Moderátoři: Olda, martin_100, Leoš H, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
Ivan Hofman
Příspěvky: 2004
Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Re: RN

Příspěvek

Lukas : dobrá práce skoro by se dalo říct zázrak :thumbud:
úte dub 02, 2019 10:21 pm

lukas1989
Příspěvky: 223
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

Dalo by sa tak povedať ale či sa všetko podarilo ukáže až výsledok - t.j. keď to bude vrčať tak ako treba. Je to beh na dlhú trať ale našťastie je to motor nazvyš, takže mi tu auto bez motora nestojí a ja sa s tým nemusím ponáhľať. Pravdou je že takých 15 rokov dozadu by som ten blok rovno hodil do šrotu, ale dnes sa zohnať nedá a keď náhodou aj tak možno menej hrdzavý ale taktiež zrelý na GO.
úte dub 02, 2019 11:48 pm

RNDRND
Příspěvky: 216
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

sob dub 13, 2019 8:58 am

FrantaV8
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 21, 2019 12:58 pm

Re: RN

Příspěvek

Ahoj Všem.
Jakým způsobem je utěsněná kliková hřídel za řemenicí kliky? je tam nějaký labyrint a nebo gufero? Jestli mám únik oleje řešit a nebo je to normální?
Jak termostat - zamontovat a nebo jezdit bez něho? Starý jsem nenašel - dá se ještě někde sehnat a nebo tam z něčeho pasuje?
Necháváme opravit chladič ( nové měděné 5ti řadé jádro ).
Vrátili jsme taky jednu "eReNu" do života.
Díky.
Obrázek

Obrázek
pát dub 26, 2019 6:27 am

luboš růžička
Příspěvky: 487
Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
Bydliště: radovesnice

Re: RN

Příspěvek

Krásná,opravdu podařená oráce :clap:
pát dub 26, 2019 5:00 pm

RNDRND
Příspěvky: 216
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Re: RN

Příspěvek

V knize od Jana Lance píší, že olej může vytékat v předu kolem klikového hřídele, jestli že je ho hodně v klikové skříni, tzn, že je nad měrku a nebo je nesprávně vystředěn kryt a bazírují tam na tom, že musí být vystředěn přes pomocnou vložku. Tak že gufero tam není.
Když budeš jezdit bez termostatu, je nutné, aby jsi měl funkční dečku chladiče a teploměr a teplotu chladící vody tak reguloval dečkou před chladičem. Termostat jde nahradit jakým koliv podobným termostatem, avšak co do průměru ho bude nutno usadit do patřičného vymezovacího kroužku. Nezapomeň v jeho přírubě vyvrtat dírku o velikosti cca 3 mm, aby jsi zajistil cirkulaci vody v chladícím okruhu a zavřený termostat tak mohl včas reagovat na zvýšení teploty, hlavně když bys neměl obtokovou komoru termostatu.
pát dub 26, 2019 9:31 pm

lukas1989
Příspěvky: 223
Registrován: stř črc 17, 2013 11:25 pm
Bydliště: Slovensko

Re: RN

Příspěvek

S tým olejom je to presne ako píše RNDRND, takže buď sa posunul prechový kryt, ale môže to robíť aj opotrebované predné ložisko na kľuke pričom sa pri otáčkach približuje veľmi ku krytu. Další problém môže byť nevhodná remenica na konkrétnej výrobnej sérii motora - boli minimálne dva druhy. Taktiež v posledných sériách alebo pri GO motora sa montovalo na kľuku ozubené koliesko rozvodu bez mazacej dierky a tým pádom rozvodovú reťaz mazal len olej odstrekujúci z klzných ložísk kľuky a vačkovky. To na mazanie reťaze stačí a nie je tam toľko oleja aby to odstrekovací plech nestíhal riešiť.
sob dub 27, 2019 11:58 am

FrantaV8
Příspěvky: 2
Registrován: ned dub 21, 2019 12:58 pm

Re: RN

Příspěvek

Ahoj.
Sháním termostat do PRAGA RN.
Nebo se nechá nahradit z jiného vozidla?
Případně jeho rozměry (originálu) - starý nemám, tak se nemám od čeho odrazit.
Má někdo zkušenost?
Moc díky za pomoc.
Fanda
pon kvě 27, 2019 5:03 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host