Od čtyřkolek, přes kombajny po jeřáby apod.:-)

Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Globe, cuisine, Hynek

Odpovědět
Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

BAUMA Mnichov, jeřáb JASO J 560

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon dub 22, 2019 10:03 pm

petulak
Příspěvky: 308
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Obrázek
pon črc 08, 2019 2:56 pm

BARTA Roman
Příspěvky: 74
Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
Bydliště: ČR

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Panelárna v Hradci Králové a jeřáby MB-88 a MB 80/100. Funguje už jen jedna MB-88. Zbytek půjde na odpočinek. :-(
pecco sk 400 tam myslím také fotil, ale mě to nedalo a zajel jsem tam Také. Tímto děkuji za ochotu místním :-)
Fotil jsem spíše pro svoje modelářské potřeby, ale podělím se i s vámi :-)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
3D model Karlovina - výstavba: http://karlovina-vystavba.webnode.cz
pon črc 08, 2019 4:06 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Tak, po čase jsem opět zpět. V poslední době bylo příliš mnoho práce a i když jsem občas sledoval zdejší fórum, nebyl čas vkládat fotky. Zatím pokračuji tak kde jsem skončil naposledy, tedy u fotek z veletrhu BAUMA Mnichov

Liebherr 1000 EC-H 50

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Liebherr 370 EC-B 12 FIBRE, jeřáb s inovativními textilními lany

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon črc 08, 2019 10:59 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Stánek firmy Liebherr, část druhá.

Liebherr 125 K

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Liebherr L1-32

Obrázek Obrázek Obrázek

Liebherr 240 EC-B 10 FIBRE

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Textilní lana systému FIRBE, jsem zvědav jak se osvědčí v provozu, ale vypadá to slibně. Oproti klasickým lanům u ocelových drátů mají třetinovou hmotnost, snazší manipulace, pružnost a hlavně se dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu. Klasická lana na vyšší hmotnosti a velké výškové dosahy to asi nenahradí, ale budoucnost to má

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon črc 08, 2019 11:33 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

BARTA Roman:ano fotil jsem to před pár lety zpět a s majitelem jsem v kontaktu. Zatím to není úplně jisté, že se to sešrotuje, nicméně je to pravděpodobné. Důvodů je několik, ale to zde nebudu říkat. Ale uvidíme, ono to nějak dopadne, nicméně nic není věčné. Jednou přijde den, kdy v reálném čase budou tyto MBčka jen na fotkách a vzpomínkách

Zde stará fotka z mé soukromé sbírky, stavba sídliště v Ostravě přelom let 1970/80

Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon črc 08, 2019 11:44 pm

BARTA Roman
Příspěvky: 74
Registrován: stř bře 30, 2011 3:24 pm
Bydliště: ČR

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

pecco sk 400: tak ty nové stroje vypadají skvěle...vývoj jde dopředu
3D model Karlovina - výstavba: http://karlovina-vystavba.webnode.cz
úte črc 09, 2019 7:27 am

Bald
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 19, 2014 3:55 pm
Bydliště: Jílové u Prahy - Radlík

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Ahoj lidi, mám otázku ohledně montáže a demontáže jeřábu MB 80/88. Je to skoro 30 let, co jsme měli jeden na stavbě v Odolce, kde jsem měl praxi coby elektrikář v učení. Jak ten jeřáb funguje, to tak nějak chápu, prohlížel jsem si ho často a měl jsem je rád už jako kluk. Měli jsme tam i přejezdový oblouk, tři paneláky se tam stavěly do Učka. Dvě nohy (myslím že) úhlopříčně se povolí, jeřáb přejede. Na konci stavby se spustí rameno, vyleze maník, zaaretuje ho k věži, uvolní se lano z háku, natáhne se dopředu, pak se položí věž, než dosedne, přiběhne maník s fošnou, tu vrazí pod tu hrazdičku, aby se nezabořila do hlíny a ... tady moje zkušenosti končí, protože skončila směna a mě jel autobus do Prahy :D

Jak se to děje dál? Tuším, že se po vyjmutí závaží pomocí lanového převodu ještě zvedne (základna) záď a namontuje se silniční náprava, na tu se to pak spustí. Dále se asi zafixuje tyčema věž se základnou do lajny, složí se nohy, spustí se zadní kladková baterie a po uvolnění tahu v lanech se složí výložník. A tady končím definitivně. Tehdy jsem si říkal, že přes lana věže/výložníku se děje i zásun věže, ale to je blbost - prvně musí být už zlomený výložník, což znamená povolená lana a druhak by to neřešilo obrácený postup při vytažení věže. A naložení na auto - tehdy Tatra 813, to provede přivolaný autojeřáb? On asi bude třeba i na tu manipulaci s transportní nápravou a pak na fixování věže se základnou. No a stoprocentně musí někdo vyložit panely z kufru :)

Takže pokud někdo víte, zajímají mě tyto body: a) jak se děje zásun/výsun věže ?(čím, jestli po naložení na auto to auto jednoduše jen zacouvá a tím tu věž složí), b) co drží střed věže v místě spojení, když se vyjmou spojovací šrouby, aby se nezlomila? c) jak se dostane jeřáb na auto, d) vedení horního dílu spodním - nevšiml jsem si, že by byly trubky v téhle oblasti (spodní díl věže, vnitřní strany) odřené od posuvu - má horní díl nějaké kladky, které se valí po trubkách spodního dílu?

Snad se tu najde pamětník :) Máme tu tenhle stavební stroj z Merkuru a klukovi simuluju, jak to fungovalo. Jeřáb umí více méně všechno, co jeho předloha, ale když u toho dávám výklad, je tohle takové... hluché místo. Dělal jsem to tak, že jsem couvnul s tím autem :D
úte črc 09, 2019 10:52 pm

petulak
Příspěvky: 308
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

tahal jsem je v cca v 70sátých letech.. s T141. náprava se nakoulí pod zdviženej jeřáb na př. nohách. to se dělá přez věž,lanama, ta už leží na zemi.
jeřábem se pak zvedne špička,zasune ko kozy na autě. povolej se šrouby " malá věž + velká věž" . pak se jeřábem koriguje velká věž, a autem se couvá a zastrkuje dovnitř.

snad tu moji " slohovku " pochopíš. :D nebo ti to někdo napíše líp.
stř črc 10, 2019 11:56 am

Bald
Příspěvky: 7
Registrován: čtv čer 19, 2014 3:55 pm
Bydliště: Jílové u Prahy - Radlík

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

petulak: chápu to snad dobře a píšu díky! :wink: Takže zasunutí nápravy jsem tušil správně (lano výložníku zvedne zadek z kolejí, v kolejích jsou jen přední nohy) a ten autojeřáb - jo. Posadí věž na kozy (to bylo takové Véčko, resp. dvě Véčka vedle sebe na točně, že? Na špici má pro to jeřáb oka na šrouby). No a couvání autem - je to nejjednodušší a to tak, že jsem si říkal, jestli to není ke konstrukci moc hard - ale jestliže drží autojeřáb věž vprostřed a upravuje výšku tak, aby byly obě části věže v lajně, jde složení hladce a tím se to ani o sebe neomlátí. Jo - snad jsem to pobral na 100% a děkuju :D :wink:
stř črc 10, 2019 6:39 pm

petulak
Příspěvky: 308
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

j.j. dobře. :D :D :D
stř črc 10, 2019 7:57 pm

Uživatelský avatar
vodic216
Příspěvky: 341
Registrován: sob lis 10, 2012 6:46 pm
Bydliště: Martin

Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..

Příspěvek

Nieje niekde video, ako sa ten žeriav skladal a rozkladal?

pecco sk 400: Ako si to myslel s tým "dají opravovat kdykoliv a kdekoliv bez nutnosti výměny lana, díky systému opletu."
Sú tam nejaké spojky, alebo sa to len nejako zaviaže?
pon črc 29, 2019 9:58 am

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

vodic216: ty lana se dají opravit celkem jednoduchým způsobem, přičemž lana jsou vcelku. Ale jednou z nosných částí lana a zároveň tou nejnamáhanější je u nových textilních lan takzvaný oplet, což je v podstatě nová, vysoce odolná textilie, kterou je možné několikrát opravovat právě bez nutnosti výměny nebo zkracování lana a je deklarováno i zachování původní nosnosti a dalších technických parametrů daného lana. Zjednodušeně se dá říci, že se poškozené místo na laně očistí, natře speciálním lepidlem a dané místo se opatří novým opletem. Když tak sem dám foto z předváděčky z veletrhu BAUMA a mohu i naskenovat prospekty co k tomu mám, pokud tedy nevadí že je to vše v Angličtině

Jeřáby MB 1645 P a MB 1030.1

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte srp 13, 2019 11:09 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

BARTA ROMAN: no vypadají dobře, ale v některých aspektech byly starší stroje na pohled lepší. A otázkou je,když je to dnes přecpané elektronikou, co to bude dělat za 5,8 nebo 10 let. Zkušenosti z práce hovoří bohužel zcela jasně. A to se nebavím o tom, že tyto stroje rozhodně nevydrží co do délky používání totéž co staré stroje, nejen z Československé produkce. Dřív to bylo takové masivní, předimenzované, dnes je to spočítané na chlup + nutná rezerva. No uvidíme, jak to bude v příštích letech

Liebherr 280 EC-H 12 Litronic v Praze na Hlavním nádraží

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
úte srp 13, 2019 11:20 pm

Uživatelský avatar
pecco sk 400
Příspěvky: 1636
Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek

Wolff WK 71 SL a WK 91 SL v Praze

Obrázek Obrázek Obrázek
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
pon zář 02, 2019 9:51 pm

Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti