Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-
Dá sa zarobiť v autodoprave s vlastným autom?
Zdravim,
chcel by som sa opytat na vas nazor. Da sa este v tejto dobe zarobit v autodoprave s vlastnou dodavkou, kamionom? Ak by niekto chcel, moze napisat aj priblizne kolko (za mesiac, tyzden).
Rozmyslam co a ako dalej, jazdil by som sam, bez vodica. Je realne vyzit z RAALu, Timocomu, bez stabilnej roboty?
Dakujem
chcel by som sa opytat na vas nazor. Da sa este v tejto dobe zarobit v autodoprave s vlastnou dodavkou, kamionom? Ak by niekto chcel, moze napisat aj priblizne kolko (za mesiac, tyzden).
Rozmyslam co a ako dalej, jazdil by som sam, bez vodica. Je realne vyzit z RAALu, Timocomu, bez stabilnej roboty?
Dakujem
Peter92
Musíš si prvně odpovědět sám jak se chceš odlišovat od konkurence, protože jen tvoje vozidlo a ty k tomu nestačí. Musíš mít nějaký plán-ekonomický výhled aspoň střednědobý 3-5let.
Samotné burzy nákladů tě nezachrání a pokud by jsi chtěl jezdit jen přes ně tak dříve nebo později narazíš na neplatiče a ti tě zrujnují a nebudeš první ani poslední komu se to stalo.
Timocom je lhůta 6 měsíců od založení firmy než tě přijmou do databáze- mám dojem, že to nezrušili. Důvodem takového opatření bylo zakládání falešných firem na jihu Slovenska převážně maďarskými podvodníky a následný prodej naloženého zboží.
Raal tak tomu se říká tohle- pokud to spekulant neprodá tak rychle vrazit přepravu na raal a tam to někdo koupí i za pár šupů.
Musíš vědět co chceš. Vše si spočítat a co nejméně se zadlužit na splátkách. Ideální je koupit cash tahač a jezdit jako Owner jen s tahačem. Návěs ti dá kde jaká spedice na západě. Hledej spíše v zahraničí přepravy. V CZ a SK je to o klientelismu a ne o trhu.
Když tě cena ropy nezabije do dvou let společně s neplatiči tak máš celkem šanci. Počítej ale všechny aspekty a to je mýto kdekoliv atd.
Dodávkou nemáš šanci podle mně. Poláci tě přebijí cenou za km společně s Maďary a Rumuny.
Doporučuji se na to vykašlat pokud by jsi si bral tahač na leasing nebo dodávku na splátky.Do roka udeří ekonomické problémy EU ještě větší silou a začne mazec (větší ochrana vnitřního trhu)
Německu došla pára v ekonomické lokomotivě a pojede se opět z kopce.
Zapomeň na svůj sen a budeš bohatší
Samotné burzy nákladů tě nezachrání a pokud by jsi chtěl jezdit jen přes ně tak dříve nebo později narazíš na neplatiče a ti tě zrujnují a nebudeš první ani poslední komu se to stalo.
Timocom je lhůta 6 měsíců od založení firmy než tě přijmou do databáze- mám dojem, že to nezrušili. Důvodem takového opatření bylo zakládání falešných firem na jihu Slovenska převážně maďarskými podvodníky a následný prodej naloženého zboží.
Raal tak tomu se říká tohle- pokud to spekulant neprodá tak rychle vrazit přepravu na raal a tam to někdo koupí i za pár šupů.
Musíš vědět co chceš. Vše si spočítat a co nejméně se zadlužit na splátkách. Ideální je koupit cash tahač a jezdit jako Owner jen s tahačem. Návěs ti dá kde jaká spedice na západě. Hledej spíše v zahraničí přepravy. V CZ a SK je to o klientelismu a ne o trhu.
Když tě cena ropy nezabije do dvou let společně s neplatiči tak máš celkem šanci. Počítej ale všechny aspekty a to je mýto kdekoliv atd.
Dodávkou nemáš šanci podle mně. Poláci tě přebijí cenou za km společně s Maďary a Rumuny.
Doporučuji se na to vykašlat pokud by jsi si bral tahač na leasing nebo dodávku na splátky.Do roka udeří ekonomické problémy EU ještě větší silou a začne mazec (větší ochrana vnitřního trhu)
Německu došla pára v ekonomické lokomotivě a pojede se opět z kopce.
Zapomeň na svůj sen a budeš bohatší
musíš mít aspoň jednu dvě firmy kterým budeš jezdit napřímo za normální slušné ceny. zpátečky pak lovit na raalu za zpátečkové ceny, tj o 20% nižší než ti dá firma napřímo.
Jinak sám na sebe nemusí být špatný pokud máš práci. Myslím že takových jednoautových dopravců bude s krizí přibývat, jezdit sám na sebe, takhle se dají přežít těžké časy, když nemusíš platit výplaty a odvody za zaměstnance.
Jinak sám na sebe nemusí být špatný pokud máš práci. Myslím že takových jednoautových dopravců bude s krizí přibývat, jezdit sám na sebe, takhle se dají přežít těžké časy, když nemusíš platit výplaty a odvody za zaměstnance.
Devilio
A bude hůř .... To co psal devilio přijde a málokdo si toto uvědomuje .
kdyz uz tak bych na zacatek volil rent na kratsi dobu. Obecně rent neboli pronájem dopravní techniky je z mého pohledu drahá záležitost avšak nemá žádná rizika. předplácíte si tzv jistotu za kterou však platíte a musíte na ní každý měsíc vydělat. Hlavně se nenechte unést možností vrácení vozidla když to bude nerentabilní. Pokud si sjednáte pronájem na 12 měsíců, musíte vozidlo užívat a platit 12 měsíců. Pokud budete chtít vozidlo předčasně vrátit, vše zaplatíte....
Obecně k podnikání v dopravě. jako jedinec budete v situaci, kdy musíte spoléhat na jediného dodavatele, který vás vytěžuje a pokud on bude problematický jak po stránce práce tak po stránce splatnosti faktur, může Vás to dostat do velkých problémů.
Toto co jsem napsal je obecné konstatování a možná ani ne rada, ale jediné co můžu poradit je vždy všechno dát na papír a popsat + a - a podle toho vše důkladně propočítak. Pokud Vám však kdokoli nabídne cokoli pod 23 Kč / km hrubého tak bych ani nereagoval a to při minimálním projezdu 12 000 km což je nadstandartní průměr km a minimální sazba, kde jste tzv na pokraji 0 zisku a to při předpokladu Euro 5 a lepší.
Počítejme tedy variantu bez návěsů pro spediční spolecnost :
Myto
CZ Euro V+ 4 a více 4,12
Německo B 4 a více 0,183 ( to je 4,48 kč )
Rakousko Euro IV - V 4 a více 0,3465 Euro/km ( 8,48 Kč ) a kde je Brennero !!!!!!!!!!!!!
Francie ani nemluvím to je hnus a Švýcarsko to je asi 17 Kč / Km
Pokud se nepletu tak propočet bude :
např scania rent nabízí myslím za 1700 euro netto na měsíc nafta s průměrnou cenou 28,5 bez dph je 8,55 bez DPH na km když budete mit spotřebu 30L
Takže když budete mit projezd 12 000 Km
Auto 41650 / 12000 = cca 3,5 /Km ( včetně Povinného ručení, havarijní pojistky a silniční daně. Dále včetně servisu a servisu pneu)
Nafta = 8,55 kč / km ( za předpokladu že budete tankovat do 34.20 na pumpě a v zahraničí budete mít vyřízenou vratku DPH )
poplatky 2-4 Kč / km počítejme radši 4 kč ( když tak Vám zbyde více )
to jsou základní náklady 3,5 + 8,5 + 4 = 16 kč a kde je Váš plat, sociální, zdravotní, telefon, pokuta, odtah, uražené zrcátko, píchlá pneu, proražená pneu, pojištění dopravce, atd atd.....
A to vše za předpokladu že budete jezdit celej měsíc ani jeden den volna kromě víkendů aby jste zaplatil pronájem který je fixní a ostatní položky které potřebujete zaplatit. A cokoli bude levnější tak by se mě zdálo podezřelé. Jednou jsem zkoušel toto jezdit pro německý Ewals jen s tahačem ( ne low deck ) a dostal jsem zda si dobře pamatuji 0,85E a více což je 20,825 na km ..... Upozorňuji ze pouze za tahač, mnoho spediční toto nabízí za celou soupravu a to se mi zda skoro jako lichva .....
Vše jsem počítak kurzem 24,50...
odečtěte si dále položky jako poplatky za banku, musíte koupit papír na faktury, potřebujete počítač, program, i vy budete muset zaplatit účetní aby Vám účtovala......
A když jako sám si řidič budete jezdit, kdy pujdete na úřady .... A když tak auto bude stát a nenajede ty správné km....
Pokud budete mít v a autě druhého, kolik bude mít základní plat, diety sociální zdravotní atd
To vše je nutné dobře propočítat........... a k tomu ta jistota práce a dobrá platební morálka...
Ale nechci Brat iluze !!!!!!!!
Naposledy upravil(a) RESL TRANSPORT dne úte lis 20, 2012 10:17 pm, celkem upraveno 2 x.
jo,je to jak píšou kluci,je to peklo,pokavad nic nemáš tak nic neber na leasing nebo půjčku,to je peklo a z 80% se dostaneš do průseru.jde to z kopce a je to jen a jen horší,kšeftů ubývá a myslím si že po letošním darebném roku to bude ještě horší.dřív se dalo z rallu za měsíc vyjezdit s avií 40tis čistýho.ted je to tam samej kýč.
občas se podaří splašit firmu na přímo,nějákej čas tam jezdíš za rozumnej peníz a pak přijde nějákej sráč,srazí cenu a je to v prdeli,a je to furt dokola dohadování cen jak na tržišti no peklo,už mě to pomalu přestává bavit.furt chce někdo nějákou slevu a když přijedeš na pumpu tak ti taky nikdo slevu nedá na mýtu taky ne.
nechci tě od toho zrazovat ale pokavad to neni tvůj vyslovenej koníček,tak od toho upaluj hodně daleko pryč.a to jsem ještě nerozvinul policejní birokratickou buzeraci
občas se podaří splašit firmu na přímo,nějákej čas tam jezdíš za rozumnej peníz a pak přijde nějákej sráč,srazí cenu a je to v prdeli,a je to furt dokola dohadování cen jak na tržišti no peklo,už mě to pomalu přestává bavit.furt chce někdo nějákou slevu a když přijedeš na pumpu tak ti taky nikdo slevu nedá na mýtu taky ne.
nechci tě od toho zrazovat ale pokavad to neni tvůj vyslovenej koníček,tak od toho upaluj hodně daleko pryč.a to jsem ještě nerozvinul policejní birokratickou buzeraci
2x Nissan atleon 210
A o tom Raal transu ... Jak jiz bylo řečeno ceny velmi nízké ale návratnost peněz a jejich vymahatelnost je velmi nízká ...
Netvrdím ze spousty firem je špatných ale pokud netvoříte databazi neplatícu několik lét tak si nabehnout na problém neni těžké ....
Timo : trochu lepší a vlastní inkasni systém ale taky bych mohl za tu dobu podnikání postavit dum za ne uhrazené faktury...
A k tomu nejste zaměstnanec tím v případe havárie auta i zboží platíte spoluúčast což taky muže přijít.......
Netvrdím ze spousty firem je špatných ale pokud netvoříte databazi neplatícu několik lét tak si nabehnout na problém neni těžké ....
Timo : trochu lepší a vlastní inkasni systém ale taky bych mohl za tu dobu podnikání postavit dum za ne uhrazené faktury...
A k tomu nejste zaměstnanec tím v případe havárie auta i zboží platíte spoluúčast což taky muže přijít.......
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pát črc 13, 2012 10:04 pm
- Bydliště: v autě a někdy doma
Pokud se do toho pustíš, tak bych to udělal pouze jako s.r.o. a nikde ne jako fyzická osoba.
1. V případě krachu nespadneš na hubu úplně
2. Můžeš být vlastním zaměstnancem a dát si minimální mzdu a tím pádem snížit odvody
Můžou se tu teď objevit různé moralizující řeči, ale pokud Ti nějakej šmejd pomůže na lopatky třeba tím, že se dostaneš do druhotné platební neschopnosti, tak proč bys kvůli tomu měl třeba přijít o barák.
1. V případě krachu nespadneš na hubu úplně
2. Můžeš být vlastním zaměstnancem a dát si minimální mzdu a tím pádem snížit odvody
Můžou se tu teď objevit různé moralizující řeči, ale pokud Ti nějakej šmejd pomůže na lopatky třeba tím, že se dostaneš do druhotné platební neschopnosti, tak proč bys kvůli tomu měl třeba přijít o barák.
Každý má právě tolik ješitnosti, kolik mu chybí rozumu.
hm, to sice jo, ale nevim jak moc se snížej ty odvody. při 10K čistýho je to 4500 na osobu.
sice nepadneš úplně, ale furt se na tebe nechá podat trestní oznámení jako na jednatele společnosti...
Ono je pak taky dobře se zadrábkovat u všech možnejch špeditérů. Na raal se přepravy dávaj až v poslední nouzi. Nejdřív obvoláš ty dopravce co znáš, jsou spolehlivý už pro tebe nějakou práci udělali. pak se koukneš na raalu do volnejch aut, zkusíš pár zavolat. No a krajní případ je dát to tam.
Pokud něco beru z raalu tak se koukám do inzerce eslivá tam na ně něco neni a stejně se modlim, když tu firmu neznám.
No a pak jsou notorický neplatiči jako Otec ( ale jenom Hostivice) a spousta dalších. A to si časem zapamatuješ kdo neplatí a kdo jo.
A je to prostě o známejch. Takže nejdřív zapátrej v paměti koho znáš z dopravy a pak začni jednat. českej trh je mrňavej a ten dopravní ještě menší. A to už se snad nedělaj dispečerský srazy... Já myslim, že dneska, pokud nemáš známý na spedicích a ve firmách, nejde se jen tak zhoupnout v kolenou a říct si z ničeho nic budu dělat dopravu, pokud se mi to nehodí k jinýmu byznysu...
sice nepadneš úplně, ale furt se na tebe nechá podat trestní oznámení jako na jednatele společnosti...
Ono je pak taky dobře se zadrábkovat u všech možnejch špeditérů. Na raal se přepravy dávaj až v poslední nouzi. Nejdřív obvoláš ty dopravce co znáš, jsou spolehlivý už pro tebe nějakou práci udělali. pak se koukneš na raalu do volnejch aut, zkusíš pár zavolat. No a krajní případ je dát to tam.
Pokud něco beru z raalu tak se koukám do inzerce eslivá tam na ně něco neni a stejně se modlim, když tu firmu neznám.
No a pak jsou notorický neplatiči jako Otec ( ale jenom Hostivice) a spousta dalších. A to si časem zapamatuješ kdo neplatí a kdo jo.
A je to prostě o známejch. Takže nejdřív zapátrej v paměti koho znáš z dopravy a pak začni jednat. českej trh je mrňavej a ten dopravní ještě menší. A to už se snad nedělaj dispečerský srazy... Já myslim, že dneska, pokud nemáš známý na spedicích a ve firmách, nejde se jen tak zhoupnout v kolenou a říct si z ničeho nic budu dělat dopravu, pokud se mi to nehodí k jinýmu byznysu...
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pát črc 13, 2012 10:04 pm
- Bydliště: v autě a někdy doma
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pát črc 13, 2012 10:04 pm
- Bydliště: v autě a někdy doma
Delivio a Had:
Pánové, to snad zacházíte daleko. Jistěže navymýšlet se dá moc, ale já měl na mysli normální způsob podnikání a nevím, proč se tu plácá o bílých koních. V každém případě je to podstatně bezpečnější forma podnikání než fyzická osoba a nehrozí, že bys přišel o soukromý majetek, pokud nebude někde poskytnut jako garance či nebudeš tak hloupý a nepodepíšeš směnku, což také některé leasingovky požadují.
Pokud spácháš podvod jako statutární orgán nebo jako fyzická osoba, tak je výsledek přece stejný.
Pánové, to snad zacházíte daleko. Jistěže navymýšlet se dá moc, ale já měl na mysli normální způsob podnikání a nevím, proč se tu plácá o bílých koních. V každém případě je to podstatně bezpečnější forma podnikání než fyzická osoba a nehrozí, že bys přišel o soukromý majetek, pokud nebude někde poskytnut jako garance či nebudeš tak hloupý a nepodepíšeš směnku, což také některé leasingovky požadují.
Pokud spácháš podvod jako statutární orgán nebo jako fyzická osoba, tak je výsledek přece stejný.
Každý má právě tolik ješitnosti, kolik mu chybí rozumu.
bimbadriver
V čem já zacházím daleko. Bezpečná forma podnikání je jakákoliv a nemusí zakládat hned společnost s.r.o nebo a.s každá forma má svoje specifika -výhody i nevýhody.
To samé platí i o sídle firmy. Vše je v lidech. Svůj názor jsem zdělil a nevidím nikde že bych zacházel "daleko" v těch dvou příspěvcích plus tento.
Jestli myslíš nějakou pomyslnou hráz v nějakých nekalostech tak to nenajdeš, kromě stovek příspěvků o nich všude zde.
Ale zpět k tématu bude to hodnotnější debata
To samé platí i o sídle firmy. Vše je v lidech. Svůj názor jsem zdělil a nevidím nikde že bych zacházel "daleko" v těch dvou příspěvcích plus tento.
Jestli myslíš nějakou pomyslnou hráz v nějakých nekalostech tak to nenajdeš, kromě stovek příspěvků o nich všude zde.
Ale zpět k tématu bude to hodnotnější debata
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: pát črc 13, 2012 10:04 pm
- Bydliště: v autě a někdy doma
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů