Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
Honza Czebin
Příspěvky: 94
Registrován: pon kvě 17, 2010 4:29 pm
Bydliště: Brno-venkov

Start motoru

Příspěvek

pon lis 07, 2011 8:40 am

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

a tu je motor mojí cisterny...
http://www.youtube.com/watch?v=7Pyx6WN4hsw&NR=1
úte lis 08, 2011 4:52 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Pável , kaj máš tu cistérnu ???!!! :lol:
úte lis 08, 2011 9:22 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

U kolegy v hasičském muzeu.. :wink:
úte lis 08, 2011 9:37 pm

Míla
Příspěvky: 143
Registrován: stř lis 29, 2006 3:24 pm

Příspěvek

Honzo a Pavle, to musí být paráda slyšet ten spoďák opět vrčet ;-)

Mohli byste mi (případně i někdo další) prosím napsat vaše zkušenosti z prací na benzínovém motoru - co jste na něm dělali, co si myslíte, že je dobré na něm udělat apod.?

Mě bude taky za nějaký čas čekat a mám prozatím je hrubou představu, co na něm budu dělat. Ten můj moc najeto nemá, ale hrozně dlouho neběžel, tak nevím na co se všechno zaměřit, aby byl provozuschopný a nemusel jsem se k něčemu po chvíli provozu zase vracet. Díky
stř lis 09, 2011 12:58 pm

Honza Czebin
Příspěvky: 94
Registrován: pon kvě 17, 2010 4:29 pm
Bydliště: Brno-venkov

Příspěvek

Hlavně vzít olej a pomocí hadičky a injekční stříkačky(lepsi zpusob neznam, rad se priucim) ho dát na písty aby ti nesedly kroužky a pak protočit motor klikou aby se namazaly písty, válce a kroužky. Potom dobře zacpat sání a výfuk, ale klidne bych doporučil sání demontovat a zjistit zda tam nejsou nečistoty já tam měl strašnej ,,bordel" toho se chce co nejdřív zbavit. Jinak sundat ventilová víka a podívat se zda ti nevisí nějaký ventil ... je toho víc ale jestli motor dlouho nejel tak když toto uděláš popřípadě to promazávání budeš dělat pravidelně nemusíš se bát že by se na motoru něco pokazilo něž se dostaněš k jeho zprovozňování..
stř lis 09, 2011 1:47 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Já jsem to měl tak-první jsem sundal hlavu a hned jsem viděl v jakém stavu jsou stěny válců....,když to bylo v pořádku hned jsem viděl jak vypadají při protáčení klikou ventily či visí či se pohybují -jak píše Honza je dobré taky sundat ty víčka k ventilům a kouknout tam pro kontrolu....potom jsem sundal i víko zepředu a prohlédl i rozvodový řetěz a taky "španer" řetězu zdali není prasklý a a dobře napíná řetěz, potom vyčistit filtr oleje s řehtařkou a i tu celou komoru kde ten filtr bydlí...sundat olej vanu a vyčistit ji taky...až to vše dáš dohromady nazpátek tak naplnit novým olejem jako já a musí to fungovat...
mi se stalo samozřejmě to ,že při nalévání vody do chladiče jsem slyšel nějaké crčení vody...tak a bylo to v pr...myslel jsem si -prasklý blok někde uvnitř...olej k ničemu smíchaný s vodou...tak jsem sundal vanu zespod a koukal odkud že to teče a našel jsem to . Byla to tenkostěnná plechová trubka ,která vede přes celý motor a v ní se otáčí hřídel rozdělovače...ta byla prorezlá a do ní tekla voda a následně do oleje ve vaně takže hlavu dolů a celou ji vytlouct ven a -můžu doporučit --pasuje z vodovodní sprchy trubka chromovaná mosazná průměrem ta je navěky nahoře pod hlavou a dole u klikovky roztémovat a utěsnit vhodným těsnivem a bylo to...takže tu trubku zkontroluj než nasadíš hlavu a než nasadíž vanu zespod.
Rozdělovač-všechny ty elektrické části vyházej a dej kladívko s kondíkem ze š-120
originál je to postaru na pevném kontaktu je díra přes kterou jde šroubek a je odizolován fíbrovými podložkami (hodinářská práce)na něm je přišroubován kondenzátor a je to veliký zdroj poruch...
Ten z š-120 je jeden bílý silikonový drátek ke kondíku a k kladívku s gumovou průchodkou a je to jen jeden díl až po indukční cívku žádné spoje .
stř lis 09, 2011 4:59 pm

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

Já když jsem po víc jak 20 letech stání motoru vypouštěl olej, tak nedřív vytekly cca 2 dcl vody a pak olej. Myslíte že je to nějak vysrážená voda za ty roky ?
stř lis 09, 2011 9:03 pm

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Když byl prázdný chladič a auto je celou dobu venku může se to stát...jako okenní tabulky...
čtv lis 10, 2011 8:19 am

Míla
Příspěvky: 143
Registrován: stř lis 29, 2006 3:24 pm

Příspěvek

Díky Honzo a Pavle za zkušenosti

Honzo, myslel jsem to spíš tak, jak to napsal Pavel, ale Tvé informace jsou také užitečné. Nějaký čas se k motoru ještě nedostanu, ale ptám se dopředu, abych věděl, na co se mám připravit :-)
To , jestli ventil někde nevisí znamená, jako, že zůstane otevřenej a nevrátí se dolů?

Pavle, o té trubce jsem četl a zkontroluju, akorát jsem četl, že ta výměna je celkem drsná...
Kde se Ti povedlo sehnat ty nástavce na svíčky, nebo to je vyrobeno z původních kabelů?

Já už teď vím, že mi nefunguje benzinová pumpa a doufám, že to půjde vyřešit novou membránou, mám přirezlé svíčky (v těch prohlubních se nějaký čas držela voda...). To je jen zatím to, co vím. Jaké vůbec používáte nové svíčky? Jinak motor občas protočím klikou.
čtv lis 10, 2011 9:04 am

PAVEL
Příspěvky: 479
Registrován: sob pro 09, 2006 4:29 pm
Bydliště: Dolní Lutyně

Příspěvek

Trubka-vytlačil jsem ji zespod bloku -lepší je vyndaný motor ale není to podmínka...doslova se rozpadla jak byla prožraná rzí...asi nejslabší místo kudy se může dostávat voda do oleje...kabel koupíš na metry-kup raději d mědí uvnitř -žádné uhlíkové je to naprd-zdroj poruch..nástavce jsou stejné jako na tatra 603,805 najdeš i na aukru...i u někoho v garáži za cigarety...je to levnější...
se svíčkama v dolíku plném vody je problém -když bude sundaná hlava tak je snáze vytočíš...z jedné strany zvenku či druhé strany od spalovacího prostoru,a když se rozpadne nenadělá škodu ,že by něco spadlo do motru...
a jinak jsem podle staré díl příručky napsal tepelnou hodnotu přes internet přímo dotaz výrobciBRISK Tábor a ti mi obratem odpověděli jakou dnešní moderní si koupit příp. zašlou v balíku...dělám to tak pořád i na GAZ 69 i s vložkou svíčky i ZIL i tatra 805 i jiné a jsou machři a jede to bez problémů(to jim nechci dělat reklamu)
a s benzínovou pumpou taky problém, když to dýl stojí musel jsem ji pracně "zavodnit" benzínem pak už to šlo...
http://www.youtube.com/watch?v=su-sVbBP ... re=related
čtv lis 10, 2011 1:06 pm

Lukáš Erenista Paál

Příspěvek

Tak sa pridám...v tých jamkách kde sú sviečky mi tiež stála voda ale nebol problém v tom že by bol hrdzavý závit, ale v tom že od tej vody sa šesťhran na sviečke pre kľúč rozpadol a 23-ka či aký to je rozmer tam nepasoval tak som na sviečku narazil trubkový kľúč a už to šlo ľahko...trubka v bloku tiež prehrdzavená...ale len trochu=malá dierka, tak som sa s tým moc netrápil našiel som dáku čo tam šla vopchať natrel som ju silikonom červeným zatlačil do tej pôvodnej a problém vyriešený...no a rozvodový reťaz...tak je to zaujímavé ale žiaden španovák tam nebol, reťaz síce voľný ale na podiv sa to na chode motoru neprejavovalo, zaujímavé je to že motor tam bol v r. 1952 vložený nový z výroby a nikto ho nerozoberal, tak prečo tam nebol španovák si nejak neviem vysvetliť....asi zabudli namontovať no čo už... :wink: ...no a rozdeľovač...tak to sa mi podarilo vyriešiť asi najlepšie, a za 60€ som zohnal úplne nový, nepoužitý...je tam pôvodný kondenzátor a všetko a ide bez problémov...čo je horšíe že za tie roky na chladiči zhnili tie pliešky medzi trubkami, ja som po ňom klepol a iba šuchot ostal pozriem pod auto a tam kôpka hrdze...trubky tam ostali a netečú, ale dlhú trasu som s tým autom zatial nešiel a nemám tam ani thermostat tak tomu chladiču neverím a dám tam z traktora a bude to...
čtv lis 10, 2011 9:27 pm

RNDRND
Příspěvky: 221
Registrován: úte úno 16, 2010 3:25 am
Bydliště: Praha

Už jsou pohromadě :-)

Příspěvek

Obrázek
čtv lis 10, 2011 9:42 pm

Míla
Příspěvky: 143
Registrován: stř lis 29, 2006 3:24 pm

Příspěvek

Díky za další postřehy.

Pavle pěkné video, kde vůbec vzniká to charakteristické hučení při jízdě v převodovce, nebo vzádu v nápravě v rozvodovce (zdá se mi, jako by to utichlo, když se zařadí čtyřka)?

Termostat v mojí ereně také chyběl, dá se bez něho obejít, nebo je dobré ho sehnat? Můj chladič je prasklý na vaně na spodku chladiče (alespoň co vím) a ještě mám problém, že mi nejde vyšoubovat čidlo od teploměru, takže také nevím jak to budu řešit.

A co třeba karburátor?

Nechával jsem si dělat brzdové hadice (na tip našeho kolegy), takže kdybyste někdo potřeboval předám kontakt.
pát lis 11, 2011 8:54 am

Lukáš Erenista Paál

Příspěvek

Ten zvuk vydáva prevodovka lebo má čelné ozubenie a pri 4ke to stíchne lebo ide na priamy záber, a nie je poháňaná cez predlohový hriadeľ.

Karburátor som doteraz používal SOLEX 35 UAIP, problém je v tom, že membrána akceleračnej pumpy je ovládaná podtlakom v saní a je tvrdá preto ju podtlak neprehne a nefunguje, výsledok je ked dupnem na plyn motor má snahu sa zadusiť lebo sa do difuzeru nevstrekne benzín, tak ho môžem pridávať len zvoľna, tak som si zohnal novší JIKOV, kde už membrána akcelerátoru je poháňaná mechanicky a tu funguje, tak SOLEX pôjde preč a dám tam JIKOV.

Thermostat som tam nemal asi preto že pán bývalý majiteľ vozil erenou včely na lazy do veľkých kopcov a asi sa mu to občas prehrialo-neviem, opýtam sa ho na to.
pát lis 11, 2011 10:29 am

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů