Ahoj lidi,
dokázal by mi prosím někdo poradit? Mám problém s rozsvěcením červené závady Výpadek motorové brzdy. Při načtení diagnostikou píše EGR ventil, regulační odchylka. Ventil je nový ( 4 měsíce ), ale pro jistotu jsem ukecali servis, ať nám půjčí jiný, abychom vyloučili ventil. S novým ventilem se auto chová naprosto stejně, jako se zánovním. Při jízdě do táhlého kopce při podřazení nebo přeřazení se závada rozsvítí na cca 5 - 10 s a pak zhasne. Při překonání horizontu se rozsvítí cca na 30 s a pak zhasne. Moje teorie je, že klapka u EGR se v táhlém kopci zahřeje, vnitřek klapky se teplotně roztáhne a nemůže se vrátit do původní polohy. Pružina, která ventil vrací a klapku zavírá, přemáhá odpor a po částečném schladnutí a zmenšení klapkeny se zavře. Při přeřazení a stále plném plynu se ventil má dostat opět do oevřené polohy a tudíž závada zhasne, protože je tam, kde má být, ale po ubrání plynu trvá, než se vrátí proto to zhasíná po delší době. V servisu MAN samozřejmě nevědí, prý vždy mení jen EGR ventil ( cca 10 tisíc) a je to spravené. Doporučují zkusit výměnu klapku, ale spolu s hliníkovým kusem sání (prý se to jinak nedá objednat, což nevím proč když jedna součást je litinová a druhá hliníková, tudíž to není jeden výrobní kus) za cenu 60 tisíc, ale s nejistým výsledkem, zda to závadu odstraní. Nevím tedy co s tím.
Někdo nějaký nápad? Elektroinstalace to není (dělá to pravidelně jen v táhlých stoupáních, ve stoupáních překonaných cca do 2 minut to nedělá), tlak vzduch v přívodu do EGR je taky v pořádku.
Auto je TGA 18.430 Euro 3 r.v.2005 najeto 596 tisíc.
Budu rád za každý postřeh, i třeba za doporučení servisu v okolí Prahy, který se v tom vyzná a ví co dělá
W.
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Ve kterým servisu si byl? Čestlice, nebo Z-Invest Stodůlky? Zkusil bych jiný servis. Jasně, že to nebude zadara a třeba to dopadne stejně. Ale z vlastní zkušenosti vím, že s čím si lámal jeden servis hlavu měsíce (a chtěli měnit celý motor), v druhým servisu se to vyřešilo na druhý pokus za pár set korun.
Jj, je to ovládací ventil a samozřejmě je seřízený. Má mít předpětí na zavřené klapce 1 - 2 mm. Dneska mi řekli ze Strakonic, že ventil na euro3 nemá zpětnou vazbu na jiné čidlo, tudíž mám klapku zaaretovat v zavřené pozici a jet to zkusit s odpojeným ventilem od klapky. Aby se vyloučila možnost, že je to ventilem. Pokud to bude zlobit, je to ventil a musíme prý hledat jinde a pokud to bude bez chyb je to klapka. Podle informací co jsem dnes dostal, se dá koupit i jen ta klapka bez přední části z hliníku, což je výměník voda vzduch, protože při otevřené klapce se musí schladit výfukové plyny na 120 stupňů, aby se to mohlo pustit do sání. Takže v neděli jedu do Německa, tak uvidím odpojím ventil a pak napíšu info, jak to dopadlo.
Jinak zatím díky za postřehy. W.
Jinak zatím díky za postřehy. W.
Maňas TGA 18.430 XXL 2005 - můj koníček i obživa
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů