Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Odpovědět
TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Převodovka a spojka TGA, 480PS, 8x6

Příspěvek

Ahojec, na tipcarsu se objevil sklopka MAN 41.480 K 8x6, r.v. 8/2004 za slušný peníze. Uvažujeme o koupi ale auto má něco se spojkou a převodovkou. Podle prodejce auto přijelo, ale je tam zaseklý pořád sedmý kvalt. Jaký na to máte názor. Koupit, nekoupit, kolik vyjde oprava, co tomu může být, za kolik se dá na šroťáku koupit ZFka převodovka na tohodle MANa s vývodem na předek.

Díky za každou radu.
pon říj 26, 2009 6:16 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Pokud by jste si to dělali doma,tak cena materialu na opravu spojky v náhradě (sachs) se pohybuje někde kolem cca 50tis.Na těchto autech je totiž většinou použito zesílené provedení,které není tak běžné,proto ta cena.Pokud by se to dělalo v originál dílech MAN (lamela,přítlačák,vypínací ložisko,popř.setrvák) tak jen mat. vyjde na min.
75tis.Kč.
Co se týká převodovky je tam klasika ZF (tipl bych 16S 221) a za ní je přes krátký kardan rozvodovka/sestup na pohon předku a zadku.Většinou pokud tam odejde některé kolo,nebo synchron a pak se to rozebere je pravděpodobné že se objeví další poškození a oprava se snadno přiblíží ke 100tis. nebo je i vyšší.Záleží co je tam za problém. :wink:
úte říj 27, 2009 6:09 am

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Díky, takže od toho radši ruce dál. Rozumnější bude asi počkat na nějakého pěkného v ČR nebo pro něco zajed do DE.
úte říj 27, 2009 3:43 pm

Uživatelský avatar
Karlos
Příspěvky: 442
Registrován: stř led 24, 2007 10:25 pm
Bydliště: Doma

Příspěvek

Neházel bych flintu do žita.Podle tvého popisu může být problém jen v řazení, i když ta převodovka se také nedá vyloučit.
Na těchto autech je řazení hydraulické a má společnou náplň i pro spojku-to by vysvětlovalo problém se spojkou.Třeba je to jen zavzdušněné,nebo přidřené řadící válečky.Pokud se to zavzdušnilo je potřeba zkalibrovat spojku přes diagnostiku.Je těžké určit příčinu takhle na dálku.
úte říj 27, 2009 4:40 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jo jo Tesi,Karlos ma pravdu, me se to taky stalo u tg 410,mohl se posrat jenom jenom ten jako by rozvadec ve spodku radicky neco jako kulisa,tam jsou 4ri valecky do krize,ty pak ovladaji valecky co jsou na prevodovce co hejbou s vidlickama,nebo to je jenom zavzdusneny,ale to si myslim ze se to nestane samo od sebe,bud to bude ata kulisa to je pravdepodonejsi nebo ty valecky na prevodovce.Jestli to je ono tak kdyz budes chtit radit tak ti radicka bude chodit uplne volne bez odporu,kdyz s ni nepujde vubec hnout tak muze byt kousla vidlicka v prevodovce
úte říj 27, 2009 6:30 pm

Hrib
Příspěvky: 226
Registrován: ned lis 02, 2008 8:33 pm
Bydliště: Praha 10

Příspěvek

TeSi: a i korbu má pěkně zničenou :?
úte říj 27, 2009 6:55 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Moc díky chlapi za rady. Musíme si to rozžvejknout.
úte říj 27, 2009 7:51 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Prý zlobí "modul řazení" a je třeba vyměnit spojku. "Modul řazení" asi budou válečka na řadící páce, že ano?
stř říj 28, 2009 12:42 pm

Uživatelský avatar
Ondra Svijany
Příspěvky: 162
Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
Bydliště: Svijany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jj to bude asi ono
stř říj 28, 2009 5:12 pm

pavel trucker
Příspěvky: 64
Registrován: pon črc 30, 2007 10:05 pm

Příspěvek

To auto mně přijde jako skládačka že korba není původní a celkově to nevypadá moc dobře bych zkusil u te převodovky to zavzdušnění systému jinak spojka ve 300tis a převodovka je divný
stř říj 28, 2009 9:02 pm

TeSi
Příspěvky: 2150
Registrován: pát črc 06, 2007 12:44 pm
Bydliště: Vysočina

Příspěvek

Asi máte pravdu, také mi přijde to auto "zhuntované" vzhledem k jeho stáří. Díky za rady, ale naznali jsme, že si pro něco radši přes zimu zajedem do Německa, nebo třeba se objeví nějaký zabavený leasing, apd. v ČR. Rozmýšlíme se mezi 6x4 (popř. 6x6) a 8x4 (popř. 8x6, 8x8 by musela být super nabídka). Rok tak 2003-2004 a výše (podle ceny). Nejvíc se nám zatím zalíbil MAN, myslíte, že je to dobrá volba?

Tam ten MAN je opravdu divný, když to srovnáte třeba s tímhle, který je o rok starší: http://www.linkon.cz/qynjn
čtv říj 29, 2009 8:23 am

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů