Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
lukas1989
Příspěvky: 217
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Ahoj všetkým... mám dotaz na niekoho kto už robil GO šesťvalca RN. Dávam dokopy už tretí, ale nikdy som neriešil prechod z oleja M6A na M6AD. Ten prvý šlape na M6A, a druhý už predtým fungoval na M6AD, po rozborke bol čistý ako nový, a tak nebol problém.

Teraz dávam dokopy ďalší, evidentne staršej série. Je poznať že GO podstúpil už viackrát, brúsená bola kľuka, valce dokonca nadmieru, kľuková skriňa má privarený zadný koniec, ktorý sa kedysi z neznámych príčin odlomil od zbytku motora aj s prevodovkou (Je to v mieste prasknutia zvarené a navyše sú tam celkom kvalitne a elegantne privarené výztuhy, je evidentné že to nerobil žiadny strejdo doma na kolene ale odborná dielňa, tento motor po tej oprave šlapal dlho a je v poriadku...)

...no ale prejdime k veci. Mám to rozobraté, všetky diely spodku po potrebných opravách, a rád by som vyčistil olejové kanály v kľukovej skrini. Dá sa to urobiť nejak chemicky aby som nemusel vyberať zátky ukončení tých kanálov? Ono som to aj skúšal ale nejak sa im nechce von. Keď nazriem do kanálikov cez otvor po výstupe na tlakomer alebo po vybratí olejového čističa, tak nevyzerajú byť zanesené karbónom, ani vnútorné steny kľukovej skrine neboli. Karbonová vrstva bola len miestami na kľukovom a hlavne vačkovom hriadeli (tie zrejme pri GO pred mnoho rokmi nik riadne neočistil). Ako teda s tými kanálikmi? V kľukovke sú dokonale prístupné keď je vymontovaná tak to nebude problém, ale kľuková skriňa... Nechcem ten motor znehodnocovať tým M6A "lepidlom", ale zas ani po..ať olejom s detergentom, predsa klzné ložiská sú v poriadku, a tie čo neboli sú dokonca nové.
čtv črc 26, 2018 11:09 am

Vejr
Příspěvky: 134
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: RN

Příspěvek

když máš kliku venku tak velkej kotel, vyvařit v sodě bikarboně, kanálky prošťourat drátem pro sichr. Tak jsme čistili motory na dráze za mého mládí. Dneska už je asi dostupná nějaká chemie. Zátky nahřej plamemem, povolej, zpátky se dávali na hermetik. A když se přecházelo za provozu tak se udělali 2-3 výměny oleje rychle za sebou, třeba po týdnu a nikdy se nic nezadřelo. Proplachovej olej se za komančů blbě sháněl.
čtv črc 26, 2018 8:13 pm

lukas1989
Příspěvky: 217
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

O tú kľuku sa nebojím, tá sa dá ľahko mechanicky vyčistiť. Jedná sa len o kanáliky v kľukovej skrini. Zátky nahrať asi nebude jednoduché, nevyčnieva z nich nič a sú na plochý skrutkovač, nejde ich inak uchytiť. Tých usadenín je minimum, vypadá to akoby pri poslednej GO už bola celá kľuková skriňa čistená, keďže na nej ani zvnútra usadeniny veľké neboli... červenú farbu ktorou sa to kedysi zvnútra farbilo bolo vidieť. Chrasty karbonu ktoré som musel oškrabať boli len na kľukovom a vačkovom hriadeli, možno sa tieto diely pri GO použili z iného motora. Mňa by hlavne zaujímalo pre porovnanie vedieť, koľko usadenín z takého alebo podobného motora vykuchal niekto kto to už robil.
čtv črc 26, 2018 9:09 pm

Ivan Hofman
Příspěvky: 1891
Registrován: úte led 01, 2008 12:18 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: RN

Příspěvek

Já bych to řešil 3-4 vyměny po sobě
pát črc 27, 2018 9:16 pm

lukas1989
Příspěvky: 217
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Pre lepšiu predstavu som sa pokúsil nafotiť situáciu. Takto vyzerá kanálik za čističom oleja po jeho vymontovaní...

Obrázek

...a takto cez otvor pre výstup na tlakomer.

Obrázek Obrázek

Celkový pohľad do kľukovej skrine zvnútra. Nebolo tam nič čo by sa muselo oškrabávať špachtľou. Steny som zatiaľ len vyutieral handrou a pred uložením hriadeľov to ešte lepšie očistím.

Obrázek Obrázek Obrázek
sob črc 28, 2018 10:03 pm

bobrahakl
Příspěvky: 311
Registrován: pát kvě 07, 2010 4:32 am
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: RN

Příspěvek

Jedna Praga ze sobotní akce plaveb obojživelných aut na jezeře CHmelař,celé album zde - https://bobrahakl.rajce.idnes.cz/Plavby ... elar_2018/#
Obrázek Obrázek Obrázek
ned srp 05, 2018 9:49 pm

RNDRND
Příspěvky: 214
Registrován: úte úno 16, 2010 4:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

Obrázek
čtv zář 13, 2018 1:32 pm

RNDRND
Příspěvky: 214
Registrován: úte úno 16, 2010 4:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

Teda tady je nuda, tak já vám aspoň ukáži, jak jsem zrenovoval napínák na dynamo.
Obrázek
ned lis 25, 2018 4:24 pm

tving
Příspěvky: 72
Registrován: čtv lis 05, 2009 11:14 pm
Bydliště: Mirovická 12

Re: RN

Příspěvek

Máš pravdu Romane, asi všichni pracují na svých strojích, ten můj taky letos pracoval a musím přiznat, že je to zážitek v dnešní hektické době ujet stovky kilometrů za den s randálem, klobouk dolů před našimi dědy :roll: :roll:

Obrázek,Obrázek,Obrázek,Obrázek,Obrázek
čtv pro 06, 2018 1:53 pm

lukas1989
Příspěvky: 217
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

...a niekedy sa to nestihne ani zrenovovať a už to musí do služby :D tento kus sa dá iba kľukou naštartovať, elektrika ide len na zapaľovanie zato mechanické časti šlapú ukážkovo
Obrázek
sob pro 15, 2018 8:46 am

tving
Příspěvky: 72
Registrován: čtv lis 05, 2009 11:14 pm
Bydliště: Mirovická 12

Re: RN

Příspěvek

Ale jednou se dočká, a potom...co z něj bude ?
ned pro 16, 2018 11:04 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti