Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
cukrář
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 22, 2008 11:04 pm
Bydliště: Doma nebo Truck

Vypuštění třetí (pomocné) nápravy

Příspěvek

Zdravím ve spolek. Může mě někdo poradit,jak odborně upravit vypouštění třetí (pomocné)nápravy u 3í osého MANu ? MAN F 2000 26/463 BDF podvozek. Orginál je tady odlechčení,ale to pomáha strašně málo. Moje představa je taková,že tu třetí nápravu vypustím uplně,nemusim ji zvedat,tím bude hnaná náprava plně zatížena a tedˇv zimě by to hodně pomohlo. Asi by stačily 2 elektro ventily,1 vypínač,ale ja bych nejraději vyblokoval samo spouštění tý pomocný nápravy,a mohl bych si jí vypouštět orginál vypínačem. Děkuji za každou odzkoušenou i neodzkoušenou radu.
ned lis 23, 2008 1:20 am

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Co sem z toho pochopil, tak máš poloautomat, kde se ti zvedačka spouští podle zatížení a ty ju chceš ovládat manuálně.
Moje rada zní - vůbec do toho nevrtej, nebo ti budou střílet měchy jeden za druhým. Je to hlídaný elektronikou a jakmile zaznamená jakýkoli čidlo odchylku, snaží se to dofouknout/upustit pro optimální stav, takže se ti může při extrému stát, že ti třeba vypustí měchy úplně, nebo pojede celý auto na jeden měch, kterej to samozřejmě nevydrží. Pokud to chceš mermomocí ovládat ručně, tak si překopej celej systém na manuál, budeš potřebovat jednotku plnění pro manuál, spoustu hadic a trpělivosti.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
ned lis 23, 2008 9:52 am

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10887
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Na bývalé firmě jsme měli dva tyto many. U jednoho se ta náprava tím origo vypínačem přizvedla a zhruba do 2Okm/h zůstala zvedlá a u toho druhého se jen vyfoukly měchy a byla pořád na zemi. A přišlo to tak z německa a nikdo s tím nic nedělal.
BES - běs
ned lis 23, 2008 12:17 pm

cukrář
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 22, 2008 11:04 pm
Bydliště: Doma nebo Truck

Příspěvek

No a o to mě jde. Tu třetí nápravu jen vypustit,klidně nechat na zemi.Měchy by to měly vydržet,když tu váhu vydržej na dvou nápravovém autě které je přeložené.Prostě potřebuju odpojit,vyblokovat to samo spouštění nápravy a pak se děj vůle boží. U tří nápravové SCANIE to jde, u DAFA to jde taky.Díky za rady.
ned lis 23, 2008 9:07 pm

Drak
Příspěvky: 697
Registrován: stř dub 23, 2008 6:19 pm
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Problém nebude ve vypuštění, ale v ošulení elektroniky, která v tom bude mít bordel. Můžeš si osadit přívod vzduchu do měchů EPVčkem, ale jakmile dojde k vypuštění, tak dojde ke změně výšky mezi nápravou a rámem, elektronika se bude snažit vyrovnat auto, zvedačkou se jí to nepodaří, tak přepne na pevnou, dofoukne pevnou a v lepším případě ti jenom zapíše chybu do ECU, v horším ti řízne měch, kterej není stavěnej na to, aby auto jelo s přefouklým měchem. Vzduch je sviňa a jak se do toho připlete elektrika, tak pak je to konec a kolikrát ti ani hlava nebere, proč se to kde a jak honí.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com

Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
ned lis 23, 2008 10:06 pm

cukrář
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 22, 2008 11:04 pm
Bydliště: Doma nebo Truck

Příspěvek

Zdravím,dlouho to téma tady leží,tak ho oživuji a taky se blíží zima :roll: Poradte prosím.!!!??? :wall: Dííky.
pon říj 22, 2012 7:07 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

originál to udělat nejde - je to speciální úprava pro severské státy, kde je to povoleno...

jak tu zaznělo, je to přes elektroniku, ten severskej systém se nastavuje při objednávání vozidla do výroby, a tady už není možno to přehrát (servis k tomu nedostane software na CZ auto)
pon říj 22, 2012 8:45 pm

lukasV

Příspěvek

No ale mozno niekto v garazi by sa nasiel :wink: Vacsinou je problem ze servis povie "neviem" lebo to v zivote nerobili a boja sa toho.
pon říj 22, 2012 10:08 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

autorizovanej servis nikdy neudela nic, co by bylo v rozporu s predpisem vyrobce... vse se totiz dost dusledne kontroluje a nejaka anomalie by mohla koncit az odnetim autorizace.. a to si nikdo na triko nevezme (zvlast kvuli nejakymu melouchu za 500) 8)
pon říj 22, 2012 10:19 pm

filda
Příspěvky: 19
Registrován: pon led 30, 2012 5:16 pm
Bydliště: mesto

Příspěvek

kolego musis sehnat nakeho borce s pocitacem kterej to umi udelat aby ta naprava tak netlacila dolu a aby drzela nahore treba na 10t nevim jak to je u manu ale ja u iveca mam ze odlechcuje jenom 1.5t a pak mam ze si ji mohu zvednout tzv zatezakem a ta spadne az kdyz prekrocim 30km/h
pon říj 22, 2012 10:46 pm

cukrář
Příspěvky: 20
Registrován: sob lis 22, 2008 11:04 pm
Bydliště: Doma nebo Truck

Příspěvek

Chlapi,je to 12 let starej MAN,tak servisáky neřeším,někeří uměj jenom vyměňovat,co jim řekne počítač.Já bych rád radu od někoho,kdo to už má. Na RENAULTU Spermium je váleček,do kterého jdou hadice od měchů a elektrika. Váleček jsme odpojily od měchů,elektriku nechaly zapojenou a ono to funguje. Samozřejmě,měchy na hnané nápravě to nenafouknou uplně do vyrovnávací polohy, je to chráněno proti přetlakování,aspoň to neleží na dorazech.Mě de o to,obejít to automatické spouštění 3 nápravy.Když to jde na Scanii,Dafu,Renaultu tak kurňa u Manu to musí jít taky. :wall:
stř říj 24, 2012 8:55 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů