Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
to vetrfra:
No pokud tam máš převod 2,71, a byly tam pneu 315/70 R 22,5, tak to při 89 km/h mělo točit 1290 ot/min, teď jestli tam máš 315/80, tak by to mělo točit 1220 ot/min, což už je brutálně podtočený motor. Známý měl podobný problém u TGA 26.460 6x4 BB, v zadní nápravě byl převod 3,36, ale převodovka byla do rychla 0,84, takže to točilo cca. 1250 ot/min, vyřešilo se to tak, že po prázdnu jezdil na velkou 8, kolem těch 89 km/h, a s plným jenom na malou 8, max. kolem 80 km/h a spotřeba byla OK. Pokud tam máš Tipmatic, tak to bude problém, tam už jsou větší skoky mezi kvalty.
No pokud tam máš převod 2,71, a byly tam pneu 315/70 R 22,5, tak to při 89 km/h mělo točit 1290 ot/min, teď jestli tam máš 315/80, tak by to mělo točit 1220 ot/min, což už je brutálně podtočený motor. Známý měl podobný problém u TGA 26.460 6x4 BB, v zadní nápravě byl převod 3,36, ale převodovka byla do rychla 0,84, takže to točilo cca. 1250 ot/min, vyřešilo se to tak, že po prázdnu jezdil na velkou 8, kolem těch 89 km/h, a s plným jenom na malou 8, max. kolem 80 km/h a spotřeba byla OK. Pokud tam máš Tipmatic, tak to bude problém, tam už jsou větší skoky mezi kvalty.
Tatra + MAN = Superstroj!
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
nechci rejpat, ale tím naprosto nesouhlasím...tak by to mělo točit 1220 ot/min, což už je brutálně podtočený motor.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
to martin440:
No podle toho jaký motor myslíš, jestli MAN V8, tak máš pravdu, že je to OK, jestli je to D20 CommonRail, tak ten už podtočený je a to hodně (otáčky vždy platí při rychlosti 89 km/h = 1220 ot/min, tzn. na 1000 ot/min auto pojede cca. 73 km/h). SENZA auto má převod 3,36, převodovka je DirectDrive, tzn. i = 1,00, a při 89 km/h motor točí 1520 ot/min., na 1000 ot/min jede 58 km/h, což je na rozvozu tak akorát (po dálnici a rychlostních silnicích jezdíme min.) a spotřeba je myslím na 10x4 velmi dobrá, celoroční průměr vyšel pod 39 L/100 km, skoro identická spotřeba jako u tahačů MAN F2000 4x2 E2, které mají stejnou celkovou hmotnost (42 tun) a dokonce jezdí lehčí kšefty (stavebniny, betonárky), většinou na delší vzdálenosti než SENZA auto. Poznámka na závěr D20 je malý motor o objemu 10,5 litru a chutnají mu spíš trochu vyšší otáčky.
No podle toho jaký motor myslíš, jestli MAN V8, tak máš pravdu, že je to OK, jestli je to D20 CommonRail, tak ten už podtočený je a to hodně (otáčky vždy platí při rychlosti 89 km/h = 1220 ot/min, tzn. na 1000 ot/min auto pojede cca. 73 km/h). SENZA auto má převod 3,36, převodovka je DirectDrive, tzn. i = 1,00, a při 89 km/h motor točí 1520 ot/min., na 1000 ot/min jede 58 km/h, což je na rozvozu tak akorát (po dálnici a rychlostních silnicích jezdíme min.) a spotřeba je myslím na 10x4 velmi dobrá, celoroční průměr vyšel pod 39 L/100 km, skoro identická spotřeba jako u tahačů MAN F2000 4x2 E2, které mají stejnou celkovou hmotnost (42 tun) a dokonce jezdí lehčí kšefty (stavebniny, betonárky), většinou na delší vzdálenosti než SENZA auto. Poznámka na závěr D20 je malý motor o objemu 10,5 litru a chutnají mu spíš trochu vyšší otáčky.
Tatra + MAN = Superstroj!
Tak jsem hrabal a našel jsem doporučené otáčky motorů MAN EURO5 při 89 km/h a dálkovém provozu (víc jak 75% ujetých km - dálnice a rychlostní komunikace):
320, 360, 400, 440, 480 koní: 1310 až 1460 ot/min
540 koní: 1300 až 1400 ot/min
680 koní: 1220 až 1310 ot/min
No a auto s rukou, že by najelo 75% ujetých km na dálnici ...
MAN udává pro lehký stavební provoz (25% dálnice, 65% regionální silnice, 10% terén) doporučené otáčky 1460 až 1580 ot/min, zase při 89 km/h.
Údaje jsou přímo z MAN - Info.
320, 360, 400, 440, 480 koní: 1310 až 1460 ot/min
540 koní: 1300 až 1400 ot/min
680 koní: 1220 až 1310 ot/min
No a auto s rukou, že by najelo 75% ujetých km na dálnici ...
MAN udává pro lehký stavební provoz (25% dálnice, 65% regionální silnice, 10% terén) doporučené otáčky 1460 až 1580 ot/min, zase při 89 km/h.
Údaje jsou přímo z MAN - Info.
Tatra + MAN = Superstroj!
to vetrfra:
Pokud jste tam dávali ty pneumatiky 315/80 kvůli zatížení na nápravy, asi by bylo lepší dát nízké balóny 385/55 R 22,5, ty mají průměr stejný jako 315/70 R 22,5 a převod by se nezměnil. Nosnost na nápravu je podle výrobce pneu 8500 až 9000 kg, 315/80 má max. 8000 kg, ale nedávno se začaly dělat i 315/70 R 22,5 XL, které mají nosnost 8000 kg na nápravu - ty vyrábí: Bridgestone, Continental a Michelin, stačilo koupit nové pneu a (na 1. a 3. nápravu) a zapsat změnu do TP.
Pokud jste tam dávali ty pneumatiky 315/80 kvůli zatížení na nápravy, asi by bylo lepší dát nízké balóny 385/55 R 22,5, ty mají průměr stejný jako 315/70 R 22,5 a převod by se nezměnil. Nosnost na nápravu je podle výrobce pneu 8500 až 9000 kg, 315/80 má max. 8000 kg, ale nedávno se začaly dělat i 315/70 R 22,5 XL, které mají nosnost 8000 kg na nápravu - ty vyrábí: Bridgestone, Continental a Michelin, stačilo koupit nové pneu a (na 1. a 3. nápravu) a zapsat změnu do TP.
Tatra + MAN = Superstroj!
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Safky
tak jistě máš v něčem pravdu, kor s tím, že 10,5 litrák je honěnej tlakem, tak chce trošku víc, ale podstatná je křivka točivýho momentu a ne výkon, a většina motorů už začíná s max. momentem na 1000-1050 ot, tak 1200 a výš je naprosto v pohodě (myslím stálá rychlost, ne teren a pod. tam je třeba rezerva, to je jasný) čím nižší otáčky, tím je i nižší spotřeba , tak nějak jsem to myslel....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
to martin440:
Pravdu máš taky pouze částečně, musíš mít dostatečnou rezervu otáček kam můžou klesat otáčky motoru pokud přijde kopec. D20 má max. krouťák od 1000 ot/min, ale rezerva pokud to bude točit 1220 ot/min při 89 km/h tam není žádná, budeš muset permanentně řadit malá/velká 8 a to bude dost zvyšovat spotřebu.
Pravdu máš taky pouze částečně, musíš mít dostatečnou rezervu otáček kam můžou klesat otáčky motoru pokud přijde kopec. D20 má max. krouťák od 1000 ot/min, ale rezerva pokud to bude točit 1220 ot/min při 89 km/h tam není žádná, budeš muset permanentně řadit malá/velká 8 a to bude dost zvyšovat spotřebu.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů