Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Kudy to bylo ví jen navigace, ta mě táhla všelijak, naštěstí pasti jako podjezd 3 metry nebo zákaz nad 6 tun mě nemohly zastavit. Největší problém se sněhem byl na zpáteční cestě z Kolína na Prahu a pak u Kostelce nad Čl kde ve stopání byl uvízlej kamion. Volvo to zvládlo dobře díky dobrému rozložení váhy auta a zatíženýmu zadku HČ a menším nákladem cca 2 tuny.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: úte led 17, 2012 9:52 pm
- Bydliště: trpin
Zdravim Jirko, jak bys řešil brzdovy posilovač u FL 608 rv94 bez abs. Mam lehce prorezlou vzduchotlakovou čast( šlapnu pedál utíká vzduch) už si na tom 6 firem vylámalo zub a ve volvu chtejí 24 tis bez dane a to je vzhledem ke stáří vozu celkem palba nehlede na to že na autě sou dva. auti mam moc rád,ale zub casu už hloda a hlodá. Rád bych ho udržel ješte rok v provozu je to dříč ale ty ceny . diky za jakoukoli radu.charon
Rika se,ze male deti,blazni a filozofove mluvi pravdu. Proto deti bijeme, blazny zavirame a filozofy nechapeme.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Ahoj a já mám na Volvu FL 614 vše na vzduchových brzdách takže je to jiné než na vzduchovokapalinových. Ale pokud by se jednalo o prorezlý posilovač brzd tak bych to viděl na zaletování mosazí, vyvařením pomocí CO2, zalepením epoxidem atd. Prostě improvizace podle okolností. Vzduchovokapalinové brzdy mám na Ifách a tam je vše z hliníku a jen trubky jsou ocelový. Ty se dají nahradit plastovýma nebo měděnýma.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Včera jsem dostal informaci od technika Volvo že motor kterej mám v starém FL tedy TD 61F je původně lodní a vyvinutý pro jachty divizí Penta. Tak proto je tak divokej a jde rychle do otáček. Do aut se dostal tenkrát vyjímečně a bylo to na objednávku díky výkonu 152 Kw což v roce 1991 nebylo špatný. Taky říkal že životnost je i dva miliony kiláků, to je teda bezkonkurenční.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Včera jsem udělal kolečko do Kolína a zpět, Volvo mechanicky na jedničku, ale elektricky nic moc. Pršelo a tak přestal fungovat cyklovač stěračů, aby po cca 20 minutách zase začal fungovat a od té doby nezlobí. Dále problikla kontrolka hladiny chladící kapaliny, ale po kontrole byla expanzka plná, takže falešnej poplach. Dále čidlo ruční brzdy zase vyhlásilo stávku a kontrolka svítí stále, Ok to pořeším snadno. Bez návodu a schéma elektriky je těžkej život, zejména když jsou stále pro mě utajený pojistky- která je na co.
Takže jsem zavítal dnes do Volva Čestlice s prosbou na objednání návodu dle Vin auta ze Švédska, ale s nedobrou jsem pochodil. Snaha žádná . Takže asi to objednám přes Německo a mám kontakt tam na prodejce Volva a je velice ochotnej.
Paradox je že na starou Ifu seženu návod na netu se schématem do 10 minut a na Volvo FL 614 jej scháním již více než půl roku a nic
Takže jsem zavítal dnes do Volva Čestlice s prosbou na objednání návodu dle Vin auta ze Švédska, ale s nedobrou jsem pochodil. Snaha žádná . Takže asi to objednám přes Německo a mám kontakt tam na prodejce Volva a je velice ochotnej.
Paradox je že na starou Ifu seženu návod na netu se schématem do 10 minut a na Volvo FL 614 jej scháním již více než půl roku a nic
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Koukám že u FL rubriky je mrtvo, asi to odpovídá pomalému vymírání FL 6 na silnicích. Takže zde je fotka mezistavu na mém FL 614 kdy jsem nahradil mnou nešťastně zničený původní laminátový nárazník upraveným nárzníkem Liaz a to z důvodu že jsem neměl chuť dávat 33 900 Kč za novej ve Volvu.
Jestli to zítra klapne tak Volvo dostane předek z modelu 2001-2006 a tím nebude vypadat tak zastarale na silnici. Výkonově totiž stále je na tom skvěle.
Jestli to zítra klapne tak Volvo dostane předek z modelu 2001-2006 a tím nebude vypadat tak zastarale na silnici. Výkonově totiž stále je na tom skvěle.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Takže jsem přivezl přední masku v Volva FL 180 r.v. 2001 a co mě překvapilo tak bylo shnilý jak zákon káže. Je přitom o deset let mladší než moje a třeba co mám pozinkované na kastli tak u novějšího to nebylo pozinkovaný. Přední stěna byla prorezlá a tak je vidět že kvalita šla dolů. Přední plechovej nárazník se rozpadal svojí váhou a tak ten můj starší model z laminátu měl alespoň výhodu že nevypadal hrůzostrašně. Jediný plus na poslední verzi bylo lepší provedení vnitřních plastů v kabině, ale i tak bylo vidět že se na skeletu původem z roku 1982 nedá udělat zázrak.
Moc dalších dílů jsem nebral, to auto bylo zcela jiné a minimum dílů je záměnných.
Moc dalších dílů jsem nebral, to auto bylo zcela jiné a minimum dílů je záměnných.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tady je video jak jezdí v Holandsku FL 6 které ještě bylo ušetřené od ekonesmyslů a omezovačů. Podobně mi jezí i moje a ten motor je fakt bezkonkurenční.
http://www.youtube.com/watch?v=Jy2zuU4nTWM
Nyní pracuju na té masce, kterou jsem včera přivezl a není v moc ideálním stavu, předchozí majitel se k autu choval jako k cizímu, ostatně to bylo vidět na celém tom 13 let starým autě. Jenže tyto masky jsou problém sehnat a tak jsem rád za to co jsem sehnal.
http://www.youtube.com/watch?v=Jy2zuU4nTWM
Nyní pracuju na té masce, kterou jsem včera přivezl a není v moc ideálním stavu, předchozí majitel se k autu choval jako k cizímu, ostatně to bylo vidět na celém tom 13 let starým autě. Jenže tyto masky jsou problém sehnat a tak jsem rád za to co jsem sehnal.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 2576
- Registrován: stř bře 01, 2006 6:20 pm
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Jirko a na vrakovištích neseženeš ten nárazník ? Nezlob se, ale vypadá to děsně ten nárazník z Liazky, můj názor.
Vše o Karosách na stránce:
www.karosa.webgarden.cz
www.karosa.webgarden.cz
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Najít FL 6 na vrakovišti je malej zázrak a aby byl nárazník laminátovej OK je ještě větší zázrak. Měl jsem dlouho inzerát na koupi a 0 nabídek. Verze od roku 1996 ho má plechovej, ale ten je téměř vždy zrelej na rozpadnutí. Tak proto jsem zvolil variantu Liaz a to z důvodu lepších a dostupných světel.
Na tom videu je vidět jak jde motor do otáček a stačí se podívat na další videa motorů Volvo FL motorů s Euro 3 a Euro 1 a je patrnej ten rozdíl.
Dále jak bez omezovače na konci videa jde rychlost nad 100 Km/h a to dnešní auta taky nedaj díky elektronickému řízení motoru.
Na tom videu je vidět jak jde motor do otáček a stačí se podívat na další videa motorů Volvo FL motorů s Euro 3 a Euro 1 a je patrnej ten rozdíl.
Dále jak bez omezovače na konci videa jde rychlost nad 100 Km/h a to dnešní auta taky nedaj díky elektronickému řízení motoru.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak jsem omladil Volvo a byla to docela dřina, maska byla poškozená od vysokozdvihu a tak jsem laminoval, kytoval a brousil dva dny než byla opravená. Ale ušetřil jsem 25 Tkč oproti nákupu nový a to i po odečtení všech nákladů na pořízení téhle. Sehnat tuhle nasku u nás je dřina, v Polsku nebo Holandsku je jich hodně, ale ta vzdálenost to celý dělá neekonomický.
Volvo FL 614.
- Matúš Sabo
- Zaklinač
- Příspěvky: 2428
- Registrován: úte úno 22, 2011 3:08 pm
- Bydliště: Bystre n/T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů