Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: ned zář 25, 2011 2:27 pm
- Bydliště: CZ
MAN: automat nebo manuál?
Clapi, můžete mi někdo napsat jak velkej je rozdíl v jízdě mezi automatem a manuálem (myslím převodovku), hlavně v zimě. Chci koupit Mana v automatu a mají ho za dobrou cenu. Díky za odpověď.
U tgacka neni problem jedine co si musis pod kopcem sam udelat je podradit jinak fakt stratis otacky pozde si podrazuje ale tgxko ti podradi i ve vyssich otackach podle plynu kdyz na nej dupnes des o radu dolu.Problem je tak kdyz treba najizdis k rampe ze ti nechce skocit zpatecka to musis uplne stat na miste jako fakt stat auto se nesmi ani pohnout aby ti tam skocila jinak zadne vetsi problemy nejsou ze by se pul hodiny zarazovala rychlost to aspon z mych postrehu.
No s tím automatem je to asi tak,že je důležitý na jakou práci to chceš,máme tu TGX 440 a vcelku bez problémů až takovej malej detail......jezdíme s tím takovou ,,příměstskou dopravu" taháme silo a v 233 000 km nám dávali v Hesti spojku Kolega co jezdí pod sklopkou u jiný f. se stejným autem delší štreky mi na dotaz jestli je to normální mi odpověděl,že on má 211 000 a po kontrole mu řekli,že už je taky načatá a výměna bude velmi brzy. Prý je to u TGX vcelku dost běžný..... Tak nevím no........ jinak v zimě s tím není zase takovej problém,ale je nutný se s tím naučit jezdit,vyžaduje to odlišný styl nez manuál. Každopádně jsem teď objednával dvě nová auta a jednou z podmínek nabídky byla manuální převodovka..........na druhou stranu co mně překvapilo byla cena za spojkovej komplet cca 20 000,-............to když ho budu dávat na mého Passata a dám i setrvačník nebude to moc levnější... Pokud teda chceš auto na kamionku,tak podle mně ANO,pokud je to na nějakou distribuci,tak bych to asi dobře rozmyslel...
230tkm na spojku je celkem málo,na školení nám tvrdili že životnost spojky v kamionu min 500tkm, v buse dokonce 1milion km.Z vlastní zkušenosti na jedné TGS sklopce necelých 140tkm potom na odpis. Stav spojky zjistíte na MAN Catsu. Řidiči si celkem stěžovali na automat pokud v zimě někde zapadl a potřeboval soupravu rozhoupat.
My máme 3x Tipmatic,
1x MAN TGA 26.360 6x2 LL wechselbrück BDF, 2004, najeto přes 400 Tkm, většinou v sólu, i s Intardérem, spojka původní, bez poruchy, řadí trošku pozdě (moc vytáčí motor),jinak spokojenost
1x MAN TGA 28.320 6x2 BLS (ramenový nosič kontejnerů Fornál- řetězák, přestavba z tahače návěsů), do provozu 1/2008, najeto cca. 180 Tkm, 95% pouze v areálu Třineckých železáren, původně verze Fleet (nejde řadit ručně pod volantem), ta se neosvědčila, nahrán nový software Profi (možnost manuálního řazení), teď velká spokojenost, vše původní bez poruchy. Nutno dávat pozor, když řidič odstaví auto na delší dobu a zapomene dát volič do neutrálu, pak uteče vzduch, následně nejde nastartovat, nutno nafoukat vzduch z druhého auto. Pro distribuci ideál, řidič v extrémně těžkém provozu mačká spojku pár set krát za směnu, tak se jen věnuje řízení.
1x MAN TGM 18.280 4x2 BL, 10/2008, najeto 50 Tkm, malý Tipmatic (menší řada převodovek), s prázdným řadí pozdě (hodně vytáčí), vhodné pomoct ručním řazením, s plným autem OK, 95% jezdí sólo. Bez poruchy.
Pokud jde o ComfortShift (ovládání spojky tlačítkem na řadící páce) super věc, kvůli tomu chtějí řidiči vždycky MANa, protože to nikdo jiný neumí. Řadí trošku pomaleji než nožní spojky, při podřazování dává sám meziplyn, při řazení nahoru sám odstaví plyn. Jediný problém co máme je hydraulický systém řazení, TGA po 250 Tkm v extrémním provozu se každou chvilku zavzdušňuje, teče posilovač spojky apod.
Do tahače bych šel asi do Tipmaticu, auto se slabým motorem, nebo které jezdí v těžkém terénu (sklápěč, lesák, míchačka ...) bych šel do manuálu s ComfortShiftem. Poslední verze manuálu už není s hydraulickým ovládáním, ale řazení je pomocí lanovodů (jako Renault Kerax), má to trošku delší dráhy řazení, ale je to spolu s Renaultem asi nejrychlejší manuál na trhu, do extrémních podmínek ideál. Na silnici řadím pomocí ComfortShiftu, v extrémním terénu (velké stoupání na malé řadě), řadím pomocí nožní spojky. Další popis v textu příspěvku sekce pevné návěsy:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=540
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=570
P.S.: Do podvozků s pohonem všech kol, vysokých sklápěček 6x4 a 8x4 s redukcemi v kolech už nejde ComfortShift objednat
1x MAN TGA 26.360 6x2 LL wechselbrück BDF, 2004, najeto přes 400 Tkm, většinou v sólu, i s Intardérem, spojka původní, bez poruchy, řadí trošku pozdě (moc vytáčí motor),jinak spokojenost
1x MAN TGA 28.320 6x2 BLS (ramenový nosič kontejnerů Fornál- řetězák, přestavba z tahače návěsů), do provozu 1/2008, najeto cca. 180 Tkm, 95% pouze v areálu Třineckých železáren, původně verze Fleet (nejde řadit ručně pod volantem), ta se neosvědčila, nahrán nový software Profi (možnost manuálního řazení), teď velká spokojenost, vše původní bez poruchy. Nutno dávat pozor, když řidič odstaví auto na delší dobu a zapomene dát volič do neutrálu, pak uteče vzduch, následně nejde nastartovat, nutno nafoukat vzduch z druhého auto. Pro distribuci ideál, řidič v extrémně těžkém provozu mačká spojku pár set krát za směnu, tak se jen věnuje řízení.
1x MAN TGM 18.280 4x2 BL, 10/2008, najeto 50 Tkm, malý Tipmatic (menší řada převodovek), s prázdným řadí pozdě (hodně vytáčí), vhodné pomoct ručním řazením, s plným autem OK, 95% jezdí sólo. Bez poruchy.
Pokud jde o ComfortShift (ovládání spojky tlačítkem na řadící páce) super věc, kvůli tomu chtějí řidiči vždycky MANa, protože to nikdo jiný neumí. Řadí trošku pomaleji než nožní spojky, při podřazování dává sám meziplyn, při řazení nahoru sám odstaví plyn. Jediný problém co máme je hydraulický systém řazení, TGA po 250 Tkm v extrémním provozu se každou chvilku zavzdušňuje, teče posilovač spojky apod.
Do tahače bych šel asi do Tipmaticu, auto se slabým motorem, nebo které jezdí v těžkém terénu (sklápěč, lesák, míchačka ...) bych šel do manuálu s ComfortShiftem. Poslední verze manuálu už není s hydraulickým ovládáním, ale řazení je pomocí lanovodů (jako Renault Kerax), má to trošku delší dráhy řazení, ale je to spolu s Renaultem asi nejrychlejší manuál na trhu, do extrémních podmínek ideál. Na silnici řadím pomocí ComfortShiftu, v extrémním terénu (velké stoupání na malé řadě), řadím pomocí nožní spojky. Další popis v textu příspěvku sekce pevné návěsy:
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=540
http://www.truck-forum.cz/forum/viewtop ... &start=570
P.S.: Do podvozků s pohonem všech kol, vysokých sklápěček 6x4 a 8x4 s redukcemi v kolech už nejde ComfortShift objednat
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: ned zář 25, 2011 2:27 pm
- Bydliště: CZ
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: ned zář 25, 2011 2:27 pm
- Bydliště: CZ
- Ondra Svijany
- Příspěvky: 162
- Registrován: čtv pro 11, 2008 7:16 pm
- Bydliště: Svijany
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem mel TG 410 manual mel Comfortshift 650tis a spojka puvodni a ted mam TGS 480 v automatu a uplna spokojenost,nevymenil bych ho a to vozim
vetsinou 25-29t,mam sice necelich 300tis ale uplne v poho radi oproti mercedesum co mame na firme radi jako buh,nesahaji mu ani pod kotniky
vetsinou 25-29t,mam sice necelich 300tis ale uplne v poho radi oproti mercedesum co mame na firme radi jako buh,nesahaji mu ani pod kotniky
MAN TGS 26.480 6x2 , SPITZER SILO
-
- Příspěvky: 9
- Registrován: ned zář 25, 2011 2:27 pm
- Bydliště: CZ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 hostů