Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, -Ondra-, Globe
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Jenže takto vypadalo každé Volvo FL 6 od roku 2001 do roku 2006. Takže až na deflektory a nárazník plus plasty nadkolí je to jako poslední verze. Ta kabina , tedy skelet se dělalal od roku 1982 do roku 2006. Já na tomto Volvu oceňuju zejména motor s 154 Kw a že je snížená celková hmotnost o jedno kilo pod 12 tun. Takže celkové roční náklady od pojistky po STK se vejdou do 5 Tkč a to je super, skoro jako za osobák.
Volvo FL 614.
Jirko,budu upřímný,vypadá to fakt hrozně... ten nárazník se dejme tomu dal snést u staré verze masky,ale u té nové to je totální pěst na oko Navíc bez deflektorů z nové verze je vidět jak ta maska nepasuje na boky kabiny,vypadá to jak po totální ráně na předek a polepené z toho co dům dal
Pokud by to auto mělo ještě nějak vypadat,tak bych hodil i ty boční deflektory do barvy,sehnal bych plastový spojler pod nárazník na liánu,namontoval k tomu a hodil bych to všechno do bílé barvy,pak by to tolik nebilo do očí
Pokud by to auto mělo ještě nějak vypadat,tak bych hodil i ty boční deflektory do barvy,sehnal bych plastový spojler pod nárazník na liánu,namontoval k tomu a hodil bych to všechno do bílé barvy,pak by to tolik nebilo do očí
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Sehnat cokoliv zachovalýho na Volvo FL je skoro jako vyhrát v loterii. Ty deflektory jsem sháněl, ale byly jen rozlámaný a různě poškozený že to nemělo cenu brát a přitom byly za majlant.
Jen pro představu nárazník na staré provedení stojí 28 000 Kč a maska na nové provedení 22 000 Kč a je to bez laku a DPH. Takže proto jsem zvolil tuto variantu a myslím že by na ty ceny přistoupil málokdo. Tak proto se poškozený Fl ka prodávaj na díly protože cena opravy přesáhne cenu auta.
Tady jsou fotky FL ek a taky moc krásy to auto nepobralo, jenže jeho životnost je nadprůměrná s porovnáním s konkurencí. A proto si ho držím co to jde a líbí se mi poměr nosnosti, maximální rychlosti a nákladovosti na rok provozu.
Jen pro představu nárazník na staré provedení stojí 28 000 Kč a maska na nové provedení 22 000 Kč a je to bez laku a DPH. Takže proto jsem zvolil tuto variantu a myslím že by na ty ceny přistoupil málokdo. Tak proto se poškozený Fl ka prodávaj na díly protože cena opravy přesáhne cenu auta.
Tady jsou fotky FL ek a taky moc krásy to auto nepobralo, jenže jeho životnost je nadprůměrná s porovnáním s konkurencí. A proto si ho držím co to jde a líbí se mi poměr nosnosti, maximální rychlosti a nákladovosti na rok provozu.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Dneska jsem jel do Ostravy s Volvem FL 614 pro koks a cesta začala docela hororově protože začal téct chladič když jsem byl v oblasti Vysočiny. Protože vody se ztrácelo dost a nebylo to tak výhodný se vrátit domů tak jsem v nouzi koupil na pumpě dvě balení přípravku na utěsnění chladiče a kupodivu to pomohlo a zbytek cesty byl bez problému.
Prázdné Volvo mělo spotřebu 19,36 l/100 Km a maximální rychlost dle navi byla 106 Km a běžně kolem 90 km. Tedy v tom mě Volvo potěšilo.
Zpátky jsem měl celkovou váhu 14,2 tuny a spotřebu zjistím až se dotankuje.
Bohužel na vrub stáří odchází řada drobnůstek a tak uvidím jak dlouho mě to bude bavit stále něco opravovat. Nedá se svítit proti věku není léku
Prázdné Volvo mělo spotřebu 19,36 l/100 Km a maximální rychlost dle navi byla 106 Km a běžně kolem 90 km. Tedy v tom mě Volvo potěšilo.
Zpátky jsem měl celkovou váhu 14,2 tuny a spotřebu zjistím až se dotankuje.
Bohužel na vrub stáří odchází řada drobnůstek a tak uvidím jak dlouho mě to bude bavit stále něco opravovat. Nedá se svítit proti věku není léku
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tady je ten přípravek do chladiče kterej mě zachránil a to když ze spodní komory chladiče teklo cca 3 litry kapaliny na 20 km. To bylo mezi pumpama na D1 a od aplikace to vydrželo cca 650 km až do vypuštění chladící kapaliny.
Chladič je mosaznej a měděnej a tak oprava by se měla podařit protože náhradní nemám a sehnat ho je asi zcela nereálný vzhledem k X variantám provedení.
Volvo i přes své bolístky chci nechat v provozu protože sehnat jinou alternativu s nosností 8 tun - původní před snížením na celkovou váhu 11999 kg (silniční daň) je složitý a dále má konstrukční rychlost 109 km i v papírech. Tuto rychlost to dosahuje a optimální je 90 km a to je taky rarita dnes.
Oblíbil jsem si ho a tak musím léčit problémy věku,ale to se ještě dá, jsou to drobnosti. Jinak je nevídaně bytelný a tomu odpovídá původní nosnost.
Chladič je mosaznej a měděnej a tak oprava by se měla podařit protože náhradní nemám a sehnat ho je asi zcela nereálný vzhledem k X variantám provedení.
Volvo i přes své bolístky chci nechat v provozu protože sehnat jinou alternativu s nosností 8 tun - původní před snížením na celkovou váhu 11999 kg (silniční daň) je složitý a dále má konstrukční rychlost 109 km i v papírech. Tuto rychlost to dosahuje a optimální je 90 km a to je taky rarita dnes.
Oblíbil jsem si ho a tak musím léčit problémy věku,ale to se ještě dá, jsou to drobnosti. Jinak je nevídaně bytelný a tomu odpovídá původní nosnost.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
To ano, jenže nyní se potím nad rébusem chladič. Vymontoval jsem ho a zjistil že působením soli a nečistot v spodní části došlo k rozpadu měděných voštin mezi kanály. Taky spodní Ms část do které jsou zaletovaný svislý kanály je dost poškozená působením soli a to degradací cínu. Takže asi budu hledat alternativu co tam dát jako náhradu. Zatím vím že z IFY L60 je velkej chladič a vešel by se s minimálníma vůlema v rámu a u kabiny. Zítra proměřím chladič z W50 a uvidí se. Na IFY mám vždy čtyři chladiče na každé provedení jako náhradu, ale na Volvo ne.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak chladič Volvo FL 614 je docela rébus protože v první vázi jsem rozletoval původní chladič Ms/Cu z výroby, ale pro špatný stav díky soli jsem zamítnul jeho opravu. Tady je fotka stavu Cu voštin a i cínování vykazovalo cínový mor.
Takže jsem koupil v Prostějově kompletní chadiče voda/ intercoller z FL 6 r. v. 2001 tedy o deset let novější, ale téměř s dvojnásobným počtem najetých km oproti mému Volvu. To rozebrání doma jsem zjistil taky rozpadlé Al voštiny chladiče a i velké vnitřní zanesení usazeninama. Auto bylo totiž dobité od zlé péče. Takže jsem Al chladič rozebral a hledal řešení.
Díky velké náhodě jsem na Auto kelly našel opravný střed chladiče na Volvo FL 618 a s obrovskou slevou 71%. Takže jsem koupil tento díl v excelentní kvalitě Ms/Cu a bezvadně jde zkombinovat s odmontovanou plastvou horní a dolní komorou z AL chladice z roku 2001. Tedy vyrobím velice kvalitní chladič o největší ploše která byla u FL 6 a udělám kombinaci s původním Intercollerem a to kvůli napojení silikonových hadic.
Taky jsem v Prostějově dostal upravené chlazení s čtyřma elektrickýma ventilátory a upraveným kusem do vodního potrubí s dvěma elektrickýma termospínačema. Tedy můžu volit provedení s velkou vrtulí a viskozní spojkou nebo moderní elektrické ventilátory.
Takže jsem koupil v Prostějově kompletní chadiče voda/ intercoller z FL 6 r. v. 2001 tedy o deset let novější, ale téměř s dvojnásobným počtem najetých km oproti mému Volvu. To rozebrání doma jsem zjistil taky rozpadlé Al voštiny chladiče a i velké vnitřní zanesení usazeninama. Auto bylo totiž dobité od zlé péče. Takže jsem Al chladič rozebral a hledal řešení.
Díky velké náhodě jsem na Auto kelly našel opravný střed chladiče na Volvo FL 618 a s obrovskou slevou 71%. Takže jsem koupil tento díl v excelentní kvalitě Ms/Cu a bezvadně jde zkombinovat s odmontovanou plastvou horní a dolní komorou z AL chladice z roku 2001. Tedy vyrobím velice kvalitní chladič o největší ploše která byla u FL 6 a udělám kombinaci s původním Intercollerem a to kvůli napojení silikonových hadic.
Taky jsem v Prostějově dostal upravené chlazení s čtyřma elektrickýma ventilátory a upraveným kusem do vodního potrubí s dvěma elektrickýma termospínačema. Tedy můžu volit provedení s velkou vrtulí a viskozní spojkou nebo moderní elektrické ventilátory.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Chladič mám již hotovej a udělal jsem to sám a vyšlo to na 5126 Kč včetně toho novýho CU středu. Jen je o 35 mm delší a tak tam nepasovoval novej intercooler 2001 kterej měl přívod a vývod nad a pod chladičem. Takže jsem použil starší verzi Intercooleru 1993 kterej má spodní přívod otočenej okolo chladiče a tak v tomto případě nevadí délka chladiče.
Nyní to bude chlazené čtyřma ventilátorama které se budou spínat dvěma čidlama a to postupně podle teploty vody. Zrovna jsem měřil jejich teplotní charakteristiku a vychází to dobře, zapínají 93 a 96 C a vypínají 83 a 88 C.
Taky tam dám ruční spínání všech ventilátorů pro jistotu. Jen úspora váhy bude značná protože váha vrtule s visko spojkou a krámů okolo toho bylo desítky kg.
Nyní to bude chlazené čtyřma ventilátorama které se budou spínat dvěma čidlama a to postupně podle teploty vody. Zrovna jsem měřil jejich teplotní charakteristiku a vychází to dobře, zapínají 93 a 96 C a vypínají 83 a 88 C.
Taky tam dám ruční spínání všech ventilátorů pro jistotu. Jen úspora váhy bude značná protože váha vrtule s visko spojkou a krámů okolo toho bylo desítky kg.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak je dílo hotový a auto zase funguje. Je to ale řehole protože na FL je desítky různých provedení chladičů a ekonomicky tím prokličkovat je umění. Kupovat originální chladič u Volva je nesmysl protože by stál víc než celý auto. Takže jsem šel cestou bastlení, ostatně jako vždy na tomto letitém autě. Kdyby nemělo perfektní papíry a skvělou nosnost 8 tun tak bych ho dávno sešrotoval a netrápil se více. Jenže takto bojuju se všema nástrahama stáří protože vše co zatím odešlo bylo na vrub věku.
Takto to vypadalo původně:
Takto po zamontování chladiče Cu z FL 618 s původním intercoolerem FL 614 a doplnění čtyřma ventilátory které se spínají dvěma okruhy podle teploty.
Takto to vypadalo původně:
Takto po zamontování chladiče Cu z FL 618 s původním intercoolerem FL 614 a doplnění čtyřma ventilátory které se spínají dvěma okruhy podle teploty.
