Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lukašu
Příspěvky: 32
Registrován: ned úno 24, 2008 9:02 am
Bydliště: skoro Ostrava

Příspěvek

chlapi,kdyz uz jsme u toho,existuje TGA s HydroDrive a klasickym TGA cestovnim naraznikem?ne tim kratkym,jako je viz vyse ne vsech autech s Hydrodrive?jen by mne to zajimalo,jestli se delaji jen s temihle narazniky,nebo i klasickymi nizkymi.
TGA 480 XXL ale F2000 je BEST OF :)
ned bře 23, 2008 9:19 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Dělá se i s klasickým plastovým nárazníkem. Jde jen o to,co si zákazník zvolí (pokud to nejsou zvýšený off-road podvozky).
pon bře 24, 2008 1:31 pm

Uživatelský avatar
bhuz
Příspěvky: 675
Registrován: čtv lis 09, 2006 5:49 pm

Příspěvek

To David :

.. ty MANy jsou se spaci kabinou :?:
pon bře 24, 2008 2:19 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jo, vidíš dobře.
pon bře 24, 2008 2:20 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Po upozornění nejvyššího přispívám sem.
Jezdil jsem 4 roky s klasickou 6X6, a teď už asi 3 měsíce s Hydro. Jedinou slabinu vidím v absenci uzávěrky přední nápravy. Ve firmě to nazýváme 6X5. Koloega má Hydro už 2 roky a dětské nemoce potvrzuje. Tekoucí rychlospojky, které já už nemám. Byl jsem často dotazován, zda to bere i na zpátečku, ANO. Při sjíždění s kopce na retardér na blátě ABS odstavuje brždění. Po zapnutí Hydro sjíždím s kopce jako s 6X6 se zapnutým předkem.Rozdíl v hmotnosti i spotřebě můžu potvrdit.
Lesu zmar!
ned říj 17, 2010 9:57 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To kruji:
Díky za odborné informace z reálného provozu i za potvrzení mých doměnek. Doufejme, že to lidi probudí a těch Hydrodrivů (a v budoucnosti i OptiTreků) se prodá víc a lidi budou spokojeni jak ze snížené spotřeby, zvýšené užitečné hmotnosti a lepši průjezdnosti v terénu. Až budu mít chvilku čas, přidám pár zahraničních fotek, kde všude HydroDrive používají a jaké to má výhody apod. V první várce: sklápěče a tahače návěsů asi neni třeba komentovat, ale ten natahovák s rukou za kabinou (hlavně to tak mají šroťaci) je velmi dobrý příklad, kde má HydroDrive opodstatnění tzn. po složení kontejneru, kdy chce řidič přejet k dalšímu kontejneru k naložení má skoro celou hmotnost auta na přední nápravě, ta se zaboří v měkkém terénu a auto se nepohne (na zadní nápravě u prázdného auta bude mít přítlak tak 4 až 5 tun a vpředu má 7 až 8 tun).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned říj 17, 2010 10:39 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Zbytek fotek
Zajímavé jsou 3 auta:
1. Bílý tahač 4H4 s reduktory na zadní nápravě bez podjezdové zábrany - je vysoký jako klasická 4x4 nebo 6x6, s dvousým návěsem Carnehl, tento typ souprav se rozmáhá v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Pro vysvětlenou, celková hmotnost soupravy je 38 tun, užitečná dle typu návěsu 24 až 26 tun a pojali to jako přímou konkurenci sólo sklápěčů 8x4, trakce je u plného auta skoro stejná (18 tun u tahače a 19 tun u sóla, ale většina výrobců návěsů nabízí tzv. Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu, kdy se částečně vypustí vzduch z měchů 1. nápravy návěsu a víc se zatíži tahač na točně, odhadem +2 až 3 tuny), prázdné sólo se trakčně nechytá, normálně je poháněná jen 1 náprava = malá spotřeba, +1 zvedačka u návěsu, poloměr otáčení tahače je cca. 16 m, sólo 8x4 tak 19 m, a kdykoliv můžu zapřahnout jiný návěs když není práce na sklápěč. Oproti 8x4 to má větší nosnost tak o 6 tun (podobný typ koreb). Délka návěsu je 6 až 6,5 m, při sklápění vypustí měchy, takže stabilita není o moc horší než u sóla 8x4 (nízké těžiště). Schwarzmüller a Reisch šli ještě dál - na návěs dali mechanicky nuceně natáčenou nápravu pomocí systému Tridec, tak to už vůbec nemá chybu jen nevím o kolik je to dražší a je to o cca. 800 kg težší.
2. Ultrakrátký sklápěč 6H4-4 s rozvorem náprav 2900 mm, poloměr otáčení jen cca. 13 m, je obratnější než klasická 4x2 a má nosnost cca. 15 tun.
3. Cisterna - distributor asfaltu 6H4/4 - tchán kdysi jezdil s Tatrou 815 6x6 a teď dostali MAN TGA 6x2, tak jsou z toho nešťastni když dělají lesní cesty, zajedou do mokré trávy, aby se otočili a už volají traktor aby je vytáhnul. Na to je HydroDrive jako dělaný.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned říj 17, 2010 11:04 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Fotky návěsů Schwarzmüller a Reisch s natáčením nápravy Tridec.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Tatra + MAN = Superstroj!
ned říj 17, 2010 11:09 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

příplatek za hydro asi 9000 eček
úte říj 19, 2010 11:33 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Přetáhnutí příspěvků z TGS

Příspěvek

Safky:
No konečně si HydroDrive našel místo u popelářů, kteří donedávna dávali přednost podvozkům MAN 6x4-4, klasická 4x4 a navíc přidaná vlečená zvedací hydraulicky natáčená nepoháněná náprava (jezdí hlavně u ASA). Tento typ je moc vysoký, těžký a má velkou spotřebu. Přední náhon se používá pouze v zimě, což jsou 3 měsíce v roce, jinak ty kardany na předek tahá pořád zbytečně sebou.
Obrázek
gonzales:auta s hydrodriverem si teď objednává frýdecká skládka 2ks
Safky: Nevíš od koho to kupuji? CMA Mošnov, Axa Ostrava, KDH Ostrava, MAN Čestlice nebo to někde kupuje nástavbář? Díky za info. Renault OptiTrack ještě není v prodeji pro podvozky?
Ma'a Nonu: Safky, máš pravdu, že je to vysoký a těžký, ale na skládkách potřeba v každý roční době. Trochu zaprší a kukačky se nechytaj a pak kvůli nim stojí celá skládka. Několikrát se mi stalo, že jsem dva kontejnery, jezdil jsem se soupravou, vysypával přes dvě hodiny. Jen proto, že se kukačky na kypě nepohly a ucpaly to. Sice to vypadá divně, když se městem prodírá takhle vysoká obluda, ale má to svůj účel. Muselo by se jezdit jen do spaloven, aby mohli jezdit 6x2 nebo jiný lehčí konfigurace, ale těch je žalostně málo a jsou drahý.
Safky:No vidíš na skládky jsem zapomněl, ale pořád si myslím, že 6x2 + HydroDrive (vlastně 6H4) je lepší řešení než to vysoká obluda 6x4-4 co je na fotce od Asy. Jedině co bych změnil je místo plastového nárazníku, který je u auta firmy Rumpold z Tábora na fotce od Hrocha, dál nárazník ocelový - má integrovaný závěs pro vyproštění a má trošku lepší přední nájezdový úhel. U těch plastových se oko pro vyproštění šroubuje, u Manu na to řidiči prdí nenašroubují tam celý závit (časem je to zarezlý), museli by použít montér páku, což se jim nechce a u nás už máme u 2 dvou aut závity vytržený, u modrého výměnného systému se povídá (nevím jestli to je skutečně pravda), že u vyprošťování plně naložené sklápěcí soupravy v bahně (celková hmotnost cca. 50 tun), buldozer vytrhnul vyprošťovací oko, to vyletělo a rozbilo mu okno v kabině (nikomu se nic nestalo, ale asi moc nechybělo). Dávám fotky obou aut + 6H4-4 z letošní Kipper Show - pískovna Ledčice s ocelovým nárazníkem a podjezdovou zábranou a typ 6H4-2 (nemá natáčecí poslední nápravu) od Lukromu na rozvoz krmných směsí.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
ned říj 24, 2010 2:54 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Přetáhnutí z TGS 2

Příspěvek

Gonzales: nevím podvozek si kupuje nástavbář stám tady a-tec z frýdku místku. jedná se o jedno svozové vozidlo s linear presem a jednu kontejnerovou soupravu

chtěl jsem jít do výběrovky s renaultem ale bohužel tam hodili podmínku optitreku což renault zatím neumí teda jak jsem to zjištoval umí to zatím jenom man... renault to měl začít dělat na začátku příštího roku, ale kvůli problémům s dodavatelem nábojů to posunuli až někdy cca 9/2011

většina výběrovek je teď psaná s optritrekem
Safky:No a zkusit to s Tatrou? Je pravda, že klasická 6x6 je asi zbytečný luxus, ale v Tatře by mohli máknout a k normální 4x4 přidat nápravu z návěsu a vznikne 6x4-4, a spotřeba by mohla být lepší než u MANa 6x4-4, protože Tatra má hypoidní nápravy, mohla být i lehčí a současně je i mnohem nižší. Cenově nevím jestli by to vyšlo pod Mana nebo Renaulta? Tatra kolem roku 1994 dělala tahače 6x4/2 a podvozky 6x4-2 se zvedaci nápravou, vzniklo jen pár kusů, nevím jaké byly zkušenosti, ale konstrukčně to zpracované asi bude.
Zajímavé je, že MAN dělá HydroDrive už 5 let, ale pořádně prodávat se to začalo až teď (komunální auta, sklápěčky, lesáky, ....). Nevím jestli dělali v Manu špatný marketing a neuměli to lidem vysvětlit (výhody a funkci HydroDrivu) a ukázat co to umí a nebo ti lidi zákaznici jsou tak konzervativní, že tomu doposud nevěrili? Teprve na tohto ročním Kipper Show (MAN in Motion červen 2010 pískovna Ledčice) dovezli z fabriky 5 Hydrodrivů a každý kdo chtěl si to mohl vyzkoušet a na vlastní kůži zkusit, že je to super!!! Měli tam vysoký tahač 4H4, 2x ramenový nosič kontejnerů 4H4, hákový nosič kontejnerů Abroll 6H4-4 a sklápěč S3 8H6. Nejlépe to fungovalo u 4H4 a 6H4 na té 8H6 u naloženého vozidla nebyl rozdíl oproti naložené 8x4 moc poznat. U prázdného auto by to bylo jinak.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
ned říj 24, 2010 2:56 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Leoš H: Tak k tomu použití hydrodrivu, myslím, že naprostá většina potenciálních zákazníků čekala jak to dopadne se spolehlivostí, odolností konstrukce a hlavně referencích z provozu.
Ten nápad s Tatrou a vlečenou nápravou je dobrý, ale obávám se že Kopřivnice by do toho nešla, spíš někdo kdo dělá přestavby. Ale je to super téma do sekce Tater :wink:
Suhob: u nas v meste jazdi tiez dvojnapravove TGS-ko s Hydrodrive, fotka bohuzial nie je :roll:
Tesi: U nás kupuje many 26.360 6H4-4 (1. HydroDrive, 2. hnaná a 3. nehnaná natáčecí) firma ODAS a.s. (popeláře a kontejnery).
Safky: To Leoš H:
Asi máš pravdu s tou spolehlivostí a referencemi, jedny z prvních HydroDrivů měl u nás Švestka - demolice z prahy (bylo to kolem roku 2006 až 2007, tahače 6H4/2 nebo 6H4/4). Bavil jsem se s řidičem od Švestky co jezdí s Kenworthem na tohto ročním TruckFestu a ten s HydroDrivu nebyl moc nadšen (asi opravdu dětské nemoci, těsnost hadic apod.). Průkopníkem u nás byl taky Čmakal od Mohelnice typy 6H6 sklápěče S2 a tahače 4H4 a 6H4/2. Poslední dobou je už taky nekupuje (co vím, koupil normální tahače 6x4 vzadu s reduktory, středně vysoká stavba). Přidavám pár fotek zajímavých HydroDrivů, 2x sklápěč Čmakal 6H6 (cena 1550 tis. Kč) a 4x tahač 6H4/2 (cena 1150 tis. Kč) stojí momentálně v Rousínově. Světlé modrý TGS 26.480 6H4/4 BLS, který je na fotce by měl každou chvíli vyjet jako předváděcí a zrovna u této konfigurace znaku náprav by měl mít ten HydroDrive největší účinnost - prázdné je to jako 4x4 a s plným, když řidič odlehčí zvedací nápravu, tak na zadní poháněnou nápravu dostane skoro 15 tun, na přední 8 až 9 tun, což v součtu dává trakční sílu 23 až 24 tun, což se velmi blíži klasické 6x6, která má 26 tun. Ale spotřeba (odhadem o 10 L/100 km nižší), poloměry otáčení (o cca. 5 m lepší) a hmotnost (lehčí skoro o 2 tuny) mluví za vše. Vznikají pouze 2 problémy: nizká světlá výška a chybějící terénní redukce pro pomalé rychlosti, jinak asi nic. U Manu cenově typ 6H4/4 přibližně odpovídá 6x6 vzadu na vzduchu.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Gonzales: když to tak vezmu nikdo zatím neví kolik by stála oprava když se mu pořádně vysere a kolik by vyšla případná oprava, je jisté, že nákupní cena oproti klasické 6x6 nebo 4x4 je nižší, otázka je, co to udělá cca za 5 let soustavného provozu, nebo když se bude měnit nějaké ložisko nebo část předního náboje a při skládání aby to při zapnutí toho tlaku nezačalo chcát, možná teď kecám blbosti ale i samotní nechoši u nás jsou na to zvědaví jak to nakonec bude
ned říj 24, 2010 3:00 pm

kruji
Příspěvky: 2440
Registrován: sob pro 05, 2009 10:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

Tak jsem tady vychvaloval Hydro, dnes jsem u vagónu odpojil vlek , přirazil auto k vagónu a složil fůru. Při zapojování se mi rozjely cvičky, málem jsem udělal šňúru.
Obrázek

Nahlédnu pod auto a ejhle, přední kolo.
Obrázek

Kolega zkouknul hadice při nastartovaném motoru a v rejdu. Hlásí, žádný kontakt s gumou, ale možná při propérování jo.
Obrázek

Neděle, takže servis jsem ani nezkoušel a oprava svépomocí.
Obrázek
Je to igeliťák od svačiny, na kterém jsem udělal uzel, aby utěsnil dirku. Ten jsem omotal kolem hadice a posichroval izolepou. Stáhl jsem to sponkou na hadice, a zkusil nastartovat:
Obrázek

Žádný únik oleje, tak jsem vyrazil, po dojezdu kontrola, a ani kapka.
Lesu zmar!
ned říj 31, 2010 8:49 pm

david
Hlavní admin
Příspěvky: 5752
Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Kruji, ty máš na předku balony už z výroby? Vím, že u novějších aut tam je nějaký omezení ve výrobě pro balony na předku u hydrodrivu. Jestli to stále platí či se vymyslelo jiný řešení zatím nevím.
ned říj 31, 2010 8:55 pm

Uživatelský avatar
Leoš H
Příspěvky: 2668
Registrován: pát zář 26, 2008 10:30 am
Bydliště: Hulín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

:shock: Tak to čumím, že to udrží, jaký je tam tak baj očko tlak :?:
ned říj 31, 2010 8:58 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti