Moderátoři: -Ondra-, martin_100, Olda
Re: Stavebnictví
Není třeba psát Ježíškovi, stačí poslat objednávku do Tatry, rádi přijedou a projednají podrobnosti a výbavu. A za nějaký čas, nevím jestli u příležitosti Driverových narozenin, se to objeví doma na place....... A určitě by to šlo dohodnout i u příležitosti narozenin, pouze by tam musela být větší vůle. Napsat tam, že máš narozeniny za 14 dní, tak to by asi neklaplo, ale napsat tam, že budeš slavit narozeniny i v roce 2022, příp.2023, tak to by asi šlo i zrealizovat........ A také by to byl dárek od firmy k narozeninám. Nic není nemožné.....
-
- Příspěvky: 2153
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
naposled co jsem skládal v Kopřivnici, tak tam měli samý zelený, to nechcu, to počkám... a nejlépe metalízu.dymkovou červeň 

Re: Stavebnictví
Pche! Barva to už je prkotina! Dokážou Ti to nastříkat nejen v metalíze dýmková červeň, ale třeba i ve zlaté metalíze. Pokud by to nezvládli sami, je tady spousta nezávislých lakoven, které to dokáží. Jen musíš projevit vážný zájem a prokázat svojí solventnost. Ostatní už je hračka....
-
- Příspěvky: 2153
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
ale vážně, nějakou tu "ruku" si pořídím na přivýdělek k důchodu, chtěl bych jít cestou přestavby nějaké starší 18 tuny (10 let staré Midllum, CF-ko ??), optimální kombinace s hákem ať se dá natáhnout i menší bagřík, čímž se sníží užitečná hmotnost..kontejner, hák+ruka to bude tak -4 tuny ?
Re: Stavebnictví
Když vážně, tak tedy vážně.
Pokud chceš jít do auta 4x2 z hákovým nakladačem a hydraulickou rukou, tak bych Ti doporučil, z vlastní zkušenosti, nakladač teleskopický raději než kloubový, s "o číslo" větší nosností, než je třeba, kvůli tomu, když potřebuješ naložit něco těžšího a tu hydraulickou ruku nemontovat "natvrdo" na auto, ale nechat si postavit (nebo koupit starší) kontejner s rukou. Dělají se jak s rukou vpředu, tak i vzadu (pokud by jsi chtěl nakládat i na vlek). Myslím, že ta vpředu je praktičtější, dá se s ní i sklápět. Má to výhodu, že pokud nemáš na ruku práci, necháváš ji i s kontejnerem doma a nevozíš zbytečně na autě tunu balastu navíc a samozřejmě, o tu cca tunu se Ti zvýší nosnost auta.
Praktičtější je, když je ta ruka na kontejneru tzv. valníkovém, kterému jdou otvírat sajtny ze třech stran, případně jdou i sundat a nechá se to použít jako plato. Praktické je také, aby to mělo v podlaze kotvící oka a dřevěnou podlahu. Na "sklápěčkovém" kontejneru s pevnými bočnicemi se ruka blbě používá, navíc má železnou podlahu a všechno tam klouže a nebývá tam možnost to ani přikurtovat.....
Také je důležité, aby ta ruka měla buď dálkové ovládání nebo alespoň ovládání z obou stran auta, případně i z korby auta, což je ideál. Když to chceš mít do důchodu, tak brzo poznáš, že lézt několikrát při nakládce nahoru a dolů je sice zdravé, ale brzo Tě to přestane bavit.....
Ovládání háku musí být nejen z kabiny, ale i z boku auta, to oceníš když nakládáš na nějakém problematickém místě a potřebuješ vidět, jak Ti kontejner nabíhá do rolen. Ten nakladač musí mít automatické zamykání kontejneru při rozjetí, ale to už má snad dnes každý.....
Já bych do začátku pořídil dva kontejnery sklápěcí (aby jsi měl na výměnu) a jeden kontejner valníkový s rukou. Čas a kšefty Ti ukážou, co by bylo potřeba dále.
Pokud to budeš dělat ve větším, počítej s tím, že za chvíli budeš mít dům obestavěný kontejnery a žena Ti bude vyhrožovat rozvodem.....
