Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

Štve ma len to,že to začalo škrípať pri zaradení pri rozjazde a na jednotku je to príliš pomalé,ale čo už tak sa budem rozchádzať na jednotku.Inak auto mám asi štvrtý mesiac a na to aký je to starček tak motoricky ide veľmi dobre.Má najazdených 420000,ale motor ani troška nedymí a kopec nekopec,prázdny-plný ide jak ďas.Len je troška pomalý akoby si pýtal ešte šiestu rýchlosť,ale veď ja sa nikam nenáhlim... :o
pon bře 26, 2012 9:33 pm

Uživatelský avatar
Wlado
Příspěvky: 816
Registrován: pát pro 25, 2009 12:31 am
Bydliště: Nováky SK

Příspěvek

Ten náš má niečo cez pol milióna tuším a máme tam inú prevodovku ktorá si pri 90 km/h pekne tichúčko vyhráva . Takže z auta nevystúpi človek ohučaný , ale oddýchnutý . Vravím parádička . A to mekučké pérovanie :D
http://www.profivodic.sk
MAN TGS 26.480 - SVAN CHPT 18
pon bře 26, 2012 9:41 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Miro,co si představuješ pod pojmem škrípat? Rozumím správně že jde zařadit ztěžka a přes zuby? Není to nic neobvyklého,když se rozpadne synchron,pokud nezačne rychlost vypadávat,tak se nic neděje,jen prostě dvakrát šlapej spojku a dávej tam kvalt s meziplynem,takhle jsem jezdil dva roky s autem,kterému chyběly prakticky všechny synchrony,a stačilo se jen naučit s tím jezdit,když to vychytáš,tak to ani neškrtně o zuby při řazení :wink:

Rozhodně bych ale vyměnil olej :!: Auto projet,ohřít,vypustit starý olej a dát nový,když se rozpadne synchron,tak se do oleje uvolní kovové částečky,které jak začnou kolovat převodovkou,tak začnou ničit ložiska a vše co tam je,takže nový olej a může se jezdit dál :idea:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
stř bře 28, 2012 10:00 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

JIRaY.Zdravíčko.Presne ako píšeš,z miesta nejde dobre zaradiť a pri preraďovaní ide cez zuby...inak preraďujem z medziplynom tak to ide celkom dobre,len ma štve ten rozjazd na jedna,ale na všetko sa dá zvyknúť.Keby vyskakovala počas jazdy tak tam už nepomôže nič iba synchrón vymeniť a čo som sa pýtal tak to zrovna nie je lacné.Inak dík za radu.Chcel som sa ešte opýtať máš skúsenosť s týmto typom(VW MAN 8.150)?
čtv bře 29, 2012 5:21 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

Zdravím.Chlapi chcem sa opýtať aký olej by ste mi doporučili do prevodovky,idem meniť olej v prevodovke a pýtal som sa v MAN-e a 10eur+dph/l sa mi zdá troška veľa.Obyčajný tam tiež nechcem dávať,poradťe čo dávate do prevodoviek?Dík Majo.
čtv dub 05, 2012 8:15 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

K tomu oleji,chtělo by to zeptat se u výrobce na viskozitu a specifikaci,někdy to řeknou,někdy ne,záleží na koho narazíš,samozřejmě tam nemusíš dávat originál olej,stačí jakýkoliv který splňuje viskozitu a specifikace předepsané výrobcem.
Co tak koukám do mazacích plánů,tak v nich už tenhle model auta nenajdu,ale pro nejbližší podobné auto (MAN 8,163 r.v.1997) se předepisuje pro převodovku 80W90,podle jiného zase 75W80 a 75W90,tak si z toho vyber :lol:
Mazací plán Mogulu doporučuje přímo tento:
http://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej ... 34068.html

Ale nejjistější by bylo mrknout do návodu(pokud máš) a nebo to prostě zkusit vypáčit z lidí od MANu.

Nezapoměň i na olej do diferenciálu,ten se mění taky a bude určitě dávno po životnosti :wink:

P.S: Zkušenosti s MANem nemám žádné,mám zkušenosti se starým Mercedesem,co mám dole v podpisu ,to bylo podobné auto jako je Tvůj MAN a tam výměna oleje v převodovce velmi pomohla řazení a výměna v diferenciálu snížila jeho hlučnost :wink:


Ještě mně napadlo,nemáš zavzdušněnou spojku :?: Většinou když jde blbě jednička (dvojka) a zpátečka přes zuby,tak to může být i tím že špatně vystaví spojka,pokud máš spojku kapalinovou,tak by stálo za to dát tam novou brzdovku a důkladně odvzdušnit,to taky dělá hodně při řazení :!:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
pát dub 20, 2012 6:34 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

Zdravím.S tou spojkou mi to tiež napadlo,hneď ako som ho kúpil tak prvé čo bolo tak som skontroloval kvapaliny a spojku som nemohol nájsť(je kvapalinová)a potom som našiel v kabíne pri volante dutinu kde bola nádržka,trocha v nej chýbalo(asi 0.05L),to množstvo som dolial a hotovo.Olej som vymenil,dal som predpísaný od výrobcu a pri výmene som si všimol,že v starom oleji bolo na spodu kopu železa,tak predpokladám,že sa vysypal ozaj synchrón(asi určite :-) ).S tou spojkou asi tiež vymením kvapalinu a do diferáku sa priznám som nepozeral,ale pozriem.Ostatné rychlosti idú dobre,len tá dvojka,ale pomaly si zvykám a ide to aj bez synchrónu.Inak dík za rady.Majo.
pát dub 20, 2012 7:39 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Sporadické problémy pri štartovaní.

Příspěvek

Zdravím.Chlapi chcel by som sa opýtať či niekto nevie kde môže byť problém.Začalo mi to haprovať pri štartoch nie pri studenom motore,ale pri zohriatom.Spočiatku som si myslel,že je špina v nádrži čo sa ukázalo aj v sitku,potom som si všimol prasknutú plastovú trubku pri prívode do ac-pumpy.Vymenil som komplet hadice aj s prepadovými aj s filtrom.V ac-pumpe som vymenil o-kružky a stále to má snahu blbnúť akoby sa to chcelo stále zavzdušniť.Opakujem problém nie je pri studenom motore,ale pri zohriatom.Počas jazdy nikdy nezhasne vždy je problém len pri štarte.Napadlo mi či nepadá nafta,ale to by zase nešlo naštartovať za studena.Minule keď mi nešiel natočiť,tak ma kolega rozťahoval a chytil okamžite.Neviem už kde by mohol byť problém či náhodou nie je problém v čerpadle(vstrekovacie). Skúste poradiť až môže niekto.Majo.
stř črc 11, 2012 1:34 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

Ešte som zabudol pripomenúť,že mám VW-MAN 8.150 kipper r.v. 1991.
stř črc 11, 2012 2:28 pm

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ahoj,až ti to nebude chtít chytit,tak měj po ruce pet láhev plnou studené vody a to čerpadlo důkladně polij,prostě ochlaď :)
Někdy je vstřikovací čerpadlo vyběhané a po ohřátí to nechytá protože ty segmenty v něm ,jakmile se to pořádně ohřeje,prostě přestanou těsnit,a když to zchladíš vodou,ale chce to opravdu dost zchladit,tak to v tu chvíli chytne :wink:

Neříkám že je to zrovna tvůj případ,ale může to být i tím.
Na vyloučení vzduchu v naftě je nejlepší dát si před čerpadlo kousek průhledné hadice a pak vidíš jestli do něj jdou bublinky či ne,stačí třeba i naprasklý sací koš v nádrži a už to dělá neplechu.

Jinak,kouří to auto nějak? myslím studený start,za jízdy,teplý start atd...to by taky mohlo něco napovědět :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
čtv říj 04, 2012 8:19 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Příspěvek

Zdravím.Áno všetko som vymenil,sací kôš komplet preskúšal,otlakoval sacie aj prepadové hadičky, samozrejme filter.Zistil som keď ma kolega rozťahoval,že chytí na šupa,tak som vymenil batérie a chytá perfektne.Keď je studený chytí hneď a niekedy keď je zohriaty tak troška dlhšie zatočí,ale chytí.Čo sa týka dymivosti tak vôbec nedymí a olej sa nestráca...dolieval som po 11.000 km asi dva litre čo si myslím je úplne v poriadku.Možno troška chytá niekde vzduch,ale čo som si všimol tak len sporadicky,ale pravdepodobne potreboval poriadne točky aby chytil.Funguje to tak to neriešim.Inak dík za radu.Majo.



http://www.praceminibagrom.sk/
Naposledy upravil(a) Miro1 dne ned kvě 26, 2013 3:09 pm, celkem upraveno 1 x.
stř říj 10, 2012 9:04 am

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Volkswagen L80 dreiseiten kipper.

Příspěvek

Zdravím všetkých.Poznáte niekto tent typ vozidla?Momentálne mám MAN 8.150 r.v.1991 a je to podobný typ auta.Má niekto skúsenosť s takýmto typom auta?Dík Majo.

http://static.usedtrucks-eu.com/photos/ ... 1-2-xl.jpg


http://hu.usedtrucks-eu.com/photos/488- ... 1-1-xl.jpg



http://www.praceminibagrom.sk/
sob kvě 25, 2013 6:04 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

Vzduch.

Příspěvek

Zdravím všetkých.Chlapi kto by mi vedel poradiť,asi pol roka mám problém so vzduchom resp. s odblokovaním brzd pri poklesu tlaku vzduchu.Začalo to blbnúť na jeseň keď som odpúšťal vzduch a doplňal som liehovú náplň.Po odstavení sa dosť rýchlo zablokujú brzdy a musím natlakovať skoro 8 atm. aby brzdy povolili.Pôvodne pri 6 atm. brzdy povolili,ale v poslednom čase musím po chvíle státia natlačiť až 8 aby to povolilo.Začalo to vlastne tým,že svietila stále kontrolka ruč.brzdy a keď natlačilo 9 atm. tak svietiť prestala.Všetky možné spoje a rychlospojky som skontroloval a dosť o-kružkov som vymenil,úniky vzduchu som nezaznamenal tak neviem kde by mohol byť problém.Až niekto vie poraďte.
stř úno 12, 2014 6:24 pm

Miro1
Příspěvky: 53
Registrován: čtv pro 29, 2011 10:23 pm
Bydliště: Bratislava

.

Příspěvek

Zdravím.Nikto teda nevie čo by mi mohlo spôsobovať,že mi brzdy odblokovávajú až pri skoro 8 atm.?Majo.
pon kvě 05, 2014 12:16 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Příspěvek

čtyřcestný ventil.
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon kvě 05, 2014 9:37 pm

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů