Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
MAN Trucknology Days 2013
Tento rok trochu dříve už 15. - 16.3. 2013, prý kvůli Baumě, ta je v půlce dubna. Píšou, že tam už budou EURO 6, jinak asi nic zajímavého.
http://www.man-truckforum.de/cms/media/ ... _hq_DE.pdf
http://www.man-truckforum.de/cms/de/tru ... vents.html
http://www.man-truckforum.de/cms/media/ ... _hq_DE.pdf
http://www.man-truckforum.de/cms/de/tru ... vents.html
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2349
- Registrován: úte srp 24, 2010 9:27 pm
- Bydliště: Brünn
- Kontaktovat uživatele:
Safky, super foto zajimavé auta jak de ten vývoj dopředu
http://www.youtube.com/user/kajaslezak
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
**všude musí být uklizeno, řekla babička a kopla hovno pod postel**
- Gepas
- Příspěvky: 3381
- Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
- Bydliště: skoro Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
ty poslední fotky jsou nej, ten návěs tim tandemem... a ta zvedačka na 3. nápravě, moc pěkná souprava
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
http://www.gepasovo.cz
Bohužel tento rok jsem nejel s ničím, pořád mi někdo lajnoval program, nejlépe jezdit na takové akce sám. Jediná věc, která mě zaujala a chtěl jsem se s tím projet byl tahač 4H4 s mixovým návěsem od Liebherru, který byl vybaven elektrohydraulickým řízením nápravy BPW na návěsu. S nadrozměry i 25-ti metrovými soupravami jsem jezdil v minulých letech, takže to už znám. Pak mě lákala osmikolka TGM 8x4, ale ta bohužel nejezdila. Pokud jsem se nespletl ve výpočtu, tak taková sklápěčka legálně uvezla až 21 tun ... No a zrovna u MANu mě hodně mrzí, že od dob začátku Trucknology RoadShow nikdy nepostavili předváděcí auto na podvozku 8x4-4 BL Tridem (3 nápravy vzadu, poslední zvedací a natáčecí), tak jsme si museli objednat pevný návěs na starší TGA 6x4, abychom vyzkoušeli jak to funguje v praxi.
Hlavní poznatek co jsem si z Mnichova přivezl je katastrofa, která ás čeká s příchodem EURO6:
- těžký a extrémně složitý motor (2 turba, mezichladiče, vysoké vstřikovací tlaky ...)
- háklivý motor na čistotu nafty, přísný zákaz Bionafty (EURO 5 snese 500 ppm síry, EURO 6 max. 10 ppm)
- výfuk = chemická továrna, více katalyzátoru, platina ...
- filtr pevných částic - životnost na dálkové cca. 500 000 km, výměna 1800,- EUR ...
- příplatek za EURO 6 = 8 až 10 tis. EUR podle značky
- přínos pro dopravce, kteří jezdí jenom vnitro = žádný
- možná to bude mít stejnou spotřebu jako EURO 5 ...
- motor se špatně chladí, pro 440 koní už se dává motor D26 - objem 12,4 L
Hlavní poznatek co jsem si z Mnichova přivezl je katastrofa, která ás čeká s příchodem EURO6:
- těžký a extrémně složitý motor (2 turba, mezichladiče, vysoké vstřikovací tlaky ...)
- háklivý motor na čistotu nafty, přísný zákaz Bionafty (EURO 5 snese 500 ppm síry, EURO 6 max. 10 ppm)
- výfuk = chemická továrna, více katalyzátoru, platina ...
- filtr pevných částic - životnost na dálkové cca. 500 000 km, výměna 1800,- EUR ...
- příplatek za EURO 6 = 8 až 10 tis. EUR podle značky
- přínos pro dopravce, kteří jezdí jenom vnitro = žádný
- možná to bude mít stejnou spotřebu jako EURO 5 ...
- motor se špatně chladí, pro 440 koní už se dává motor D26 - objem 12,4 L
Tatra + MAN = Superstroj!
- Globe
- řidič angličáku
- Příspěvky: 4787
- Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
- Bydliště: Usti nad Labem
tu kombinaci s tridemem s poslední řiditelnou osou jsem měl na scanii, a funguje to čoveče dobře... hezky se s tím manipuluje, ta náprava hodně pomůže.. .mínus je při couvání s vlekem, dost špatně se manipuluje...
k Euro 6, vystihl jsi to v podstatě přesně, jen tušim, že ten limit síry je 50 ppm, jinak jsi vystihl naprosto přesně všchny nedostatky... plus jsme kvůli tomu přišli o motor V8, kolem kterého už se nic z toho nevejde.
ještě mě napadají dva nedostatky
- v souvistlosti s cenou výfuku se docela bojim, jak moc se to začne nebo nezačne krást
- tím, že výfuk obsahuje poměrně zásadní množství keramiky, která se nemá ráda s olejem, bude velikej problém, pokud odejde turbo "do zadu" tzn. do výfuku... patrně to bude celé na výměnu
btw. ta výměna filtru po 500t km je šílená, ale pořád je to u Man nejdelší interval, u spousty výrobců se mluví o maximálně 200t km...
v cyklu rozvážky pak taky nebude žádná sranda neustálá kontrola a nutnost i manuální regenerace (v těch euro 6 autech už jsou na to vidět i tlačítka)
k Euro 6, vystihl jsi to v podstatě přesně, jen tušim, že ten limit síry je 50 ppm, jinak jsi vystihl naprosto přesně všchny nedostatky... plus jsme kvůli tomu přišli o motor V8, kolem kterého už se nic z toho nevejde.
ještě mě napadají dva nedostatky
- v souvistlosti s cenou výfuku se docela bojim, jak moc se to začne nebo nezačne krást
- tím, že výfuk obsahuje poměrně zásadní množství keramiky, která se nemá ráda s olejem, bude velikej problém, pokud odejde turbo "do zadu" tzn. do výfuku... patrně to bude celé na výměnu
btw. ta výměna filtru po 500t km je šílená, ale pořád je to u Man nejdelší interval, u spousty výrobců se mluví o maximálně 200t km...
v cyklu rozvážky pak taky nebude žádná sranda neustálá kontrola a nutnost i manuální regenerace (v těch euro 6 autech už jsou na to vidět i tlačítka)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů