Čau kolegové,
mám TGL 12.240 z roku 2007, osmi kvalt.
Včera mi auto začalo zlobit - nešla pořádně zařadit malá řada (ať už při seřazování, nebo na rozjezd), a za kabinou mi někde začínal ucházet vzduch.
Než jsem ale vylezl, vždycky to přestalo.
Nedalo mi to, a kouknul jsem pod auto.
Žádné viditelné anomálie jsem neviděl, jen jsem si všiml, že na vysoušeči vzduchu je taková plastová jakoby nádobka, vypadající jako párek, na které je pravděpodobně zespoda malá, ale rozšklebená dírka.
Je nějakým způsobem možné, že s problémy s řazením může mít na svědomí i tato malá netěsnost ve vzduchu ?
Tlakoměr mi vždycky ležel na maximu, teď tam ale při pomalejší jízdě chybí cca. 1,5 - 2 bary, při jízdě po dálnici se to dorovná, a je tam opět jak kdy maximum.
Mluvil jsem s chlapíkem z MANu, říkal mi, že to možné je (a hned mi vnucoval nový vysoušeč, protože tenhle solo díl se nedá zvlášť koupit), a další mi zase říkal, že to je blbost.
Poradí mi někdo ?
Předem díky
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
Hanher, může to být ono. Měl jsem podobný problém na Actrosu. Najednou mi začalo pod kabinou syčet hnízdo zmijí, než jsem vylezl tak klid. Mě ale nešla vypínat spojka. Ta auta mají několik vzduchových okruhů s rozdílným tlakem, a pokud je pokles tlaku, tak se někde nedostává dostatek ATM. Já jsem tehdy dojel tak, že jsem točil motor zbytečně ve vysokých otáčkách před každým řazením. Po dálnici, kdy jsem jel ekonomicky tak byl pedál spojky tvrdý, ale před sjezdem jsem podřadil o kvalt, vytočil motor a kompresor to stačil dofouknout. Může to být ono.
Mechanikům, a hlavně kravaťákům na příjmech oprav nevěřit. Jednou mi začala Scanie kouřit při přidání plynu. Až se turbo roztočilo, tak v poho. Kravaťák to tipl na : Střihlý klínek na rozvodech, motor ven a rozdělat prsa, Cena opravy asi100 000 Kč. Já jsem to viděl na snímač tlaku vzduchu. Po poradě s mechanikem svolil milostivě k zkusnému zamontování nového snímače a zkušební jízdě. Ještě měl kecy, že to je stejně zbytečné, a jestli jsem ten motor nezadřel ? Vyměnil se snímač problém vyřešen, při předání z opravy kravaťák někam zalezl a auto mi předal jeho kolega, který o problému (údajně) nic nevěděl. Cena opravy asi 4000 Kč.
Mechanikům, a hlavně kravaťákům na příjmech oprav nevěřit. Jednou mi začala Scanie kouřit při přidání plynu. Až se turbo roztočilo, tak v poho. Kravaťák to tipl na : Střihlý klínek na rozvodech, motor ven a rozdělat prsa, Cena opravy asi100 000 Kč. Já jsem to viděl na snímač tlaku vzduchu. Po poradě s mechanikem svolil milostivě k zkusnému zamontování nového snímače a zkušební jízdě. Ještě měl kecy, že to je stejně zbytečné, a jestli jsem ten motor nezadřel ? Vyměnil se snímač problém vyřešen, při předání z opravy kravaťák někam zalezl a auto mi předal jeho kolega, který o problému (údajně) nic nevěděl. Cena opravy asi 4000 Kč.
Lesu zmar!
Když začneš foukat vzduch,tak vyzkoušej jestli ten vzduch neutíká i odfuku vysoušeče,v tom případě výměna.Ten vysoušeč se dá rozebrat a vyčistit,pokud je ale zaprasený od oleje tak jdi koupit radějí jiný(stačí repas).O kroužky se rozleptají a díly nejdou pořádně očistit - osobní zkušenost + strávíš u toho dost času s nejistým výsledkem.Jenom si opiš číslo na štítku.Na tom dílu na fotce je ze spodu malá dirka,když vezmeš tuším imbus 2-3, tak tam se dá seřizovat tlak vzduchu co jde z vysoušeče,zkus přitáhnout tak 1/2 -1 otáčku jestli to nepomůže.Na to řazení zkus nafoukat na max.,vypni motor,zmáčkni spojku a přepínej na malou jestli ta malá vůbec jde nebo musíš kvedlat s pákou,může být i problém s přelomenými dráty od spínače nebo dráty u posilovače spojky.
Vypadá to nějak takto? Přesný typ si najdi podle štítku.Na těch stránkách jsou i opravárenské sady(vpravo) http://www.e-dorbas.cz/vysousec-vzduchu ... 4/d-72261/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů