pecco sk 400: Má cenu psát více, zajímá mě obsáhlejší výklad k tomuto tématu, články a zkušenosti z montáže a použití, i o přepravě a haváriích těchto jeřábů v Praze. Až budete mít čas, tak to prosím naskenujte.
Nedávno jsem cosi hledal na svojí staré USB paměti, kde mám zálohované věci ze svého starého notebooku, našel jsem postup (návod) na stavbu MB 80, tak jsem si zas pěkně početl
. Třeba ta demontáž silniční nápravy přizvednutím strojovny za pomoci stavěcích lan stožáru - to je prostě geniální! Je to stažené ze začátku těchto stránek. Mě tyhlety stavební stroje "berou" odjakživa, zajímá mě všechno.
Konkrétně k MB GO 2x5t mě zajímá:
- Na začátku montáže jeřábu, když se stahují nohy jeřábu k sobě vrátkem, leží výložník na zemi,nebo je něčím podložený a přizvednutý? I když tehdy byly k dispozici autojeřáby Tatra 111 a ty nějakým extra dosahem nevynikají, ty budou stačit sotva tak na složení konstrukce jeřábu na zemi.
- Kolik vůbec váží celá konstrukce jeřábu?
- Na jak velké díly se výložník a nohy jeřábu rozebírají pro přepravu?
- Jaká se udávala doba potřebná k montáži / demontáži jeřábu?
- Proč jsou na výložníku dvě jeřábové kočky s kabinami? Pochopil bych, že se kočky spřáhnou k sobě v případě těžšího břemene, nebo že společně přepravují dlouhé břemeno. Ovšem to by měly být ovládané obě dvě zároveň z jednoho místa. Na co dvě ovládací místa, dva různí jeřábníci na jednom stroji se musí přeci "hádat" o pojezd jeřábu?
- Jak je to s prací na rohové sekci domu? Rozteč jednoho páru nohou jeřábu je ve výkresu asi 14 metrů, ovšem poloměr kružnice otáčení vnitřních nohou v rohu je 10 metrů. To se ty vnitřní nohy pro práci v rohu nějak více sklapnou k sobě? Jak se jeřáb vůbec dostane na vnitřní kružnici v rohové sekci, zdá se mi, že je potřeba pojezdy vnitřních nohou otočit okolo svislé osy o 90 stupňů..?
- Jeřáb je pevně nastavený buď pro práci na rovné koleji anebo pro práci v rohu - nebo může z rohu plynule přejíždět na rovný úsek?
Otázky, samé otázky...
- Začínám si myslet, že není proveditelné použít pojezdy nohou na vnitřní kružnici v rohové sekci. Už vymýšlím takové fantansmagorie, že v rohu byla v zemi instalované točna, na kterou vnitřní pár nohou prostě celý najel, jako lokomotiva na točnu v depu. Ale ještě mi k tomu neštymuje to sklapnutí vnitřních nohou k sobě z rozteče 14 m na rozteč 10 m. Jednak by to znamenalo rozpojit vrcholový čep vnitřních nohou a výložník zavěsit na ta dvě táhla na výkresu. Kromě toho sklapnutí vnitřních nohou by zvedlo jednu stranu výložníku a ten by pak nebyl vodorovně.
Těším se, až budete mít čas vrazit sem návod na stavbu MB GO 2x5t. Nespěchá to.