Volvo FL 614.
Tady jedno pro Jirku
[/url[url=http://postimg.org/image/q4pyo5dfz/]
[/url[url=http://postimg.org/image/q4pyo5dfz/]
Pane Drtikol sype se vám zrní ...
Nacvakej to tam a jedˇ - slovo nejde neznám!!!
Nacvakej to tam a jedˇ - slovo nejde neznám!!!
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Díky a jsem rád že je ještě někdo kdo má FL protože vidět ho v provozu je skoro zázrak.
Já si ho oblíbil, ačkoliv v prvopočátku byl jako dárce orgánů koupenej, ale protože má super motor, nosnost a rychlost tak ho budu držet v provozu dokud to bude únosný. Je pravda že tolik oprav za poslední rok co jsem udělal chce silný nervy, ale snad již je tomu na chvíli konec.
Já si ho oblíbil, ačkoliv v prvopočátku byl jako dárce orgánů koupenej, ale protože má super motor, nosnost a rychlost tak ho budu držet v provozu dokud to bude únosný. Je pravda že tolik oprav za poslední rok co jsem udělal chce silný nervy, ale snad již je tomu na chvíli konec.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Díky a jsem rád že je ještě někdo kdo má FL protože vidět ho v provozu je skoro zázrak.
Já si ho oblíbil, ačkoliv v prvopočátku byl jako dárce orgánů koupenej, ale protože má super motor, nosnost a rychlost tak ho budu držet v provozu dokud to bude únosný. Je pravda že tolik oprav za poslední rok co jsem udělal chce silný nervy, ale snad již je tomu na chvíli konec.
Já si ho oblíbil, ačkoliv v prvopočátku byl jako dárce orgánů koupenej, ale protože má super motor, nosnost a rychlost tak ho budu držet v provozu dokud to bude únosný. Je pravda že tolik oprav za poslední rok co jsem udělal chce silný nervy, ale snad již je tomu na chvíli konec.
Volvo FL 614.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Tak Volvo po přestavbě na nové chlazení je odzkušené v praxi a za cca 350 km mám jen dobré poznatky. Tedy velkej měděnej chladič z FL 618 je super a motor chladí tak že za celou cestu se jen sepla spodní dvojice ventilátorů a to když jsem se škrábal kopcovitýma serpentýnama u Karlových Varů. Druhá dvojice ventilátorů která se spíná při dalším nárustu teploty se vůbec nezapla a tak je vše podle propočtu projektu. Ještě mám možnost všechny ventilátory zapnout ručně na přístrojovce.
A Volvíko mám rád, kam jsem přijel tak ho obdivovali, protože je obratný díky krátkému rozvoru, dále 1,5 tuny HČ a nosnost 8 Tun. Tedy náklad jsem naložil sám a to v těch končinách předemnou nikdo nezvládnul a tak jsem získal 18 Kw silný kamna Musgraves s váhou cca 300 kg nebo více.
A jak na foru dost lidí říká že je to strej křáp tak jsem se musel po cestě smát, Rumun předjížděl s kamionem dva kilometry druhého kolegu a já pak oba během chvilky. Není nad to když to má v papírech 109 a jede to tak
A Volvíko mám rád, kam jsem přijel tak ho obdivovali, protože je obratný díky krátkému rozvoru, dále 1,5 tuny HČ a nosnost 8 Tun. Tedy náklad jsem naložil sám a to v těch končinách předemnou nikdo nezvládnul a tak jsem získal 18 Kw silný kamna Musgraves s váhou cca 300 kg nebo více.
A jak na foru dost lidí říká že je to strej křáp tak jsem se musel po cestě smát, Rumun předjížděl s kamionem dva kilometry druhého kolegu a já pak oba během chvilky. Není nad to když to má v papírech 109 a jede to tak
Volvo FL 614.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů