Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
6×2 sklápěč
Ahoj jako naprostý lajk,co se týče pohonu 6×2,bych potřeboval slyšet názory z praxe .Jde o to že šéf chce koupit Mana právě s tímto pohonem a já mám docela obavy.Kdyby se jezdilo jen po silnici tak by to šlo ale u nás potřebuju občas i na polní cestu a proto bych potřeboval vědět jak se to asi bude chovat.Do teď jezdím s liazem 4×2 a takže to taky neni nic moc do terénu ale funguje to.Chci vědět jestli je Man s pohonem 6×2 zvedačka,horší na polní cestě než Liaz 4×2.Díky za vaše názory a rady.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11910
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
až do toho sedneš poznáš sám moc toho radit nejde když je dobrej teren utopíš i 8*8
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Auto 6x2 je celkem alchymije, existuje asi celkem 5 typů:
6x2-2 klasická 6x2 poslední náprava zvedačka, pevná, jednomontáž, nejčastěji valník, BDF nosič výměnných nástaveb, cisterna, natahovák, skříň
6x2-2 viz to samé jako o řádek výše, ale poslední náprava dvoumontáž, stabilnější v zatáčkách (méně se naklání), netrpí tak zadní náprava při nakládce nebo vykládce (sklápěč, natahovák), ještě se používá jako valník s rukou vzadu. V terénu a při zatáčení má mnohem větší odpor. Pokud si dobře pamatuji, jen u tohoto provedení lze objednat i verzi na pérech, ale pak je celková jen 25 tun (umí to DAF, Iveco, Mercedes, Scania a Volvo). Verze na pérech jezdí většinou ve Skandinávií ve spijení s RobsonDrive: odkaz je dobré si přečíst celou sekci: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=15
6x2-4 - poslední náprava jedmontáž zvedačka + hydraulické natáčení, nejlepší pro distribuci do měst (popeláři, chlaďáky, rozvoz nápojů ...), relativně drahé, šetří gumy, perfektně zatáčí, ale taky relativněhodně choulostivé (elektronika a hydraulika řízení nápravy)
6x2/2 tzv. "Pusher" - celkově 2. náprava je pevná zvedačka, poslední je poháněná, vyskytuje se jen u tahačů no a my to máme předěláno na sklápěčku:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=765 super krátké (skoro jako 4x2), perfektní trakce, nosnost skoro jako 8x4, asi jediný kus v ČR možná i v Evropě
6x2/4 viz. o typ výše jenom ta 2. náprava má natáčení, někdy je i zvedací, nejčastěji jako tahač návěsů, kdysi často jako popelář, ale dneska se už od toho u popelářů ustupuje a častěji se vyskytuje 6x2-4.
Pokud tu 6x2 mám zhodnotit obecně, tak bych potřeboval vědět: nová auto nebo ojetina?, co se bude vozit, kde se bude vozit, jestli jenom sólo nebo i v soupravě (točna 2 nebo 3 nápravy, tandem?), pak se dá něco vymyslet co by bylo nejlepší. Pokud má ta cesta tvrdý podklad (neboří se kola při zatížení 15 tun na poháněnou nápravu), tak by s 6x2 sólo neměl být problém viz. video z Norska: http://www.youtube.coa/watch?v=MK65TYcs5h4
6x2-2 klasická 6x2 poslední náprava zvedačka, pevná, jednomontáž, nejčastěji valník, BDF nosič výměnných nástaveb, cisterna, natahovák, skříň
6x2-2 viz to samé jako o řádek výše, ale poslední náprava dvoumontáž, stabilnější v zatáčkách (méně se naklání), netrpí tak zadní náprava při nakládce nebo vykládce (sklápěč, natahovák), ještě se používá jako valník s rukou vzadu. V terénu a při zatáčení má mnohem větší odpor. Pokud si dobře pamatuji, jen u tohoto provedení lze objednat i verzi na pérech, ale pak je celková jen 25 tun (umí to DAF, Iveco, Mercedes, Scania a Volvo). Verze na pérech jezdí většinou ve Skandinávií ve spijení s RobsonDrive: odkaz je dobré si přečíst celou sekci: http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... c&start=15
6x2-4 - poslední náprava jedmontáž zvedačka + hydraulické natáčení, nejlepší pro distribuci do měst (popeláři, chlaďáky, rozvoz nápojů ...), relativně drahé, šetří gumy, perfektně zatáčí, ale taky relativněhodně choulostivé (elektronika a hydraulika řízení nápravy)
6x2/2 tzv. "Pusher" - celkově 2. náprava je pevná zvedačka, poslední je poháněná, vyskytuje se jen u tahačů no a my to máme předěláno na sklápěčku:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=765 super krátké (skoro jako 4x2), perfektní trakce, nosnost skoro jako 8x4, asi jediný kus v ČR možná i v Evropě
6x2/4 viz. o typ výše jenom ta 2. náprava má natáčení, někdy je i zvedací, nejčastěji jako tahač návěsů, kdysi často jako popelář, ale dneska se už od toho u popelářů ustupuje a častěji se vyskytuje 6x2-4.
Pokud tu 6x2 mám zhodnotit obecně, tak bych potřeboval vědět: nová auto nebo ojetina?, co se bude vozit, kde se bude vozit, jestli jenom sólo nebo i v soupravě (točna 2 nebo 3 nápravy, tandem?), pak se dá něco vymyslet co by bylo nejlepší. Pokud má ta cesta tvrdý podklad (neboří se kola při zatížení 15 tun na poháněnou nápravu), tak by s 6x2 sólo neměl být problém viz. video z Norska: http://www.youtube.coa/watch?v=MK65TYcs5h4
Tatra + MAN = Superstroj!
6×2 sklápěč
Auto o kterém píšu má poslední nápravu zvedací jednomontáž.Jde mi o to jestli je to horší než Liána bez předku,já si myslím že horší to snad nebude ale rád bych slyšel názor někoho z praxe.Liazkou taky nejezdím do rozbahněnýho terénu.
6×2 sklápěč
Já s nějakou změnou jízdních vlastností počítám jen sem měl obavy z toho že to prostě nepojede.Zatím co sem píšete tak bych řekl že to nebude tak hrozný.Díky za vaše odpovědi a klidně mužete pokračovat rád se poučím.
U 6x2 v terénu platí poučka: zapnout uzávěrku než vjedu do problematického místa, zapnout Anfahrhilfe (pomoc při rozjezdu - odlehčení zvedačky, funguje to do 30 km/h, pak se to automaticky vypne) a vypnout ASR (protiprokluz), ať si to samo neubírá plyn. Toť asi vše, dobré je taky sebou vozit pořádné lano, a dát na poháněnou nápravu gumy On/Off - pro stavební provoz, nejznáměnší jsou Michelin XDY3, Goodyear Omnitrac MSD, Continental HDC1 ... To by mohlo stačit
Tatra + MAN = Superstroj!
- roadtrain
- 1. NAPOMENUTÍ
- Příspěvky: 10567
- Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
- Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie
ještě bych dodal kvalitní lopatu,rýč,krompáč, a lano pokud možno ocelové na tahání tanků jinak jak trefíš na vola v buldiku tak ti to rozškubne.
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
6x2
Mám 3 kusy Mana 6x2 už 9 let ,rajtujeme stím i na pole i s vlekem a je to tak srovnatelný s Liazem. Jak se vyklopí,zvedne se zvedačka jede to jako tank. Záleží na šikovnosti šoféra a zhodnocení situace asi jako při všem.Jinak auto 6x2 na jízdní vlastnosti je jak jízda autobusem,spíš na delší trasy,dobrý na couvání ,horší na otáčení menší rejd ,s liazem si se otočil všude,s 6x2 spíš si někam couvnout.Kdybys něce potřeboval tak písni,nebo cinkni 605700460.čus
Tak lano sebou vozim vždycky to už sem se naučil ne na vytažení po zapadnutí ale spíš vždy stačilo popotáhnout pár metrů a bylo to v pohodě.Jezdim většinou v zemědělství takže vyloženě v bahně a za deště až na vyjímky nejezdim protože se na polích nedá nic dělat,na pole jedu jen v létě o žně a to se stejně maximálně otočim prázdnej a stoupnu si na cestu takže bych to neviděl nějak černě.
- Ondra Svijany
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
- Bydliště: Svijany
- Kontaktovat uživatele:
ja mam mana tgs 6x2 jizda po prazdnu i plnej=pohodli(prijeme se to pohupuje),v zime na snehu musis predvidat jak se tu uz psalo vypnout protiskluz a odlechcit napravu a i s vlekem to jede jak tank za podminky ze nezastavis,asi jedina nevyhoda je napr. kdyz v zime couvam a je kratke previseni tak i pres nadzvedlou napravu se blbe vyskrabavam,protoze nejdrive najede zvedacka a ta ti odlehci hnanou. ja 90% jezdim v souprave s vlekem a celkova mi nejde pod 42-43t. Jsem s tim spokojen a ta nase zima je stejne kratka tak se to da i vydrzet
MAN TGS 26.480 6x2 , SPITZER SILO
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát pro 25, 2009 12:54 pm
- Bydliště: mám kde bydlet
Já jezdím s TGA 26.430,hákový nosič kont.,6x2 - zvedačka natáčecí,jezdím z tím i na skládku komunálních odpadů,tím se naše firma zabývá (a průmyslové odpady), je to hlavně o gumách, když jsou gumy dobré a hlavně na krajích špunty proříznuté až na hranici opotřebení tak je to v poho, z tím jsme v zimě vyjeli kopec do esíčka v soupravě v celk. hmotnosti 40t po dlaž. kostkách (kočiči hlavy), je to v Českém Dubu směr Hamr na jezeře ale před každým takovým terénem - zap.uzávěrka+vyp. ASR+ odlehčit zvedačku a není problém,viz. příspěvek výše.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů