Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Leoš H, Olda

Odpovědět
Uživatelský avatar
cendar
Příspěvky: 270
Registrován: úte led 26, 2010 6:57 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Pánové a dámy, mám skromný dotaz :D
O víkendu jsme řešili u piva vše možné i nemožné, až došla řeč na Hydrodrive a jemu podobné systémy (Renault+Volvo) a nedošli jsme k závěru, proč se to používá vždy jen na jedné nápravě? A nenašli jsme důvod, proč by nemohly být takoto poháněny 2 nápravy..
Kdybych měl čistě TEORETICKY 8x6+další náprava na hydrodrive nebo 8x4 a 2 nápravy na hydro, tak budu mít u 8x4 na silnici lepší ekonomiku provozu (nepovezu s sebou tolik mrtvé váhy i odpory budou někde jinde) a pokud to auto bude na převážně silniční provoz s občasným výjezdem do těžkého terénu, zdá se druhá možnost jako ta lepší varianta.
a kdyby celý auto mělo ještě zadní tridem nápravu, 4. by byla řízená a 1. a 4. by byla poháněná přes hydrodrive, to by bylo teprve zajímavý autíčko.. Obratnost jako šestikolka a v soupravě s tandemem na to legálně naložím 48 t. a pokud bych měl práci jen pro solo, tak 8x4 bude mít vyšší užitečnou hmotnost než 8x6 (i když ne o moc)
Co Vy na to?
Zkratka je nejdelší vzdálenost mezi dvěma body...
pon dub 04, 2011 6:12 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

mozna ze by jedno cerpadlo neutahlo tolik tlaku? a druhy by nebylo kam dat? (btw. nikdy by me nenapadlo o tomhle premejslet, to jsou presne takovy ty hospodsky myslenky :lol: )
pon dub 04, 2011 7:56 pm

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jedno auto, které má poháněné 2 nápravy HydroDrive existuje, je to Kenworth C500 původně 10x6 s Hydrem "10x10" a je to speciální tahač návěsů, který tahá největší čerpadlo betonu na světě, Putzmeister na 5-ti osém návěsu s dosahem 70 m. Odkaz:
http://www.youtube.com/user/PoclainHydr ... BrXunjrWg8
Problémem asi bude připojení druhého hydraulického čerpladla pro pohon další nápravy, vývod z ZF převodovky další nezvládne a vývod z motoru (Renault, Volvo), taky už další není. Ten odběr výkonu pro HydroDrive je hodně velký cca. 110 koní na jednu nápravu, 2 nápravy znamení odběr 220 koní, což 1 PTO nezvládne. Pokud vezmu, že std. HydroDrive na 1 nápravu stojí navíc 14.000,- EUR (+ 280 kg) a na 2 nápravy by to stálo 28.000,- EUR (+ 560 kg, všechno se musí zdvojit, nic se neušetří), tak to ekonomicky a váhově přestává mít smysl. Podobně je řešen pohon náprav traktorového návěsu:
http://www.youtube.com/user/PoclainHydr ... BCOdIzujF8
http://www.youtube.com/user/PoclainHydr ... O5e_H4NT88
ale v tomto případě se tam dá větší hydraulické čerpadlo, PTO (vedlejší vývod) u traktoru je schopno přenést skoro 90% výkonu traktoru (100 koňový traktor může mít 90 k na PTO).
Další poznatkem z provozu je to, že čím víc má auto celkově náprav (2, 3, 4) tím méně je HydroDrive poznat. Největší přínos je u podvozků s původním znakem náprav 4x2 nebo 6x2, u 6x4 a 8x4 je rozdíl poznat hlavně u prázdného auta, s plným je rozdíl minimální. Další zajímavou informaci je to, že podíl typu 8x4 + HydroDrive ("8H6") činí na celkovém počtu 4 osých aut jen 2%, klasická 8x6 s kardany má podíl 6% a 8x8 dokonce 9% (v ČR je podíl klasických 8x6 na celkovém počtu 4 osých podvozlů možná přes 60%?). Podíl typu 6H6 mezi klasickými 6x4 je jen 6%, u 4H4 to bude asi podobné. Za prvních 5 let MAN vyrobil 5000 ks HydroDrivů, při celkové roční produkci cca. 60.000 aut! Takže další zvyšování počtu poháněných náprav je asi nereálné, vývoj by stál hodně peněz a firmy by snižovaly počet vyrobených kusů kardanových předních náprav (8x8), toť asi vše.
Tatra + MAN = Superstroj!
pon dub 04, 2011 7:56 pm

Uživatelský avatar
cendar
Příspěvky: 270
Registrován: úte led 26, 2010 6:57 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

To Globe: To víš, po pár pivech je každej konstruktér :D
To Safky: Díky za info, teď už mi to dává smysl :)
Zkratka je nejdelší vzdálenost mezi dvěma body...
pon dub 04, 2011 8:01 pm

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

POSPI, veřejné poděkování zde. Zamontoval jsem vypínač podle tvého návodu. Je to SUPR, při normálním ovládání značně stouplo zatížení motoru. Při jízdě do kopce po sněhu bylo někdy potřeba i podřadit a v krizové situaci podřazovat není to pravé ořechové. Hydro mám standartně vypnuté, kruhovým ovladačem ovládám jen uzávěry, a hydro zapínám podle potřeby. Jezdil jsem pár let se Scanií 6X4 a Hydro beru jako bonus.

Safky? Čím se živíš? Ty seš nějakej chytrej! :D Bez urážky, tvé příspěvky rád čtu, jsou fundované :clap:
Lesu zmar!
pon dub 04, 2011 10:49 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 9:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

opravdu ten hydro pojezd asi začne hýbat světem u toho přívěsu za traktor taky velice chytré a hlavně učinné
něco takového,že je tlačil vůz už měli před několika lety,ale bylo to přes klasickou nápravu traktorem poháněnou přes vývodový hřídel
sob kvě 07, 2011 8:24 pm

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Môj osobný názor na HD je to nedotiahnutá vec ktorá u MAN aj tak končí s normou E6
stř led 11, 2012 10:21 pm

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5732
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jakou má Hydrodrive souvislost s emisní normou Euro6?
stř led 11, 2012 10:48 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9111
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

pardon, ale můj nedonošenej mozek není schopen rozpoznat vztah mezi "Hydro" a E-6 což emisní norma.... :think: jak správně asi podotkl "nejvyšší" :D
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
stř led 11, 2012 10:58 pm

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

MAN s príchodom E6 nedokáže skĺbiť nové konštrukčné prvky s hydro drive, tak od neho upúšťa. Takisto končí aj SLÁVNA V8 :cry: :cry: :cry:
stř led 11, 2012 11:38 pm

kruji
Příspěvky: 2431
Registrován: sob pro 05, 2009 11:55 am
Bydliště: hodonin

Příspěvek

big nos, nejsem expert, ale nepleteš si hydro drive s AD BLUE ?
Lesu zmar!
stř led 11, 2012 11:48 pm

big nos
Příspěvky: 35
Registrován: čtv pro 29, 2011 7:04 pm
Bydliště: detva

Příspěvek

Nie tak to určite nie mám info z prvej ruky. Jednoducho man to nedokáže natrepať na jedno auto, močovinu,nový výfuk.systém atĎ
stř led 11, 2012 11:55 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 9111
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-pevná hráz socializmu

Příspěvek

ahá, tak už to chápem.....hydro a E-6 spolu nemluví??? :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy http://www.funradio.fr/playfun,
čtv led 12, 2012 12:14 am

Uživatelský avatar
david
Hlavní admin
Příspěvky: 5732
Registrován: úte úno 28, 2006 9:41 am
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co má společného olejové čerpadlo na výstupu z převodovky, s chladičem oleje na převodovce a s hydraulickýma hadicema k přední nápravě s motorem/výfukem/AdBlue?
Mno...uvidíme, jak správné informace budeš mít za pár měsíců tedy ;-)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7xmBMM7iumM[/youtube]
čtv led 12, 2012 12:52 am

Safky
Příspěvky: 3255
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

HydroDrive na dálkové ovládání:
http://www.youtube.com/watch?v=azvXL46Y ... re=related
Tatra + MAN = Superstroj!
pát úno 10, 2012 11:41 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host