Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
Kajko : namaloval jsem ti dost zjednodušeně systém pojezdu - SPV je pístové čerpadlo (licence Sauer takže všechny závity americký witvorth) funguje velmi podobně jako vstřikovací čerpadlo, je v něm nakloněná základová deska jejímž natáčením se reguluje kolik oleje může nasát a tím i vytlačit a otočením desky na druhou stranu se změní výtlak na vracečku a obráceně. Prřímo na tělese je dvojčerpadlo (první je pro plnění a obměnu oleje v SPV a druhé je pro ovladací systém , dává 8l za minutu a olej jde do silové regulace (je to ta kostka pod levým pedálem) ta má v sobě seřizovatelný systém kdy při nízkých otáčkách se veškeré množství oleje protlačí zmenšeným průchodem a vrací se do nádrže, zvýšením otáček se zvedne průtok ovladacího oleje všechen už se nedokáže protlačit zpět, a přebytkem natlakuje přes rozvaděč (vpřed a vzad) pružinový válec který je odtlakovaný uprostřed na zvolenou stranu a tím přes seřizovatelné táhlo ovládá kostku na SPV
Naposledy upravil(a) lubossss dne ned led 12, 2020 8:35 am, celkem upraveno 1 x.
Lubossss dakujem.nejko tak približne som si systém pojazdu predstavoval ale zaboha som nevedel ako reverzuje a ono sa "len" preklopi doska https://www.youtube.com/watch?v=qxZFSNITK-c
Peter volal som na ten rýchloupinak stoji 700€ a zistil som ze podkop asi nepouzijem lebo to stredove rameno na kozliku je zavarene
Peter volal som na ten rýchloupinak stoji 700€ a zistil som ze podkop asi nepouzijem lebo to stredove rameno na kozliku je zavarene
-
- Příspěvky: 84
- Registrován: čtv srp 02, 2012 7:06 pm
- Bydliště: ostrava
přískokama vpřed i vzad, a popojet o 2 cm (např když nasazuješ motor na spojkovou hřídel, nebo když nakládáš kamion s hliníkovýni bočnicemi) je nemožné pokud to vypářeš do pr.... a ovládáš stroj mechanicky zvládne to i lempl strojník za studena se ten originální paskvil dává do pohybu už na volnoběh a dusí a kurví motor , při teplém oleji motor řve v plných točkách a nakladač se rozjiždí jen když pěkně poprosíš
SPV - SMF jo genialne jednoduche. priskoky: nieje to tým že su to už vyžite stare stroje, myslite že tie nakladace takto skakali aj hneď po vyjazde z fabriky?veď snaď by to prerobili ked na ostatnych strojoch z tej doby nebol problem z mechanickym ovladanim?
hovoriš licencia sauer,takže sa to montovalo asi aj do zahraničnych strojov tam to ako ovladali?
hovoriš licencia sauer,takže sa to montovalo asi aj do zahraničnych strojov tam to ako ovladali?
Třicet let staré nakladače které při rozjezdu skačou jak kobylka luční se po přestavbě na mechaniku okamžitě stanou velmi lehce a přesně ovladatelné, není to věkem ale ta silová regulace je principielně špatná Ten sambron jak jsem tady dával má originál SPV a SMF Sauer, žádnou slovenskou repliku, a obdobný systém silovky, ale i ten jsme nakonec překopali a výsledek se nedá srovnat
pele81:
UNC 061 má plne mechanické ovládanie tlačno-ťažnými GAMA bowdenmi- snáď nechceš povedať že 061 je ovládaním ok? Veď to je najhorší nakladač ovládaním, aký sme kedy z Detvy vypustili.
Všetky nakladače UNC, 045,062,080,082 sa ovládali lepšie.
UNC 061 sa ani nevie poriadne otočiť na mieste,po určitom čase, opisuje vnútorné kolesá, zatiaľ čo napr. UNC 060 alebo 062 sa točili okolo svojho ťažiska.
Čo sa týka toho UNO 180 vs. UN 053, tak to sa určite nedá zrovnávať Síce je ovládaný hydraulicky, ale bez ovládacích elektrocievok na sekciách a UNO 180 je veľmi dobre ovládateľný stroj, určite sa dá s ním dosiahnuť vyššia presnosť práce ako s UN 053, pokiaľ je v OK stave.
Určite by som nepovedal že UNO je tragédia, dokonca vzhľadom na ich vyrobený počet je v prevádzke veľmi vysoké % strojov a ešte dlho budú.
Treba rozlišovať aj:
UNO 180 (1987-1992- Naprava Raba apod)
UNO 180 (1992-2000)- Naprava Detva 12N predná, Zetor (ZTS Vlkanová) zadná
UNO 180 (2000-2004- Motor alt. Detroit Diesel)
Nespokojný užívateľ narazil na nejaký veľmi dobrý kúsok
Výroba trvala 17 rokov a neskončila kvôli nízkemu záujmu, ale zmenám vo výrobe.
UNC 061 má plne mechanické ovládanie tlačno-ťažnými GAMA bowdenmi- snáď nechceš povedať že 061 je ovládaním ok? Veď to je najhorší nakladač ovládaním, aký sme kedy z Detvy vypustili.
Všetky nakladače UNC, 045,062,080,082 sa ovládali lepšie.
UNC 061 sa ani nevie poriadne otočiť na mieste,po určitom čase, opisuje vnútorné kolesá, zatiaľ čo napr. UNC 060 alebo 062 sa točili okolo svojho ťažiska.
Čo sa týka toho UNO 180 vs. UN 053, tak to sa určite nedá zrovnávať Síce je ovládaný hydraulicky, ale bez ovládacích elektrocievok na sekciách a UNO 180 je veľmi dobre ovládateľný stroj, určite sa dá s ním dosiahnuť vyššia presnosť práce ako s UN 053, pokiaľ je v OK stave.
Určite by som nepovedal že UNO je tragédia, dokonca vzhľadom na ich vyrobený počet je v prevádzke veľmi vysoké % strojov a ešte dlho budú.
Treba rozlišovať aj:
UNO 180 (1987-1992- Naprava Raba apod)
UNO 180 (1992-2000)- Naprava Detva 12N predná, Zetor (ZTS Vlkanová) zadná
UNO 180 (2000-2004- Motor alt. Detroit Diesel)
Nespokojný užívateľ narazil na nejaký veľmi dobrý kúsok
Výroba trvala 17 rokov a neskončila kvôli nízkemu záujmu, ale zmenám vo výrobe.
DetvaStroje SK
Ondro, měl jsem možnost jet s dvěmi kousky UNO180 a situace byla stejná, a týden mou tatru nakládal třetí exemplář a pozorováno z venku to pracovalo taky totožně, velmi úzce spolupracuji s kamarádem který profesionálně udržuje několik Uno180 na SUSkách ve svém okolí a taky to nehodnotí jako povedený stroj, nicméně rozhodně nejsem nespokojený, překopal jsem to na mechanické ovládání pojezdu a výsledek se nedá srovnat teď ještě zrušit joysticky a dám tam mechanický rozvaděč a pak to nadělá ještě spoustu práce
PS : asi nejpovedenější je umístění vypínacího válečku pro vypnutí lamely při studeném startu pokud jej chceš odvzdušnit nebo dokonce vyměnit musí jít motor i s čerpadly ven
PS : asi nejpovedenější je umístění vypínacího válečku pro vypnutí lamely při studeném startu pokud jej chceš odvzdušnit nebo dokonce vyměnit musí jít motor i s čerpadly ven
Znám tady chlapíka co měl dřív dvě, teď aktuálně nevím, ale ještě minimálně jedno mu zbylo. Měl jsem je nafocené, ale o fotky jsem bohužel přišel... Až bude hezky a teplo, plánuju se u něj stavit a znovu ty stroje zdokumentovat, tak pak bych sem něco mohl hodit.
Máš nějaké konkrétní přání co bys chtěl vidět, případně vědět?
Máš nějaké konkrétní přání co bys chtěl vidět, případně vědět?
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů