Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok

Odpovědět
cz_ranger
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 18, 2011 3:57 pm
Bydliště: Borkovany

V3S upgrade

Příspěvek

Ahoj vespolek,

jak tak sleduji postupné stárnutí svého terénního stroje ( mám ho v péči jen posledních 6 let) a některé věci jako popraskaný a pod výztuhama rezem nafouklý rám jsou prakticky neřešitelné, dospěl jsem k myšlence udělat systémový upgrade. Představuju si to asi takhle:

- vyrobit zcela nový rám (podle původní dokumentace, akorát lépe vyřešit dodatečné vyztužení), nechat pozinkovat
- převodovka, nápravy, rozvody - nechat původní, přední nápravu doplnit diferenciálem s uzávěrkou ze zadní
- použít přiměřeně moderní motor, třeba nějaký šestiválec z DAFu, rekneme 110 kW - podobné maximální otáčky jako původní motor
- z DAFu použít případně i kabinu...

- nejde mi o to, aby to auto lítalo po silnice 120, ale získat spolehlivé terénní auto s vlastnostmi V3Sky, které bude sloužit ještě dlouho a spolehlivě....

Názory a připomínky uvítám...
Tom
pon dub 18, 2011 11:17 pm

Lukynx
Příspěvky: 33
Registrován: úte led 27, 2009 6:54 pm

Příspěvek

No je to velmi zaujimava myslienka. Myslim, ze to auto by vlastnostami prekonalo takmer vsetky moderne stroje.
Ale taktiez to asi nebude lacna zalezitost.
Kazdopadne, ked sa do toho das, urcite nas priebezne informuj :clap:
úte dub 19, 2011 12:35 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Což o to komponenty se dají sehnat za dobrou cenu z bouraček, ale jak vyřešit legislativně tuhle přestavbu. To vidím jako větší problém než poshánění potřebných agregátů a kabiny.
Volvo FL 614.
úte dub 19, 2011 8:17 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ještě k výrobě rámu, je to velice drahá sranda a náklady by se nikdy nevrátily. Řešení je v novém nejetém rámu z uloženky a ten opískovat a žárově pozinkovat. Dneska jsem byl v Hass Hroby u Tábora a tam pálí V3S jak na běžícím pásu. Něco jde do Vietnamu a zbytek do šrotu nebo na prodej.
Volvo FL 614.
úte dub 19, 2011 8:22 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

No , musím přiznat , že se těším na tu výrobu nového rámu :roll: .

Dnes je možné koupit uloženku bez koroze . Celý rám se dá roznýtovat , otryskat , žárově zinkovat a potom místo nýtů sešroubovat spec. šrouby se samosvornými maticemi . Ale i tohle osobně považuju za přehnané .....

No , počkám si na to , co se z toho vyvrbí ...
úte dub 19, 2011 8:23 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jirko , no ono se z žádné opravy asi nic nevrátí .... Když vezmu, že kompletní oprava včetně zinkování rámu a lepší agregáty budou stát přes 500 000 kč , tak si neumím představit , že to někdy ta V3S ka vrátí v podobě tržby , natož výdělku .......
úte dub 19, 2011 8:27 pm

cz_ranger
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 18, 2011 3:57 pm
Bydliště: Borkovany

Příspěvek

Trochu si dovolím nesouhlasit s kalkulací - představa je někde okolo 100 tisíc + práce. Zkanibalizovat nějaký služný sedmitunový DAF je tak na 50 - 60 tisíc, rám se musí vejít do 30 i se zinkem. Ale pokud se někde likvidují auta, tak jdu do toho. Bude-li to opravdu uloženka bez nafouklého a popraskaného rámu, je blbost ho vyrábět, konečně i zinkovat..... ale nějak jsem pozbyl iluze o tom, že ještě nějaké takové existují za rozumný peníz.

Jenom pro mé poučení, co přesně by na výrobě rámu V3S přesně mělo být velmi drahého ? 2 x 6605mm U-profilu 200x80x5 z vhodné oceli vyjde někde okolo 8 tisíc, příčky použít původní, zinek tak 10 tisíc.. co zásadního mi uniká ?

Jirko, bylo by nějaké spojení do toho HASSu ? Mám to trochu z ruky, tak bych se nejdřív poptal... z údajů na webu nějak nejsem moudrý kdo je kdo....

Legislativně by měla celá věc řešitelná jako "individuální přestavba", už jsem jednu takovou absolvoval, není to tak strašné.

Díky za názory - jo a mimochodem, při přemýšlení o budoucnosti stroje jsem narazil na Renault RTM 2000 - taková měnší a modernější V3S ka... - za dost rozumné ceny. Akorát nevím, jak moc se dá taková věc dovézt a registrovat u nás - prodávají je v Holandsku, Belgii, atp.
úte dub 19, 2011 9:51 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Ano dá se to postavit za rozumný peníz. Třeba před časem jsem zamyšlel koupit motor Daf šestiválec s turbem a byl za 25 tkč, ještě klasika bez elektroniky. Jenže to byl zajíc v pytli a tak jsem se na to vykašlal. Když motor tak jedině s bouračkou, kde se dá vyzkušet. Takhle bude i s příslušenstvím a třeba se spojkou atd. To zjednodušuje plánovaný projekt.
Kontakt na Hass (nebo Haas - nějak jsem to pozapoměl) nemám, protože tam jezdím osobně a ceny tam mají lepší než jinde ve vojenským výprodeji, jen momentálně žijí ze starých zásob. Nějak jim vyschnul přísun nových věcí, asi se nechytají v novém systému prodeje vojenské techniky.
Taky jsem uvažoval nad změnou motoru, protože ze starého čtyřválce se toho nedá moc vykouzlit. V úvahu přichází Perkins, Man, Volvo. Taky se pozeptám nad podmínkama výměny. Mám ŽL. na výrobu motorových vozidel a tak třeba to půjde svépomocí :wink: Zdůvodnění by mohlo být nedostatek náhradních dílů z důvodu zaniklého výrobce a ekologický aspekt.
Volvo FL 614.
úte dub 19, 2011 11:13 pm

Jirka Novák
Příspěvky: 5405
Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

Volvo FL 614.
stř dub 20, 2011 10:36 am

cz_ranger
Příspěvky: 43
Registrován: pon dub 18, 2011 3:57 pm
Bydliště: Borkovany

Příspěvek

Progres report:
Po několika letech přemýšlení se mi to začíná jasněji rýsovat - stylem mírný pokrok v mezích zákona, tedy zachování původního rázu a vzhledu vozidla včetně motoru, který v podstatě vyhovuje, pokud opustíme myšlenku velmi svižné jízdy. To je asi pak nejlepší našetřit na Tatru 810. V současné chvíli je elektrika překopaná na 24V se zápornou kostrou. Vyřazením bateriového spínače je spolehlivost někde jinde a auto staruje jak zběsilé, byť má jen 2x100 Ah. Dobíjení altíkem. Teď připravujeme výrobu nových podélníků rámu a některých výztuh, např. nad uchycením zadních náprav což je podle všeho problematické místo.
pon zář 07, 2015 1:34 pm

Odpovědět

Zpět na „PRAGA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti