Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
MB GO 2x5t
"Zvednutí jednoho konce výložníku by se tak zřejmě zanedbalo." Blbost! Nemůže se zanedbat, protože by to znamenalo skřípnutí / ohnutí / lámání vrcholového čepu. Už jdu fakt ven a čekám na návod na montáž jeřábu.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Avia_Furgon: teda rozepsal jste se řádně, budu to muset prostudovat jak budu mít trochu více času, abych dokázal odpovědět. Tady je zatím článek jenž pojednává o havárii jeřábu MB GO 2x5 t v Praze roku 1960. Dají se tam vyčíst i nějaké technické údaje a parametry. Jak bude čas tak odpovím více a budu hledat další dokumenty k tomuto tématu
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
MB GO 2x5t
pecco sk 400 a Marek_SK: To jsou úžasné dokumenty, co sem dáváte. Přečetl jsem pozorně zprávu o zřícení. Je napsána dosti střízlivě a asi objektivně, nesnaží se hodit vinu za zřícení na obsluhu. (Pracuji ve stavebnictví a tak trochu vím, jací haj... jsou různí rádoby-znalci s razítky.) A naučil jsem se nějaké nové termity, jako balanciér
Technické tabulky: udávají rozvor nohou na přímé dráze 14,6 m a rozvor nohou na točně (!!) 8 metrů. Takže se vnitřní nohy při práci v rohu opravdu trochu sklapnou k sobě, jak jsem si myslel, a možná je v rohu pod vnitřními nohami doopravdy točna!
Kromě "Mládí v hajzlu, aneb deník Nicka Twispa" je to nejzajímavější text, co jsem četl za posledních 5 let
Technické tabulky: udávají rozvor nohou na přímé dráze 14,6 m a rozvor nohou na točně (!!) 8 metrů. Takže se vnitřní nohy při práci v rohu opravdu trochu sklapnou k sobě, jak jsem si myslel, a možná je v rohu pod vnitřními nohami doopravdy točna!
Kromě "Mládí v hajzlu, aneb deník Nicka Twispa" je to nejzajímavější text, co jsem četl za posledních 5 let
Re: Věžové jeřáby-Mostáreň brezno a další..
...už máš spočítané,kolik pater na té Šumavské přibude,podle výšky jeřábu?
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
- Avia_Furgon
- Příspěvky: 50
- Registrován: ned dub 27, 2014 12:40 am
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
MB GO 2x5t
pecco sk 400: "Ještě před pár lety existovaly dva tyto jeřáby. Jeden byl v loděnicích u Lovosic, byť notně upraven a snad je stále na místě..."
V pátek odpoledne (22. 6. 2018) při cestě z Teplic do Štětí jsem si zajel do Lovosic. Jeřáb tam ještě stojí. Na rozestavěné lodi pod ním se ještě okolo třetí hodiny odpoledne pilně pracovalo...
Mám silné pochyby, zda se jedná o MB GO 2x5t, byť i notně upravený. Důvody: výložník je obrácený vrcholem dolů (výložník vrcholem dolů měl, podle Vašich fotek, snad jen prototyp, ale ten byl z úhelníků, a ne z trubek). Jeřáb má zhruba poloviční výšku oproti originálu, sloupy nohou se však zdají být nahoře "správně" široké a dole se sbíhají každý sloup do jednoho bodu - tedy sloup nohy má jinou geometrii, než originál. Místa, kde se na svařenci výložníku sbíhá více trubek v jednom místě, jsou posílena ocelovými deskami - to originál na fotografiích neměl.
No nic, to jsou jen moje dohady. Pan ostraha mě do areálu nepustil, prý tam zrovna mají nějakou kontrolu. Ale dal mi kontakty na člověka, u kterého mohu zkusit požádat o vstup do areálu za účelem fotografování. Uvidíme.
- - -
Stále trvá můj zájem o postup montáže MB GO 2x5t i ostatní dokumenty o něm. Respektuji, že máte i jiné věci na práci - jen říkám, že mě to velmi zajímá, počkám.
V pátek odpoledne (22. 6. 2018) při cestě z Teplic do Štětí jsem si zajel do Lovosic. Jeřáb tam ještě stojí. Na rozestavěné lodi pod ním se ještě okolo třetí hodiny odpoledne pilně pracovalo...
Mám silné pochyby, zda se jedná o MB GO 2x5t, byť i notně upravený. Důvody: výložník je obrácený vrcholem dolů (výložník vrcholem dolů měl, podle Vašich fotek, snad jen prototyp, ale ten byl z úhelníků, a ne z trubek). Jeřáb má zhruba poloviční výšku oproti originálu, sloupy nohou se však zdají být nahoře "správně" široké a dole se sbíhají každý sloup do jednoho bodu - tedy sloup nohy má jinou geometrii, než originál. Místa, kde se na svařenci výložníku sbíhá více trubek v jednom místě, jsou posílena ocelovými deskami - to originál na fotografiích neměl.
No nic, to jsou jen moje dohady. Pan ostraha mě do areálu nepustil, prý tam zrovna mají nějakou kontrolu. Ale dal mi kontakty na člověka, u kterého mohu zkusit požádat o vstup do areálu za účelem fotografování. Uvidíme.
- - -
Stále trvá můj zájem o postup montáže MB GO 2x5t i ostatní dokumenty o něm. Respektuji, že máte i jiné věci na práci - jen říkám, že mě to velmi zajímá, počkám.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Avia_Furgon: Pokud to má obrácený výložník, kdy je širší část nahoře, tak to není MB GO 2x5t, ale jedná se o obdobný výrobek podniku Stavební Stroje Praha. Ale jak jsem řekl, je již notně upravený. Před lety když jsme jim tam dělali revize na jeřáby MB 110 B a MB 1645 co byly v této loděnici ( snad tam ještě taktéž budou ) tak hledaly do provozu další stroj MB. Ale jelikož tenkrát nemohly nic sehnat, tak zakoupily tento stroj. Ale to jim dělala nějaké firmy z Kralup a z Děčína nebo odkud, co si pamatuji. Ta jim pak začala dělat servis i na těch MBčkách. Vím, že ten portálový jeřáb dávaly dohromady snad ze tří strojů. Ono ostatně i třeba to MB 110 B co tam bylo, nebo snad stále je se přivezlo z Ústí nad Labem, z loděnic Olšinky. Nevím, nyní mám práce nad hlavu a času málo, ale musím se někdy podívat po těch dokumentech, zda něco najdu. Doma jsem vše prohledal a tady to nemám, tak to bude asi někde na firmě. Snad to nikdo z kolegů nevyhodil. Zatím jsem našel pár fotek, tak to někdy naskenuji a hodím to sem
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1739
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zpět na „Ostatní technika - Traktory, bagry, nadměrná přeprava...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 hostů