Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok

ada
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 01, 2009 2:44 pm

UV 80 - spolehlivost, zkušenosti

Příspěvek

Ahoj,

zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s Pragou UV 80, předevšim s její spolehlivostí? Chci pořídit nějakou čtyřkolku, přestavět jí na obytnou a cestovat po světě. Takže je potřeba aby to bylo spolehlivé auto. Napadla mě UV80ka protože se dá koupit za příznivou cenu, oproti např. Unimogu nebo Magirusu.

Co se do toho dávalo za motory? Našel jsem inzerát kde píšou motor KHD DEUTZ, znamená to že je to ten samý motor jako v Magirusu?
úte čer 02, 2009 11:32 am

Hynek
Příspěvky: 6784
Registrován: ned bře 19, 2006 7:10 pm
Bydliště: U Mělníka

Příspěvek

ada: Pokud se nepletu, ve starších Magirusech byly ještě vzduchem chlazené motory, zatímco UV80 už má vodník. Máme jednu v práci (HZS hl.m.Prahy) jako hákový nosič kontejnerů, je to celkem spolehlivé autíčko, ale u nás si moc terénu neužije, jezdí převážně po silnici. Jinak víc jak 75 km/h to jet neumí...
úte čer 02, 2009 1:34 pm

ada
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 01, 2009 2:44 pm

Příspěvek

Díky za odpověď. 75 km/h opravdu neni moc.:( Jak to je vůbec s rychlostma? kolik jich má/má půlky? S tim souvisí i spotřeba, v ofoceném techničáku jsem našel 16l/100km - je to reálné?
úte čer 02, 2009 1:41 pm

sondik
Příspěvky: 447
Registrován: úte úno 06, 2007 10:53 pm
Bydliště: Černý Potok

Příspěvek

na cestu po světě jedině nesmrtelnou V3sku kterou všude opravíš. :wink: :)
BMW 725 Tds , BMW 750iL - american version , BMW 525 Tds Touring , Jeep Cherokee , Praga V3S - rozdělaná
úte čer 02, 2009 7:59 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ale na V3S neseženeš náhradní díly prakticky nikde na světě. Jistota je IFA W50 :D , díly jsou k mání v Asii, Africe a dokonce i v Jižní Americe. Udělalo se jich vice než 550 tisíc a většina jich byla na export.
Volvo FL 614.
úte čer 02, 2009 10:00 pm

ada
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 01, 2009 2:44 pm

Příspěvek

Ifu měl kamarád a pořád opravoval.. to neni moc spolehlivý auto. I když je pravda že náhradní díly se daji sehnat všude.
stř čer 03, 2009 9:22 am

pragaV3S
Příspěvky: 325
Registrován: úte dub 28, 2009 1:49 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvek

s UV 80kou mám jen dobré zkušenosti,měl sem tu čest doprovázet několik let trialové úvéčkoa jen klady. Měla motor Deutz a žádný velký problém,než byl autobus jezdila po ose několikrát Francii,Špáňo,Litva atd a jelikož byla upravena převodovka jezdila o mnohem víc než 75km/h.Víc jak 90 nebyl problém záleželo na pneumatikách,šípy dost hučely.No ceny jsou teď přijatelný,bohužel tenhle originál koupily z bazaru nějaký cestáři kvůli převodovce,rozebrali ji a poté zjistili že je upravená a nelze použít pro PTO pohony,takže bůh ví kde jí je konec. :cry:
stř čer 03, 2009 9:24 am

Uživatelský avatar
Mykesh
Příspěvky: 1259
Registrován: stř zář 19, 2007 12:40 pm
Bydliště: Praha/Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

To byla ta od p. Cacaka?
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP !!!
stř čer 03, 2009 9:31 am

ada
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 01, 2009 2:44 pm

Příspěvek

pragaV3S: to sem přesně potřeboval slyšet :wink: jakou měla spotřebu :?: a jak náročný je takhle upravit převodovku :?:
stř čer 03, 2009 10:18 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ještě k té Ifě, mám je od roku 1995 a neměl jem nikdy vážný problém. Ono záleží na tom jak se k tomu chovali předhozí majitelé. Se sklápěčkou jsem za jeden den dojel do Rostocku a zpátky do Prahy. Ten můj vojenskej speciál bude rychlej a tak třeba Francie pro něj bude skoro za rohem :D .
Volvo FL 614.
stř čer 03, 2009 9:22 pm

pragaV3S
Příspěvky: 325
Registrován: úte dub 28, 2009 1:49 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvek

přesně tak to úvéčko bylo Cacákovo,výhodou bylo že od počátku celé auto bylo jako zkušební vůz firmy,tudíž nebyla nouze o servis či díly a s Cacákovou zásluhou bylo takto upraveno,vše klapalo než šla pragovka do kopřiv.Celý podvozek byl lehce upraven a spousta dalších dílu,ještě teď si pamatuju jak jsme měli dveře s kabiny doma v koupelně,protože tatík vyráběl lehčí kvůli vyváženosti,stávalo se že na autě opravovali a i upravovali z vlastní iniciativy.na tu spotřebu se musím pozeptat protože to se nijak moc neřešilo.
čtv čer 04, 2009 8:20 am

ada
Příspěvky: 13
Registrován: pon čer 01, 2009 2:44 pm

Příspěvek

A jak je to s náhradníma dílama? Dají se dnes sehnat když už se UVéčko nevyrábí?
stř čer 10, 2009 11:52 am

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

S dílama které nejsou shodné s jiným autem to bude asi těžké vzhledem k malému počtu vyrobených aut. Snad jen skupovat celá auta a ty používat na díly. Takhle začíná být problém s dílama na IFU L 60 které se udělalo jen 20 T. kusů a nyní již některé díly nejsou k mání ani v Ludwigsfelde.
Volvo FL 614.
čtv čer 11, 2009 4:53 pm

martin_100
pomocný admin
Příspěvky: 2809
Registrován: stř bře 01, 2006 3:05 pm
Bydliště: beercity

Příspěvek

Měla motor Deutz a žádný velký problém,než byl autobus jezdila po ose několikrát Francii,Špáňo,Litva atd
Nebyl to ten slavnej erťák? Slyšels em vyprávění jak na něj v zahraničí lidi civěli :twisted: [/code]
čtv čer 11, 2009 11:31 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já mám UV 80 rok a půl, je to S 3. Byla u SÚS Kladno, je celkem zachovalá. Spotřeba je od 18 do 35l/100 km, motor Deutz 110 kw, plná výbava co se týče vývodů hydrauliky a náhonů. K pořízení tohoto zvláštního celkem vzácného vozu jsem dospěl po zjištění, že na našem trhu zcela chybí pětituny do terénu, pominu li V3S. A když něco bylo, tak za 1000000 kč. Pragovka stála 200000, je z roku 2000. Pravda, chtěli 250000, ale něco se mně nezdálo, tak jsem chtěl slevu. No a zdání se ukázalo být pravdivým, díky drhnoucímu čidlu uzávěrky o píst řazení uzávěrky tato nešla vyřadit, silničáři jeli se zavřenou a výsledek? Vysypané pomocné ložisko na hrušce s následnou devastací ozubení jak hrušky tak talířového kola, nalámání zubů reduktoru a nakroucení poloosy. Takže komplet nový diferák, poloosa a kola reduktoru, to vše 45000. Od té doby už jen jezdím a mažu. Je na Continentalech, v terénu paráda, projede to, co traktorbagr a nerozjezdím pozemek tak jako s autem s tupláky, neřku-li s Tatrou. Používám jí při hloubení základů, rozvoz betonu, písku a pod. Lidem se to moc líbí, zajedu kamkoliv, dám si pěkně pracovní převod a bez plynu a pálení spojky. Jinak dílensky otřesné, řešením některých detailů zřejmě konstruktér pověřil svoji tchyni, ale to auto mělo nelehký vznik i výrobu, bylo jich něco přes 400, já mám 378, tedy jednu z posledních. Koupil bych jí znova, je to ve výsledku výborné auto. Pohodlné, poněkud houpavé, v terénu nepřekonatelné.
čtv říj 22, 2009 10:01 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host