Mýtné v Německu, tipy na truckstopy, pravidla apod.

Moderátor: cuisine

Odpovědět

zajímá mě to ?

ano
2
40%
ne
1
20%
je mi to šuma FUCK
2
40%
 
Celkem hlasů: 5

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

A-9 Schleiz-Triptiz

Příspěvek

využiju rychlou sit při pauze na "Kolb" .....
Naposledy upravil(a) martin440 dne pát kvě 20, 2011 11:40 pm, celkem upraveno 1 x.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát kvě 20, 2011 10:29 am

Uživatelský avatar
martin440
rumová víla
Příspěvky: 11909
Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)

Příspěvek

takže ...spíš pro ty, co nejezdí, nebo je to zajímá.....

A-9 první dálnice dokončená z Berlína do Mnichova...v 30-tých letech min. století..tehdejší Vůdce na této stavbě měl enormní zájem už jen z důvodu, že spojuje hlavní město Německa s Mnichovem, jakožto k městu, ke kterému měl velmi silný citový vztah...
o stavbě a vzhledu a rozmachu výstavby z té doby se můžete dovědět více i zde:

http://www.berlinka.pcp.pl/berlinka_de.htm
http://www.berlinka.pcp.pl/berlinka.html
http://www.berlinka.pcp.pl/a6.html

kdo chce projde si to sám...

Současnost:

v dnešní době se připravuje rozsáhlá rekonstrukce úseku, jak je napsaný v nadpisu...též platí i pro A-8 kde se mohutně staví...pokud bude zájem dodám materiál...ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

jak je vidět na fotkách, okolí je zbavováno vegetace. Po tomto kroku přijde na řadu odstranění veškerých kořenů z odstraněných dřevin a porostů. Následně v místech, která jsou patrná z foto, dojde k založení nového dálničního tělesa " na zelené louce" . Dojde k vyrovnání výškovému i přímému, tím, že se zvětší zářezy do krajiny a zvětší se náspy, současně dojde i k "natažení" dálnice tím, že se zmenší poloměry zatáček, tak aby plně vyhovovala dnešním normám.
Při stavbě tělesa dálnice se postupuje tak, aby se pokud možno všechen vytěžený materiál použil a po té i materiál ze staré dálnice byl naplno využit a nemusel se nikam dalece odvážet.
současně se zemními pracemi vznikají dočasná úložiště s třídičkami a drtiči kde se všechen materiál recikluje a třídí.
při zakládání tělesa se někdy, když to vyžaduje struktura materiálu, promíchává s vápnem a cementem, aby se dosáhlo požadovaných parametrů.
Při "utahování" jednotlivých vrstev náspu (tělesa) se používají vibrační válce, různých parametrů, které jsou schopny materiál "dusat" až do hloubky 1,20m , nicméně v praxi se "utahuje" každých 50-80cm vrstvy podle potřeb.
po faktickém dokončení tělesa kdy je připraveno k pokládce poslední vrstvy (v tomto případě beton) je povrch tak pevný a "utažen", že nákl.vozy, které beton přivážejí, nezanechávají, pokud jedou přímým směrem skoro žádné stopy. před samotnou pokládkou se celý úsek kontroluje sonarem, jestli ne ní někde něco zanedbáno v podloží a jsou splněny všechny požadavky norem, je smontován vibrační finišer, před kterým se pokládá geo textilní folie jako izolace, aby podloží v zimě nepromrzalo a voda (led) nepracoval a neničil vrchní betonovou vozovku. "Finišer" ObrázekObrázekObrázek foto z A-5.. pokládá celou šířku komunikace.Hned několik metrů za strojem je prováděno frézování dilatačních drážek, z důvodu, že beton se při "zrání-tvrdnutí" roztahuje,aby nedošlo k jeho popraskání a i následně při výkyvu teplot... Pokud jsou práce prováděny za vyšších teplot v létě, geotextilie se pokládá i na hotovou vozovku a pravidelně se kropí, aby beton správně vyzrál na požadovanou tvrdost, ne jen vyschnul... Úseky jsou stavěny na přeskáčku někdy a postupně spojovány.Obrázek po dokončení úseku, nebo celé délky( v tomto případě se bude jednat o úseky) se provoz přesune kompletně na novou vozovku v šíři 2 krát 2 pruhy.Současně i následně dochází k demolici staré dálnice, kdy se vytěžený starý beton veze do drtiček kde se drtí na požadovanou hrubost a je použit pro stavbu podloží druhé části (pruhu) dálnice. Veškerý materiál, který zbyde, je pak použit při stavbách jako protihlukové valy a podobně. Následně po dokončení vypadá dálnice podobně jako tento úsek....

ObrázekObrázek

Závěr... system staveb a kontrola kvality v Německu je na rozdíl od CZ na úplně jiné úrovni, přesto, že v Německu staví stejné firmy, stejná konsorcia, jako v CZ, nicméně i zde se najdou úseky, na kterých se stále pracuje, byť s přestávkama (Hemsdorf-Halle směr Berlín) kde evidentně něco bylo zanedbáno a těleso "pracuje", kde se objevují vady, které by se na takovéto stavbě neměli vyskytnout min30 let ....kde je asi zakopanej pes??? asi tam, kde jsou ulitý prachy daňových poplatníků České republiky-tj. nás všech....

na dálnice a jejich stavby mám svůj názor, a to, že jednička ve stavbách, kvalitě staveb a povrchů, údržbě.. je Francie... něco okoukali a zdokonalili, což sami Němci s neochotou přiznávají...

pokud jsem něco opomenul, volný prostor je.... :wink: ...snad to někoho i zajímá :think:
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
pát kvě 20, 2011 11:38 pm

Odpovědět

Zpět na „Německo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů