Ahojec, na tipcarsu se objevil sklopka MAN 41.480 K 8x6, r.v. 8/2004 za slušný peníze. Uvažujeme o koupi ale auto má něco se spojkou a převodovkou. Podle prodejce auto přijelo, ale je tam zaseklý pořád sedmý kvalt. Jaký na to máte názor. Koupit, nekoupit, kolik vyjde oprava, co tomu může být, za kolik se dá na šroťáku koupit ZFka převodovka na tohodle MANa s vývodem na předek.
Díky za každou radu.
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Pokud by jste si to dělali doma,tak cena materialu na opravu spojky v náhradě (sachs) se pohybuje někde kolem cca 50tis.Na těchto autech je totiž většinou použito zesílené provedení,které není tak běžné,proto ta cena.Pokud by se to dělalo v originál dílech MAN (lamela,přítlačák,vypínací ložisko,popř.setrvák) tak jen mat. vyjde na min.
75tis.Kč.
Co se týká převodovky je tam klasika ZF (tipl bych 16S 221) a za ní je přes krátký kardan rozvodovka/sestup na pohon předku a zadku.Většinou pokud tam odejde některé kolo,nebo synchron a pak se to rozebere je pravděpodobné že se objeví další poškození a oprava se snadno přiblíží ke 100tis. nebo je i vyšší.Záleží co je tam za problém.
75tis.Kč.
Co se týká převodovky je tam klasika ZF (tipl bych 16S 221) a za ní je přes krátký kardan rozvodovka/sestup na pohon předku a zadku.Většinou pokud tam odejde některé kolo,nebo synchron a pak se to rozebere je pravděpodobné že se objeví další poškození a oprava se snadno přiblíží ke 100tis. nebo je i vyšší.Záleží co je tam za problém.
Neházel bych flintu do žita.Podle tvého popisu může být problém jen v řazení, i když ta převodovka se také nedá vyloučit.
Na těchto autech je řazení hydraulické a má společnou náplň i pro spojku-to by vysvětlovalo problém se spojkou.Třeba je to jen zavzdušněné,nebo přidřené řadící válečky.Pokud se to zavzdušnilo je potřeba zkalibrovat spojku přes diagnostiku.Je těžké určit příčinu takhle na dálku.
Na těchto autech je řazení hydraulické a má společnou náplň i pro spojku-to by vysvětlovalo problém se spojkou.Třeba je to jen zavzdušněné,nebo přidřené řadící válečky.Pokud se to zavzdušnilo je potřeba zkalibrovat spojku přes diagnostiku.Je těžké určit příčinu takhle na dálku.
- Ondra Svijany
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
- Bydliště: Svijany
- Kontaktovat uživatele:
jo jo Tesi,Karlos ma pravdu, me se to taky stalo u tg 410,mohl se posrat jenom jenom ten jako by rozvadec ve spodku radicky neco jako kulisa,tam jsou 4ri valecky do krize,ty pak ovladaji valecky co jsou na prevodovce co hejbou s vidlickama,nebo to je jenom zavzdusneny,ale to si myslim ze se to nestane samo od sebe,bud to bude ata kulisa to je pravdepodonejsi nebo ty valecky na prevodovce.Jestli to je ono tak kdyz budes chtit radit tak ti radicka bude chodit uplne volne bez odporu,kdyz s ni nepujde vubec hnout tak muze byt kousla vidlicka v prevodovce
- Ondra Svijany
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
- Bydliště: Svijany
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon črc 30, 2007 10:05 pm
Asi máte pravdu, také mi přijde to auto "zhuntované" vzhledem k jeho stáří. Díky za rady, ale naznali jsme, že si pro něco radši přes zimu zajedem do Německa, nebo třeba se objeví nějaký zabavený leasing, apd. v ČR. Rozmýšlíme se mezi 6x4 (popř. 6x6) a 8x4 (popř. 8x6, 8x8 by musela být super nabídka). Rok tak 2003-2004 a výše (podle ceny). Nejvíc se nám zatím zalíbil MAN, myslíte, že je to dobrá volba?
Tam ten MAN je opravdu divný, když to srovnáte třeba s tímhle, který je o rok starší: http://www.linkon.cz/qynjn
Tam ten MAN je opravdu divný, když to srovnáte třeba s tímhle, který je o rok starší: http://www.linkon.cz/qynjn
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 hostů