Jinak ještě jednu zkušenost Ti přidám, nevím jak v Brně, ale v Praze je tolik kontejnerů, že si kradou práci a jezdí za tak malé peníze, až to nechápu. V menším městě jich nebývá tolik a tak je to v pohodě a jezdí se za peníz, který je k uživení. Záleží, jak se smekáš a jaké dokážeš sehnat kšefty, ale tak je to u všeho.....
Přeji Ti mnoho štěstí a šťastnou ruku při výběru auta a nástavby.
Pokud by jsi ještě něco chtěl vědět, ptej se, pokud budu vědět, rád odpovím.
Pokud chceš jít do auta 4x2 z hákovým nakladačem a hydraulickou rukou, tak bych Ti doporučil, z vlastní zkušenosti, nakladač teleskopický raději než kloubový, s "o číslo" větší nosností, než je třeba, kvůli tomu, když potřebuješ naložit něco těžšího a tu hydraulickou ruku nemontovat "natvrdo" na auto, ale nechat si postavit (nebo koupit starší) kontejner s rukou. Dělají se jak s rukou vpředu, tak i vzadu (pokud by jsi chtěl nakládat i na vlek). Myslím, že ta vpředu je praktičtější, dá se s ní i sklápět. Má to výhodu, že pokud nemáš na ruku práci, necháváš ji i s kontejnerem doma a nevozíš zbytečně na autě tunu balastu navíc a samozřejmě, o tu cca tunu se Ti zvýší nosnost auta.
Praktičtější je, když je ta ruka na kontejneru tzv. valníkovém, kterému jdou otvírat sajtny ze třech stran, případně jdou i sundat a nechá se to použít jako plato. Praktické je také, aby to mělo v podlaze kotvící oka a dřevěnou podlahu. Na "sklápěčkovém" kontejneru s pevnými bočnicemi se ruka blbě používá, navíc má železnou podlahu a všechno tam klouže a nebývá tam možnost to ani přikurtovat.....
Také je důležité, aby ta ruka měla buď dálkové ovládání nebo alespoň ovládání z obou stran auta, případně i z korby auta, což je ideál. Když to chceš mít do důchodu, tak brzo poznáš, že lézt několikrát při nakládce nahoru a dolů je sice zdravé, ale brzo Tě to přestane bavit.....
Ovládání háku musí být nejen z kabiny, ale i z boku auta, to oceníš když nakládáš na nějakém problematickém místě a potřebuješ vidět, jak Ti kontejner nabíhá do rolen. Ten nakladač musí mít automatické zamykání kontejneru při rozjetí, ale to už má snad dnes každý.....
Já bych do začátku pořídil dva kontejnery sklápěcí (aby jsi měl na výměnu) a jeden kontejner valníkový s rukou. Čas a kšefty Ti ukážou, co by bylo potřeba dále.
Pokud to budeš dělat ve větším, počítej s tím, že za chvíli budeš mít dům obestavěný kontejnery a žena Ti bude vyhrožovat rozvodem.....
Jinak ještě jednu zkušenost Ti přidám, nevím jak v Brně, ale v Praze je tolik kontejnerů, že si kradou práci a jezdí za tak malé peníze, až to nechápu. V menším městě jich nebývá tolik a tak je to v pohodě a jezdí se za peníz, který je k uživení. Záleží, jak se smekáš a jaké dokážeš sehnat kšefty, ale tak je to u všeho.....
Přeji Ti mnoho štěstí a šťastnou ruku při výběru auta a nástavby.
Pokud by jsi ještě něco chtěl vědět, ptej se, pokud budu vědět, rád odpovím.
-
- Příspěvky: 2260
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavebnictví
Pravda, na stavbu mi přijel mercedes 18 t 4x4 BB ruka za kabinou a natahovak kontošů a prazdnej měl 14 t takže užitečná 4 t ( 2 palety zámkovky
chtělo by to aspoň 6x4
-
- Příspěvky: 2153
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Stavebnictví
to je věčné dilema, člověk by chtěl co nejuniverzálnější vehicl, aby dokázal být co nejvíce flexibilní, ale kompromis je nakonec král
Zavedené firmy mají třeba tři auta na jednoho řidiče, jednou jede s kontyšem, pak s rukou apod., hold musím to ještě analizovat, zkoumat trh, spíš uberu s tím hákem, raději silnější ruka a delší "natahovací" plato..s nájezdy, prostě musí tam zústat 5-6 tun tonáž..sakra to je málo...tak nebude natahovací...sakra to zas bude málo universální...no ta asi 6x4 nakonec
zatím mám čas a musím si vystačit s mou "plachetnicí" s čelem


zatím mám čas a musím si vystačit s mou "plachetnicí" s čelem

Re: Stavebnictví
Jezdil jsem stabilní kšeft dost dlouho a postupně s několika auty a s každým novým autem jsem se to snažil neustále vylepšovat, tak, aby to lépe vyhovovalo tomu, co jsem jezdil. Skončil jsem u auta 6x2, které bylo sice vhodné (téměř ideální), ale jenom k tomu, co jsem jezdil. Jako univerzální kontejner to bylo naprosto k prdu. Třeba jet s tím do pískovny pro písek, nebo na smetiště byla téměř sebevražda.... Stačil dvaceti centimetrový pozvolný hrb a už jsem tam visel s hnací nápravou ve vzduchu. Šlo sice posunout konejner dozadu, ale to se zase odlehčil předek a nešlo s tím zatáčet. Na dálnici to bylo docela dobré. Ale kolik toho ujede takový typický kontejner po dálnici.......
Auto to bylo lehké (relativně) ale ve finále to uvezlo 10,8 tuny vč. kontejneru, netto tak asi něco přes 9 tun, při celkové hmotnosti auta 26 t.
Pokud by to bylo 6x4 (také jsem měl) tak to uveze o dalších 600 - 700 kg méně. Pokud by to mělo předek, tak o dalších cca 700 kg méně a pokud by na tom byla na trvalo ruka, tak je to další minimálně tuna dolů..... A už jsme na 6,5 tun nosnosti na šestadvaceti tunovém autě........ A to na takovém autě ani nemáš kam dát rezervní kolo...... Na jedné straně nádrž, na druhé hydraulika a jiné nezbytnosti, naštěstí jsem stále tahal vlek, tak to bylo na vleku, ale zase tím snižuješ nosnost vleku.
Jasně, existují servisní služby na dálnici, ale v Německu je výměna pneu tak za minimálně dvacet tisíc korun, když to dopadne dobře a to ji musíš doma vyměnit, protože to je Čína a určitě Ti nebude pasovat do páru......
Nevím, jestli se Ti podaří postavit auto (to vůbec nemluvím o tom, že by jsi sehnal ideální starší auto) takové, aby to bylo univerzální.
Jak říka klasik: "Na každú robotu nám treba špecialistov".
Auto to bylo lehké (relativně) ale ve finále to uvezlo 10,8 tuny vč. kontejneru, netto tak asi něco přes 9 tun, při celkové hmotnosti auta 26 t.
Pokud by to bylo 6x4 (také jsem měl) tak to uveze o dalších 600 - 700 kg méně. Pokud by to mělo předek, tak o dalších cca 700 kg méně a pokud by na tom byla na trvalo ruka, tak je to další minimálně tuna dolů..... A už jsme na 6,5 tun nosnosti na šestadvaceti tunovém autě........ A to na takovém autě ani nemáš kam dát rezervní kolo...... Na jedné straně nádrž, na druhé hydraulika a jiné nezbytnosti, naštěstí jsem stále tahal vlek, tak to bylo na vleku, ale zase tím snižuješ nosnost vleku.
Jasně, existují servisní služby na dálnici, ale v Německu je výměna pneu tak za minimálně dvacet tisíc korun, když to dopadne dobře a to ji musíš doma vyměnit, protože to je Čína a určitě Ti nebude pasovat do páru......
Nevím, jestli se Ti podaří postavit auto (to vůbec nemluvím o tom, že by jsi sehnal ideální starší auto) takové, aby to bylo univerzální.
Jak říka klasik: "Na každú robotu nám treba špecialistov".
- ATW service
- Příspěvky: 700
- Registrován: sob dub 21, 2012 10:33 am
- Bydliště: King's town
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stavebnictví
Tak, tak... bude to chtít spíš 8x4...
univerzální ojetá auta ve slušném stavu na prodej moc nejsou... Jezdí... Tak dlouho jsem koukal po nějakém unisólu 18t, až jsem si ho musel nechat postavit nové... 


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti