Dotazy o legislativě v dopravě, koncesích, zákazech jízd apod.

Moderátoři: Olda, -Ondra-, martin_100

Odpovědět
DriverBrno
Příspěvky: 1295
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

kolik vlastně ti přepravci osob kdysi museli vydělávat než je Jančura vytlačil s cenami a tito "zelení" cenově drtí Jančuru a pořád se to vyplatí???
zisl 5 % ?? To už zítra taky může být - 5 %
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zele ... paign=null

přestávám už tomu rozumět...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/janc ... lute-44844
pon lis 25, 2019 6:29 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 412
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

Jako malý soukromník chceš samozřejmě co největší zisk z co nejmenších investic, ale ti, co točí miliardy, přemýšlí už jinak... Tuhle jsem se díval na čísla hospodaření bratří Ondrů a jejich čerpaček TANK ONO. Na jedné straně ca. 70-80 Kč/hod čistého z jedné pumpy a na straně druhé 14-16 mld. obratu ročně. Samozřejmě stále investujou, ale zisk vzhledem k obratu dělá 0,1-0,2%, což tedy hlavně znamená, že impérium roste a daně jsou malé...
pon lis 25, 2019 8:08 pm

DriverBrno
Příspěvky: 1295
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

ATW: to potvrzuje tu teorii globalzace, logickým vysvětlením proč to dělají, může být to, že chystají exit..prostě to střelí globálnímu hráči a potřebují "natočit" obraty..a asi je nejvyšší čas v době elektrifikace, možná to koupí Kellner ...ten kupuje všechno :dance:
úte lis 26, 2019 6:54 am

jirka.v
Příspěvky: 99
Registrován: stř srp 31, 2016 11:11 am
Bydliště: Ustí nad Labem

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

To je jako stejná otázka kolik museli vydělávat dopravci s kamionama. Za Moskvu se dávalo 120-130tis. Dneska na Raalu to nabízej za 63tis. Ze západní Evropy se jezdilo poprázdnu atd.Vlastně i z balkánu. Dneska ti sotva zaplatěj export, někdy ani to ne. O importu se ani nebavíme. Globalizace je všude. Ale koukal sem na celý video s Jančurou. Je to zajímavý
úte lis 26, 2019 11:43 am

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 412
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

Zajímavá čísla o stavu dopravy v ČR - https://www.spcr.cz/muze-vas-zajimat/ek ... -balicek-2
úte lis 26, 2019 10:17 pm

Prouza88
Příspěvky: 373
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

ATW: super info, jen ty grafy budou pokrivený právě těma Letter-Box Co. Nějak se v tom dvakrát neorientuji, ale jsem si jist že zrovna pro takovou firmu dělám a docela mě mrzí, že mi pak bude znemožněno dělat to co dělám(vlastník AT, pobočka v CZ, na ní řidiči a práce AT-DE). Tímto tedy zavřou všechny tyhle "personální agentury" ze západu a pokud chápu správně, pak by mě museli, v tomto případě, zaměstnat přímo jako AT nebo DE šoféra, tedy nás všechny, bo to jinak nepude :shock: No nejsem si jist jestli po tom uplně toužím, v případě, že by vypláceli tu minimální mzdu dle státu a diety jak mají, se mi například rakouská mzda nevyplatí ani se všemi jejich výhodami :shock:
Ty pauzy dejme tomu, klidně bych uvítal co 14 dní doma, ale to "nebo kde si řidič vybere" to bude určite zdrojem očůrávání a budeme si nedobrovolně vybírat kde budem trávit odpočinek auto se odstaví na place podle zákona a šofér bude také tam jen papírově má volno.. mimo kabinu o výkendu je ale blbost.. co 14dní doma by bylo daleko lépe.. ale mě se to teď netýká, pouze je problém s dokazováním, že jsem o výkendu mimo vozidlo, když to teda chtějí, karta v tacho nebo venku nic neřeší :think: Bude to zajímavé
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
úte lis 26, 2019 11:18 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 412
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

Zajímavé v tom silničním balíčku (EP schválil už v dubnu 2019) bude i snížení hranice 3,5t na 2,4t v mezinárodní dopravě se vším, co k tomu patří (koncese, finanční způsobilost, tachograf atd.)...
Na spadnutí jsou i jednotky OBW, do nákladních aut, což by mělo znamenat konec přetěžování aut... https://ec.europa.eu/transparency/regex ... 35366&no=5
stř lis 27, 2019 8:11 pm

Prouza88
Příspěvky: 373
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

Protlačit povinné váhy tímto způsobem nebude nejšťastnější, chápu že to chtějí online, ale co ta další tuna elektroniky :think: Kdo má auto na luftu, tak už má váhy dnes, jen k tomu dát zákonem toleranci aby to šlo použít a rovnou třeba 10%. Lepší všem trochu povolit, než to nesmyslně utáhnout pokutama.. Na autě není rozdíl mezi 40t nebo 44t, vždyť je to 300kg na kolo, kde už tak jsou 4t, alespoň by to přineslo konec dohadování o 150kg na celkové a celkově by se konečně přenesla tahle odpovědnost za váhu malinko mimo řidiče, v tom vidím velký přínos. Že by se blískalo na lepší časy a vzali to konečně rozumní lidé a ne populisté :think:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
stř lis 27, 2019 8:56 pm

Uživatelský avatar
ATW service
Příspěvky: 412
Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
Bydliště: King's town
Kontaktovat uživatele:

Re: globalizace v dopravě

Příspěvek

Prouza88: Moc elektroniky potřeba nebude, propojení s chytrými tachografy usnadní kontrolu. To, že to budou, stejně jako tachografy, kalibrovat na stanicích STK je skoro jasné, akorát si zatím nedovedu dost dobře představit jak to bude probíhat. Asi si budou muset nakoupit VZV a nějaká závaží... :-)
ned pro 01, 2019 6:44 pm

Prouza88
Příspěvky: 373
Registrován: pon bře 30, 2009 3:29 pm
Bydliště: Znojmo

Re: globalizace v autobusové dopravě

Příspěvek

Takhle to začalo s digitálním tacho, aby sme nejezdili nonstop a zkončilo to tím, že mají přehled po vteřině co jsme dělali za poslední dva roky :roll: Tak to teď zkusí tímhle, nakalibrujou na STK na nápravovce a běda jak se ti hne zrní na sklopce o 30kg dopředu.. Optiload ti s tím nekoupí, protože to bude už tak drahý. Vemte si, jaký tlaky jsou na ty kola v zatáčce nebo při brždění, pak je nějaká diskuze kolem 200kg na nápravu uplně zbytečná, leč pokutovatelná :idea: Pokud to nezaimplementují do zákona, včetně velké tolerance a podobně, tak tu bude jen další hon.
Cesta do pekla je vždy dlážděna dobrými úmysly :!:
Augustin, LKW Augustin..
Ex:ABC Tours, BDS, Eurotrans Kopka, Vapas
ned pro 01, 2019 7:53 pm

Odpovědět

Zpět na „Podnikání v dopravě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů