Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

to by určitě mohlo, stálej převod s profilem gum úzce souvisí, ale mělo by se to dát poznat zvýšenýma otáčkama... takže převod by mohl být do pomala - aby se auto rozjelo na 90 km/h, tak musí víc točit = roste spotřeba..
pát led 04, 2013 10:55 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to vetrfra:
No pokud tam máš převod 2,71, a byly tam pneu 315/70 R 22,5, tak to při 89 km/h mělo točit 1290 ot/min, teď jestli tam máš 315/80, tak by to mělo točit 1220 ot/min, což už je brutálně podtočený motor. Známý měl podobný problém u TGA 26.460 6x4 BB, v zadní nápravě byl převod 3,36, ale převodovka byla do rychla 0,84, takže to točilo cca. 1250 ot/min, vyřešilo se to tak, že po prázdnu jezdil na velkou 8, kolem těch 89 km/h, a s plným jenom na malou 8, max. kolem 80 km/h a spotřeba byla OK. Pokud tam máš Tipmatic, tak to bude problém, tam už jsou větší skoky mezi kvalty.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2013 12:07 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

tak by to mělo točit 1220 ot/min, což už je brutálně podtočený motor.
nechci rejpat, ale tím naprosto nesouhlasím... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned led 06, 2013 12:19 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to martin440:
No podle toho jaký motor myslíš, jestli MAN V8, tak máš pravdu, že je to OK, jestli je to D20 CommonRail, tak ten už podtočený je a to hodně (otáčky vždy platí při rychlosti 89 km/h = 1220 ot/min, tzn. na 1000 ot/min auto pojede cca. 73 km/h). SENZA auto má převod 3,36, převodovka je DirectDrive, tzn. i = 1,00, a při 89 km/h motor točí 1520 ot/min., na 1000 ot/min jede 58 km/h, což je na rozvozu tak akorát (po dálnici a rychlostních silnicích jezdíme min.) a spotřeba je myslím na 10x4 velmi dobrá, celoroční průměr vyšel pod 39 L/100 km, skoro identická spotřeba jako u tahačů MAN F2000 4x2 E2, které mají stejnou celkovou hmotnost (42 tun) a dokonce jezdí lehčí kšefty (stavebniny, betonárky), většinou na delší vzdálenosti než SENZA auto. Poznámka na závěr D20 je malý motor o objemu 10,5 litru a chutnají mu spíš trochu vyšší otáčky.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2013 12:37 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Tak jsem hrabal a našel jsem doporučené otáčky motorů MAN EURO5 při 89 km/h a dálkovém provozu (víc jak 75% ujetých km - dálnice a rychlostní komunikace):
320, 360, 400, 440, 480 koní: 1310 až 1460 ot/min
540 koní: 1300 až 1400 ot/min
680 koní: 1220 až 1310 ot/min
No a auto s rukou, že by najelo 75% ujetých km na dálnici ...
MAN udává pro lehký stavební provoz (25% dálnice, 65% regionální silnice, 10% terén) doporučené otáčky 1460 až 1580 ot/min, zase při 89 km/h.
Údaje jsou přímo z MAN - Info.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2013 1:31 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to vetrfra:
Pokud jste tam dávali ty pneumatiky 315/80 kvůli zatížení na nápravy, asi by bylo lepší dát nízké balóny 385/55 R 22,5, ty mají průměr stejný jako 315/70 R 22,5 a převod by se nezměnil. Nosnost na nápravu je podle výrobce pneu 8500 až 9000 kg, 315/80 má max. 8000 kg, ale nedávno se začaly dělat i 315/70 R 22,5 XL, které mají nosnost 8000 kg na nápravu - ty vyrábí: Bridgestone, Continental a Michelin, stačilo koupit nové pneu a (na 1. a 3. nápravu) a zapsat změnu do TP.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2013 1:44 pm

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11910
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Safky

Příspěvek

tak jistě máš v něčem pravdu, kor s tím, že 10,5 litrák je honěnej tlakem, tak chce trošku víc, ale podstatná je křivka točivýho momentu a ne výkon, a většina motorů už začíná s max. momentem na 1000-1050 ot, tak 1200 a výš je naprosto v pohodě (myslím stálá rychlost, ne teren a pod. tam je třeba rezerva, to je jasný) čím nižší otáčky, tím je i nižší spotřeba , tak nějak jsem to myslel.... :wink:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
ned led 06, 2013 4:02 pm

Safky
Příspěvky: 3310
Registrován: čtv čer 10, 2010 8:33 pm
Bydliště: ????
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

to martin440:
Pravdu máš taky pouze částečně, musíš mít dostatečnou rezervu otáček kam můžou klesat otáčky motoru pokud přijde kopec. D20 má max. krouťák od 1000 ot/min, ale rezerva pokud to bude točit 1220 ot/min při 89 km/h tam není žádná, budeš muset permanentně řadit malá/velká 8 a to bude dost zvyšovat spotřebu.
Tatra + MAN = Superstroj!
ned led 06, 2013 7:09 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů