Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
Re: Traktory
Na tom není co vylepšovat. Základ je mít radiátor po obvodu obalený molitanem, utěsněnou boudu, po odmlžení oken vrchní klapky přivřít a spodní otevřít na plno dolu. Platí pro českou boudu, u slovenský je průser ty ventilátory za radiátotem tam to musí všechno pořádně těsni jinak to saje vzduch všude možně a moc to netopí.
Re: Traktory
To je prd platný,hadice by bala řešení,ale za 1 jak by to vypadalo a za 2 než to dofoukne dolů tak je to studený. Utěsněnou boudu beru,ale stejně soudruzi udělali chybu s myšlenkou topení na nohy,pak by teplý vzduch stoupal... z hlavy teče a nohy mrznou
Re: Traktory
U traktoru je topení dole prostě nesmysl, kudy bys k němu chtěl přivádět čerstvý vzduch? Je to o tom naučit se používat ty klapky a utěsnit boudu. Když jsem v bejvalý práci "povýšil" do jiný ho traktoru tak první co jsem v zimě udělal, že jsem přihnul závěsy oken ve dveřích tak aby okna těsnily, vzadu si pohrál s madlem tak aby okno nebylo prohnutý + vyměnil pireli. Pak na nohy zima nebyla.
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Re: Traktory
Jestli je topení u traktoru dole nesmysl, tak je celej svět kromě Zetoru asi hloupej. Ale je mi to jedno, v ostatních traktorech je příjemně.
BES - běs
Re: Traktory
to Popíno: No však jsem psal, že to bylo oku nemilé, tudíž takové "zvláštní".
To red.bill: Jezdil jsem též s 6911, tam bylo topení jen sahara+trubka od chladiče na levou stranu kabiny. Když jsem dal husí krk do průduchu, který jsem vedl pod (no a teď jak to nazvat)volantem, tak bylo teplo i na pravou nohu. Takže to co píšeš je docela scestné. Na to aby bylo teplo nepotřebuješ čerstvý vzduch. Jinak ještě tak teoreticky: Teplý vzduch stoupá sám o sobě vzhůru, tak i v domácnostech se topení dává do podlahy a snaží se dostat teplo z radiátoru směrem k podlaze. Nahoru už se teplý vzduch dostane sám.
P.S. pro red.bill: Nějak jsem nepochopil, jak jsi si pohrál se zadním oknem, aby nebylo prohnutý. Však u 7211 a obdobných bylo okno celé ze skla. To že jsi vyměnil pireli chápu, neb všelijaké drátovody a ovladače byly přiskřipnuté do okna.(Ovládání na posun horalu, ovládání postřikovače, kontrolní a ovládací zařízení na rozmetadlo prům hnojiv D-038atd.)
To red.bill: Jezdil jsem též s 6911, tam bylo topení jen sahara+trubka od chladiče na levou stranu kabiny. Když jsem dal husí krk do průduchu, který jsem vedl pod (no a teď jak to nazvat)volantem, tak bylo teplo i na pravou nohu. Takže to co píšeš je docela scestné. Na to aby bylo teplo nepotřebuješ čerstvý vzduch. Jinak ještě tak teoreticky: Teplý vzduch stoupá sám o sobě vzhůru, tak i v domácnostech se topení dává do podlahy a snaží se dostat teplo z radiátoru směrem k podlaze. Nahoru už se teplý vzduch dostane sám.
P.S. pro red.bill: Nějak jsem nepochopil, jak jsi si pohrál se zadním oknem, aby nebylo prohnutý. Však u 7211 a obdobných bylo okno celé ze skla. To že jsi vyměnil pireli chápu, neb všelijaké drátovody a ovladače byly přiskřipnuté do okna.(Ovládání na posun horalu, ovládání postřikovače, kontrolní a ovládací zařízení na rozmetadlo prům hnojiv D-038atd.)
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Traktory
Popíno: V ostatních traktorech tý doby nebo nebo v něčem novým?
4215: Pokud je mi známo tak ve všech v mot. vozidlech se topení konstruuje tak aby byl přístup čerstvého vzduchu, vyjímka mě napadá jen topení pod sedačkama v karosách. Dovedeš si představit ten smrad pokud by vstup do topení měl být přímo za motorem? Prostě při konstrukci šli cestou nejmenšího odporu. Kde mají topení nový traktory jsem nikdy nezkoumal, ale nedivil bych se kdyby taky bylo ve střeše. K tomu zadnímu oknu rovnal jsem madlo na tý dýlce bylo prohnutý cca o cenťák, podkládal jsem panty aby bylo sklo nahoře víc na gumě a dole jsem přiohejbal ten "zámek"
4215: Pokud je mi známo tak ve všech v mot. vozidlech se topení konstruuje tak aby byl přístup čerstvého vzduchu, vyjímka mě napadá jen topení pod sedačkama v karosách. Dovedeš si představit ten smrad pokud by vstup do topení měl být přímo za motorem? Prostě při konstrukci šli cestou nejmenšího odporu. Kde mají topení nový traktory jsem nikdy nezkoumal, ale nedivil bych se kdyby taky bylo ve střeše. K tomu zadnímu oknu rovnal jsem madlo na tý dýlce bylo prohnutý cca o cenťák, podkládal jsem panty aby bylo sklo nahoře víc na gumě a dole jsem přiohejbal ten "zámek"
Re: Traktory
Tak já jezdím se zetorem 62, 70 a 162 suprem kde je topení ve střeše a na nohy je zima vždy (v zimě). Vzduch to bere z přední strany kabiny - v podstatě kousek od výfuku. U 120 je topení ve sloupku řízení a na nohy super - saje u předního skla. U Claas Axion (r 2010) je zase všechno v palubce a saje těsně před předním oknem hned za motorem. Na zimu je to super, teplo od spodu se dostane i do zbytku kabiny (v létě s klimou je to ovšem obráceně).
Mockrát jsem přemýšlel jak to v té 162 předělat, protože s tou v zimě prohrnuju a často mám otevřené zadní okno kvůli lepšímu výhledu. Jediné co by se mi líbilo je odbočka teplé vody a druhý radiátor s ventilátorem někde pod sedačkou. Ale...
Mockrát jsem přemýšlel jak to v té 162 předělat, protože s tou v zimě prohrnuju a často mám otevřené zadní okno kvůli lepšímu výhledu. Jediné co by se mi líbilo je odbočka teplé vody a druhý radiátor s ventilátorem někde pod sedačkou. Ale...
Re: Traktory
To Michi: No to mě taky napadlo, udělat odbočku, před kabinou jak jsou ty trubky, provrtat díry do kabiny a přidat radiátorek. Jenže by zabíral místo na podlaze a většinou pravou stranou vystupuješ a pak by překážel. A kvůli pár dnům co vozíš hnůj a pár dnům co vyhrnuješ sníh, zakopávat zbytek roku o radiátor, no nevím.
To red.bill: Smrádeček ale teplíčko. No jasně, a všechny automobilky mají i tlačítko na vnitřní oběh, aby se náhodou řidič neotrávil smradem zvenčí a pylový filtr, aby náhodou nedostal alergii.
Když konstruovali letovickou kabinu, tak to byl revoluční počin na tu dobu, kdy jediná klimatizace byla zvedlá střecha a otevřené dveře.
To red.bill: Smrádeček ale teplíčko. No jasně, a všechny automobilky mají i tlačítko na vnitřní oběh, aby se náhodou řidič neotrávil smradem zvenčí a pylový filtr, aby náhodou nedostal alergii.
Když konstruovali letovickou kabinu, tak to byl revoluční počin na tu dobu, kdy jediná klimatizace byla zvedlá střecha a otevřené dveře.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Traktory
Já zase vystupuju do leva. Jak z auta, nemusím přes plyn... U 160 by to pod sedačku cca šlo, ale u 70 těžko... Nic lepšího mě nenapadlo. Tahat nějaký hadice z vrchu je blbost...
Re: Traktory
A co něco v tomhle stylu? Je to sice takové ,,primitivní,, řešení,ale pokud je motor po všech stránkách v cajku,funguje to bezvadné...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Traktory
To Michi: Tak tam nemáš sedačku pro spolujezdce No psal jsem, že to vypadalo divně, neesteticky ale někdo frajeří a mrzne, a někdo na to prdí, hlavně když má nohy v teple.
To pavel 815, no pak se vrátit k 69 a níž a dát tam tu saharu a trubku.
To pavel 815, no pak se vrátit k 69 a níž a dát tam tu saharu a trubku.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Traktory
To:pavel 815
Někdo mi říkal,že správnej tatrovák jezdí v létě,zimě furt
s otevřeným okýnkem, v létě protože je tam fakt vedro
a v zimě proto že ten bufík jede naplno,tak že je tam taky hic..
No u pivka se semele kdeco.
Někdo mi říkal,že správnej tatrovák jezdí v létě,zimě furt
s otevřeným okýnkem, v létě protože je tam fakt vedro
a v zimě proto že ten bufík jede naplno,tak že je tam taky hic..
No u pivka se semele kdeco.
Re: Traktory
To záleží na roku výroby konkrétního kusu,od roku 90 jen v létě otevřeno a od 2001 už mužeš mít zavřeno celoročně...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
Re: Traktory
Tady se spíš jedná ještě o starší kousky 80tá léta a o 13cky
Re: Traktory
Taky mi to vadilo ale natáhnul jsem hadice od vysavače od zhora dolu a docela se to zlepšilo. A, že by to nák strašilo, lepší teplo než nic. česká kabina a 7245. jediný co musím zlepšit je utěsnění dveří.
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 hostů