Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Vypuštění třetí (pomocné) nápravy
Zdravím ve spolek. Může mě někdo poradit,jak odborně upravit vypouštění třetí (pomocné)nápravy u 3í osého MANu ? MAN F 2000 26/463 BDF podvozek. Orginál je tady odlechčení,ale to pomáha strašně málo. Moje představa je taková,že tu třetí nápravu vypustím uplně,nemusim ji zvedat,tím bude hnaná náprava plně zatížena a tedˇv zimě by to hodně pomohlo. Asi by stačily 2 elektro ventily,1 vypínač,ale ja bych nejraději vyblokoval samo spouštění tý pomocný nápravy,a mohl bych si jí vypouštět orginál vypínačem. Děkuji za každou odzkoušenou i neodzkoušenou radu.
Co sem z toho pochopil, tak máš poloautomat, kde se ti zvedačka spouští podle zatížení a ty ju chceš ovládat manuálně.
Moje rada zní - vůbec do toho nevrtej, nebo ti budou střílet měchy jeden za druhým. Je to hlídaný elektronikou a jakmile zaznamená jakýkoli čidlo odchylku, snaží se to dofouknout/upustit pro optimální stav, takže se ti může při extrému stát, že ti třeba vypustí měchy úplně, nebo pojede celý auto na jeden měch, kterej to samozřejmě nevydrží. Pokud to chceš mermomocí ovládat ručně, tak si překopej celej systém na manuál, budeš potřebovat jednotku plnění pro manuál, spoustu hadic a trpělivosti.
Moje rada zní - vůbec do toho nevrtej, nebo ti budou střílet měchy jeden za druhým. Je to hlídaný elektronikou a jakmile zaznamená jakýkoli čidlo odchylku, snaží se to dofouknout/upustit pro optimální stav, takže se ti může při extrému stát, že ti třeba vypustí měchy úplně, nebo pojede celý auto na jeden měch, kterej to samozřejmě nevydrží. Pokud to chceš mermomocí ovládat ručně, tak si překopej celej systém na manuál, budeš potřebovat jednotku plnění pro manuál, spoustu hadic a trpělivosti.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
No a o to mě jde. Tu třetí nápravu jen vypustit,klidně nechat na zemi.Měchy by to měly vydržet,když tu váhu vydržej na dvou nápravovém autě které je přeložené.Prostě potřebuju odpojit,vyblokovat to samo spouštění nápravy a pak se děj vůle boží. U tří nápravové SCANIE to jde, u DAFA to jde taky.Díky za rady.
Problém nebude ve vypuštění, ale v ošulení elektroniky, která v tom bude mít bordel. Můžeš si osadit přívod vzduchu do měchů EPVčkem, ale jakmile dojde k vypuštění, tak dojde ke změně výšky mezi nápravou a rámem, elektronika se bude snažit vyrovnat auto, zvedačkou se jí to nepodaří, tak přepne na pevnou, dofoukne pevnou a v lepším případě ti jenom zapíše chybu do ECU, v horším ti řízne měch, kterej není stavěnej na to, aby auto jelo s přefouklým měchem. Vzduch je sviňa a jak se do toho připlete elektrika, tak pak je to konec a kolikrát ti ani hlava nebere, proč se to kde a jak honí.
http://www.drakk.eu
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
http://www.dentalnihygiena.com
Je těžké být debilem, neboť konkurence je vysoká.
Chlapi,je to 12 let starej MAN,tak servisáky neřeším,někeří uměj jenom vyměňovat,co jim řekne počítač.Já bych rád radu od někoho,kdo to už má. Na RENAULTU Spermium je váleček,do kterého jdou hadice od měchů a elektrika. Váleček jsme odpojily od měchů,elektriku nechaly zapojenou a ono to funguje. Samozřejmě,měchy na hnané nápravě to nenafouknou uplně do vyrovnávací polohy, je to chráněno proti přetlakování,aspoň to neleží na dorazech.Mě de o to,obejít to automatické spouštění 3 nápravy.Když to jde na Scanii,Dafu,Renaultu tak kurňa u Manu to musí jít taky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů