Napsal: pon dub 23, 2018 6:59 pm
od Melda
Potřeboval bych sehnat zátku otvoru pro plovák palivové nádrže na bajonet, páč jsem si koupil nádrž se dvěma těmito otvory a ten druhý je mi jaksi k ničemu. Nemáte někdo typ kde jí sehnat?

Re: MAN TGA

Napsal: stř dub 25, 2018 6:20 am
od Honza Karela
Kupil jsi větší, nebo menší nádrž, já tam mám 800 l a uvažuju o výměně za menší, 300 by mi stačilo.

Re: MAN TGA

Napsal: stř dub 25, 2018 12:49 pm
od Honza Karela
Obrázek

Nejde mi skrze středový ventil (kostku)vzduch do toho krajního ventilu, minulý majitel to nepoužíval, tak ani nevím, jestli při nějaké opravě nesmontovali dvě krajní kostky dohromady, nejde to rozebrat, ani profouknout. Neválí se vám někomu ten ventil pod stolem ? Volal jsem Malinovi, nemají, ale prý se pokusí, když bude nejhůř, tak tam přidám normální vzduchový kohout, ale origo by bylo lepší.

A ještě dotaz, byla elektrikářskou páskou ohnutá a stažená hadička k odstřikovači, rozdělal jsem to, ostřikovač chodí, nevypadá to, že by to teklo, trysky ok, proč by někdo svorkoval hadičku ? Má to nějaký význam ?

Re: MAN TGA

Napsal: stř dub 25, 2018 6:35 pm
od Melda
Koupil jsem 300 litrovou origoš, páč replika nebyla ve vhodném rozměru na původní držáky. Blbí je, že mám na ní dva otvory pro plovák a jeden musím zátkou zablindovat. Doufám, že tudy nepůjde nádrž podojit.
Obrázek