Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
Libor 193
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 09, 2014 8:07 pm
Bydliště: Hrabová

MAN TGA Sklopka závada EBS

Příspěvek

Nejde nějak obejít závadu EBS? Mám MANA 8x4 a 6 čidel mi nefunguje, kupovat je nechci jsou poměrně drahá. Jde to nějak oblbnout aby mi to na počítaču nepsalo závadu? Nějak spojit drátky nebo něco takového?
ned bře 09, 2014 8:39 pm

Uživatelský avatar
Gepas
Příspěvky: 3381
Registrován: pát črc 03, 2009 10:54 pm
Bydliště: skoro Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jedině odpor tam napájet, místo čidla...
Gepasovo - aneb toulky mladého začátečníka po naší oblíbené domovině....
http://www.gepasovo.cz
ned bře 09, 2014 8:55 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 2316
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky mi levej zadní brzdovej trmen píse sjety desky ale maj tam centak , píse mi to závadu blíká červenej trojúhelník taky bych to potřeboval nějak oblbnout. Jak tam vede ten kablik tak ho šmiknou a co tam mám dát.? Odpor nevím jak ani vypadá tak odpověď pro blbce díky :lol: jakem ten odpor by měl mít hodnoty?
ned bře 09, 2014 10:00 pm

Libor 193
Příspěvky: 2
Registrován: ned bře 09, 2014 8:07 pm
Bydliště: Hrabová

Příspěvek

Ještě bych měl teda jednu otázku mezi ktery dráty to mám napájet je tam bílej, žlutej a červenej.
pon bře 10, 2014 6:31 pm

milanf22
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 20, 2013 11:07 pm
Bydliště: hlučín

ebs

Příspěvek

zaklad je zjistit co to píše za chybu a pak se postupuje daale, no myslím že to není tak jednoduche. Na klasickem tga 4x2 , je problem když už jen hodnoty v procentech na jedne nápravě jsou rozdílne o 13 a více procent , to samé obvykle platí i mezi napravou přední a zadní. Takže pokud, je rozdííl více jak 13 procent, píše to chybu opotřebene brzdove obložení , nebo EBS 4359 (z hlavy to nevíím noo :) ), jedine možne řešení je vyměnit brzdove desky
stř bře 12, 2014 10:46 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 182
Registrován: úte led 11, 2011 5:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

Clapi ja ma TGA 430 mix.a zas me tam zacalo svitit EDC a kody,poradte me nekdo,uz me vymenily 2 vstriky za opravene a ze v poradku,dnes do toho sednu a znova to blblo,tak jsem to tam odvezl spatky,mam to Tara servis Jihlava,kdybyste neko mel podobnou skusenost tak budu rad za informace,nechce se me davat vsech 6,prej 8000tis jeden,a taky nevim jesteli to pomuze.
pát bře 14, 2014 7:53 pm

Uživatelský avatar
dave1988
Příspěvky: 129
Registrován: stř kvě 18, 2011 11:04 am
Bydliště: Košice

Příspěvek

neviem, poviem svoju skusenost ( z dovodu ze vidim niekedy prispevky tu na fore bez odpovede a ak cosi viem snad to niekomu pmoze) mame TGA 430 taktiez uz bolo dva krat na vymenu vstrekov, prvy krat to boli 3 vstreky a potom myslim dva, cize ostal len jeden, v servise vedeli prelitrovat vstreky jednotlivo a presne vedeli ktory vstrek je na tom ako a podla toho sa menili. U manu je dobre ze sa daju menit len po jednom alebo po dvoch nie je nutne menit vsetky ... a ani som zatial nepocul aby niekto menil vsetky ... nepocitam firmy co maju 50 kamionov co im na tom nezalezi ci jeden ci vsetky.. takze ak sa netrafili stale tam moze byt zly vstrek. Pravdou je ze chyba EDC neznaci vzdy len vstreky moze toho byt ovela viac a da sa to zistit podla kodov.. moze byt len zaneseny filter alebo nejaky snimac tlaku a nic to nemusi mat so vstrekmi . Pridam prihodu z tohto tyzdna. Kolega dal menit na TGL myslim 280tka to je tandem vstreky, lebo vodic mu volal ze svieti EDC siel z ciech dosiel na vychod slovenska a isli na vymenu. 4 vstreky sa vymenili auto islo lepsie ako pred tym... spravilo jednu cestu a po tej ceste mu zavolal ze z hrdla nalievacieho ide olej ... dovod? prepaleny piest ? samemu mi to je cudne lebo som s nim pravidelne a viem ze to auto nechodilo s chybou EDC pol roka ale islo hned na servis... ako k tomu mohlo dojst ... z toho pre mna vyplyva jedine ak to je vstrekom asi necakat ak aj auto ide ale cim skor to riesit .... moze to stat ovela viac .
pát bře 14, 2014 8:36 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 182
Registrován: úte led 11, 2011 5:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

to ja vim,ze EDC,neznamena jen vstrikypreskousely me je vsechny,2 prej byli v haji tak je vymemily,nechaly prej opravit,filtr je vymeneny taky,projeli to a prej dobry,a dnes zas na hovno,no ja taky nevim.skacou tam 3 kody,je me stoho na :savle:
pát bře 14, 2014 9:12 pm

Uživatelský avatar
dave1988
Příspěvky: 129
Registrován: stř kvě 18, 2011 11:04 am
Bydliště: Košice

Příspěvek

tak to ti verim ... to vie cloveka riadne nasrat ...skus sem napisat kody, zvykne sa tu kde kto ozvat a napisat co znamenaju tie kody mozno ti to pomoze v patrani dalej ... servisu man aj tak 100%tne neverim ... chodi sa tam ale kontroluje sa aj po nich lebo maju aj oni svoje prusery...
sob bře 15, 2014 9:22 am

milanf22
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 20, 2013 11:07 pm
Bydliště: hlučín

edc

Příspěvek

Chybove kody na slaby nebo vysoky tlak paliva jsou 3778-10 , 3779-10 .. , při opravě se začína nejlepe vyčištěnim pípy + hadic až k čerpadlu, starší TGA neměli na pípě sítko. Dále vyčistit hrubý filtr ( skleničku) a vyměnit i palivovy filtr jemný. Dále se pokračuje diagnostikou a kontrolou proporcionálního ventilu který řídí tlak v railu, měl by mít hodnoty kolem 2 - 7 % na volnoběh. Proporcionální ventil stoji asi 2-3 tisíce. Je třeba také zkontrolovat zpětný ventil na zadní straně railove lišty, pokud je špatný a propouští palivo, auto déle startuje a hází do usporneho režimu. Samotný zpětný ventil se dá lehce odzkoušet a i vyměnit, ale stojí okolo 4 tisíc . Pokud už dojde na samotne vstřiky, tak já osobně dělam odkapy přímo na autě, sundají se přívodní trubky k doutníkum, a do zpátečky od nafty ( u snímače otáček vačkove hřídele), se pomocí vzduchu natlakuje 3 atmosfery. Po dobu 20 minut, by neměla hodnota tlaku klesnou o 0,2 atmosfery, a ze samotnych doutníku (vstříku) by neměli jít žadne kapky , nebo bubliny vzduchu. Každopádně vstřiky se dají repasovat a vyjde to mnohem levněji než je kupovat nove společně s doutníky, většinou se při repasi vstřiku, mění i ventilky na vysokotlakem čerpadle. Takže hodně štěstí, je to na manech snad největší problem :) u nas na firmě jich máme 10 a je to furt dokola :)
ned bře 16, 2014 10:55 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 182
Registrován: úte led 11, 2011 5:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

milanf22:

Presne tydle dva kody me to hazelo,skousely prej vse mozne,dva vstiky byli v prdeli,tak daly opravene.no jo jenze tam se jen vymeni dole ten vstrikovac,co na tom muzou opravit?a dela to zas,meli jsme to doma neco podobneho na Terakanu,vymenily se za nove a bylo po problemu.rozhodl jsem je dat taky nove,tet jsem o s nima resil,ale z tech penez me je zle.jenze potrebuj jezdit a mit auto pripravene,ten skurv...beton nepocka.dam vam vedet jak to dopadlo,ale modlim se.skoda,ze nejsi bliz,skusil bych prijet k vam,jestli by to slo.
pon bře 17, 2014 8:06 am

milanf22
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 20, 2013 11:07 pm
Bydliště: hlučín

miloš

Příspěvek

v samotnem vstřiku se toho mění více, špičky by se měly davat vždy nove, no nejlepší je vytahnout je všechny a nechat skontrolovat na stroji tomu určenem, mění se tam i nějake tyčinky s podložkou, ktere když se vymlátí tak už system nedrží tlak paliva, ale propuští ho do zpátečky. Je to strašne, v man servisech za to berou balíky, přitom samotna demontáž vstřiku je tak na 2 hodky práce když se daří :). Nejhorší co muže byt je udělat nove vstřiky, a pak zjistit že za všechno muže jen zpětny ventil, ktery propuští tlak v railu zpět do zpátečky :D
pon bře 17, 2014 6:53 pm

Uživatelský avatar
MILOŠ
Příspěvky: 182
Registrován: úte led 11, 2011 5:20 pm
Bydliště: HLINSKO

Příspěvek

Je to znackovy servis tatra,ale todle tam delaj,prave ze dnes me rano volal,ze mu to ukazuje hodne nafty do spatecky,ja potrebuju jezdit,tak se modlim,aby to tema vstrikama bylo,nejhorsi,ze uz ty dva opraveny musim taky zaplatit,kde tankujete?ja myslim,ze to snad je uz jedno.vy to menite za nove nebo jak to resite,nebo opraveny?to bude kilo jak vysity ja jdu :savle: :savle:
pon bře 17, 2014 10:15 pm

milanf22
Příspěvky: 43
Registrován: stř bře 20, 2013 11:07 pm
Bydliště: hlučín

Příspěvek

my vytahujem vždy všechny a nechavame je repasovat. Tankujeme na onu, což není moc dobra kvalita , ale dnes je to vícemeně jedno :) , Tak si nech ukazat co ti všechno měnili, protože to ti muže řict kdokoliv že ti tam dali nove špičky a podobně. Stejně asi prd poznáš co tam máš noveho :D takže hodně štěstí :D. Co já znám mechoše z Man servisu, tak učtujou někdy nove díly a dávají přitom použite , a ty nove si pak prodávají na fuškách :)
pon bře 17, 2014 11:36 pm

jenda 426
Příspěvky: 13
Registrován: ned úno 06, 2011 9:37 pm
Bydliště: čáslav

Příspěvek

Ahoj,znam pána z Havl. Brodu a ten mi repasuje vstřiky.Na Mana Tga common-rail mi dělal všech šest(výměna špiček,přetěsnění atd+vyčištění trubiček ke vstřikovačům ultrazvukem)cena 19900kč,výměnu jsem si dělal sám-mám servis u Čáslavi.jestli chceš dám ti na něj kontakt,bylo to hotove do tří dnů
úte bře 18, 2014 9:04 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů