Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

přesně, v době, kdy o podílu na trhu rozhoduje každá desetina úspory palliva to výrobci schválně flákají a nechávají bohaté rezervy pro různé pochybné softwary všeho druhu.... ano, změnou softwaru dozajista může dojít ke krátkodobému snížení spotřeby, ovšem ruku v ruce s tím k snížení spolehlivosti a životnosti jednotlivých komponent všeho okolo, takže POZOR NA TO!


ten článek http://www.tipcars.com/#magazin-automob ... -3948.html rozhodně není od věci!

btw. ta firma xtuning mě baví, očividně rozumí všemu od osobáku, přes náklaďáky, traktory až po sklízecí mlátičky, holt zřejmě dobrej oddíl :lol: :lol:
pát dub 19, 2013 1:21 pm

Sistri
Příspěvky: 71
Registrován: úte úno 19, 2013 7:58 pm
Bydliště: Hrádek

Příspěvek

Hel u aut je to asi takhle.

Vyrobíš motor nastavíš ho na 75% výkonu a spotřeby prodáváš ho v autě za pět let příjdeš s novým model a motor ponecháš jen ho nastavíš na 90% tím v podstatě získáš nový a lepší motor pro nový model auta.
pát dub 19, 2013 3:17 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

Sistri: vážně? To čerpáš ze své (asi) dlouholeté praxe ve vývojovém centru automobilů?
pát dub 19, 2013 3:46 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Globe: zejména u zemědělských strojů naprosto běžně výrobce odstupňuje výkon jen jiným laděním řj, komponenty zůstávají stejné. Ale tím ti v žádném případě nechci kazit zábavu.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
pát dub 19, 2013 5:25 pm

BUBENIK
Příspěvky: 532
Registrován: čtv dub 29, 2010 5:34 pm
Bydliště: doma

Příspěvek

Nechci tady někoho klamat,ale asi před 12 rokama sem dělal na servisu MAN automechanika a mám tušení že autoelektrikáři se o čipováni někdy bavili a mám dojem že nějaký menší upravy výkonu nabízel i MAN,ale jistotu nemám.A u toho navýšení výkonu je více než nárůst výkonu důležitější o kolik se zvedne kroutící moment a v jakým rozsahu otáček,jestliže stoupne výkon o 40 kobyl a kroutící moment jenom tčeba o 5- 10 Nm,tak bych v tom čipu problém neviděl,protože všechny komponenty auta jsou dělaný se značnou rezervou,akorát se to nikde veřejně neuvádí.A navíc výkon je řízenej computerem auta,kterej řídí kdy se má kolik pustit nafty atd.,ale to jistě víte.
hubby psal
Pokud si myslíš že ti klesne spotřeba, tak je to blbost, ty kobylky se musej taky něčím krmit.
To není až tak pravda,protože více koní a kroutícího momentu znamená to,že ten motor nemusím tolik vytáčet a honit do kopců a tím pádem je menší spotřeba(ověřeno nezávisle u nrůzných aut-OA,NA,u více majitelů aut),ale taky nesmí řidič mít na noze tvárnici a jezdit na doraz co to dá,pak je jedno jakej má výkon a kroutˇák,bude mu žrát jakýkoli auto s jakýmkoli výkonem.
Pane Tohle není vobyčejnej nákladák To je TATRA

A teď šroubovákem tady to udělátko takhle pošoupneš...no....takhle...no a je to v prdeli
pát dub 19, 2013 11:44 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

M.Z.: a bavíme se tu snad o traktorech? ten borec píše, že přečipoval 440 (10,5 litr) na 480 (13 litr)... - tam je snad rozdíl komponent patrnej, ne?
sob dub 20, 2013 12:10 pm

Uživatelský avatar
roadtrain
1. NAPOMENUTÍ
Příspěvky: 10567
Registrován: sob črc 04, 2009 3:51 pm
Bydliště: CZ-Slezsko-Slaskie

Příspěvek

a o kolik se takto sníží životnost motoru ?? když se přečipuje
Steinkohle kipper Orientexpress
.................
Bonzáky je třeba spacifikovat,bohužel rozbít ciferník jim nelze,takže je třeba odstřihnout je od zdroje informací.
sob dub 20, 2013 12:38 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2144
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Globe: btw. ta firma xtuning mě baví, očividně rozumí všemu od osobáku, přes náklaďáky, traktory až po sklízecí mlátičky, holt zřejmě dobrej oddíl

Já myslím, že ano...
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
sob dub 20, 2013 6:41 pm

Golina
Příspěvky: 18
Registrován: úte dub 13, 2010 7:28 pm
Bydliště: Bohumín

Příspěvek

Pánové tak my máme načipovány všechny Many TGA i TGX a spokojenost jak se spotřebou tak i s výkonem.Spotřeba šla dolů od 2 do 4 litrů samozřejmě že je to u každého auta i řidiče idividualní.
stř črc 24, 2013 7:37 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

pánové co já vím,tak mně to taky čipovali udělali mi ze 410 silného koníka 530 a myslel jsem,že sedím v nějakém novém autě jenomže než jsem stihl něco vypozorovat tak při první jízdě mi odešla spojka,která měla natočeno 350000 a to u lesáku je docela dost majitel to svedl na čip a bylo po zkoušení,tak,že jsem nic nezjistil
ale vím,že třeba u mana je motor stejný od 410 až po 530koní akorát se měnil softvér
stř srp 21, 2013 1:00 pm

Uživatelský avatar
Globe
řidič angličáku
Příspěvky: 4787
Registrován: pon srp 28, 2006 4:55 pm
Bydliště: Usti nad Labem

Příspěvek

no, jen softvér a blok motoru, jinak nic.
stř srp 21, 2013 3:42 pm

artur30
Příspěvky: 668
Registrován: čtv lis 26, 2009 8:38 pm
Bydliště: všade

Příspěvek

a to myslíš,že by si někdo dovolil to načipovat o 100 koní,když to na to není přispůsobené????????
stř srp 21, 2013 10:14 pm

Uživatelský avatar
shella
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 16, 2010 12:15 pm
Bydliště: Banská Bystrica / Wexford

Příspěvek

a nemal tu niekto power-box od Steinbauer-u? teda ono to uz velmi ani power-box nie je, skor nieco ako pridavna RJ ale bolo mi to odporucene aj dealerom Mercedes ze pri tom nepadne zaruka na motor. len je to dost drahe, keby isla cena okolo 1000e bez dph zacnem nad tym vazne uvazovat. pouziva original konektory RJ takze ziadne strihanie a pajkovanie kablov, ziadne prepalovanie povodneho programu v RJ, proste ze sa to da namontovat/demontovat bez poskodenia povodneho hardware a software. paci sa mi moznost zapojit to cez vypinac, je tam este nejaky potenciometer na jemnejsie doladenie....ako spotrebu na Actrose nemam zlu len pri plnej vahe by sa mi v kopcoch hodilo par koni naviac

http://legacy.steinbauer.cc/neu/index.p ... gine=18703
stř srp 21, 2013 11:40 pm

lukasV

Příspěvek

Nad tym ani neuvazuj, skusenost z osobakov. Pri LKW to bude len horsie. Kazdy motor treba chipnut individualne.
stř srp 21, 2013 11:59 pm

Uživatelský avatar
shella
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 16, 2010 12:15 pm
Bydliště: Banská Bystrica / Wexford

Příspěvek

a si si isty ze na tych osobakoch bol Steinbauer s TUV? lebo ja sa nepytam na ten masovy no-name powerbox za 100e co si polovica slovenska nahadzala na 1,9tdi oktavky a passaty a cely box tvorilo dokopy 5 odporov ktore vymrdavali s cerpadlom a vahou vzduchu

pred polrokom nam na jednom voze klakol motor, vadna tryska prepalila piest ale servis sa k tomu postavil ferovo a vyriesili to v ramci zaruky. keby bol chipnuty tak by sa o zaruke ani nebavili
pát srp 23, 2013 10:06 am

Odpovědět

Zpět na „MAN“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host