Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
MAN Trucknology RoadShow 2015
MAN Trucknology RoadShow 2015
Takže tento týden od 19. do 21.3. 2015 v Mnichově. Možná se tam uvidíme.
http://www.truck.man.eu/global/de/faszi ... -Days.html
http://www.truck.man.eu/man/media/conte ... ang-ES.pdf
https://clients.event-team.com/MAN/TrucknologyDays2015/
Takže tento týden od 19. do 21.3. 2015 v Mnichově. Možná se tam uvidíme.
http://www.truck.man.eu/global/de/faszi ... -Days.html
http://www.truck.man.eu/man/media/conte ... ang-ES.pdf
https://clients.event-team.com/MAN/TrucknologyDays2015/
Tatra + MAN = Superstroj!
Komentář k předváděčce a novinkám:
1, Dálková doprava - zde MAN zavádí GPS tempomat, volnoběžku (EffiecientRoll) a Top Torque (zvýšení kroutícího momentu o 200 Nm na 11 a 12 rychlostní stupeň). V těchto bodech trošku zaspal dobu, konkurence to už nabízí dlouho. Novinka je taky motor D38 - 520 a 560 koní.
2, Komunální vozidla - zde nabízí MAN 13 t 4x4 zadek na vzduchu (nikdo jiný neumí) a TGS 6x4-4 BL (4x4 + natáčecí a zvedací poslední náprava), pro zimní údržbu asi ideální konfigurace, obratnost jako 4x4, nosnost jako 6x4
3, Popelářská auta - je vidět odklon od elektrických hybridů (dělal to Renault a Volvo), asi z důvodu krátké životnosti a vysoké ceny baterií a nastupuje hydraulický hybrid, který akumuluje energií během brzdění pomocí hydropneumatického systému
4, Sklápěče - u klasiky 6x4 je tu novinka Lenkbremse = zatáčecí brzda, která do 30 km/h přibrzďuje vnitřní kola zadních náprav (asi nikdo jiný neumí). Byla vystavena 8x8 na velkých kolech, vpředu 14,00 R 20 vzadu 12,00 R 24 do extrémního terénu.
5, Tridem podvozky - konečně se u MANu probudili a udělali 2 demo auta, sklápěč S1 pro Švédsko a natahovák kontejnerů. Počet Tridemů se bude podle mě rozšiřovat, a to hlavně kvůli obratnosti, snížené spotřebě paliva a Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu.
6, Rozvozová auta - jako novinka byl představen podvozek 6x2-4 23 tun, speciál pro rozvoz nápojů, kdysi se dělal typ 22 tun, ale ten měl speciální nezvedací nápravu od Toni Maurer, nový typ má asi nápravu od MANu a ještě zvedací
7, Nadrozměrná přeprava - uvedení motorů D38 640 koní do tahače 8x4/4 do 250 tun hmotnosti soupravy, ale V8 680 měla hezčí zvuk ...
8, Zemědělská doprava - speciální tahač 4x4 vzadu na vzduchu a podvozek 8x8 s korbou s výtlačným čelem, obě na flotačních pneu a centrálním dofukem pneumatik.
9, HydroDrive - velké rozšíření tahačů 4H4 ve zvýšeném provedení (redukce v kolech) a podvozků 6H4 (natahovák, lesovůz), ostatní konfigurace nejsou moc vidět:
10, CNG - MAN představil 18-ti tunu na IAA, ale teď to utichlo, že by dětské nemoci?
11, Izolované korby na přepravu asfaltu - v DE nová legislativa, která vyžaduje použití koreb s izolací, aby nedošlo k poklesu teploty balené včetně čidel pro kontrolu teploty. Výsledkem bude, že korby S3 nebo S2 asfalt už jezdit nebudou (problematické zaizolování). Jsem zvědavý, kdy německý předpis převezme EU a bude platný pro celou Evropu ...
12, Kónické korby S1 - před několika lety s tím přišel portugalský výrobce Galucho, pak Carnehl, dnes VS-mont a Wielton, ale jejich korba se mi moc nelíbila, má hodně lomů na bočnici
13, Elektrická PTO - objevilo se to u betonmixů, a to, že je možný pohon mixu i přes el. zásuvku nebo z baterií
1, Dálková doprava - zde MAN zavádí GPS tempomat, volnoběžku (EffiecientRoll) a Top Torque (zvýšení kroutícího momentu o 200 Nm na 11 a 12 rychlostní stupeň). V těchto bodech trošku zaspal dobu, konkurence to už nabízí dlouho. Novinka je taky motor D38 - 520 a 560 koní.
2, Komunální vozidla - zde nabízí MAN 13 t 4x4 zadek na vzduchu (nikdo jiný neumí) a TGS 6x4-4 BL (4x4 + natáčecí a zvedací poslední náprava), pro zimní údržbu asi ideální konfigurace, obratnost jako 4x4, nosnost jako 6x4
3, Popelářská auta - je vidět odklon od elektrických hybridů (dělal to Renault a Volvo), asi z důvodu krátké životnosti a vysoké ceny baterií a nastupuje hydraulický hybrid, který akumuluje energií během brzdění pomocí hydropneumatického systému
4, Sklápěče - u klasiky 6x4 je tu novinka Lenkbremse = zatáčecí brzda, která do 30 km/h přibrzďuje vnitřní kola zadních náprav (asi nikdo jiný neumí). Byla vystavena 8x8 na velkých kolech, vpředu 14,00 R 20 vzadu 12,00 R 24 do extrémního terénu.
5, Tridem podvozky - konečně se u MANu probudili a udělali 2 demo auta, sklápěč S1 pro Švédsko a natahovák kontejnerů. Počet Tridemů se bude podle mě rozšiřovat, a to hlavně kvůli obratnosti, snížené spotřebě paliva a Anfahrhilfe - pomoc při rozjezdu.
6, Rozvozová auta - jako novinka byl představen podvozek 6x2-4 23 tun, speciál pro rozvoz nápojů, kdysi se dělal typ 22 tun, ale ten měl speciální nezvedací nápravu od Toni Maurer, nový typ má asi nápravu od MANu a ještě zvedací
7, Nadrozměrná přeprava - uvedení motorů D38 640 koní do tahače 8x4/4 do 250 tun hmotnosti soupravy, ale V8 680 měla hezčí zvuk ...
8, Zemědělská doprava - speciální tahač 4x4 vzadu na vzduchu a podvozek 8x8 s korbou s výtlačným čelem, obě na flotačních pneu a centrálním dofukem pneumatik.
9, HydroDrive - velké rozšíření tahačů 4H4 ve zvýšeném provedení (redukce v kolech) a podvozků 6H4 (natahovák, lesovůz), ostatní konfigurace nejsou moc vidět:
10, CNG - MAN představil 18-ti tunu na IAA, ale teď to utichlo, že by dětské nemoci?
11, Izolované korby na přepravu asfaltu - v DE nová legislativa, která vyžaduje použití koreb s izolací, aby nedošlo k poklesu teploty balené včetně čidel pro kontrolu teploty. Výsledkem bude, že korby S3 nebo S2 asfalt už jezdit nebudou (problematické zaizolování). Jsem zvědavý, kdy německý předpis převezme EU a bude platný pro celou Evropu ...
12, Kónické korby S1 - před několika lety s tím přišel portugalský výrobce Galucho, pak Carnehl, dnes VS-mont a Wielton, ale jejich korba se mi moc nelíbila, má hodně lomů na bočnici
13, Elektrická PTO - objevilo se to u betonmixů, a to, že je možný pohon mixu i přes el. zásuvku nebo z baterií
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 hostů